ro
door ronybalony Apr 24, 2015 om 10:44
Computers & telefonie

Slechte dekking 2G KPN

Ik had een 4G sim-only abonnement bij t-mobile voor een jaar afgesloten, echter al binnen een paar dagen kwam ik erachter dat ik op sommige plaatsen ( op mijn werk ) ondanks de beloofde landelijke dekking totaal geen bereik had kon niet bellen en niet gebeld worden . Na een paar keer over en weer te hebben gemaild en gebeld kon ik mijn abonnement kosteloos opzeggen prima actie T-mobile helemaal top.

Nieuw sim-only bij KPN afgesloten (ging in op 1 april 2015) omdat de dekkings kaart 100 % is over geheel Nederland (2G) en ook 4G zou dat zijn , maar ik weet dat 4G niet altijd te realiseren is en ben dan ook realistisch genoeg om dat toe te geven , maar om te bellen en gebeld te worden zou toch wel gewoon moeten kunnen in een gebouw toch ? Maar helaas KPN heeft in zijn voorwaarden staan en ik citeer :

"Bij mobiele telecommunicatie kunnen de mogelijkheden om verbindingen op te bouwen en de kwaliteit en eigenschappen van verbindingen niet op elke plaats op elk moment gelijk zijn. De verschillen houden verband met onder meer de gebruikte Mobiele Randapparaten, de radiobedekking van het gebruikte Mobiele Netwerk (die beïnvloed kan worden door onder meer de locatie of de aanwezigheid in een gebouw), de hoeveelheid telecommunicatieverkeer en atmosferische omstandigheden"

Hier staat toch duidelijk in dat het soms moeilijk is om verbinding te maken , er staat niet dat het mogelijk is dat er geen verbinding tot stand kan komen in sommige situatie's . Als dat er had gestaan had ik zeker geen abonnement afgesloten bij KPN maar was ik naar Vodafone gegaan ( deze had ik al eens eerder nooit problemen met 2G op mijn werk ) .

Nu heb ik op mijn werk printscreens gemaakt van de momenten dat ik geen verbinding heb en dat zijn er best wel veel en langdurig achter elkaar , deze overlegd aan KPN maar daar doen zij niets mee , vanaf 4 april ben ik gaan mailen met KPN op hun forum en met een medewerker van KPN maar helaas ik krijg helemaal niets voor elkaar , ik wil dat mijn contract ontbonden wordt kosteloos omdat ik toch naar een ander provider ( vodafone) wil gaan hier heb ik wel positieve ervaringen mee met 2G.

Zou ik dit hard kunnen maken ondanks de negatieve reacties van KPN ??

Ron

2617 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2015 om 10:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat u kunt doen is een ingebrekestelling sturen. Dat moet je eigenlijk altijd doen als je van een contract afwilt, waarbij de prestaties die je als consument zou mogen verwachten niet worden gehaald.

Bij een ingebrekestelling stel je een termijn waarbinnen de klachten moeten zijn verholpen. Benoem klachten en ook hoe vaak. Een termijn van 2 weken lijken me redelijk. Worden die klachten niet binnen die termijn opgelost, zo stelt u, dan is KPN in verzuim en ontbindt u kosteloos de overeenkomst.
U verzoekt vriendelijk om een schriftelijk antwoord binnen 2 weken.

Schriftelijk is per mail of per brief. U kunt KPN een aangetekende brief sturen of een mail, zolang u maar bewijsbaar maakt dat u KPN een ingebrekestelling heeft gestuurd. Dateer mail of brief. Noem uw klantnummer. Zet als onderwerp in mail/brief 'ingebrekestelling'.

U moet wel aannemelijk maken dat uw klachten ernstig genoeg zijn om te ontbinden.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 24, 2015 om 13:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat overstappen naar Vodafone zou ik toch nog maar eens heel goed over nadenken ;-).

Verder zijn er ook nog gewoon 'out of the box' mogelijkheden, niet duur plus bereikbaar.

costnix
door costnix - Apr 24, 2015 om 14:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u op uw werk door veel gewapend beton wordt omgeven, vind ik het logisch dat u geenbereik heeft. Ook HR+ dubbelglas zorgt hier voor.

ro
door ron530 - Apr 24, 2015 om 14:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik zal volgens zoekster wel weer te negatief zijn maar binnen gebouwen zeker als dit een bedrijfsgebouw betreft is het bereik niet optimaal. Het gebruik van metaal in o.a. plafonds en muren creëert een soort kooi van Faraday waardoor netwerken niet of nauwelijks kunnen door dringen. Het is dus niet het netwerk waar u gebruik van maakt maar de omgeving waar u zich bevindt die een goede ontvangst onmogelijk maakt.

zoekster
door zoekster - Apr 24, 2015 om 15:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 14:50]Ik zal volgens zoekster wel weer te negatief zijn maar binnen gebouwen zeker als dit een bedrijfsgebouw betreft is het bereik niet optimaal. Het gebruik van metaal in o.a. plafonds en muren creëert een soort kooi van Faraday waardoor netwerken niet of nauwelijks kunnen door dringen. Het is dus niet het netwerk waar u gebruik van maakt maar de omgeving waar u zich bevindt die een goede ontvangst onmogelijk maakt.
Nee hoor, dit ben ik met je eens.
Het moet dan wel echt door het gebouw komen.

ro
door ronybalony - Apr 25, 2015 om 08:32
12 Antwoorden / 4 Vragen

Het is gewoon vreemd dat ik voorheen met Ziggo ( helaas geen 4G) en met Vodafone geen netwerk problemen had op dezelfde plaats als waar ik problemen ondervind met T-mobile en KPN.

Ik zit niet in een bunker ( gewapend beton) @costnix :-) ,maar wel in een geïsoleerde stuurhuis in een grote hal.

En ja dat ik dan geen internet op mijn mobiel heb allah daar heb ik vrede mee maar helemaal geen netwerk ja dat gaat mij te ver .......

ro
door ron530 - Apr 25, 2015 om 09:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ziggo maakt gebruik van het vodafone netwerk. Wellicht staat die gsm mast dichter bij het bedrijf waar u werkzaam bent. Edoch uw werkplek een stuurhuis binnen het gebouw werkt voor een goede ontvangst niet echt mee.

pi
door pieterwolters - Apr 25, 2015 om 09:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 24 apr 2015, 15:04][quote=ron530 schreef op vrijdag 24 apr 2015, 14:50]Ik zal volgens zoekster wel weer te negatief zijn maar binnen gebouwen zeker als dit een bedrijfsgebouw betreft is het bereik niet optimaal. Het gebruik van metaal in o.a. plafonds en muren creëert een soort kooi van Faraday waardoor netwerken niet of nauwelijks kunnen door dringen. Het is dus niet het netwerk waar u gebruik van maakt maar de omgeving waar u zich bevindt die een goede ontvangst onmogelijk maakt.
Nee hoor, dit ben ik met je eens.
Het moet dan wel echt door het gebouw komen.

Dan kan je simpel controleren: loop naar buiten en probeer daar (rondom het gebouw) te bellen en internet te gebruiken. Als het op geen enkele plek buiten het gebouw werkt dan ligt het niet aan het gebouw. Als het buiten wel werkt, dan komt het door het gebouw.

ro
door ronybalony - May 19, 2015 om 17:41
12 Antwoorden / 4 Vragen

@zoekster
Een in gebreke stelling gestuurd en een termijn gesteld , als antwoord van KPN dat zij ervan uit gaan dat er geen oplossing voor handen is voor het gestelde termijn en ik niet van het contract afkom zonder boete en dat zij hier niets aan kunnen veranderen.

Wat nu ??

ro
door ronybalony - Feb 16, 2016 om 13:55
12 Antwoorden / 4 Vragen

Nu bijna 1 jaar verder ........ ik tel mijn maanden af wat wil ik graag weg bij KPN ...

Zelfs een reactie gehad op mijn in gebreke stelling, ik citeer :
Betreft: Ingebrekestelling

Beverwijk , 19-05-2015

Geachte heer, mevrouw,

Ondanks herhaaldelijk verzoek om mij te helpen met het probleem, via het KPN forum onder de naam rodu59, dat ik heb met het ontvangst van het netwerk van KPN in een gebouw , wil ik u verzoeken om dit via deze weg nogmaals te proberen om dit op te lossen.

Ik ben een contract voor mijn mobiel aan gegaan met KPN van 2 jaar omdat jullie beloven dat er een landelijke dekking is, helaas ik heb moeten ondervinden in het gebouw waar ik werk, op meerdere plaatsen, dat er totaal geen dekking is.

Het adres waar ik niet bereikbaar ben is op het TATA terrein aan de lunettenweg, hier is geen aparte postcode van maar het dichtstbijzijnde postcode is : Waterweg 1 1969 GA Heemskerk, u vind de Lunettenweg dan 50 meter zuidelijker , bekeken via Google Earth.

Internet vind ik niet erg maar dat ik zelfs geen 2G heb en niet gebeld of kan bellen is wel een kwalijke zaak.

In de voorwaarden staat letterlijk:
"Bij mobiele telecommunicatie kunnen de mogelijkheden om verbindingen op te bouwen en de kwaliteit en eigenschappen van verbindingen niet op elke plaats op elk moment gelijk zijn. De verschillen houden verband met onder meer de gebruikte Mobiele Randapparaten, de radiobedekking van het gebruikte Mobiele Netwerk (die beïnvloed kan worden door onder meer de locatie of de aanwezigheid in een gebouw), de hoeveelheid telecommunicatieverkeer en atmosferische omstandigheden"

Hierin staat niet vermeld dat het wel mogelijk is dat er helemaal geen verbinding tot stand zou kunnen komen.

Had dit er gestaan dan had ik zeker overwogen om niet met KPN in zee te gaan.

Ik zou graag zien dat per 1 juli 2015 mijn probleem is opgelost en ik kan bellen met het beloofde landelijke dekking op de plaats waar ik werk.

Mocht u dat niet lukken zou ik per die datum mijn contract op willen zeggen zonder het betalen van een boete.

In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen,

Hoogachtend,

 Reactie (Mari Jose Ellen)

Geachte heer Duijn,

Bedankt voor uw e-mail van 19 mei 2015 waarin u aangeeft dat uw bereik op uw werkplek niet goed. Graag informeer ik u.
Ik begrijp dat het vervelend is dat u geen netwerk hebt op uw werk. Echter kunnen wij, zoals hieronder is aangegeven, geen volledige garantie geven voor netwerk in gebouwen.
Door het materiaal op de plek waar u werkt, is het mogelijk dat u op zulke plekken geen bereik hebt. Dit komt vaak ook voor in tunnels of in liften.
Ik begrijp dat het vervelend is, echter kunnen wij hierin niks voor u betekenen.

Uw contract loopt tot 31 maart 2017, wat betekent dat u deze niet kunt beëindigen zonder boete.

Onze excuses voor het ongemak.

Hebt u nog vragen? Kijk op kpn.com/klantenservice of bel gratis 0800-0105. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

Mari-José Ellen
Klantenservice KPN

IK zit vandaag weer even te testen nu met speedtester om te kijken of ik de beloofde snelheden ( +/- 35 Mbps) haal .. Je raad het al ik kom gemiddeld tot 10 Mbps met wel een hele uitschieter naar 12.5 Mbps en dat met het "supersnelle internet van KPN " en landelijke dekking ...

Ook op mijn werk nog steeds slecht bereik op alle fronten , en zelfs geen netwerk  ik wordt er zo moe van ....

Had even een sim kaartje van Ziggo van mijn vrouw in mijn telefoon gedaan .... wat een verschil ik download met ruim 26 Mbps en wel 3 streepjes bereik en dat abbo is nog veel goedkoper ook .....

Dus KPN wij zullen jullie ook nergens aanprijzen en zelfs afraden bij vrienden en kennissen. ( ook van deze hoor ik slechte berichten)

Ook het feit dat ik van mijn abonnement af kon komen als ik binnen twee weken had aangegeven dat ik niet tevreden was is ook niet juist , ik hing binnen een paar dagen al aan de telefoon

ik citeer :

Welkom op het forum! Ontzettend vervelend dat je op je thuisadres zo'n slecht bereik ervaart bij KPN mobiel! Jammer dat je dit niet eerder hebt gemeld, daar je binnen 14 dagen kosteloos je product retour mag sturen.

door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist

Och ik hoef nog maar een klein jaartje.......

sy
door sylvia_71 Feb 16, 2016 om 14:04
288 Antwoorden / 0 Vragen

Een jaartje is zo voorbij. Wil je vast niet horen, maar is wel wat ik denk :-)

costnix
door costnix Feb 16, 2016 om 17:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U werkt bij de voormalige Hoogovens, dat verklaart veel. Al dat staal om u heen. Dat er verschil is tussen de providers, is logisch de antennes staan niet op de zelde plek.