ru
door ruga100 Sep 23, 2015 om 16:50
Geldzaken & recht

Snel miijn schuld aflossen

Hallo, ik ben een gescheiden vrouw met een eigen zaak die ik samen met mijn ex hebt opgebouwd. Omdat ik merendeels in de zaak stond hadden we besloten dat ik de zaak verder zou runnen. Nou vele getouwtrekkerij heeft de rechter een uitspraak gedaan dat ik 48.400,- euro aan mijn ex moest betalen omdat dat de lening was die we toentertijd hadden afgesloten om de zaak te starten. Hij zou dan het huis op zijn naam krijgen. Nou is de lening niet zakelijk afgesloten maar prive opgenomen bij de overwaarde van het huis . Wat is nu mijn vraag mijn zaak is niet rendabel genoeg om een lening aan te vragen bij de bank. En zeker omdat we nog een en/of rekening hebben. Heeft iemand hier een oplossing voor. Ik ben zelf ook bij Deco gaan praten en kreeg te horen dat ik mij eerst van de en/of rekening moest uitschrijven, dan konden ze pas wat voor me doen. We hadden toen een lening genomen bij Florius en aangezien Florius geen zakelijke leningen doet wordt het voor mij een moeilijke kwestie.

Het is misschien heel erg chaotisch geschreven maar hoop ondanks dat toch wat antwoorden op mijn vragen te krijgen.

3224 7 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Sep 23, 2015 om 17:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp zoek je dus eigenlijk een manier om die 48.400 euro te kunnen betalen aan je ex-man. Klopt dat?
Als alles verder is geregeld zou ik de en/of rekening zo snel mogelijk opheffen. Ik neem aan dat er in het echtscheidingsconvenant is opgenomen hoe het saldo van die rekening verdeeld gaat worden.

Die lening op basis van de overwaarde van het huis is bij Florius afgesloten of is dat nog een andere lening?

ru
door ruga100 - Sep 23, 2015 om 17:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Pieter dat klopt. Alles is verder geregeld. Alleen jou vraag over de echtscheidingsconvenant begrijp ik niet? De rechter heeft een uitspraak gedaan dat ik dat bedrag aan mijn ex moet betalen. En dan vraag ik mij ook nog een keer af of ik dat in een keer moet betalen of dat ik het een depot moet stoppen.

En naast die lening zijn er geen leningen meer waar ik aansprakelijk voor ben.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2015 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die en/of rekening staat natuurlijk los van alles. Die moet u, samen met uw ex, wijzigen, zodat hij maar op een naam staat.

Wat betreft dat bedrag dat u aan uw ex moet betalen zou uw advocaat u toch moeten kunnen informeren? Als ik het goed begrijp moet u en betalen en krijgt uw ex het huis op zijn naam? Bent u dan door de bank ontslagen uit hoofdelijke aansprakelijkheid van de hypotheek en bent bij de notaris geweest?

ru
door ruga100 - Sep 24, 2015 om 18:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klop en/of rekening staat er los van. Mijn ex deed hier een beetje dwars over en hoop dat het zo gauw mogelijk op zijn naam staat. Mijn advocaat heeft hier niks meegedaan zij heeft mij een beetje aan mijn lot overgelaten. Ben toen bij haar weggegaan. Ik ben niet door de bank ontslagen en nog niet bij de notaris geweest.
Het volgende is nm zo dat mijn ex denkt dat ik zo het geld aan hem over kan handigen. Helaas is dat niet zo ik zoek nu dus een weg om dat geld te lenen waarbij ik het op een "normale" manier kan aflossen. Ik verdien niet zoveel om het binnen 3 jaar af te betalen.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2015 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u schrijft dat "alles verder geregeld is".

Mijns inziens is er dus nog helemaal niets geregeld. Die en/of rekening niet, de hypotheek en het eigendom van de woning niet. Alleen dat u een bedrag moet betalen aan uw ex.

U moet natuurlijk ook nog gewoon kunnen leven, dus u zult met uw ex over die schuld een betalingsregeling moeten afspreken. Want of u nu aan hem rente betaalt of aan de bank.

En zit er nu nog overwaarde in het pand, of is dat verrekend met die schuld?

Die advocaten worden mijns inziens steeds slechter.

1paul
door 1paul - Sep 25, 2015 om 14:24
3141 Antwoorden / 0 Vragen

als ik u was ging ik nog eens naar een advocaat om dit te laten onderzoeken, ik hoop dat u nog binnen 6 weken zit van de uitspraak en nog hoger beroep of bezwaar kunt aantekenen, als dit krap is dan moet u die uitspraak stuiten, weet niet precies hoe eht zit met overwaarde van het huis maar uit uw verhaal begrijp ik dat enkel gesproken is over de startlening voor de zaak en meer niet, diep dit uit of laat dit in ieder geval door een goede advocaat uitzoeken...

mocht u de advocaat niet zelf kunnen betalen kunt u hiervoor steun aanvragen, advocaat weet hoe u dit doet...

av
door avazon - Sep 25, 2015 om 15:00
14 Antwoorden / 0 Vragen

Dus het huis komt toe aan Uw ex en U moet nog geld toe geven ?
En U heeft alleen maar een zaak waar U eigenlijk van af wilt ?
En Uw advocaat heeft U in de steek gelaten ?

Mag ik U een tip geven :
Neem Contact op met schuldhulpmaatje :

www.uitdeschulden.nu

En dien een klacht in bij de orde van advocaten.
En stel beroep in (desnoods proforma) tegen de beslissing van de Rechtbank.
En neem een andere (gespecialiseerde) advocaat (desnoods prodeo - Uw vermogen is nu schijnbaar negatief).