an
door anesca11 Oct 21, 2014 om 16:45
Auto & vervoer

Slechte service BCC

Beste lezers,
Op vrijdag 3 oktober 2014 heb ik een siemens keramische kookplaat besteld bij bcc omdat mijn huidige pelgrim kookplaat het begeven had.
De plaat zou op zaterdag 4 oktober bezorgd worden door post.nl.
Ik heb die dag staan wachten tot ze zouden komen, maar ze kwamen niet.
Toen ben ik gaan kijken op track en trace en zag dat het weer terug was richting centrale magazijn van bcc,
Tot de dag van vandaag (21 oktober 2014) niets vernomen, ondanks ik de klantenservice meerdere malen gebeld en gemaild heb om te vragen hoe het nu zit.
Bijna 3 weken niet kunnen koken, Elke dag eten halen kost ook een vermogen.
Ook de 399 euro die ik betaald heb voor de plaat is een 10 jaren plan. Had ik het geld terug gekregen, dan had ik al een andere plaat ergens anders kunnen kopen.

Bcc high service low pricing Stinkt.......

935 12 Rapporteer

getty
door getty - Oct 21, 2014 om 17:45
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En uw vraag is?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 22, 2014 om 08:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je geld terugvragen kan pas na 30 dagen.

me
door mein33 - Oct 22, 2014 om 11:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=anesca11 schreef op dinsdag 21 okt 2014, 16:45]
Tot de dag van vandaag (21 oktober 2014) niets vernomen, ondanks ik de klantenservice meerdere malen gebeld en gemaild heb om te vragen hoe het nu zit.

Deze zij komt een beetje tegenstrijdig over.
U heeft de klantenservice gebeld en er zal u een reden of verklaring zijn gegeven waarom de levering op zich laat wachten.
Kunt u duidelijk maken wat de klantenservice tegen u heeft gezegd,

zoekster
door zoekster - Oct 22, 2014 om 11:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 22 okt 2014, 08:39]Je geld terugvragen kan pas na 30 dagen.
Nee, dat is niet zo, nadat u de overeenkomst heeft ontbonden heeft BCC mximaal 14 dagen de tijd om uw geld terug te storten.
Dat is de nieuwe wetgeving van 13 juni 2014.

gompy2
door gompy2 - Oct 22, 2014 om 11:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anesca11 schreef op dinsdag 21 okt 2014, 16:45]Beste lezers,
Op vrijdag 3 oktober 2014 heb ik een siemens keramische kookplaat besteld bij bcc omdat mijn huidige pelgrim kookplaat het begeven had.
De plaat zou op zaterdag 4 oktober bezorgd worden door post.nl.
Ik heb die dag staan wachten tot ze zouden komen, maar ze kwamen niet.
Toen ben ik gaan kijken op track en trace en zag dat het weer terug was richting centrale magazijn van bcc,
Tot de dag van vandaag (21 oktober 2014) niets vernomen, ondanks ik de klantenservice meerdere malen gebeld en gemaild heb om te vragen hoe het nu zit.
Bijna 3 weken niet kunnen koken, Elke dag eten halen kost ook een vermogen.
Ook de 399 euro die ik betaald heb voor de plaat is een 10 jaren plan. Had ik het geld terug gekregen, dan had ik al een andere plaat ergens anders kunnen kopen.
Bcc high service low pricing Stinkt.......
Nou heb je hier op dit forum je terechte ongenoegen geplaatst over BCC.
Ben je er nu ook maar iets mee opgeschoten?
Geen ene moer!
Onnozele antwoorden waar niemand wat aan heeft.

Als je je klachten opgelost wilt zien moet je die gaan melden op klachtensite's, dáár heb je kans dat het verholpen gaat worden, niet via hier.
Als je je klacht op zo'n site hebt gemeld dan wordt er door die site contact opgenomen met het bedrijf waar over die klacht gaat, die krijgt de kans om een eventueel weerwoord te geven en er volgt dan vaak een oplossing om het simpele feit dat die bedrijven niet zo happig zijn op negatieve reclame.
Ga naar de volgende site's en registreer je daar en zet daar je klacht online.

Klik-> Klachtenkompas. (Consumentenbond)
en
Klik-> De grootste klachtensite van Nederland

Het niet nakomen van afspraken bij BCC en de ellende met de klantenservice van hun heb ik ook behoorlijke negatieve ervaringen mee.

Suc6

me
door mein33 - Oct 22, 2014 om 16:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 22 okt 2014, 11:51]
Nou heb je hier op dit forum je terechte ongenoegen geplaatst over BCC.
Ben je er nu ook maar iets mee opgeschoten?
Geen ene moer!
Onnozele antwoorden waar niemand wat aan heeft.

@gompy2,

Als u het onnozele antwoorden vindt is dat uw goed recht, daar valt niet aan te tornen.
Maar bij mij blijft toch de vraag aan Ts, wat de klantenservice in het telefonisch contact met Ts. als verklaring heeft gegeven voor het uitblijven van het bestelde artikel.
Is het artikel wel degelijk, zoals op Track & Trace staat aangegeven, teruggestuurd naar en aangekomen bij BCC.
Hoewel, bij POSTNL gaat natuurlijk nooit iets mis.
Track &Trace is geen enkele garantie voor wat er met een zending gebeurt of is gebeurt.
Ben benieuwd of Ts hierop verder wil ingaan.

zoekster
door zoekster - Oct 22, 2014 om 16:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 22 okt 2014, 11:51]
Nou heb je hier op dit forum je terechte ongenoegen geplaatst over BCC.
Ben je er nu ook maar iets mee opgeschoten?
Geen ene moer!
Onnozele antwoorden waar niemand wat aan heeft.

Wat was dan de vraag? Ik weet niet of ze die kookplaat nog wil hebben, of ze de overeenkomst wil ontbinden, wat de klantenservice van BCC heeft gezegd.

Misschien zou je zelf wel eens wat kunnen dimmen met die kritiek op anderen en gewoon de 'volgens jouw' vraag kunnen beantwoorden. Gedraag je niet de hele tijd als een grote baas.

Overigens staat de vraag hier ook 'online'.

gompy2
door gompy2 - Oct 22, 2014 om 16:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Reageerders @ gompy2

Ik gedraag me niet als een grote baas, ik refereer aan het antwoord van lekkerisdat, dat antwoord klopt niet en daar heeft TS ook niets, aan en daar schiet TS ook totaal niets mee op.
Omdat TS hier niet mee op schiet heb ik verwezen naar site's waar de resultaten meestal beter zijn en zeer vaak tot een oplossing leiden.

Als je vind dat schoenen je niet passen, moet je ze ook niet aan gaan trekken.

me
door mein33 - Oct 22, 2014 om 18:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

OT, als de redactie mij toestaat.

@gompy2,

Uw antwoorden en opmerkingen zijn over het algemeen inhoudelijk en duidelijk, waar menig Ts. al iets aan heeft gehad en zal hebben.
Maar wat misschien wel eens geschreven kan/mag worden is dat uw tekst soms heel ongenuanceerd uit uw toetsenbord te voorschijn komt.
En daar zit'm nou net nou de kneep.

mein33.

gompy2
door gompy2 - Oct 22, 2014 om 18:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 22 okt 2014, 18:08]
Maar wat misschien wel eens geschreven kan/mag worden is dat uw tekst soms heel ongenuanceerd uit uw toetsenbord te voorschijn komt.
En daar zit'm nou net nou de kneep.
mein33.
Ik heb bij deze mijn toetsenbord ook een gele kaart gegeven, het heeft beterschap beloofd, maar de toetsenborden van vandaag de dag zijn ook niet meer te vertrouwen, ze flappen er ook zo maar van alles uit.

ro
door ron530 - Oct 22, 2014 om 18:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Postnl doet twee pogingen om de kookplaat bij u af te leveren, u krijgt bij het niet thuis zijn een kaartje in de bus. De eerste keer kunt u het bezorgadres aanpassen bijvoorbeeld een postnl afhaal punt of toch thuis laten bezorgen. laat u het de tweede keer wel thuis bezorgen en de kookplaat kan wederom niet bezorgt worden gaat deze alsnog naar een postnl afhaalpunt daar blijft de kookplaat twee weken (kan ook drie weken zijn) op u wachten en dan pas gaat de kookplaat retour afzender. BCC in deze kan niets met uw klacht want zij hebben de kookplaat niet retour gekregen.

gompy2
door gompy2 - Oct 22, 2014 om 19:19
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 22 okt 2014, 18:34]Postnl doet twee pogingen om de kookplaat bij u af te leveren, u krijgt bij het niet thuis zijn een kaartje in de bus. De eerste keer kunt u het bezorgadres aanpassen bijvoorbeeld een postnl afhaal punt of toch thuis laten bezorgen. laat u het de tweede keer wel thuis bezorgen en de kookplaat kan wederom niet bezorgt worden gaat deze alsnog naar een postnl afhaalpunt daar blijft de kookplaat twee weken (kan ook drie weken zijn) op u wachten en dan pas gaat de kookplaat retour afzender. BCC in deze kan niets met uw klacht want zij hebben de kookplaat niet retour gekregen.
Ik lees nergens dat Post.nl twee pogingen gedaan heeft om het artikel te bezorgen. Waarom is jouw verhaal dan anders als het verhaal van TS?

TS was thuis op afgesproken datum, dat staat in het bericht boven en er is niets geleverd.

De afhandeling van de klacht door BCC lijkt nergens op, lees openingsbericht.

Verkoper (BCC) is en blijft verantwoordelijk voor de verzending.

Quote Arnoud Engelfriet:
Risico van verzending bij koop op afstand.

Volgens 7:11 BW ligt het risico van bezorging van een koop op afstand bij de verkoper tot het moment van aflevering bij de koper.

Mijn toetsenbord wil maar niet gehoorzamen, maar ik vind wat het typt wel genuanceerd, jij ook?