door willempjekats Feb 25, 2015 om 18:23
Huishouden & energie

Sloop de crisis

Ik ben vorig jaar via sloop de crisis overgestapt op NLE en dacht flink te besparen. 120 euro korting, ongeveer 925 euro totaal per jaar. Nu, na 1.763 kWh stroom en 959 m3 gas, een rekening van 1186,77 euro op de deurmat...niks bespaard dus. Weliswaar iets meer stroom en minder gas verbruikt....nu met hetzelfde verbruik op de site van Kieskeurig voor 950 euro aangeboden. 2x gebeld, zal wel aan het tarief of aan meer verbruik liggen...zeggen ze....maar ook nu wordt dit verbruik voor 950 euro aangeboden terwijl ik 240 euro meer betaald heb....
Ik voel me misleid....wie kan me uit de droom helpen???

1529 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........wie kan me uit de droom helpen???......

Daar ben je nu toch al uit?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tarieven zijn op 1 juli 2014 en 1 januari 2015 lager geworden.

Sloop de crises was sowieso al duur.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft zich lekker laten door mooie praatjes, en daar heeft u nu de waarheid onder ogen gekregen. Zo gaat het nu eenmaal als men op de woorden van dit soort leveranciers in gaat. U kan alleen maar zo gauw mogelijk van dit leveranciers vertrekken, als u contract is afgelopen.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor, er is genoeg voor gewaarschuwd, maar blijkbaar zijn er toch veel mensen die de praatjes op de reclame geloven. Sloop de crisis staat voor eigen parochie te preken, ze zijn niet de goedkoopste, ze zijn zelfs een van de duurdere.. Gaat er dan bij niemand een lichtje branden als ze zeggen dat je altijd honderden euro s per jaar kan besparen? Dan moeten toch alle alarmbellen afgaan, het is je reinste kolder>> een significante groep consumenten zit al bij de goedkoopste (of 1 na goedkoopste) Denken ze nou dat iedereen van lotje getikt is en absoluut niet weet welke de goedkoopste is? dat hopen ze, ja.

Eeerlijk is eerlijk, het valt ook niet mee om door de bomen het bos te zien, de energiemaatschappijen en de zogenaamde onafhankelijke vergelijkingsites (die altijd betaald worden door de energiebedrijven zelf) maken het er ook niet makkelijker op.

Is een harde les, leergeld betaalt, volgende keer beter.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Energiebedrijven zijn ook niet te vertrouwen. Nooit, geldt trouwens voor elk commercieel bedrijf.

Zo had de nuon een tijdje terug een reclame over windenergie.
We moesten allemaal aan de windenergie, het praatje ging zo>>

"Want de wind waait altijd" zei de mannenstem die deskundigheid moest suggereren.
"En hard ook!" zei de vrouwenstem op een toon die geen tegenspraak duldde, want zij had ervoor geleerd.

Twee expliciete leugens, but who cares, ze komen er mee weg en als maar een paar klanten die onzin ,geloven, dan is het al goed.

Zaken zijn zaken.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat hele sloop de crisisgedoe een groot schandaal. Juist mensen die het water aan de lippen staat zullen met die lui in zee te gaan.
Van die Annemarie van Gaal krijg ik braakneigingen.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@willempjekats, dat is dan hard wakker worden, goede morgen.

@zoekster, wat heb ik gemist bij Annemarie van Gaal? Da's toch de bespaar tipgeefster bij T.V. programma?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op woensdag 25 feb 2015, 21:14:

@zoekster, wat heb ik gemist bij Annemarie van Gaal? Da's toch de bespaar tipgeefster bij T.V. programma?

Ja, daarom is het ook zo misleidend. Mensen vertrouwen haar, maar tegelijkertijd is ze de promotor Sloop de crisis.
Hoe werkt het eigenlijk?

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haar eigen balans is overigens zwaar negatief. Dus misschien moet zij haar eigen "adviezen" eens opvolgen.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@ Geen idee dat zij ook reclame heeft gemaakt (maakt ?) voor Sloop de crisis; ging altijd uit van haar eigen, vroegere, situatie, waarin ze zich, bankroet, uit had weten los te maken en 'rijk was geworden' in Rusland. En vanuit haar eigen ervaring mensen van advies diende. Ja, kan me dan wel voorstellen dat je het woord braakneigingen gebruikt.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ALLE aanbieders beweren dat ze ENORME kortingen geven
dan kan toch een kind in groep 4 al bedenken

dat je belazerd wordt?

Elektra / Telefoon / Internet / Zorgverzekering etc. etc.

ALLEMAAL roepen ze GROTE kortingen.

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jugendstil daarom blijf ik ook maar zitten waar ik zit (en vooral niet verroeren). Geloof al die enorme prijsvoordelen niet echt. En, als ik alles lees van mensen die over hoppen zoveel problemen krijgen, dan denk ik: ik pas.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op woensdag 25 feb 2015, 21:36:
tenormin schreef op woensdag 25 feb 2015, 21:14:

@zoekster, wat heb ik gemist bij Annemarie van Gaal? Da's toch de bespaar tipgeefster bij T.V. programma?

Ja, daarom is het ook zo misleidend. Mensen vertrouwen haar, maar tegelijkertijd is ze de promotor Sloop de crisis.
Hoe werkt het eigenlijk?

Ow zoekster, je zegt precies hoe ik erover denk.

En zij? zij zegt precies hoe haar opdrachtgevers erover denken.

En wij geloven dat omdat het vrouwtje het hele ouwehoerverhaaltje behoorlijk indringend opdist. Alsof het ook een consument is die van de hoed en de rand weet.. Ze werkt in op bepaalde vermeende sentimentele gedachtes, (niet eigenwijs blijven, ik vertel je dat je altijd moet overstappen, heb ook geen belangen hierin, het is een persoonlijk ervaring waar je voordeel mee kan halen}

Misschien gelooft ze het zelf ook nog wel. weet ik veel wat die reclamejongens haar allemaal hebben wijsgemaakt.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Et blijft vechten tegen dit soort beloften maar zolang er mensen zijn die elke euro om moete draaien om ronde te kunnen komen wordt daar juist misbruik van gemaakt door beloften die nier waar worden gemaakt.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reclame had recentelijk ook een spotje met Frans Bauer

"iedereen zegt dat hij de goedkoopste is, maar zijn jullie nou echt de goedkoopste?"
Antwoord doet er niet toe, het is ja natuurlijk...

Maar de vraag is wel goed, iedereen roept dat hij de goedkoopste is, maar niemand weet het zeker.
Mag ook nooit gebeuren, anders wordt het net zoiets als ziggo. er is concurentie op de kabel, u kunt kiezen uit ziggo startpakket of ziggo uitgebreid....Kortom, de kosten moeten schimmig blijven, anders gaat driekwart van de energiebedrijven failliet.

Zelfs als je je profileert als budget energie en nog meer van die kostenbesparendeklinkende namen, biedt het geen enkele garantie, integendeel, juist bij die kleine tokootjes zitten er vaak verborgen kosten in het mapje, wat pas opengaat als de eindrekening gepresenteerd wordt.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 00:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

van leyden schreef op donderdag 26 feb 2015, 00:19:
Mag ook nooit gebeuren, anders wordt het net zoiets als ziggo. er is concurentie op de kabel, u kunt kiezen uit ziggo startpakket of ziggo uitgebreid....

Je loopt wel een paar seconden (!) achter: Ziggo is UPG in de heel nabije toekomst. Anderen hebben Ziggo al op zwart gehad, 2 Maart is deze regio aan de beurt. Maar was Natasja Froger ook niet (ooit) een reclame aan het doen met de NLE?? die zich had teruggetrokken uit de commercial?

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Concurentie van energiebedrijven is een utopie.
Ze willen een bepaald doelgroep bereiken en ze kijken allemaal naar elkaar wat betreft de prijs, Niemand gaat stunten of zich uit de markt prijzen, want dat kost geld of klanten.

De arme sloebers zijn daarvan extra de dupe, die lok je natuurlijk het meest met schreeuwen over lage tarieven, verpakt in vele reclameslogans, want ze weten dat reclame altijd wel wat oplevert..
Maar ook dat het weer terugverdiend moet worden, ze houden daarom het bot van maandelijkse lage lasten voor je neus, maar aan het einde van het jaar moet je dan weer flink bijbetalen (want te laag ingeschat, weet ik veel ,verzin maar een smoes)
Maakt ook niet uit, de klant is binnen, daarna kan je doen wat je wilt, als hij reclameert wijs je hem fijntjes op de kleine lettertjes in de voorwaarden, zijn probleem.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin.

Sorry je bedoeld het goed, maar het is off topic.
Heb mijn lesje geleerd, wil niet op mijn geweten hebben dat de moderator dit topic wilt sluiten vanwege off topic geneuzel. Anders komt Pino ook weer klagen, dat wil ik al helemaal niet meer meemaken.

Mijn topic is ook al een beetje verpest daardoor.
Deels door mezelf. deels door anderen.
Hou me strikt aan het onderwerp.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@willempjekats,

U gelooft blijkbaar nog in sprookjes. Alles wat begint met "ER WAS EENS" en dat is in dit geval het bedrijf van Annemarie van Gaal genaamd "Sloop de crisis," valt hier onder.
Het voorspiegelen van lage maandlasten is echter niet alleen voorbehouden aan "sloop de crisis", maar meer energieleveranciers en tussenpersonen maken hier gebruik van.
Uiteindelijk betaald u naar wat u verbruikt en is het maandelijkse voorschot bij dit soort "ondernemingen", want dat is "sloop de crisis" gewoon, een vaak uit de duim gezogen bedrag waar
potentiële slachtoffers graag en met open ogen intrappen omdat het zo lekker laag is.
In uw geval is er maar één die hier beter van wordt en dat is ............. (u kunt dit zelf invullen) en één ding is zeker, u bent het zeer zeker zelf niet !!.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2015 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op woensdag 25 feb 2015, 23:48: @jugendstil daarom blijf ik ook maar zitten waar ik zit (en vooral niet verroeren). Geloof al die enorme prijsvoordelen niet echt. En, als ik alles lees van mensen die over hoppen zoveel problemen krijgen, dan denk ik: ik pas.

Zo is het maar net, hoor mensen die ieder jaar honderden euro's minder betalen, dus op een gegeven moment hebben ze het gas gratis zeker.....mooie verhalen koop je niks voor, pakt bij de afrekening vaak wat anders uit.