la
door laurina2 Nov 21, 2014 om 12:31
Computers & telefonie

Smartphone LG 3.0

Beste forumleden,
na schade aan mijn auto waar ik vorige week heel erg geholpen ben via en door het forum heb ik nu de volgende vraag.
Ik wil mijn auto nu allrisk verzekeren via pricewise waar ik een goede allrisk verzekering kan afsluiten ad €15,19 per maand.
Echter zij eisen dan dat ik een app installeer op mijn Smart die ik dan moet aanzetten als ik de auto gebruik.
Ik vind dit nogal wat, dit is echt brother...
Ik heb op mijn GSM alleen maar prepaid en dat is eigenlijk mijn vraag.
Als ik in zee zou gaan met deze firma en de app installeer en ook aanzet gebruikt hij dan mijn saldo?
Ik ben compleet leek op dit gebied, heb ik hiervoor een abonnement nodig? Om deze app. te gebruiken.
Zonder deze app. word ik niet aanvaard bij deze verzekering:>((
Ik hoop dat iemand weet hoe dit werkt,

met groet Laurina

502 8 Rapporteer

la
door laurina2 - Nov 21, 2014 om 13:32
142 Antwoorden / 70 Vragen

Dag zoekster ik had hier al een rottig gevoel over ,buiten het feit dat ik niet wist maar dank zij jou nu wel dat dit wel degelijk ten koste van mijn saldo gaat.
De firma heet: PolisVoorMij????wie daar achter zit kom je niet te weten dus eng!
Heb gebeld met pricewise die hier verder niets over weet ,wel kon hij met zekerheid zeggen als je de app.niet neemt je ook geen verzekering krijgt.
Ik zou zeggen doei en hoop dat heel veel mensen dat zullen zeggen die deze eis krijgen,misschien dat dit helpt om deze dwang en gluren te stoppen.
Ik dank je hartelijk voor je reactie, heb weer wat geleerd vandaag:>)dit topic kan dus gesloten worden.

Met groet laurina

mebo
door mebo - Nov 21, 2014 om 13:53
153 Antwoorden / 40 Vragen

Voor zover mij bekend treed Pricewise alleen maar op als tussenpersoon.
U sluit bij hen geen verzekering af maar via hen bij een prijsvechter van de grote verzekeringsmaatschappijen.
Blijkbaar willen ze via de data van uw smartphone uw rijgedrag (kunnen) controleren zodat er bij een schade melding kan worden nagekeken hoe hard u heeft gereden op het moment van het ongeval.
U kunt misschien beter rechtstreeks bij één van deze prijsvechters een verzekering afsluiten dan dit via Pricewise te doen.
Kijk bij deze zgn. goedkope verzekeraars heel goed naar alle voorwaarden die bij dit soort "goedkope" maatschappijen, zoals o.a. verplichte schadeherstelbedrijven, ruitreparatie, eigen risico en afschrijving/berekening bij total loss van de auto.

zoekster
door zoekster - Nov 21, 2014 om 14:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als die app continu aanstaat, dan zal hij wel data verbruiken, dan zal het hard gaan met een prepaid, dataverbruik kost nu eenmaal. U kunt de verzekeraar bellen in hoeverre deze app een dataslurper is.

Maar wat een idioterie, ze gaan dan uw rijgedrag controleren, maar weten zo waarschijnlijk ook waar u de hele tijd bent. Dat zou ik nooit accepteren. Dan maar wat meer betalen.
klik HIER

Bij welke verzekeraar is dat? Ik zie dat pricewise alleen maar een prijsvergelijkingssite is.

Klik HIER
voor een artikel over verschillende apps en hun dataverbruik.

Als u een abo moet nemen omdat u deze verzekering moet afsluiten, dan kunt u zich afvragen of u nu wel zo voordelig uit bent met deze keuze.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 21, 2014 om 14:20
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@TS neem toch wel aan dat je data standaard uit hebt staan op je telefoon?

aurora1
door aurora1 - Nov 21, 2014 om 20:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat apparaat in de auto niet ervoor om - op termijn - extra korting op de premie te krijgen? Klik hier.
Het zou ook kunnen zijn dat de app voor op de telefoon alleen gebruik maakt van gps en dat kost niets (als u verder alles aan internet e.d. uit hebt staan). Blijft dat ze al je gangen weten en willen weten.
Ik zou er niet aan beginnen maar gewoon eens verder zoeken.
Had u uw auto niet uit de all-risk genomen omdat hij inmiddels 6 jaar oud was en inmiddels WA met beperkt casco? Als dat klopt waarom wilt u dan nu weer naar een all-risk verzekering?

la
door laurina2 - Nov 22, 2014 om 10:32
142 Antwoorden / 70 Vragen

Aurora dat klopt, ik wil de auto toch weer allrisk verzekeren juist omdat ik heb ontdekt dat als er schade is zonder getuigen, je in de kou staat. Ik heb jou in dat topic een top antwoord gegeven. Toch doe ik maar zelf niets aan de auto en laat hem repareren het blijkt beter het niet zelf te proberen. Het risico dat het er zeker niet beter op wordt is te groot.
Daarom toch maar weer allrisk want voor je het weet is het een barrel, je kunt met dat beperkt casco niets. Ik ben daarom gaan zoeken en kwam hieruit, mijn mobiel heb ik alleen letterlijk voor nood met een klein prepaid erop. Ik wist verder niet of die app data zou gaan gebruiken vandaar mijn vraag.
Ik zet mijn verzekering dus over bij waar hij nu in de verzekering is en zeker niet bij gluurders.
Ook nu weer bedankt voor je reactie:>)

Met groet Laurina

ro
door ron530 - Nov 22, 2014 om 12:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

€15,19 all risk per maand kannie kloppen. Heb zelf even de test gedaan op "polis voor mij" en kan na het invullen van een summiere lijst 6% korting op de premie krijgen, dat is minder dan de instapkorting die een reguliere verzekeraar geeft. Wat ik ook lees is dat "polis voor mij" een apparaat gratis beschikbaar stelt die in de auto gemonteerd dient te worden. Zo wordt rijgedrag en het aantal kilometers per maand bij gehouden, bij goed gedrag volgt wederom een korting op de premie. Ik vrees dat u in beginsel veel meer gaat betalen en uiteindelijk op dit absurd lage premiebedrag uit gaat komen.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2014 om 12:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik had ook ergens gelezen (gisteren, kan het zo snel niet meer vinden) dat het een fluctuerende premie is. Rijd je, naar hun mening, niet keurig genoeg, dan kan de premie ook omhoog gaan, en eventueel kan die weer omlaag met goed gedrag. Ze zullen altijd in het voordeel van zichzelf beslissen hoeveel je nu uiteindelijk per maand betaald.

Zo weet je nooit waar je aan toe bent. Echt een afrader.