s@
door s@ndr@ Oct 11, 2015 om 12:12
Geldzaken & recht

Slopende incasso

Op 15 november 2014 bestelde ik via de website een jurk en ketting bij StreetOne.
Deze werden geleverd, maar de jurk bleek een verkeerde maat. De ketting betaalde ik en de jurk ging met retourformulier terug naar StreetOne. Allereerst bleek het "gratis retourrecht" niet voor PostNL te gelden en moest ik 6,95 betalen voor de retourzending.
Ik had inmiddels een nieuwe bestelling gedaan voor de jurk en dit keer was het de juiste maat en heb ik de jurk gehouden en betaald.
De retourgezonden jurk kwam echter tot 3 keer terug bij mij met de melding dat ik te laat geretourneerd had. Dit klopte al niet, omdat de bestelling van 15 november ineens door StreetOne op 23 oktober zou zijn gedaan. Op 23 oktober had ik wel een bestelling gedaan en betaald bij StreetOne, maar NIET deze jurk.Ik heb van de hele correspondentie met StreetOne kopieën meegestuurd maar niets hielp. In maart was het al opgelopen tot een dreigende beslaglegging op loon, maar ik weigerde te betalen voor iets dat ik niet heb. Min. Man heeft toen hele gesprekken gevoerd met StreetOne Duitsland, Nederland en Billpay, de ontvanger van het geld. En zij zouden het uiteindelijk Oplossen. Nu is het oktober en komt er ineens een dwangbrief dat ik binnen 48 uur moet betalen. Op zaterdag als de banken niets doen! En anders loonbeslag. Vanaf maart tot nu hoor je niks.
Ik heb uiteindelijk betaald, omdat ik geen risico wil lopen voor loonbeslag en het totaalbedrag was teruggebracht naar het oorspronkelijke bedrag wat de jurk kostte. Maar ik wil het er toch niet bij laten zitten. Want ik heb nu 2 keer betaald voor 1 jurk. Wat kan ik hier nog aan doen. Het bedrag is niet groot, maar het gaat mij om het principe dat bedrijven maar hun gang kunnen gaan en niet voor hun fouten uitkomen en hun verantwoording nemen. In ieder geval bestel ik NOOIT meer bij StreetOne

1759 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 11, 2015 om 13:06
7181 Antwoorden / 3 Vragen
0

[url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/slopende-incasso/?vHash=c749c73j&cHash=e1b452ba5788a58e1a8e7bbf82b8ad0b]Dubbelpost

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer