su
door sutileeg Jan 31, 2015 om 09:57
Computers & telefonie

Smartphone verkeerde contactpersoon

Hallo, Bij mijn smartphone (samsung galaxy core 2) komt telkens de verkeerde contactpersoon op het scherm: Als ik bv uit mijn contactpersonen Jan kies, bel ik inderdaad naar Jan, maar tijdens het bellen staat iemand anders op het scherm, die ik bv vorige week gebeld heb. Andersom is het ook fout: als bv Piet mij belt, staat op het scherm 'n ander contactpersoon. Daarna staat op de contacten die mij gebeld hebben wel de goede naam. Dit is erg verwarrend. Heb ik misschien fouten gemaakt bij het ingeven van de contactpersonen? Kan iemand mij helpen??

9135 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2015 om 10:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sutileeg,

..... Heb ik misschien fouten gemaakt bij het ingeven van de contactpersonen?.....
Dat lijkt mij wel. ;-)

.....Kan iemand mij helpen?......
Al eens in de handleiding gekeken?
Zou de contactpersonen verwijderen en opnieuw invoeren.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2015 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk ook eens hier: blz.42/43

gompy2
door gompy2 - Jan 31, 2015 om 11:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sutileeg schreef op zaterdag 31 jan 2015, 09:57]Dit is erg verwarrend. Heb ik misschien fouten gemaakt bij het ingeven van de contactpersonen? Kan iemand mij helpen??
Ik adviseer je om het programma Kies van Samsung op je PC/Laptop te installeren, als je die hebt natuurlijk, je kunt dit ook wel met je smartphone op het forum hebben gezet.
Met het programma Kies kun je alles via je computer op je smartphone regelen, veranderen, toevoegen, verwijderen, en weet ik veel wat nog meer, ontzettend handig en je ziet precies wat je doet.
Kies is er voor Windows en voor de Mac.
Kijk even goed welke versie je moet nemen i.v.m. het type smartphone of computer.

Klik hier-> Kies

pi
door pieterwolters - Jan 31, 2015 om 12:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Blijft de verkeerde naam tijdens het hele gesprek zichtbaar of wordt het later wel goed? Ik heb een Sony Xperia M2, en daarbij komt het soms voor dat als ik gebeld wordt ik eerst de naam zie van degene die ikzelf daarvoor had gebeld. Na een seconde of 10 komt de goede naam in beeld.

su
door sutileeg - Jan 31, 2015 om 14:31
100 Antwoorden / 70 Vragen

Bij mij blijft de verkeerde naam staan, ook als ik gebeld wordt.Kies staat al op mijn laptop.
Edrick, de handleiding lees ik altijd eerst bij n probleem, dan pas ga ik naar Kassa.
De juiste oplossing heb ik nog niet gevonden, maar alvast bedankt voor jullie reacties!

gompy2
door gompy2 - Jan 31, 2015 om 15:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Kies al hebt geïnstalleerd moet het een fluitje van een cent zijn.
Ik denk dat er een conflict is met de gegevens die op je smartphone staan, de gegevens die Google op je smartphone weergeeft, en waar je nog meer een account hebt, Samsung of zo, en de gegevens die op je simkaart staan, maar van dat laatste ben ik niet overtuigd.
Maak van de gegevens die enkel op je mobiele telefoon staan een back-up nadat je in Kies gecontroleerd hebt of de plaatjes wel goed bij de contacten staan, dat kun je expliciet aangeven, die zet je op je computer als back-up (contacten001.spb).
Daarna verwijder je alles wat op je telefoon staat aan contacten, dus ook bij Google of Samsung of waar je nog meer een account hebt en desnoods ook van je simkaart.
Contacten van telefoon kun je heel makkelijk binnen je toestel kopiëren naar je simkaart, indien gewenst, maar op een simkaart staan geen foto's/plaatjes.

Er is nog een procedure, die is makkelijker en daarbij kun je bekijken of die fouten alleen optreden als je specifiek alles van 1 onderdeel laat weergeven.
Ik weet niet direct hoe het bij jouw toestel gaat maar de procedure van die Galaxy's is denk ik wel gelijk.
Druk op "Contacten".
Dan op het Menu, de drie streepjes links onder.
Dan veeg je naar "Weer te geven contacten".
Daar tik je op.
En daar kun je kiezen welke contacten er weergegeven moeten worden.
Alle Contacten
Telefoon
Sim
WhatsApp
Google
enz enz.
Als je alleen "Telefoon" aantikt, kun je eens kijken wat er dan gebeurd, of je dan nog fouten krijgt.
Blijven de fouten gewoon komen, kun je het op dezelfde manier weer terug zetten op "Alle Contacten".

Doe die laatste procedure eerst maar.

su
door sutileeg - Jan 31, 2015 om 17:29
100 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo gompy. De 2e oplossing heb ik geprobeerd en wat denk je?? Opgelost! Ik heb bij 2 contactpersonen gebeld en laten bellen en de goede contactpersonen staan op het scherm. Bedankt!

gompy2
door gompy2 - Jan 31, 2015 om 17:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sutileeg schreef op zaterdag 31 jan 2015, 17:29]Opgelost!
(ZwUcht....= Zware zUcht..) Gelukkig... ;-)
Alleen heb je nu een gedeeltelijk oplossing, maar als dat voldoende voor je is, Halleluja..

Zoals ik al schreef met Kies kun je het in zijn geheel oplossen.
Suc6 er mee...