lieston
door lieston Aug 14, 2015 om 17:31
Computers & telefonie

Sms tancodes ing

sinds 1 week krijg ik niet of met héél veel vertraging sms tandcodes ING door. Bij iedereen langs geweest: provider Youfone-ING-telefoonreparatiewinkel-Phone House, maar niemand weet het antwoord. Vanmiddag nog mijn 06 nummer bij ING kantoor af- en weer opnieuw aangemeld. Maakt allemaal niet uit. Uit arrenmoede bij Youfone maar een nieuwe simkaart voor mijn I Phone 4s gevraagd die volgende week komt. Gewone sms-jes naar vrienden/kennissen c.a. komen wél door. Heeft iemand echt een goed idee?? Dank je wel.

3045 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2015 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ligt niet aan u. Even geprobeerd, krijg ook geen Tancode door.

Blijkbaar storing bij ING.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2015 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij schijnt het aan T-mobile te liggen.

Maar als u per se iets moet overmaken, is er wel een mouw aan te passen volgens de site van ING.

jo
door jorisw - Aug 14, 2015 om 20:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

T-Mobile had vandaag een grote storing. Dus dat lijkt een ander probleem dan dat van TS.

ro
door ron530 - Aug 14, 2015 om 21:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@vraagsteller, de sms dienst van ING heeft waarschijnlijk een storing omdat de Tan codes niet of later worden verstuurd, u rent in paniek iedereen langs terwijl er zonder Tan code geen transactie plaats kan vinden. Met excuus maar u moet wel bijzonder bang zijn omdat u zover gaat tot aan het vervangen van het 06 nummer aan toe. Tip download het programma Trusteer die door de ING bank gratis wordt aangeboden en installeer die ook. En nogmaals nu in hoofdletters "ALS U GEEN TANCODE INVOERT WORDT DE TRANSACTIE NIET UITGEVOERD".
Zoveel heisa om een storing in het sms verkeer heb ik nog nooit meegemaakt.

zw
door zwaardvis - Aug 14, 2015 om 21:45
1525 Antwoorden / 51 Vragen

TS zegt dat dat al een week het probleem is. Ik (T-Mobile) krijg ze gewoon wel subiet. Ook vanavond nog. Is je SMS geheugen van de telefoon misschien vol, en worden die automatisch gewist na x maanden? Verwijder eens alle overbodige SMS-jes uit het geheugen.

zw
door zwaardvis - Aug 14, 2015 om 21:51
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Oh een iPhone, dan zal het geheugen wel goed zijn. Die vrienden die SMS-jes sturen zijn dat echte SMS-jes of gratis Apple iMessage berichten? Groen of blauw? ING=Groen, Vrienden=Blauw?

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2015 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Als je geen Tancode ontvangt, kan je niet zomaar de betaling verrichten. Dus dat is geen heisa om het sms-verkeer, dat is lastig, zeker als dat een week duurt bij de Ts.

zw
door zwaardvis - Aug 14, 2015 om 22:10
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En het is lastig om te sparen/op te nemen en evt. beleggen (geld van/naar beleggingsrekening) zonder TAN. Nu de aandelen weer laag staan misschien het moment om bij te kopen. Zeer hinderlijk als je geen TANs krijgt.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2015 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heb zelf even ING gebeld, omdat ik ook geen tan code kreeg met proberen, wilde verder niets overmaken, maar medewerker aan telefoon was graag bereid overmakingen te verzorgen.

door 1953 - Aug 15, 2015 om 10:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Geen problemen mee, ging tot nu toe razendsnel het sms van ING.

Doe ook al vaak met de smartphone overmaken, gaat nog sneller.

lieston
door lieston - Aug 15, 2015 om 14:02
50 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=lieston schreef op vrijdag 14 aug 2015, 17:31]sinds 1 week krijg ik niet of met héél veel vertraging sms tandcodes ING door. Bij iedereen langs geweest: provider Youfone-ING-telefoonreparatiewinkel-Phone House, maar niemand weet het antwoord. Vanmiddag nog mijn 06 nummer bij ING kantoor af- en weer opnieuw aangemeld. Maakt allemaal niet uit. Uit arrenmoede bij Youfone maar een nieuwe simkaart voor mijn I Phone 4s gevraagd die volgende week komt. Gewone sms-jes naar vrienden/kennissen c.a. komen wél door. Heeft iemand echt een goed idee?? Dank je wel.

lieston
door lieston - Aug 15, 2015 om 14:12
50 Antwoorden / 27 Vragen

Bedankt allemaal voor je reactie. Uiteraard weet ik dat als ik geen TAN invul er geen enkele transactie plaatsvindt.
Het gaat mij er alleen om WAAROM die sms-tancodes NIET op mijn I Phone 4s binnen komen.
Mijn provider is niet T-mobile, maar Youfone (maakt gebruik van KPN-netwerk).
Als ik mijn simkaart in de I Phone 4s van mijn vrouw invoer en vervolgens via haar I Phone een boekingstransactie op mijn laptop uitvoer, komt 'mijn' tancode wél gewoon via sms binnen!
Dus het lijkt mij dat er hoe dan ook een conflict is van mijn simkaart met mijn IPhone[instellingen) en die instellingen staat precies hetzelfde op de I Phone van mijn vrouw als die van mij.
Ra-ra-ra!; dat is het probleem en waar het hem in zit?? Joost mag het weten.
Ik kreeg van de telefoonwinkel The PhoneHouse nog de tip mijn I Phone (eerst bach-up maken) te resetten naar fabrieksinstellingen, maar dat doe je ook niet zo maar.
Gr. Bonton.

ltmvz
door ltmvz - Aug 15, 2015 om 14:16
949 Antwoorden / 18 Vragen

Je kunt ze gelukkig nog steeds op papier krijgen. Werkt perfect en zonder zorgen tenzij je voortdurend op allerlei plekken in de wereld aan het overboeken wil zijn.

Maar zelfs dat is mogelijk, als je het papier meeneemt (weegt slechts weinig).

lieston
door lieston - Aug 15, 2015 om 14:22
50 Antwoorden / 27 Vragen

Ja die papieren TANCODES had ik vroeger ook, maar ja, we zitten nu in een digitaal tijdperk en ik vraag me bij een 'storing' altijd af waarom iets niet werkt.
Machines/computers c.a. doen alleen maar dingen die hen opgedragen worden dus kennelijk hebben ze van/bij mij dan wel bij de ING c.q. mijn provider Youfone
een " verkeerde" opdracht gekregen.
Niet getreurd, de ING-App via mijn I Phone werkt wél 100%, maar een overboeking via mijn laptop + sms tancodes niet.

ltmvz
door ltmvz - Aug 15, 2015 om 14:34
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=lieston schreef op zaterdag 15 aug 2015, 14:22]...we zitten nu in een digitaal tijdperk...
U zit er inderdaad middenin.?

ro
door ron530 - Aug 15, 2015 om 15:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wel vreemd want als u de kaart in een andere telefoon stopt krijgt u wel een sms van ING. Bent u niet een beetje overactief geweest met het blokkeren van sms berichten want aan ING en de provider ligt het niet. Wellicht bij instellingen op uw Iphone alle nummer blokkades opheffen. De kans is groot dat de sms van ING gewoon weer binnenkomt.
Off topic, een logisch denker bent u niet want u bewandeld alle wegen om er tot slot achter te komen dat het wel eens aan uw iphone zou kunnen liggen.