lk
door lksnow May 27, 2015 om 16:05
Huishouden & energie

Slecht product geen geld retour van slaaptextiel.nl

Deze maand ontving ik mijn nieuwe dekbedovertrek, Primavera Deluxe SL 15 Beau. Besteld bij beddengoed.com/slaaptextiel.nl. Na het openen van de verpakking voelde de stof glad aan. Aangezien je een dekbedovertrek niet vanuit de verpakking op je bed legt heb ik deze volgens de bijgeleverde instructie gewassen. Eerst gespoeld met koud water, daarna op 40 graden gewassen en vervolgens heb ik het dekbedovertrek buiten opgehangen om te drogen. Bij het opmaken van het bed viel mij al op dat de stof ruwer aanvoelde. Nog mijn man nog ik kunnen slapen onder dit dekbedovertrek we werden beide wakker omdat de stof kriebelt. Midden in de nacht heb ik het dekbedovertrek eraf gehaald en de volgende dag gestreken, volgens gebruiksaanwijzing, maar ook dit leverde niet het gewenste resultaat. De stof kriebelt en voelt niet "heerlijk zacht en comfortabel" zoals zij vermelden op de website. Ik ben zeer teleurgesteld over de kwaliteit van het geleverde product maar nog meer door de disclaimer die staat bij de klachtafhandeling dat ik het dekbedovertrek na wassen niet kan retourneren. Dit staat niet vermeld in de Algemene Voorwaarden waar ik bij aankoop mee akkoord dien te gaan en ook niet op de factuur. Daarnaast is het een zeer klantonvriendelijke regel, welke pas duidelijk worden als je een slecht product wil retourneren, zeker voor een webshop die dekbedden verkoopt. Ze verkopen een dekbedovertrek dat pas na het wassen kwalitatief slecht blijkt te zijn en de klant is daar de dupe van want deze krijgt geen geld terug bij retourneren. Vervolgens heb ik bovenstaande verhaal per mail naar slaaptextiel.nl gestuurd en zij vroegen mij het dekbedovertrek ter beoordeling naar hen te sturen, kosten voor het verzenden €6,95 zouden geretourneerd worden mocht mijn klacht gegrond blijken? Dus heb ik dit gedaan en wat schetst mijn verbazing het wordt een ja, nee spelletje. Zij vinden de klacht ongegrond en sturen het dekbedovertrek weer terug. Op mijn voorstel om tot een compromis te komen, dat ik een ander dekbed uitzoek met eventuele bijbetaling, kreeg ik te verstaan dat ze bij hun standpunt blijven. Dus nu heb ik geen €69,95 maar €76,90 uitgegeven aan een, voor mij, onbruikbare dekbedovertrek. Eerlijk zijn wordt door deze webshop niet beloond, ze laten je extra kosten maken en zijn erg star en klantonvriendelijk. Daarnaast voel ik mij misleid omdat er noch in de Algemene Voorwaarden of factuur omschreven wordt dat je niet mag retourneren na het wassen van een product.
Wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen?

5725 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

me
door mein33 - May 27, 2015 om 17:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

U heeft het uitgepakt, gewassen, gestreken en er onder geslapen.
Met de kwaliteit zal niets mis zijn, het is alleen de stof soort dat anders is als u had verwacht.
En nu bent u van mening dat de leverancier het maar terug moet nemen en dat doet hij, geheel terecht, niet.
Nieuwe dekbedhoezen voelen wel vaker bij het eerste gebruik hard en ruw aan.
Nogmaals wassen volgens het wasvoorschrift, wasverzachter gebruiken en er daarna lekker een paar nachtjes onder slapen.
Daarna steeds op dezelfde wijze wassen.

edrick3
door edrick3 - May 27, 2015 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo Iksnow,

.....dat je niet mag retourneren na het wassen van een product......
Nee, dat lijkt me nogal logisch.
Dan is het (tweedehands en dus) verder onverkoopbaar.
Kan me je teleurstelling wel voorstellen, maar het is niet anders.
Nog maar eens proberen; alles is even wennen.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - May 27, 2015 om 18:20
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Vraagje: Zou u een gewassen, gestreken en gebruikt dekbedhoes geaccepteerd hebben? Ik denk dat u nu nee gaat zeggen. Het is volkomen logisch dat u door uw eigen handelen niet aan de retour voorwaarden voldoet.

Wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen? Niets, u krijgt het betaalde bedrag terecht niet terug.

zoekster
door zoekster - May 27, 2015 om 18:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Het hangt er maar helemaal vanaf of deze kwaliteit mocht verwachten van de hoeslaken. Het is voor ons natuurlijk onmogelijk om te zeggen of het dekbed wel/niet voldoet. Ik begrijp wel wat u bedoelt, je hebt vrij ruwe dekbedhoezen, die zijn nogal grof geweven en je hebt hele zachte.

Ik denk dat u een punt zou hebben als er bij de overtrek 'satin' staat. Ik heb even gekeken bij de Primavera dekbedhoezen en bij allen staat satin, daar mag je een heel zachte katoen van verwachten. Maar ik heb de uwe er niet bij zien staan.

Mocht dat het geval zijn, dan zou u kunnen overwegen om dit voor de geschillencommissie Webshop te laten beoordelen. Het zijn echter niet zulke dure dekbedhoezen, dus hoe dit zal uitpakken, dat is maar afwachten.

di
door dickster - May 28, 2015 om 22:40
69 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik zou het dekbedovertrek nogmaals wassen, idd em twasverzachter en darna ind e droge rdoen. Ik mag tenminste hoepn dat een zo schrikbarend duur dekbedovertrek in de droger mag... Ik wist nieteen sdat er zulek dure bestonden. Ik zou de volgende keer kijken bij de zeeman of de action, daar ehbben ze goedkope en die zijn nog heerlijk zacht ook.

tijger1
door tijger1 - May 28, 2015 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Afgezien van dat het nu te ruw naar uw zin aanvoelt, waarom zou men een spiksplinternieuwe dekbedhoes eerst gaan wassen, voordat men het gebruikt?

En dan buiten drogen en eerst niet strijken, dan voelt alles stug aan.

lk
door lksnow - May 29, 2015 om 08:55
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nog even ter verduidelijking ik koop een product dat na het wassen verandert van kwaliteit, dan is er toch iets mis met dat product? Dat heeft niets met tweede hands en logische regels te maken ik heb iets gekocht waarvan de kwaliteit verandert na 1 keer wassen. Let wel er zit een A4 bij waarop de wasinstructies staan zoals het aan de lucht laten drogen en eventueel strijken.....
Dat is mijn eerste punt en dan mijn tweede punt, hoe zit het met het niet vermelden in Algemene Voorwaarden van de regels zoals deze website ze hanteert? In hoeverre moeten zij dit vermelden in de Algemene Voorwaarden of op de factuur?
Blijft staan dat als ik had geweten dat ik het dekbed niet mocht wassen voor eerste gebruik en ik bovenstaande had geconstateerd ik alsnog was gaan klagen. Ik heb veel geld betaald voor een product met een waardeloze kwaliteit.


http://www.beddengoed.com/volwassenen/dekbedovertrek/primaviera-deluxe-satin-line-sl-15-beau

mahadma
door mahadma - May 29, 2015 om 09:30
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

Retourneren

U heeft de mogelijkheid om binnen 14 dagen na levering de goederen te retourneren.
Het product dient ongebruikt, ongewassen, onbeschadigd, compleet en bij voorkeur in de originele verpakking terug gestuurd te worden.


Bij zoeken op retouren kom je de bovenstaande tekst tegen. Die laat met "ongewassen" toch niets aan duidelijkheid te wensen over.

zoekster
door zoekster - May 29, 2015 om 10:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Voor de volledigheid, is bij een non-conform product vervanging of herstel niet mogelijk dan kunt u de overeenkomst ontbinden. In dit geval is het echter niet duidelijk of het product voldoet aan wat u er, gezien de overeenkomst, van mocht verwachten. Bij welles, nietes komt het altijd aan op een derde partij die erover zal moeten oordelen.

Misschien helpen de tips van tijger1 om de overtrek zachter te maken.

zoekster
door zoekster - May 29, 2015 om 10:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Oké ik heb het gezien. Er staat inderdaad 'satin' bij. Dan mag u een zachte katoen verwachten en geen groffe weef. Zelf neem ik ook altijd 'satin' omdat ik ook niet van ruw katoen houd.

U heeft geen retourrecht meer, maar u heeft wel recht op een product dat aan uw verwachtingen moet voldoen, daarbij zijn de uitspraken van de verkoper voor de koop van belang. De uitspraken zijn in dit geval wat er in de advertentie wordt gezet.
Is dat niet zo, dan heeft u recht op vervanging of herstel. In dit geval is herstel natuurlijk niet mogelijk, maar u was wel bereid een andere overtrek te kopen als vervanger. (wat strikt genomen niet nodig is als dit een non-conform product is)

Nu komt het erop aan of dit inderdaad een te grof gewezen stof is om de naam 'satin' te voeren. Dat is voor ons onmogelijk om te zeggen, wij zien en voelen de stof niet. Ik vind het overigens wel heel normaal om voor het gebruik het dekbed te wassen, doorgaans zit er in lakens en hoezen nog een 'pap' van de fabriek die je er eerst uit moet wassen. Wel moet je de gebruiksaanwijzingen volgen. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik meteen de ruwheid van de stof kan voelen voor het wassen.
De Primavera dekbedovertrekken worden overal verkocht, het lijkt er dan toch op dat u een van de weinige bent met klachten.

Het enige wat u kunt doen is dit bij de geschillencommissie Webshop voorleggen. Die zal dan beoordelen wie er gelijk heeft. De kosten zijn vrij laag en als u wint krijgt u het klachtengeld terug, maar ik weet echt niet hoe die er over zal oordelen. En het is een hoop moeite voor vermoedelijk 76,90 euro.

Het is aan u om een keuze te maken.

Heeft u geen zin in al die 'troubles' dan zou u kunnen overwegen een glad laken onder het dekbed te doen, zodat het u de overtrek niet voelt. Persoonlijk vind ik het wel een mooie overtrek, zo op het plaatje te zien.

tijger1
door tijger1 - May 29, 2015 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Was het nog eens een keer en dan wasverzachter erbij, daarna in de droger en strijken. Zal hij in ieder geval een stuk zachter aanvoelen.

Als hij werkelijk erg mooi is, is een laken eronder een heel goed advies.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer