an
door anitaheuv Nov 23, 2014 om 14:12
Geldzaken & recht

Social deal

Ik heb 4 voucher besteld bij Social Deal. deze voor een restaurant in Eindhoven. Ze zijn geldig tot 10 december.Nu is er brand geweest en het restaurant is gesloten. We kunnen nu dus niet boeken. Social Deal zegt nu dat de tijd voor het inleveren van de voucher verlengd wordt. Deze bonnen wilde ik inleveren op mijn verjaardag ( 10 december) wat nu niet mogelijk is. Ze weten ook nog steeds niet wanneer het restaurant wordt heropend.
Mijn vraag is nu: is hier sprake van wanprestatie en kan ik mijn geld niet terug eisen. Ik heb al verschillende keren per mail gevraagd om restitutie maar hiervan zeggen ze dat social deal dit niet doet.

7372 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2014 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als de einddatum verlengd wordt, is er toch niets aan de hand? Haal Chinees op uw verjaardag.

tenormin
door tenormin - Nov 23, 2014 om 14:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

Denk niet dat het restaurant 'voor de lol' brand heeft gehad. Als datum verlengd kan worden, als ze weer opengaan, kunt u toch ook een "uitstel verjaardagsdiner gaan nuttigen"?

mahadma
door mahadma - Nov 23, 2014 om 15:33
11540 Antwoorden / 51 Vragen
0

is hier sprake van wanprestatie en kan ik mijn geld niet terug eisen

Nee, dit is geen wanprestatie, een onvrijwillige brand kan nooit een reden zijn om van een kadobon af te komen. Als dat waar zou zijn is dat minimaal een "overkill" situatie.

Nee, geld terug eisen lijkt mij niet, de bon wordt verlengd, dus u kunt tzt gaan eten. Wordt het restaurant nooit meer geopend, dan zou een vervangende kadobon absoluut van toepassing zijn.

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2014 om 15:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

In ieder geval kunnen ze hun afspraken (dwz de overeenkomst) niet nakomen. Als u zelf op die dag ziek in bed had gelegen en u geen gebruik van de deal had kunnen maken, had u ook heus geen extra dagen erbij gekregen om van de voucher gebruik te maken, er vanuit gaande dat de brand er niet was geweest.

Ik zou vragen of de voucher ergens anders besteed kan worden op 10 december. Dat om er wat sneller uit te komen met Social Deal.

Beetje vreemde reacties hierboven. Ga maar naar de Chinees! Heel onvriendelijk.
U wilt een etentje geven op uw verjaardag, daar heeft u de vouchers voor besteld, logisch dat u dan niet wilt wachten tot het restaurant wel weer een keertje open gaat.

Als ik op mijn verjaardag vrienden/familie mee uit eten neem, vind ik het ook niet geslaagd om dat een maand later te doen.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2014 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Heremetijd, het gast hier over een verjaardag. Het is geen bruiloft of zo. En ik heb niet gezegd, ga maar naar de Chinees, maar haal Chinees. ;-) Kunnen er nog veel meer mensen mee-eten.

Afgezien daarvan zijn al die vouchers voor het een of ander toch vragen om moeilijkheden. Reserveer gewoon en brandt het dan af, komt ook je reservering te vervallen. Al die omwegen.

diumenge
door diumenge - Nov 23, 2014 om 15:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Als de voucher oorspronkelijk tot 10 december geldig was dan had je 'm toch niet meer op 10 december kunnen inleveren.

diumenge
door diumenge - Nov 23, 2014 om 15:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Aah, het was t/m...

testcase
door testcase - Nov 23, 2014 om 16:07
189 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nee. Het leven is niet zonder risico's. Kwestie van overmacht. Verlenging is een voor de hand liggende oplossing.

Cookies
door Cookies - Nov 23, 2014 om 16:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Artikel 10. Aansprakelijkheid
1. Social Deal is nooit aansprakelijk voor eventuele tekortkomingen in de nakoming van de dienstverlening door Partner of gebreken aan goederen die worden aangeboden door Partner.
2. Social Deal is niet aansprakelijk voor eventuele schade die je lijdt wegens de gebruikmaking van de door Partner verleende dienst of het geleverde goed.
3. Social Deal biedt op geen enkele wijze garantie voor de door de Klant bij de Partner verkregen producten of diensten.
4. Jij vrijwaart Social Deal van aansprakelijkheid jegens derden aan wie de Voucher door jou is doorgegeven.
5. Social Deal is niet aansprakelijk voor enige schade, verlies, of vertraging voortvloeiend uit een toerekenbare tekortkoming, onrechtmatige daad of uit welke hoofde dan ook, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Social Deal. Evenmin is Social Deal aansprakelijk voor enig(e) schade, verlies of vertraging veroorzaakt door Partner.
6. Onverminderd het hierboven bepaalde is iedere aansprakelijkheid van Social Deal beperkt tot maximaal het bedrag waarop in het desbetreffende geval uit hoofde van de door haar gesloten beroeps-/bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald, vermeerderd met het bedrag van het eigen risico dat volgens de polisvoorwaarden niet ten laste van de verzekeraars is.

Artikel 11. Overmacht
1. Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt. Werkstakingen in het bedrijf van Social Deal worden daaronder begrepen.
2. Mocht de Voucher niet kunnen worden verzilverd bij Partner, door een omstandigheid die geheel buiten de macht van Social Deal gelegen is (zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend het staken van de bedrijfsactiviteiten van Partner door een faillissement, surseance van betaling, toepasselijkheid van een schuldsaneringsregeling of intrekken van een vergunning), en heeft Social Deal het door jou betaalde bedrag reeds doorbetaald aan Partner, dan kun je bij Social Deal geen aanspraak maken op terugbetaling van het door jou aan Social Deal betaalde bedrag.
3. Zodra het voor Social Deal blijvend onmogelijk is haar verplichtingen na te komen door het bestaan van de overmachtsituatie of zodra de overmachtsituatie langer dan zes weken aanhoudt of zal aanhouden, heeft ieder der partijen het recht de Overeenkomst te ontbinden.

Van www.socialdeal.nl

diumenge
door diumenge - Nov 23, 2014 om 16:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Dat mensen overeenkomsten aangaan met bedrijven met zulke voorwaarden...

zwemmer
door zwemmer - Nov 23, 2014 om 18:14
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Je zult je teleurstelling moeten zien te verwerken. Maar om nu van wanprestatie te spreken gaat een beetje ver. Wat als dit woord niet zo gangbaar gemaakt zou zijn, dan zou je misschien mee kunnen leven en een alternatief verzinnen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer