Slimme meter
Geachte Mevrouw/Mijnheer,
Met regelmaat bekijk ik uw altijd uw interessante programma’s op Kassa,dank hiervoor.
Wil u toch graag enkele vragen stellen omtrent de slimme nieuwe elektriciteit meter,
Zo te zien noteert deze nieuwe meter onze verbruikers gegevens en zend deze naar de maatschappij, maar wanneer ik op vakantie ben is er geen gebruik,stel er word dan ingebroken mogen we dan de elektriciteit maatschappij die ons deze gevaarlijke meter heeft geplaatst hiervoor aansprakelijk stellen ? want ze wisten dat dit kon gebeuren en ongeveer heel Nederland weet en zit nu met ditzelfde probleem,
Word dit gevaar ook in een clausule opgenomen als waarborg tegenover de stroom afnemers !
Vraag twee, hoe worden deze gegevens verstuurt toch niet via mijn modem neem ik aan.
En tenslotte vraag drie, indien men de nieuwe meter weigert (wat ik wel doe),en de oude gaat later toch stuk hoe weet ik dan dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht ,er kan gezegd worden toen hadden jullie de meter geweigerd een nieuwe meter kost meer dan
€ 60,00 en de plaatsings kosten zijn mij onbekend.
Alvast hartelijk dank voor uw genomen moeite in deze,
Voor contact met de redactie klik linksonder op Contact met Kassa. Hier zitten alleen de vrijwilligers van Vraag & Beantwoord.
Maar nee, natuurlijk kunt u het energiebedrijf niet aansprakelijk stellen voor inbraak.
Bedankt dumenge,
Ik vond nergens contact met kassa ga even zoeken,andere personen mogen dit bericht dan als niet geplaatst beschouwen !
toch bedankt voor de tip !
@diumenge, als Kassa het item interessant genoeg vind (?) kan @ blue star ook een mail sturen, toch? Naar: kassa-online@vara.nl
Maar er is de laatste tijd zoveel te doen geweest over de slimme meter (lees sluwe meter) dat het moeilijk zal worden om er weer een uitzending over te gaan maken, in de toekomst.
Maar los daarvan @blue star, wat kan in uw ogen dan inbraak en energiegebruik in een adem genoemd worden? Dat de inbrekers gedurende uw vakantie comfortabel op uw bank zittend, lichten aan, van uw huis en energie e.d. gebruik maken? Dat denk ik niet echt, eerlijk gezegd. Zelfs met een niet slimme meter kan uw energie leverancier u niet vergoeden voor "eventuele inbrekers die overnachten".
Denk dat blue star doelt op het feit dat criminelen op basis van je energie verbruik kunnen weten wanneer je wel en niet thuis bent en die informatie kunnen gebruiken om een inbraak te plannen.
Jammer dat mensen zo slecht een programma volgen. Er is jl zaterdag gesproken over het risico als u zelf met uw mobiel gegevens van de slimme meter opvraagd en is hierbij het woord inbrekers gevallen. Nogmaals u kunt het uitlezen laten uitzetten en wilt u geen "slimme" meter dan wordt uw oude meter vervangen door een "domme" digitale meter. Jammer dat hierover (in die uitzending) geen info was. Maar laat u de bestaande meter niet vervangen dan zijn er kosten als deze ooit vervangen moet worden.
Ja, u kunt de slimme meter weigeren (tot 2020).
De netbeheerder kan dan besluiten om u geen energie meer te leveren als u (2020) niet wil meewerken aan de slimme meter.
[quote=1953 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 01:31]Ja, u kunt de slimme meter weigeren (tot 2020).
De netbeheerder kan dan besluiten om u geen energie meer te leveren als u (2020) niet wil meewerken aan de slimme meter.
@1953,
Het Kabinet heeft beslist dat een ieder de vrije keuze heeft om wel of geen nieuwe energiemeter te nemen.
De uitlevering van deze nieuwe energiemeter loopt t/m 2020 en er zal dan een deel van de aansluitingen geen nieuwe energiemeter hebben omdat zij gebruik hebben gemaakt van het "recht"om deze te weigeren.
Hoe komt u aan de, naar ik mag aannemen gefundeerde, conclusie dat m.i.v. 2021 door de netbeheerder de levering kan worden gestaakt omdat de nieuwe energiemeter ontbreekt, graag een verwijzing hiernaar.
Of valt deze opmerking in de categorie "uit den duim gezogen".
[quote=1953 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 01:31]Ja, u kunt de slimme meter weigeren (tot 2020).
De netbeheerder kan dan besluiten om u geen energie meer te leveren als u (2020) niet wil meewerken aan de slimme meter. Het moet niet gekker worden, waar haalt u deze onzin vandaan ??? Zo lang je betaald wordt er geleverd al dan niet "slim".
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer