es
door ester1978 Feb 6, 2015 om 20:10
Auto & vervoer

Slechte service fietshokje.nl

Hallo,

Ik heb een vraag.
In augustus 2014 heb ik een nieuwe cortina fiets gekocht bij fietshokje.nl.
Bij levering bleek de fiets beschadigd.
Ik heb meteen per email contact gezocht en een foto meegestuurd.

Het probleem zou meteen opgelost worden. Maar helaas... Nooit meer iets van fietshokje.nl gehoord...

In september, oktober, november, december en januari heb ik e-mails gestuurd en daarop geen enkele reactie ontvangen.

In februari 2015 weer een mail gestuurd en nu kreeg ik eindelijk reactie. Eentje waar de honden geen brood van lusten. Het kwam erop neer dat de fiets ontzettend goedkoop is dat ze niets aan service kunnen doen. Bovendien begrijpen ze niet waar ik me zo druk over maak. En daar kan ik het mee doen.

Dit is toch onmogelijk? Dat zulke bedrijven anno 2015 nog bestaansrecht hebben! Hebben meerdere mensen hier ervaring mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze toch de service verlenen waar ik recht op heb?
Het liefste zou ik de fiets terugsturen en nooit meer iets met dit bedrijf te maken willen hebben.

Iedereen die een fiets wil kopen, doe dit niet bij fietshokje.nl!!!

21354 34 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2015 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ester1978,

.....?Het liefste zou ik de fiets terugsturen .....
Dat had je dus meteen moeten doen toen je die beschadiging constateerde.
Nu wordt het veel lastiger.
Stuur ze een brief waarin je aangeeft dat je tot ontbinding van de koop wilt overgaan: klik hier.

Suc6

diumenge
door diumenge - Feb 6, 2015 om 20:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De website van fietshokje.nl is ook nog eens waardeloos. Inderdaad koop ontbinden.

es
door ester1978 - Feb 6, 2015 om 22:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Thx, ik ga me daarin eens verdiepen.

Mijn oog valt nu op de website op de beoordelingen van klanten.
Dit gebeurt via trustpilot. Maar hij heeft een plaatje van het cijfer 8,9 geplaatst en enkele reacties van trustakte gekopieerd.

Als je op trustpilot kijkt, dan zie je dat er heel veel andere beoordelingen zijn en het tevredenheidscijfer een stukje lager uitvalt. Best misleidend!

valerius-2
door valerius-2 - Feb 6, 2015 om 23:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja heeft ging fietsen zaak in buurt omdat u het via internet heeft gekocht. Hij kan best gaaf verzonden zijn en via het transport beschadigd zijn. Ik weet niet of dit soort zaken wie daar verantwoordelijk voor is maar dat zal u dan toch via de bezorger uit moet zoeken.

zoekster
door zoekster - Feb 6, 2015 om 23:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft de verkoper u op het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen te ontbinden gewezen bij de online aankoop? Indien niet, dan kunt u dat alsnog doen, dan gaat het recht op herroeping nl over in een jaar. Bovendien bent u niet verantwoordelijk voor de achteruitgang van de fiets in de tussentijd.
Zo staat het in de wet.

fr
door fransbrielle - Feb 11, 2015 om 15:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb in september 2014 twee fietsen gekocht na een week een accu kapot na toezegging van andere accu de kapotte op gestuurd wacht al 5 maanden en na 50 mailtjes nog steeds geen accu slechte zaak wat de service betreft

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 21:59
24 Antwoorden / 0 Vragen

Hier een reactie van 't Fietshokje, dit is natuurlijk best kort door de bocht allemaal.
Allereest, bijzonder interessant om te lezen dat iedereen behoorlijk betrokken is op de situatie van Esther. Hier even het echte verhaal.
Als wij de situatie vooraf hadden kunnen inschatten, hadden wij deze fiets nooit geleverd. Betreft hier een Cortina fiets tegen een fabrieksprijs (385.- ipv 529.-), de prijs of de actie doet overigens niet ter sprake. De beschadiging die de beste klant mailt is een kras(je) ter grootte van de diameter van een 1 eurocent munt, de foto's hebben wij nog in ons systeem opgeslagen. Er zijn helaas altijd klanten die buiten een bizar lage prijs, altijd nog een slaatje willen slaan op dergelijke ''beschadigingen'' - afijn, alle transport is verzekerd, dus een claim neergelegd bij onze vervoerder. Wij hebben aangeboden om zelfs MAANDEN na levering de fiets terug te nemen en het volledige bedrag te crediteren. Helaas was Esther hier niet zo blij mee; en dat begrijp ik natuurlijk ook wel, lokaal betaal je toch echt minimaal 125 euro meer... Maar de vraag luidt dan: wat wil je dan? Bijzonder teleurstellend, en vooral bijzonder triest om op diverse fora, review sites e.d. hetzelfde te posten. Wij hebben spijt als haren op ons hoofd dat we de fiets geleverd hebben, we verkopen dit item in zeer grote getallen (enkele honderden) en krijgen zo goed als altijd waardering van onze klanten. Esther, van harte. Stuur aub de fiets retour, en koop deze elders.

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 22:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vreemd, nu moet Esther maar weer reageren. Het lijkt dat haar wens,

"Het liefste zou ik de fiets terugsturen en nooit meer iets met dit bedrijf te maken willen hebben."

in vervulling gaat.

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 22:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 21:59]Hier een reactie van 't Fietshokje, dit is natuurlijk best kort door de bocht allemaal.

Nu u hier toch bent, kunt u nog even de beloofde accu aan Frans Brielle opsturen? Dan zijn alle problemen weer de wereld uit.

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 22:14
24 Antwoorden / 0 Vragen

Beste "Zoekster",

Esther maakt van een 1 eurocent munt een 500 euro biljet, als je snapt wat ik bedoel.
Gezien de massa maken wij alles mee, en natuurlijk is niet iedere klant hetzelfde. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik dit in jaren niet heb meegemaakt. De foto is daarbij allesomvattend!

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 22:17
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:13][quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 21:59]Hier een reactie van 't Fietshokje, dit is natuurlijk best kort door de bocht allemaal.

Nu u hier toch bent, kunt u nog even de beloofde accu aan Frans Brielle opsturen? Dan zijn alle problemen weer de wereld uit.

Wie is '' zoekster " ?

Brielle is reeds al gemaild. Wij staar perplex van zijn reactie.
Een meeneemprijs betaald, van de 4 accu's is er één zwak (niet defect?!), het heeft inderdaad even mogen duren, maar een gereviseerde extra accu twv 150.- wordt kosteloos nagestuurd.
Stank voor.... ? Geen idee? Van Brielle is altijd van harte welkom, we maken graag fans van onze klanten. Gezien de lange levertijd van de accu begrijpen we zijn reactie wel hoor.

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 22:19
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 6 feb 2015, 20:33]De website van fietshokje.nl is ook nog eens waardeloos. Inderdaad koop ontbinden.

Jouw naam en dat dansende "poppetje" is van zeer hoge waarde?

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 22:20
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 6 feb 2015, 23:32]Ja heeft ging fietsen zaak in buurt omdat u het via internet heeft gekocht. Hij kan best gaaf verzonden zijn en via het transport beschadigd zijn. Ik weet niet of dit soort zaken wie daar verantwoordelijk voor is maar dat zal u dan toch via de bezorger uit moet zoeken.

Exact; klant wilt en de fiets niet terugsturen, en geen claim afwachten, wat moeten we doen? De fiets cadeau doen?

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2015 om 22:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:19][quote=diumenge schreef op vrijdag 6 feb 2015, 20:33]De website van fietshokje.nl is ook nog eens waardeloos. Inderdaad koop ontbinden.

Jouw naam en dat dansende "poppetje" is van zeer hoge waarde?Ja.

fi
door fietshokje - Feb 12, 2015 om 22:32
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:30][quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:19][quote=diumenge schreef op vrijdag 6 feb 2015, 20:33]De website van fietshokje.nl is ook nog eens waardeloos. Inderdaad koop ontbinden.

Jouw naam en dat dansende "poppetje" is van zeer hoge waarde?Ja.

Klasse,
dan gaan we een keertje ijsvissen ;-)!

fr
door fransbrielle - Feb 20, 2015 om 09:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:17][quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:13][quote=fietshokje schreef op donderdag 12 feb 2015, 21:59]Hier een reactie van 't Fietshokje, dit is natuurlijk best kort door de bocht allemaal.

Nu u hier toch bent, kunt u nog even de beloofde accu aan Frans Brielle opsturen? Dan zijn alle problemen weer de wereld uit.

Wie is '' zoekster " ?

Brielle is reeds al gemaild. Wij staar perplex van zijn reactie.
Een meeneemprijs betaald, van de 4 accu's is er één zwak (niet defect?!), het heeft inderdaad even mogen duren, maar een gereviseerde extra accu twv 150.- wordt kosteloos nagestuurd.
Stank voor.... ? Geen idee? Van Brielle is altijd van harte welkom, we maken graag fans van onze klanten. Gezien de lange levertijd van de accu begrijpen we zijn reactie wel hoor.

fr
door fransbrielle - Feb 20, 2015 om 09:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

fietshokje heeft alsnog netjes contact opgenomen en de accu alsnog op gestuurd waarvoor hartelijk dank weer helemaal happy

ge
door gerboe - Feb 20, 2015 om 12:00
806 Antwoorden / 0 Vragen

De prijs van de fiets doet niet ter zake en de grootte van de beschadiging ook niet. Daar kun je wel schamper over doen maar dat is een opinie. De een gaat er anders mee om en bovendien, waar ligt de grens?
Feit is dat die beschadiging er is.
Het is mij niet duidelijk waarom de leverancier blijkbaar niet gereageerd heeft op minimaal 6 mails die ester1978 onmiddellijk en de maanden daarna heeft gestuurd. Misschien kan daar door betrokkenen nog eens een toelichting op komen.

Termen als kras(je), bizar lage prijzen, een slaatje willen slaan uit "beschadigingen", zijn weinig professioneel als je een klant serieus neemt en een geschil op wilt lossen.

fi
door fietshokje - Feb 20, 2015 om 12:03
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fransbrielle schreef op vrijdag 20 feb 2015, 09:52]fietshokje heeft alsnog netjes contact opgenomen en de accu alsnog op gestuurd waarvoor hartelijk dank weer helemaal happy

Veel plezier met de ebikes, beste Frans.

Mocht er nog wat mis zijn, u weet ons te vinden. We helpen u graag verder.

fi
door fietshokje - Feb 20, 2015 om 12:04
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerboe schreef op vrijdag 20 feb 2015, 12:00]De prijs van de fiets doet niet ter zake en de grootte van de beschadiging ook niet. Daar kun je wel schamper over doen maar dat is een opinie. De een gaat er anders mee om en bovendien, waar ligt de grens?
Feit is dat die beschadiging er is.
Het is mij niet duidelijk waarom de leverancier blijkbaar niet gereageerd heeft op minimaal 6 mails die ester1978 onmiddellijk en de maanden daarna heeft gestuurd. Misschien kan daar door betrokkenen nog eens een toelichting op komen.

Termen als kras(je), bizar lage prijzen, een slaatje willen slaan uit "beschadigingen", zijn weinig professioneel als je een klant serieus neemt en een geschil op wilt lossen.

Bedankt voor uw visie.

Elke schade, groot of klein is verzekerd, daar ben ik het met u eens. Wij bieden de klanten twee opties aan bij beschadigingen: een claim aanmaken, daar rolt een bedrag 'x' uit ter compensatie van de schade (dit loopt via onze vervoerder, wij zijn het aanspreekpunt). Op het moment dat de klant dit niet wenst, is er nog de mogelijkheid om binnen 14 dagen te retourneren, zonder opgaaf van reden; wij zullen dan het orderbedrag terug storten. Helaas in dit geval wilde de klant en geen claim afwachten en geen fiets retour sturen. Wat is dan het advies in deze?

ge
door gerboe - Feb 20, 2015 om 13:28
806 Antwoorden / 0 Vragen

@fietshokje: u vraagt om advies. Dat wil ik wel geven.

-Klachten van klanten meteen aanpakken. Als ik de vraagsteller mag geloven dateren die van augustus 2014. Als daarna dan, volgens zeggen, niet op diverse mail wordt gereageerd dan ligt daar de basis voor een ontevreden klant.
-Steek de hand in eigen boezem en erken dat en in de communicatie nogal wat mis is gegaan.
-Bel (niet mail) de klant en stel voor een nieuwe fiets te leveren en doe er een dikke bos bloemen bij.
-Probeer in een verweer de klant serieus te nemen en los de zaak professioneel op.

es
door ester1978 - Feb 20, 2015 om 13:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

De feiten nog even op een rijtje:
1. Fiets besteld en geleverd in augustus 2014
2. Direct melding gemaakt van de schade inclusief foto
3. Fietshokje geeft aan de klacht op te pakken en op te lossen
4. Na verschillende e-mails reageert de vervoerder. Deze geeft aan de klacht met fietshokje te bespreken en fietshokje zou een oplossing aandragen
5. Nooit meer iets van het fietshokje of de vervoerder gehoord, ondanks andere e-mails van mij (tot februari 2015) in deze e-mals staat letterlijk mijn wens om de fiets retour te nemen
6. In de e-mail van februari 2015 geeft het fietshokje aan niet te begrijpen waar ik me druk over maak, het is immers een goedkope fiets, wat maakt een kleine beschadiging uit? Daarna biedt het fietshokje aan de fiets retour te willen nemen, mits deze niet gebruikt is. Zoals iedereen zich voor kan stellen is een half jaar na datum de fiets wel gebruikt. Dus is dit geen oplossing.
7. Van een x-bedrag terugstorten is nooit sprake geweest, hier sta ik zeker open voor. Ik wacht de claim al een half jaar af.

who cares
door who cares - Feb 20, 2015 om 13:59
146 Antwoorden / 9 Vragen

Brood koop je bij de bakker.....vlees bij de slager .......
groente bij de groenteboer en fietsen bij de fietsenmaker, you see what you get..

fi
door fietshokje - Feb 20, 2015 om 14:14
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ester1978 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 13:57]De feiten nog even op een rijtje:
1. Fiets besteld en geleverd in augustus 2014
2. Direct melding gemaakt van de schade inclusief foto
3. Fietshokje geeft aan de klacht op te pakken en op te lossen
4. Na verschillende e-mails reageert de vervoerder. Deze geeft aan de klacht met fietshokje te bespreken en fietshokje zou een oplossing aandragen
5. Nooit meer iets van het fietshokje of de vervoerder gehoord, ondanks andere e-mails van mij (tot februari 2015) in deze e-mals staat letterlijk mijn wens om de fiets retour te nemen
6. In de e-mail van februari 2015 geeft het fietshokje aan niet te begrijpen waar ik me druk over maak, het is immers een goedkope fiets, wat maakt een kleine beschadiging uit? Daarna biedt het fietshokje aan de fiets retour te willen nemen, mits deze niet gebruikt is. Zoals iedereen zich voor kan stellen is een half jaar na datum de fiets wel gebruikt. Dus is dit geen oplossing.
7. Van een x-bedrag terugstorten is nooit sprake geweest, hier sta ik zeker open voor. Ik wacht de claim al een half jaar af.

Hallo,

Zoals vermeldt is alle transport verzekerd, ongeacht de waarde van de fiets. Of dit nu een fiets is 100 euro, of 1000 euro. De hoogte van het te claimen bedrag, daar zijn allemaal condities voor. Omdat u geen oplossing wenst - want deze is mij tot op heden niet duidelijk - weten wij in dit geval eerlijk gezegd ook niet wat wij moeten doen. Als een spatbord beschadigd is, kan deze nagestuurd worden. Ipv uw wensen naar ons te mailen, gaat u op diverse fora 'slechte' reclame maken. We begrijpen uw frustratie, maar wij hebben dit ook zo niet 'besteld'. Als u evengoed tot een oplossing wilt komen - en daarbij vragen wij u nogmaals naar uw wensen, kunnen we zoveel mogelijk proberen tot een middenweg te komen.

ge
door gerboe - Feb 22, 2015 om 10:03
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ester1978 schreef op vrijdag 20 feb 2015, 13:57] 7. Van een x-bedrag terugstorten is nooit sprake geweest, hier sta ik zeker open voor. Ik wacht de claim al een half jaar af.

@fietshokje: volkomen helder. Geen woord Frans bij. Het is dus aan U om in actie te komen.
En vergeet die bos bloemen niet...

es
door ester1978 - Apr 2, 2015 om 21:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal niemand verbazen dat ik nooit iets van t fietshokje heb gehoord.
Klacht blijft onopgelost.

Voor mij is alles nu wel gezegd rondom t fietshokje.
Hier laat ik het bij.

ge
door gerboe - Apr 3, 2015 om 09:54
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @esther1978: pure onwil van Fietshokje dus. Het is toch niet te geloven. Dat zo'n vorm van 'service' tegenwoordig nog bestaat. Wat een slecht bedrijf.
Verstandig om het verder zo te laten.

di
door dimitrios - Apr 11, 2015 om 14:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het verkeerde achterwiel gekocht bij het fietshokje.
ik heb gevraagd of ik het wiel kan omruilen of terug kan brengen.

dit is helaas niet mogelijk volgens hun.
gekocht is gekocht dus helaas.

een beetje fatsoenlijk bedrijf zal zijn klanten helpen en zijn best doen voor een oplossing te vinden.

maar deze onderneming heeft hier maling aan.
na telefonisch contact kreeg ik de opmerking dat ik maar het wiel op marktplaats moet zetten

fi
door fietshokje - Apr 11, 2015 om 15:07
24 Antwoorden / 0 Vragen

@ Dimitrios.

Grappig, was dit het nu...?

U weet totaal niet waar u het over heeft; Wet Koop op Afstand geldt alleen voor online aankopen, niet voor aankopen in de fysieke locaties.

Ondanks dit, succes.

ge
door gerboe - Apr 13, 2015 om 08:56
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fietshokje schreef op zaterdag 11 apr 2015, 15:07]Wet Koop op Afstand geldt alleen voor online aankopen, niet voor aankopen in de fysieke locaties.

Nou, dat maakt bij Fietshokje niet uit want als je een fiets op afstand koopt, zoals esther1978, doen jullie ook niet aan service.

Cookies
door Cookies - Apr 13, 2015 om 10:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fietshokje schreef op zaterdag 11 apr 2015, 15:07]@ Dimitrios.

Grappig, was dit het nu...?

Apart, of eerder; stom en dom. De afkomst is onjuist, en doet volgens mij ook niet ter sprake.
U weet totaal niet waar u het over heeft; Wet Koop op Afstand geldt alleen voor online aankopen, niet voor aankopen in de fysieke locaties.

Ondanks dit, succes.

Het klopt dat bij een fysieke winkel de winkelier niet verplicht is een retour te accepteren. Maar wat zijn jullie verschrikkelijk onbeschoft! Geef mijn portie maar aan fikkie, ik zal iedereen adviseren geen zaken met jullie toko te doen.

di
door dimitrios - Apr 13, 2015 om 16:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

@fietshokje

ik heb inmiddels het achterwiel op marktplaats gezet.

zo zie je maar weer dat je beter bij een echte rijwielhandelaar je spullen kan kopen.
zij zijn tenminste klantvriendelijk en denken met je mee.

zij zijn ook niet gecompliceerd als je een verkeerd gekocht product terug komt brengen.

jullie zijn puur geld bewust en klant onvriendelijk.
maar jullie hebben wel gelijk, ik had eerst moeten kijken naar jullie reviews.
dan was ik niet 2x voor niks naar bok de korverweg gereden.

en wat betreft de retour verplichting zal ik deze avond even vragen aan het tros radar team
waar ik werkzaam ben.

fi
door fietshokje - Apr 13, 2015 om 19:56
24 Antwoorden / 0 Vragen

Wij willen graag alle klanten helpen, alleen moeten we daar heel consequent en eerlijk in zijn. Onderdelen nemen wij uitsluitend terug bij defect of schade; in een dergelijk geval koopt de klant een verkeerd item en zorgt daarnaast nog eens voor veel smaad en laster en schendt ook nog eens openlijk auteursrechtinbreuk. Als wij voor klant b- geen onderdelen terugnemen, dan kunnen wij voor klant a- (zeker met een dergelijke instelling) geen uitzondering maken.

ge
door gerboe - Apr 14, 2015 om 12:42
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fietshokje schreef op maandag 13 apr 2015, 19:56]... en schendt ook nog eens openlijk auteursrechtinbreuk.

Wat is dat?