ha
door hanstrootman Sep 24, 2013 om 16:32
Elektronica & tv

SMART-TV's en diensten als "NETFLIX"

Bij voorbaat dank voor een ieder met een zinnige reactie op mijn vraag.

Ik heb een jaar geleden een nieuwe Philips 40PFL5007H smart-TV aangeschaft. Met het oog op de toekomst, wat internet nu ook allemaal mogelijk maakt voor op de TV leek me dit een wijze investering. Nu is het sinds kort mogelijk om in Nederland "NETFLIX' te gebruiken. Voor een serie/film liefhebber uitermate positief nieuws. Daarom zijn wij lid geworden van Netflix om deze dienst via onze SMART-TV te kunnen gebruiken. HELAAS.

Hier komt het: Enkel SMART-TV's van Philips uit 2013 worden uitgerust met de NETFLIX applicatie. Mijn TV komt uit 2012. Na een chatsessie met een Philips medewerker ben ik wijzer geworden dat het met bepaalde codecs op de televisie te maken heeft, deze zouden niet 'goed genoeg' zijn voor NETFLIX op Philips TV's uit 2012, omdat TP Vision (ontwikkelaar) de beste kwaliteit wil garanderen.

Hoe is het mogelijk dat ik met een product van nog geen jaar oud niet in staat ben om mee te kunnen met de laatste technologie op dat gebied? Dit is juist de reden waarom ik een smart-TV had aangeschaft!

Hopelijk snappen jullie de kwestie en kunnen jullie hier iets over uitleggen/melden. Bij voorbaat dank.

25506 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor deze nieuwe dienst is nog geen update beschikbaar.....
Dat is een verkoop nadeel en daarom kan dit mislukken.

Philips zal wel een Service Update maken als er voldoende vraag naar is maar om bestaande modellen te Updaten kost voor hun veel geld.

Wel kan deze dienst via de meeste Win 7 en Windows 8 gebruikt worden en dus is een Klaptop met HDMI kabel de oplossing voor dit te kunnen zien.
Als je Klaptop geen HDMI heeft is op DVD~ RW branden en na kijken kun je deze weer wissen... dan is een DVD speler voldoende en dat gaat tot nu toe prima.

De reden dat ik geen HDMI gebruik is dat lange kabels erg duur zijn maar het werkt dus wel.
Ik bak dus DVD en kan het dan ook in slaapkamer of bij buren laten zien hoewel dat laatste officieel niet mag....

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op dinsdag 24 sep 2013, 17:10: Voor deze nieuwe dienst is nog geen update beschikbaar.....
Dat is een verkoop nadeel en daarom kan dit mislukken.

Philips zal wel een Service Update maken als er voldoende vraag naar is maar om bestaande modellen te Updaten kost voor hun veel geld.

Wel kan deze dienst via de meeste Win 7 en Windows 8 gebruikt worden en dus is een Klaptop met HDMI kabel de oplossing voor dit te kunnen zien.
Als je Klaptop geen HDMI heeft is op DVD~ RW branden en na kijken kun je deze weer wissen... dan is een DVD speler voldoende en dat gaat tot nu toe prima.

De reden dat ik geen HDMI gebruik is dat lange kabels erg duur zijn maar het werkt dus wel.
Ik bak dus DVD en kan het dan ook in slaapkamer of bij buren laten zien hoewel dat laatste officieel niet mag....

Dank voor de reactie. Aangezien ik ook een PlayStation 3 bezit, kan ik Netflix gebruiken. In de praktijk heb ik dan ook geen probleem met het kunnen gebruiken van Netflix, maar ik baal er van dat ik een duur apparaat heb gekocht en ik het gevoel heb deze niet volledig te kunnen benutten. Ik begrijp dat het afwachten is om te zien wat Philips ermee gaat doen, maar om daarom enkel nieuwe tv's uit 2013 er wel mee te voorzien en de oude tv's niet vind ik jammer en voelt ergens gewoon niet eerlijk...

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, is die TV dan wel geschikt voor Videoland (de online versie), of wat er de komende tijd nog meer komt? Hier zal je helaas altijd tegen aan lopen.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op dinsdag 24 sep 2013, 18:26: Tja, is die TV dan wel geschikt voor Videoland (de online versie), of wat er de komende tijd nog meer komt? Hier zal je helaas altijd tegen aan lopen.

Wat ik er over gezen heb dat dit via internet ook op de computer mogelijk maak om deze zender tegen betaling te kunnen zien. Misschien verkeert gelezen?

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op dinsdag 24 sep 2013, 19:22:
diumenge schreef op dinsdag 24 sep 2013, 18:26: Tja, is die TV dan wel geschikt voor Videoland (de online versie), of wat er de komende tijd nog meer komt? Hier zal je helaas altijd tegen aan lopen.

Wat ik er over gezen heb dat dit via internet ook op de computer mogelijk maak om deze zender tegen betaling te kunnen zien. Misschien verkeert gelezen?

Verkeerd gelezen

Heeft u een laptop of smartphone?

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op dinsdag 24 sep 2013, 18:26: Tja, is die TV dan wel geschikt voor Videoland (de online versie), of wat er de komende tijd nog meer komt? Hier zal je helaas altijd tegen aan lopen.

Er is een videoland app geïnstalleerd op de tv. Maar hoe is jullie idee over het feit dat je hier dus tegen aan loopt? Het is toch raar dat een apparaat wat geschikt is voor internetdiensten na een jaar al niet meer meekan met de laatste applicaties? Ik bedoel, een tv kost niet zomaar wat tientjes Dan mag je er toch vanuit gaan dat je voorlopig mee kan met de laatste mogelijkheden...

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo de lezen op hun site kan men het ook via internet op de computer ontvangen en op nog veel meer ontvangst mogelijkheden.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mogelijk om films te streamen via het netwerk vanaf de computer met de door philips geleverde software.
Nero mediahome4 of xbmc player maken dit ook mogelijk.
Dit kan door debetstanden te delen met andere apparaten.
Of download en installeer grabit potnet(lite) en neem eventueel een abbonement opeen nieuws groep.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

marijke1953 schreef op dinsdag 24 sep 2013, 19:29:
valerius-2 schreef op dinsdag 24 sep 2013, 19:22:
diumenge schreef op dinsdag 24 sep 2013, 18:26: Tja, is die TV dan wel geschikt voor Videoland (de online versie), of wat er de komende tijd nog meer komt? Hier zal je helaas altijd tegen aan lopen.

Wat ik er over gezen heb dat dit via internet ook op de computer mogelijk maak om deze zender tegen betaling te kunnen zien. Misschien verkeert gelezen?

Verkeerd gelezen

Heeft u een laptop of smartphone?

HIER staat het toch echt

Lees mar als u de pagina door scrol naar beneden.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

marijke1953 schreef op dinsdag 24 sep 2013, 19:29:
valerius-2 schreef op dinsdag 24 sep 2013, 19:22: Wat ik er over gezen heb dat dit via internet ook op de computer mogelijk maak om deze zender tegen betaling te kunnen zien. Misschien verkeert gelezen?
Verkeerd gelezen
...
Nee hoor, niet verkeerd gelezen. Netflix werkt ook op PC of laptop.

hanstrootman schreef op dinsdag 24 sep 2013, 19:29: Er is een videoland app geïnstalleerd op de tv. Maar hoe is jullie idee over het feit dat je hier dus tegen aan loopt? Het is toch raar dat een apparaat wat geschikt is voor internetdiensten na een jaar al niet meer meekan met de laatste applicaties? Ik bedoel, een tv kost niet zomaar wat tientjes Dan mag je er toch vanuit gaan dat je voorlopig mee kan met de laatste mogelijkheden...
Wat jammer is dat je er kennelijk een app voor nodig hebt, als Philips gewoon een behoorlijke browser zou bouwen en dit soort nieuwe diensten daar op zouden werken dan zou dat een stuk makkelijker zijn. Ik heb ook een Philips smart TV, maar dan een paar jaar ouder, maak er vrijwel nooit gebruik van omdat het allemaal zeer traag en slecht werkt. Dus ik heb maar een Android TV stick gekocht, ben je een stuk flexibeler mee. Feitelijk zou je dus een smart tv moeten hebben die op Android draait...

ve
door verwijderd - Sep 24, 2013 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

hanstrootman schreef op dinsdag 24 sep 2013, 19:29: Er is een videoland app geïnstalleerd op de tv. Maar hoe is jullie idee over het feit dat je hier dus tegen aan loopt? Het is toch raar dat een apparaat wat geschikt is voor internetdiensten na een jaar al niet meer meekan met de laatste applicaties? Ik bedoel, een tv kost niet zomaar wat tientjes Dan mag je er toch vanuit gaan dat je voorlopig mee kan met de laatste mogelijkheden...
Wat jammer is dat je er kennelijk een app voor nodig hebt, als Philips gewoon een behoorlijke browser zou bouwen en dit soort nieuwe diensten daar op zouden werken dan zou dat een stuk makkelijker zijn. Ik heb ook een Philips smart TV, maar dan een paar jaar ouder, maak er vrijwel nooit gebruik van omdat het allemaal zeer traag en slecht werkt. Dus ik heb maar een Android TV stick gekocht, ben je een stuk flexibeler mee. Feitelijk zou je dus een smart tv moeten hebben die op Android draait...

Kijk, u slaat de spijker op zijn kop. We schaffen een (dure) smart tv aan op basis van wat mogelijk zou moeten zijn via online stream diensten en andere apps, maar zijn genoodzaakt extra apparatuur te gebruiken zoals computer, PlayStation o.i.d. omdat de smart tv functies in de praktijk simpelweg niet werken of, in het geval van Netflix niet ondersteunt worden. Daar heb ik toch niet zo'n dure televisie voor gekocht? Of is het onterecht dat ik er zo over denk?

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Netflix lijkt goedkoop feitelijk is het dat ook, maar enkel figuurlijk..

Het aanbod van Netflix is nogal magertjes, veelal b-films en enkel oudere series. Ook de beeldkwaliteit is verre van optimaal, reken het zelf maar even na, en vergelijk het eens met 'n dvd of blu-ray.

Waarom ze de bestanden niet gewoon als download aanbieden is mij een groot raadsel. Veel consumenten doe dit nu ook, maar dan via de 'onbetaalde' mogelijkheden zoals torrents.
Waarom niet jouw businessmodel aansluiten op hoe consumenten het nu al doen? Downloaden, hd aansluiten (eventueel streamen) op de tv/media player en kijken maar.

Netflix moet dan het antwoord zijn op het onbetaald downloaden van consumenten, dat is het dus absoluut niet. Mijn inziens mis je dan ook niets dat deze dienst, niet makkelijk, werkzaam te krijgen is op jouw tv.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat consumenten het simpel willen en downloaden en dan streamen enzo, dat is niet simpel. Voor jou en voor mij misschien, maar voor heel veel mensen niet. In de VS is netflix erg succesvol, ze zijn hier nog maar aan het opstarten. Ik denk dat ze heel succesvol gaan worden.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op woensdag 25 sep 2013, 17:35: Omdat consumenten het simpel willen en downloaden en dan streamen enzo, dat is niet simpel. Voor jou en voor mij misschien, maar voor heel veel mensen niet. In de VS is netflix erg succesvol, ze zijn hier nog maar aan het opstarten. Ik denk dat ze heel succesvol gaan worden.

Als een bestand opslaan op een externe hd en deze aansluiten op 'n tv (usb stekkertje er in steken) al te ingewikkeld is.. Dan weet ik het simpelweg ook niet meer.. ;-)

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op woensdag 25 sep 2013, 18:09: Als een bestand opslaan op een externe hd en deze aansluiten op 'n tv (usb stekkertje er in steken) al te ingewikkeld is.. Dan weet ik het simpelweg ook niet meer.. ;-)
Dat is dan het geval, want ja dat is niet voor iedereen zo simpel. Daarbij hebben lang niet alle TV's de mogelijkheid om er een USB stick in te steken, en kom je daarna met het probleem van de codecs. Dus moet er ook weer een mediaspeler komen.

Ik heb er geen onderbouwing voor, maar ik schat in dat er nog altijd meer mensen zijn die niet weten hoe dit allemaal werkt dan wel. Gebaseerd op ervaringen in mijn eigen omgeving.

Daarentegen is een app op een telefoon, tablet, laptop of smart tv een stuk simpeler. Je start de app en je klikt op wat je wilt kijken. Klaar.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een update zou de oplossing kunnen zijn in uw geval.

Een update zou het probleem kunnen verhelpen, zo moeilijk lijkt het mij niet zo.

Ja, een update best mogelijk, waarom neemt Philips dan ook geen initiatief?

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Consumentenbond geeft het o.a. het volgende weer
Veel apparaten
Groot voordeel van Netflix is dat het te bekijken is op vrijwel alle apparaten: van mobiel tot homecinema-set. Op elk apparaat is je persoonlijke profiel en homepage te openen. Daarop staan de filmpjes die je hebt bekeken en je persoonlijke kijksuggesties.
Netflix werkt op Smart-tv’s van de grote merken die dit jaar zijn uitgekomen, maar meestal ook op modellen uit 2012. Sony, LG en Samsung geven aan dat de app ook te krijgen is op Blu-rayspelers, soundbars en homecinema-sets met Smart-menu.
Ook op de grote spelcomputers werkt het: Nintendo Wii en Wii U, Sony Playstation 3 (en Playstation Vita), Microsoft Xbox 360.

Voor het kijken ben je niet gebonden aan de tv alleen: Netflix is er ook voor smartphones, tablets, laptops. Er zijn apps voor iOS, Android en Windows Phone.

Conclusie
Onze eerste kennismaking met Netflix is positief: het werkt goed, op veel verschillende apparaten en de beeldkwaliteit is in orde. De filmcollectie is minder indrukwekkend dan het serieaanbod. Voor veelkijkers valt er al best veel te zien. Al met al krijg je behoorlijk waar voor je geld.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 00:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik merk aan de vele reacties dat er nog veel over te discussiëren valt. De hoofdzakelijke reden der ik deze discussie startte is niet zozeer het gebruik van Netflix, maar de gebrekkigheid van de functies van smart tv's en de ondersteuning van nieuwe apps. Een update van Philips zou inderdaad de uitkomst zijn, maar die willen dat voorlopig nog niet aan. De consument is dat de dupe van.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 03:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hanstrootman schreef op donderdag 26 sep 2013, 00:07: Ik merk aan de vele reacties dat er nog veel over te discussiëren valt. De hoofdzakelijke reden der ik deze discussie startte is niet zozeer het gebruik van Netflix, maar de gebrekkigheid van de functies van smart tv's en de ondersteuning van nieuwe apps. Een update van Philips zou inderdaad de uitkomst zijn, maar die willen dat voorlopig nog niet aan. De consument is dat de dupe van.

Je zou inderdaad een discussie kunnen starten bij discussies als onderwerp: NETFLIX.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2014 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op woensdag 25 sep 2013, 18:09:
diumenge schreef op woensdag 25 sep 2013, 17:35: Omdat consumenten het simpel willen en downloaden en dan streamen enzo, dat is niet simpel. Voor jou en voor mij misschien, maar voor heel veel mensen niet. In de VS is netflix erg succesvol, ze zijn hier nog maar aan het opstarten. Ik denk dat ze heel succesvol gaan worden.

Als een bestand opslaan op een externe hd en deze aansluiten op 'n tv (usb stekkertje er in steken) al te ingewikkeld is.. Dan weet ik het simpelweg ook niet meer.. ;-)

Het is niet een kwestie van te ingewikkeld, maar puur gebruiksgemak. Ikzelf ben zo'n luie hond die altijd heeft gedownload en echt wel weet hoe alles werkt, maar toch een Netflix account heb en gebruik. Waarom?

Ten eerste omdat ik het erg belangrijk vind een initiatief als deze te steunen en het legaliseren van streamen hiermee te vergemakkelijken, daarmee is € 8,- per maand voor een redelijk uitgebreid (en ik geloof wekelijks uitbreidend) aanbod een schijntje.

Ten tweede omdat alle programma's met Engelstalige- en Nederlandstalige ondertiteling komt, soms zelfs met Nederlandstalige audio (bv. bij Disney films).

Ten derde omdat het te bekijken is op TV, XBOX, tablet, en telefoon en onthoudt ook nog eens wat je hebt bekeken en waar je bent gebleven.

Trouwens, de beeldkwaliteit is erg goed en ze zijn zelfs als bezig om 4K aan te bieden:
http://tweakers.net/reviews/3362/een-eerste-blik-op-netflix-in-4k.html

Voor ieder natuurlijk zijn eigen voorkeur, maar ik ben blij dat het er is en ik hoop van harte dat Netflix net zo succesvol in Nederland zal worden als dat het al in Amerika is.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2014 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het hele verhaal gevolgd. Ben zelf in het bezit van een 40PHF8664H, model 2009. Daar werkt Netflix ook niet.

Zowel van TP Visionair als van Philps heb ik bericht dat ze er niets aan gaan doen. Ze laten hun klanten dus mooi in de kou staan. Ik heb inmiddels ook begrepen dat Samsung en LG terug werken t/m 2012 dus daar is het niet wezenlijk anders.

Kennelijk zien deze bedrijven liever dat je een nieuwe tv koopt. Bepaald niet netjes dus.

Ik heb in dit item enkele "work-arounds" gezien, maar ik mis nog een vrij simpele.
Er werd al gesproken over een laptop met HDMI, maar zo'n moderne heb ik niet.
Wat bij mij echter prima werkt is gewoon een oudere laptop ( die had ik nog in de kast staan).
Deze heeft zoals de oudere als nieuwe laptops wel hebben een VGA uitgang. De meeste flatscreens hebben ook een VGA aansluiting. Ik heb daar een VGA kabel op aangesloten, een geluidskabeltje van de laptop naar mijn home-videoserie en het werkt allemaal prima.