li
door liabour Dec 11, 2014 om 13:49
Computers & telefonie

Smartphone

L.S.
Ik heb een Samsung Galaxy Trend Lite GT S7390. Heb waarschijnlijk per ongeluk verkeerde simcode ingetoetst en nu krijg ik een scherm voor noodoproep dat ik niet weg krijg. Ook als ik de simkrt en batterij eruit haal en hem weer aanzet blijft het in beeld. Weer iemand hoe ik dit scherm weg kan krijgen. Bvd voor je hulp

2949 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2014 om 14:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo liabour,

Kijk/lees eens hier.

Suc6

gompy2
door gompy2 - Dec 11, 2014 om 14:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk wordt je simkaart niet goed gelezen of die is kapot of hij heeft speling, of zit niet goed in je telefoon.
Probeer eens of je ergens een andere simkaart kunt lenen om uit te proberen, of jouw simkaart in een andere telefoon. Werkt die daar dan weet je dat die kaart dan wel goed is, dan een andere simkaart in jouw telefoon, goed opletten dat je hem goed er in doet.

Voor een Samsung Galaxy Trend Lite S7390 hard reset, wie weet werkt dit:
Klik hier-> Hard Reset
Goed kijken wat er in de video op het scherm wordt gezet aan tekst!

Pas op, bij een harde reset ben je al je gegevens kwijt, dus doe dat in het uiterste geval en probeer eerst dat andere wat ik schreef.

Edrick, TS komt niet in de telefoon.

li
door liabour - Dec 11, 2014 om 15:32
15 Antwoorden / 15 Vragen

Hard reset bekeken maar daar kom ik niet in omdat het scherm geblokkeerd is ivm de noodoproep
En simkrt zit er goed in want ik heb mijn nummers er al in gezet en simkrt geactiveerd ivm beltegoed

gompy2
door gompy2 - Dec 11, 2014 om 15:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Liabour je hebt die video niet goed bekeken.
Je moet kijken vanaf het moment dat die persoon de smartphone weer uit zet en wat hij dan gaat doen.
Hij gaat hem dan resetten, maar op een speciale manier, zonder dat hij in het toestel zelf komt, dat komt later pas.

Drie toetsen tegelijk indrukken met het opstarten, waarvan dus ook het opstartknopje aan de rechterkant, maar vooral goed lezen wat er in het scherm geschreven wordt, daar wordt beschreven wat hij aan het doen is en wat er gaat gebeuren.
Desnoods de video stukje voor stukje bekijken.
We lezen het wel.

gompy2
door gompy2 - Dec 11, 2014 om 15:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten over die simkaart.
Stop eerst eens een andere simkaart in jouw telefoon.
En probeer jouw simkaart in een andere telefoon, dat is de eerste simpele manier.
Dat je simkaart eerst wel heeft gewerkt wil nog niet zeggen dat hij het nog steeds doet.

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2014 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@liabour,

Kijk/lees eens hier.

Suc6

gompy2
door gompy2 - Dec 11, 2014 om 17:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen
edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2014 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gompy2,

.....Edrick, TS komt niet in de telefoon. ....
Beetje dom van mij.;-)

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2014 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 11 dec 2014, 17:43]Leesvoer:
Klik-> Alleen noodoproepen op Samsung toestel

Zou het dan toch aan een verouderde simkaart (kunnen) liggen?
Ben benieuwd.

gompy2
door gompy2 - Dec 11, 2014 om 17:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 11 dec 2014, 17:47]
Zou het dan toch aan een verouderde simkaart (kunnen) liggen?
Ben benieuwd.
Zou best kunnen, of niet goed meer werkend, het is simpel te controleren door even een andere simkaart te proberen, mits er geen simlock op die telefoon zit.
En anders eens vragen aan een Samsung Centre.

Dat harde resetten zou ik persoonlijk als laatste redmiddel doen, als het werkt.

[quote=edrick3 schreef op donderdag 11 dec 2014, 17:44]
Beetje dom van mij.;-)

Ach je stroom goede antwoorden is zo enorm, daar kan wel eens een iets mindere doorglippen, toch? ;-)

gompy2
door gompy2 - Dec 11, 2014 om 17:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 11 dec 2014, 17:43]@liabour,

Kijk/lees eens hier.

Suc6

Perfect!

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2014 om 19:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is door de verkeerde pincode intoetsen de kaart geblokkeerd. Dat zou dan opgelost moeten kunnen worden met het invoeren van de PUK code.