bs
door bsur Jun 20, 2015 om 16:44
Computers & telefonie

Snelheid Internet Thuis Instap

Goedemiddag,

Ik heb een Internet Thuis Instap-pakker van KPN.
Op de website staat
Downloadsnelheid 10 Mb
Uploadsnelheid 2 Mb

Als ik een test doe haal ik bij mijn downloadsnelheid meer dan 10 Mb maar bij de downloadsnelheid kom ik niet verder dan 0,79 Mb.

Contact met KPN levert het volgende op. Via een ADSL-lijn is 1,2 Mb het maximum dus = 0,79 Mb acceptabel.
Mijn pakket geeft echter 2 Mb aan, is 0,79 Mb dan echt acceptabel?

Graag uw advies.

2904 6 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 20, 2015 om 17:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Internet is 10 mbit dit is 1,25 MegaByte per seconde, daarvan haal jij dus bijna 0,8.

Voor ADSL begrippen is dat vrij hoog, zijn genoeg mensen die blijven steken op 1/4.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 20, 2015 om 17:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Oh wacht, mijn fout je doelt op jouw upload snelheid, sorry.

Mijn inziens niet acceptabel, echter je gaat er niets aan veranderen. Je mag overigens gelukkig prijzen dat je de 10 Mbit daadwerkelijk haalt.

ho
door hopetobehelping - Jun 20, 2015 om 17:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bsur,

spreek KPN er op aan.
Hier leest u meer over wat u kunt doen, klik hier.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 20, 2015 om 17:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als er een mogelijk is dan een andere provider nemen.

Cookies
door Cookies - Jun 20, 2015 om 18:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 20 jun 2015, 17:26]Beste bsur,

spreek KPN er op aan.
Hier leest u meer over wat u kunt doen, klik hier.

Het heeft geen enkele zin KPN daarop aan te spreken. De downloadsnelheid is trouwens netjes. Alle adsl pakketen zijn altijd TOT een bepaalde snelheid.

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2015 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom stapt u dan niet over naar het standaard pakket. Dat is tot 50 Mbps.

Levert mij met wifi op mijn I-pad zo ruim 30 Mbps.