johnwim
door johnwim Dec 5, 2014 om 22:26
Huishouden & energie

Slot kapot

Hallo,
Sinds vanavond wil mijn voordeur niet meer op slot.
Of ik kan de sleutel niet draaien,of met een beetje wrikken draait ie door en het lijkt dan wel of ie wil afknappen.
Deed ie vorige week ook,maar toen lukte het uiteindelijk toch nog en daarna de hele week geen last,maar nu lukt het echt niet meer,half uur staan prutsen.
Ik heb het cilinderslot eruit gehaald en kan dan de sleutel gewoon draaien,het palletje in het midden draait gewoon.
De andere kant opdraaien is geen probleem,kan de deur dus openen zonder deurkruk.
Heb al wat gegoogled,maar kan niet ontdekken wat ik moet vervangen.
Wil uiteraard niet meer vervangen dan nodig.
Heb de cilinder ook al omgedraaid (wat aan de binnenkant zat,zit nu buiten),maar geen verschil.
Heeft inspuiten nog zin,of is het daarvoor al te laat?
Ik weet dat ik te lang gewacht heb,maar dacht dat het zo´n vaart niet zou lopen.
De woning is bijna 50 jaar oud en zou best kunnen dat het slot ook zo oud is.
Alvast bedankt.

4224 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2014 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inspuiten kan nooit kwaad, dus toch maar even proberen met siliconenspray.

johnwim
door johnwim - Dec 5, 2014 om 22:51
64 Antwoorden / 35 Vragen

Ik las op een site van een slotenmaker dat ik dan het beste Griffon Slotspray kan gebruiken,dacht zelf eerst aan grafiet.Ik neem anders de hele boel wel mee naar de bouwmarkt,die kunnen me dan hopelijk vertellen wat vervangen moet worden.Voor vanacht de voordeur gebarricadeerd en morgen even een oppas regelen.

johnwim
door johnwim - Dec 5, 2014 om 23:38
64 Antwoorden / 35 Vragen

Daar lijkt het inderdaad op.Ga morgen even de boel inspuiten,helpt dat niet,dan haal ik eerst een nieuw slot.Kan er misschien nog ergens 1 ophalen.Ik laat het weten.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 6, 2014 om 00:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 00:18]Lees eens klik hier.
Zoals al is gezegd, je moet een paar keer spuiten.
Slotsprays zijn vaak bij fietsartikelen te vinden.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 6, 2014 om 00:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 00:18]Lees eens klik hier.
Zoals al is gezegd, je moet een paar keer spuiten.
Slotsprays zijn vaak bij fietsartikelen te vinden.
Als de veer niet meer werkt dan help spuiten ook niet bij mij was het zeer goed onderhouden. Maar alles heeft een levens duur. Ook sloten. Die van mijn zat er al vanaf de bouw in 197o.

johnwim
door johnwim - Dec 6, 2014 om 12:15
64 Antwoorden / 35 Vragen

Probleem opgelost en nog gratis ook.
Slot eruit gehaald en kon toen met de cilinder erin kijken waar het mis ging.
Kon zo niets ontdekken en toen flink wat WD40 erin gespoten.
Binnen 5 sec. draait het als nooit tevoren.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2014 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had zel onderlaatst een heel moeilijk draaiend slot in de voordeur. Ging niet meer van slot, nog vervelender. Zit er bijna 40 jaar in. Verschillende keren siliconenspray er in gespoten, nu niets gern probleem meer.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 6, 2014 om 12:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het ligt niet aan de cilinder maar aan de veer in het slot die vast loopt. Begin van het jaar kon ik niet. meer de deur uit. Maar de verhuurder heeft er toen een nieuw slot in gezet met de oude cilinder..En het werkweer prima.

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2014 om 12:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.
Zoals al is gezegd, je moet een paar keer spuiten.
Slotsprays zijn vaak bij fietsartikelen te vinden.

user123
door user123 - Dec 6, 2014 om 12:16
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Werkt het slot beter zonder de bout waarmee je de cilinder vastzet ?

aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2014 om 12:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan en dank voor het melden. U hoeft uw deur dus niet meer te barricaderen....

johnwim
door johnwim - Dec 6, 2014 om 12:45
64 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 6 dec 2014, 12:31]Graag gedaan en dank voor het melden. U hoeft uw deur dus niet meer te barricaderen....

Inderdaad,de stoelen staan weer op hun plek :)

edrick3
door edrick3 - Dec 6, 2014 om 13:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Sinds vanavond wil mijn voordeur niet meer op slot......
Is natuurlijk geprepareerd geweest door één of andere gekleurde Piet.

Logisch dat het nu weer werkt; die zijn weer terug naar Spanje of waar dan ook. ;-)
Maar je zit nu weer veilig.

johnwim
door johnwim - Dec 6, 2014 om 15:03
64 Antwoorden / 35 Vragen

Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.