re
door respondent Apr 15, 2015 om 15:23
Computers & telefonie

Sommige ziggo zenders storen

sinds 1 april zijn ziggo en upc gefuseerd. op die datum had ik storing op de hd zenders. Dat was opgelost door een nieuwe ziggo kabel. Tot gisteren. Weer blokkenstoring op bijvoorbeeld tLc zender. Na telefonisch contact via 1200, willen ze een gratis monteur langssturen, maar niet op zaterdag. Ik ga geen vrij doordeweeks nemen als ziggo mij die dag niet vergoed.. Hoe dit op te lossen? Ziggo heeft het probleem veroorzaakt want voor de fusie waren er nooit problemen.

15335 53 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2015 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... willen ze een gratis monteur langs sturen, maar niet op zaterdag....
Nee, ze houden 'gewone' werktijden aan.
Als je dus wilt dat er een monteur langs komt zul je daar dus toch tijd voor vrij moeten maken.

..... als ziggo mij die dag niet vergoed......
En dat doen ze echt niet; dat is teveel van het goede.

Suc6

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2015 om 16:37
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry maar ik vind het aanbod prima, kunt u weer T.V. kijken. Dus aan U om aan te modderen of een werkend beeld te krijgen.

Gr
door Grunn1 - Apr 15, 2015 om 16:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Te zot voor woorden! Ziggo bied aan om een gratis monteur langs te sturen (erg netjes) en dan wil je een vergoeding voor een vrije dag. Het wordt ook steeds gekker in Nederland.

Ik zit in een huur woning en mijn cv ketel doet het niet meer (woningbouw moet zorgen dat alles werkt) en ze sturen morgen een monteur maar ik moet morgen werken. Zeg woningbouw vergoeden jullie mij mijn vrije dag. Nee...dan maar geen warm water.

Gr
door Grunn1 - Apr 15, 2015 om 16:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Sinds de fusie is het signaal waarschijnlijk verbeterd mede ook omdat de zenders op een andere indeling zitten. Indien men een goedkope kabel heeft tussen de muur aansluiting en de decoder dan kan dit een blokkerig beeld geven. Als je HD zenders goed wil ontvangen dan is het wenselijk om een goede kabel te kopen en wellicht kwam je er mee weg voor de fusie maar nu het signaal verbeterd is niet meer. Voor de bekabeling thuis ben je zelf verantwoordelijk dus hop naar de elektronica winkel en een deugdelijke duurdere betere kwaliteit kabel kopen en het probleem is waarschijnlijk simpel opgelost.
Mensen kopen wel een mooie HD tv maar bezuinigen op de kabels en dan maar klagen dat de kwaliteit niet goed is.

re
door respondent - Apr 15, 2015 om 18:06
73 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb reeds een nieuwe hoge kwaliteit kabel gekregen van ziggO. Dat werkte een week goed. Maar sinds gisteren weer blokkerig beeld op andere zenders dan voorheen.

Ik vind het niet klantvriendelijkheid dat ziggO niet buiten kantooruren Wil langskomen. Zij veroorzaken een probleem en verwachten dat ik maar verlof opneem

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2015 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die monteur is de blokjes 's avonds ook goed zat. Dus neem wat snippertijd.

re
door respondent - Apr 15, 2015 om 18:10
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=epcot schreef op woensdag 15 apr 2015, 16:59]Sinds de fusie is het signaal waarschijnlijk verbeterd mede ook omdat de zenders op een andere indeling zitten. Indien men een goedkope kabel heeft tussen de muur aansluiting en de decoder dan kan dit een blokkerig beeld geven. Als je HD zenders goed wil ontvangen dan is het wenselijk om een goede kabel te kopen en wellicht kwam je er mee weg voor de fusie maar nu het signaal verbeterd is niet meer. Voor de bekabeling thuis ben je zelf verantwoordelijk dus hop naar de elektronica winkel en een deugdelijke duurdere betere kwaliteit kabel kopen en het probleem is waarschijnlijk simpel opgelost.
Mensen kopen wel een mooie HD tv maar bezuinigen op de kabels en dan maar klagen dat de kwaliteit niet goed is.

De hd zenders zijn niet het probleem. Bijvoorbeeld wel tLc.

re
door respondent - Apr 15, 2015 om 18:11
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=epcot schreef op woensdag 15 apr 2015, 16:54]Te zot voor woorden! Ziggo bied aan om een gratis monteur langs te sturen (erg netjes) en dan wil je een vergoeding voor een vrije dag. Het wordt ook steeds gekker in Nederland.

Ik zit in een huur woning en mijn cv ketel doet het niet meer (woningbouw moet zorgen dat alles werkt) en ze sturen morgen een monteur maar ik moet morgen werken. Zeg woningbouw vergoeden jullie mij mijn vrije dag. Nee...dan maar geen warm water.

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2015 om 18:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als alleen sommige zenders problemen geven, zit het probleem binnenshuis. Je kan wel goede kabels hebben, maar als ze waardeloos zijn aangesloten heb je niks aan goede kabels.

Nou, neem je lekker geen vrij, joh! Huur je zelf een monteur in voor een zaterdag of voor een avond.

re
door respondent - Apr 15, 2015 om 18:19
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:14]Als alleen sommige zenders problemen geven, zit het probleem binnenshuis. Je kan wel goede kabels hebben, maar als ze waardeloos zijn aangesloten heb je niks aan goede kabels.

Nou, neem je lekker geen vrij, joh! Huur je zelf een monteur in voor een zaterdag of voor een avond.

diumenge
door diumenge - Apr 15, 2015 om 18:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=respondent schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:06]Ik heb reeds een nieuwe hoge kwaliteit kabel gekregen van ziggO. Dat werkte een week goed. Maar sinds gisteren weer blokkerig beeld op andere zenders dan voorheen.

Ik vind het niet klantvriendelijkheid dat ziggO niet buiten kantooruren Wil langskomen. Zij veroorzaken een probleem en verwachten dat ik maar verlof opneem
Is er in die week niet iets anders veranderd? Want het is wel heel apart dat het een week goed werkt en dan ineens niet meer.

re
door respondent - Apr 15, 2015 om 18:21
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:14]Als alleen sommige zenders problemen geven, zit het probleem binnenshuis. Je kan wel goede kabels hebben, maar als ze waardeloos zijn aangesloten heb je niks aan goede kabels.

Nou, neem je lekker geen vrij, joh! Huur je zelf een monteur in voor een zaterdag of voor een avond.

Top antwoord. Kan iK die Declareren bij ziggy0? SarcastiSch.

re
door respondent - Apr 15, 2015 om 18:31
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:19][quote=respondent schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:06]Ik heb reeds een nieuwe hoge kwaliteit kabel gekregen van ziggO. Dat werkte een week goed. Maar sinds gisteren weer blokkerig beeld op andere zenders dan voorheen.

Ik vind het niet klantvriendelijkheid dat ziggO niet buiten kantooruren Wil langskomen. Zij veroorzaken een probleem en verwachten dat ik maar verlof opneem
Is er in die week niet iets anders veranderd? Want het is wel heel apart dat het een week goed werkt en dan ineens niet meer.

Niets bij mij verandert,dus moet ziggo iets gewijzigd hebben

Cookies
door Cookies - Apr 15, 2015 om 18:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=respondent schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:21][quote=carola.83 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:14]Als alleen sommige zenders problemen geven, zit het probleem binnenshuis. Je kan wel goede kabels hebben, maar als ze waardeloos zijn aangesloten heb je niks aan goede kabels.

Nou, neem je lekker geen vrij, joh! Huur je zelf een monteur in voor een zaterdag of voor een avond.

En wat wil je nou eigenlijk met dit topic bereiken???? Alleen maar zeuren? En wat heb je zelf, behalve hier zeuren, allemaal geprobeerd om het probleem op te lossen???

valerius-2
door valerius-2 - Apr 15, 2015 om 23:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het kan wel eens gebeuren dat andere signalen de boel in de de waar maken, b.v. bij u in de buurt iemand bezig is met een of andere apparaat wat ook eek een bepaalde signaal af geeft dat die bij u de boel verstoort. Want zoals al eerder geschreven is dat als iets goed werkt er dus andere storingen de oor zaak kunnen zijn.

ha
door haverkamp - Apr 16, 2015 om 00:00
54 Antwoorden / 1 Vragen

U blaast wel erg hoog van de toen.
Zelf de inpandige kabels niet op orde, maar meneer wil geen vrije dag nemen.
Pff Wat denk je nou zelf?

door 1953 - Apr 16, 2015 om 03:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vorig jaar waren ze, het oude ZIGGO, aan het experimenteren in bepaalde regio's om ook 's-avonds een monteur, tussen 17:30 - 21:30 uur, langs te laten komen.

Staat uw SR* nog op 6875 ingesteld? Zet de SR op automatisch of op SR6900!

Het voormalig UPC gebruikte SR6900.

*SR = Symbol Rate oftewel symboolwaarde.

door 1953 - Apr 16, 2015 om 03:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:14]Als alleen sommige zenders problemen geven, zit het probleem binnenshuis. Je kan wel goede kabels hebben, maar als ze waardeloos zijn aangesloten heb je niks aan goede kabels.

Nou, neem je lekker geen vrij, joh! Huur je zelf een monteur in voor een zaterdag of voor een avond.

Bijvoorbeeld via Werkspot o.i.d.

re
door respondent - Apr 16, 2015 om 09:08
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=haverkamp schreef op donderdag 16 apr 2015, 00:00]U blaast wel erg hoog van de toen.
Zelf de inpandige kabels niet op orde, maar meneer wil geen vrije dag nemen.
Pff Wat denk je nou zelf?

Hou je commentaar alsjeblieft voor je als je niet weet waar je over spreekt. De kabeling is zelf aangelegd door een Ziggo monteur toen ik het abonnement bij hun startte. Zoals ik al aangaf, de inferieure kabel is na 1-4-15 door Ziggo vervangen door een beter exemplaar. De beeldkwaliteit is daarna een week prima geweest. De blokjesstoring op alle HD zenders was verdwenen. Sinds eergisteren heb ik echter blokjesstoring op andere zenders gekregen, die ik de tijd ervoor nooit had. Ik heb niets gewijzigd, dus moet het probleem ergens bij Ziggo liggen.
Mogen zij het ook oplossen, vind ik niet meer als normaal.

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2015 om 09:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat wil Ziggo toch ook? Maar u stelt ze niet in de gelegenheid.

di
door digioma - Apr 16, 2015 om 09:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Mag toch hopen dat uw niet werkzaam bent als profvoetballer of in het bestuur vaan één of andere bank... dan is de kas van Ziggo snel leeg met zulke absurde eisen.
Misschien is een werknemer van een elektronicazaak bereid in de avonduren eens langs de komen om e.e.a. de controleren tegen een normale vergoeding en ander rondkijken in uw kennissenkring.
Hebben uw buren trouwens dezelfde klachten?

re
door respondent - Apr 16, 2015 om 09:58
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:38][quote=respondent schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:21][quote=carola.83 schreef op woensdag 15 apr 2015, 18:14]Als alleen sommige zenders problemen geven, zit het probleem binnenshuis. Je kan wel goede kabels hebben, maar als ze waardeloos zijn aangesloten heb je niks aan goede kabels.

Nou, neem je lekker geen vrij, joh! Huur je zelf een monteur in voor een zaterdag of voor een avond.

En wat wil je nou eigenlijk met dit topic bereiken???? Alleen maar zeuren? En wat heb je zelf, behalve hier zeuren, allemaal geprobeerd om het probleem op te lossen???

U bent degene die zeurt, & u kent het spreekwoord...degene die zeurt...

re
door respondent - Apr 16, 2015 om 10:03
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 16 apr 2015, 09:20]En dat wil Ziggo toch ook? Maar u stelt ze niet in de gelegenheid.

Ziggo wil alleen een gratis monteur langssturen op dagen dat ik werk. Dat is geen "gratis" oplossing voor mij als ik vrij moet nemen. Heb ik het probleem veroorzaakt? Nee! Zij hebben gekozen om te fuseren. Voor de fusie heb ik nooit problemen gehad. Vanaf de ingangsdatum wel.

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2015 om 10:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Houd uw poot stijf, dan houdt u blokken.;-))

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2015 om 10:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=respondent schreef op donderdag 16 apr 2015, 10:03][quote=tijger1 schreef op donderdag 16 apr 2015, 09:20]En dat wil Ziggo toch ook? Maar u stelt ze niet in de gelegenheid.

Ziggo wil alleen een gratis monteur langssturen op dagen dat ik werk. Dat is geen "gratis" oplossing voor mij als ik vrij moet nemen. Heb ik het probleem veroorzaakt? Nee! Zij hebben gekozen om te fuseren. Voor de fusie heb ik nooit problemen gehad. Vanaf de ingangsdatum wel.

Wat jij wilt, gaat echt NOOIT gebeuren. Succes met je blokjes.

re
door respondent - Apr 16, 2015 om 10:23
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 16 apr 2015, 10:10][quote=respondent schreef op donderdag 16 apr 2015, 10:03][quote=tijger1 schreef op donderdag 16 apr 2015, 09:20]En dat wil Ziggo toch ook? Maar u stelt ze niet in de gelegenheid.

Ziggo wil alleen een gratis monteur langssturen op dagen dat ik werk. Dat is geen "gratis" oplossing voor mij als ik vrij moet nemen. Heb ik het probleem veroorzaakt? Nee! Zij hebben gekozen om te fuseren. Voor de fusie heb ik nooit problemen gehad. Vanaf de ingangsdatum wel.

Wat jij wilt, gaat echt NOOIT gebeuren. Succes met je blokjes.

Dat zeggen ook al die linksen van het "bed, brood & bad" gebeuren. Als niemand klaagt, verandert er ook niks in dit gedoogland.

re
door respondent - Apr 16, 2015 om 10:28
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 16 apr 2015, 03:25]Vorig jaar waren ze, het oude ZIGGO, aan het experimenteren in bepaalde regio's om ook 's-avonds een monteur, tussen 17:30 - 21:30 uur, langs te laten komen.

Staat uw SR* nog op 6875 ingesteld? Zet de SR op automatisch of op SR6900!

Het voormalig UPC gebruikte SR6900.

*SR = Symbol Rate oftewel symboolwaarde.

Waar kan ik dit instellen?

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2015 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, ga het Ziggo gebouw dan maar bezetten. Belachelijk uw probleempje te vergelijken met de opvang van asielzoekers.

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2015 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=respondent schreef op donderdag 16 apr 2015, 10:23]
Dat zeggen ook al die linksen van het "bed, brood & bad" gebeuren. Als niemand klaagt, verandert er ook niks in dit gedoogland.

En wie denk je dat de rekening gepresenteerd zou krijgen als ze alle opgenomen uren van abonnees gaan uitbetalen???? Ik ben echt niet van plan om voor gasten als jij, die te belabberd zijn zelf even te kijken of hij het probleem kan oplossen, mee te betalen!

re
door respondent - Apr 16, 2015 om 10:45
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 16 apr 2015, 10:38][quote=respondent schreef op donderdag 16 apr 2015, 10:23]
Dat zeggen ook al die linksen van het "bed, brood & bad" gebeuren. Als niemand klaagt, verandert er ook niks in dit gedoogland.

En wie denk je dat de rekening gepresenteerd zou krijgen als ze alle opgenomen uren van abonnees gaan uitbetalen???? Ik ben echt niet van plan om voor gasten als jij, die te belabberd zijn zelf even te kijken of hij het probleem kan oplossen, mee te betalen!

Het gaat me niet om de uitbetaling van uren, ik wens alleen een oplossing buiten kantooruren (monteur in de avonduren, of zaterdag is voldoende).

aurora1
door aurora1 - Apr 16, 2015 om 12:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier (met o.a. verwijzing naar @valerius-2).
Heeft u al geprobeerd de blokjeszender tlc handmatig in te stellen?

costnix
door costnix - Apr 16, 2015 om 12:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het is blijkbaar blokjesdag :-)

costnix
door costnix - Apr 16, 2015 om 12:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De enige keer, dat ik monteurs van UPC op zaterdag heb zien werken, was toen de dronken droppie de wijkkast met zijn/haar auto omver had gereden en tientallen mensen zonder internet, TV en telefoon zaten.
Als uw blokjesprbleem uw enige prbleem is bent u een enorme mazzelvogel.

Redacteur
door Redacteur - Apr 16, 2015 om 14:56
1053 Antwoorden / 62 Vragen

S.v.p. alleen reacties plaatsen die ingaan op het aan de orde gestelde.

re
door respondent - Apr 16, 2015 om 14:58
73 Antwoorden / 8 Vragen

[edit - off topic]

maurik
door maurik - Apr 17, 2015 om 11:55
19 Antwoorden / 7 Vragen

Sinds upc en ziggo samen gegaan zijn, stoort bij mij de koelkastmotor op tv beeld , als deze motor uitgaat.
ik heb een goeie kabel, in het verleden veel last van slecht beeld bij upc gehad. Na talloze malen zei een monteur dat het lag aan een slecht signaal. Dit is intussen verbeterd. Maar blikkbaar is signaal van ziggo niet sterk genoeg. Gooi schuld maar bij de klant........en nog wat..... in deze 24 uurs economie mag je wel verwachten dat er savonds een monteur kan langskomen. Je kan wel 7 dagen in de week tot savonds laat bellen op 1200.....ook als je online een bestelling ergens doet kan je in tijdsblokken aangeven of de bestelling overdag of savonds gebracht kan worden.
en voor sommige schrijvers,,,,,,,,,beleefd blijven naar een ander toe,,,,,,,,,kost niks ekstra

irene39
door irene39 - Apr 17, 2015 om 11:56
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap de vraag maar begrijp niet waarom de Ziggo monteur niet tussen 17.00 en 22.00 uur kan komen. De laatste weken al 2 x een afspraak gemaakt voor die tijden en alles liep gesmeerd. Monteur kwam mooi op tijd. Dus opnieuw 1200 bellen en op je strepen gaan staan, het kan echt anders.

ti
door tijgerboom - Apr 17, 2015 om 12:01
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo is niet de hoofdschuldige aan dit probleem, maar het G4 netwerk van de telefonie. Die zit met z'n supersterke signalen allerlei kanalen van de tv-providers te storen. Daarom hebben ze tegenwoordig ook interferentie-vrije aansluitingskastjes en kabels. Toevallig had ik hetzelfde probleem en daarna was alles opgelost. Daarom hebben ze bij ziggo ook de kanalen veranderd, alleen zijn er zoveel zenders dat het G4 probleem bij sommigen toch opduikt. Bij allerlei bedrijven werken ze gewoon met kantooruren, anders zoudt het onbetaalbaar worden. De wasmachinemonteur komt ook niet s'avonds. Vervelend maar zo is het nou eenmaal. Veel succes.

ol
door olie - Apr 17, 2015 om 12:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=respondent schreef op woensdag 15 apr 2015, 15:23]sinds 1 april zijn ziggo en upc gefuseerd. op die datum had ik storing op de hd zenders. Dat was opgelost door een nieuwe ziggo kabel. Tot gisteren. Weer blokkenstoring op bijvoorbeeld tLc zender. Na telefonisch contact via 1200, willen ze een gratis monteur langssturen, maar niet op zaterdag. Ik ga geen vrij doordeweeks nemen als ziggo mij die dag niet vergoed.. Hoe dit op te lossen? Ziggo heeft het probleem veroorzaakt want voor de fusie waren er nooit problemen.

oo
door ookgoed - Apr 17, 2015 om 12:14
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar een andere provider. Maar of je dan storingsvrij bent, is maar de vraag.
Bovendien, niemand komt op zaterdag, zelfs je huisarts niet.

ol
door olie - Apr 17, 2015 om 12:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=respondent schreef op woensdag 15 apr 2015, 15:23]sinds 1 april zijn ziggo en upc gefuseerd. op die datum had ik storing op de hd zenders. Dat was opgelost door een nieuwe ziggo kabel. Tot gisteren. Weer blokkenstoring op bijvoorbeeld tLc zender. Na telefonisch contact via 1200, willen ze een gratis monteur langssturen, maar niet op zaterdag. Ik ga geen vrij doordeweeks nemen als ziggo mij die dag niet vergoed.. Hoe dit op te lossen? Ziggo heeft het probleem veroorzaakt want voor de fusie waren er nooit problemen.

Ik heb dit ook, alleen heeft Ziggo keurig netjes alles nagelopen maar die zeggen nu dat het aan mijn Sony tv ligt, maar deze is 3,5 jaar oud dan ga ik toch geen nieuwe kopen omdat Ziggo alles veranderd. Wat nu ???????????

gs
door gscager - Apr 17, 2015 om 13:27
200 Antwoorden / 110 Vragen

je kunt ook een nieuw snoer krijgen , gwoon flink zeuren bij help desk dan sturen ze gratis een nieuwe kabel kan het beste een dikke coax kabel zijn ,bij mij was alle storing verdwenen

irene39
door irene39 - Apr 17, 2015 om 13:34
11 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben ook in het bezit van een Sony Bravia TV en bij Sony zeggen ze dat er meerdere merken TV's zijn die met Ziggo problemen hebben en dat er aan een oplossing gewerkt wordt. Dus afwachten dan maar

ba
door bartbo - Apr 17, 2015 om 14:57
37 Antwoorden / 36 Vragen

Kun je geen afspraak maken? Monteurs werken in twee ploegendienst.

do
door don45 - Apr 17, 2015 om 21:00
57 Antwoorden / 21 Vragen

de service van Ziggo kan ik zeer goed noemen.
en ja dat ze alleen op werkdagen een gratis monteur willen sturen is een heel goede service.
meer hoeven en kunne ze niet te doen.
en ja dat het u niet uitkomt is niet het probleem van en voor Ziggo.
ze willen komen en u geeft ze daar niet de gelegenheid voor.
ja dan maar blokjes kijken.
wat wilt u: dat ze u een vrije dag vergoeden?
u wens is te gek voor woorden.

di
door digioma - Apr 17, 2015 om 23:27
646 Antwoorden / 29 Vragen

Met onze Sony Bravia TV geen enkel probleem. Wel pakweg een jaar of twee geleden toen bleek dat PTT-Telecom of KPN (weet niet meer wie) een extra zware zend/ontvanginstallatie had geplaatst op een gebouw waardoor precies onze Ziggo-ontvangst behoorlijk werd verstoord. Daar hadden nog wat buren last van en dat is naar volle tevredenheid buitenshuis opgelost. Geen idee hoe, maar er is hard aan gewerkt... zal wellicht schelen wanneer je met meerdere buren een klacht indient.

irene39
door irene39 - Apr 17, 2015 om 23:45
11 Antwoorden / 1 Vragen

Digioma bij ons is de storing ontstaan (af en toe even op zwart en stilstaand/haperend beeld) na aanschaf van Horizon boxen, voor die tijd geen probleem

door 1953 - Apr 18, 2015 om 00:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou ook eens bij de aansluitdoos in de woonkamer naar kijken, even loshalen en opnieuw weer aansluiten. Deed bij mij wonderen. Ook geen kabelkeur gebruiken en in de plaats daarvan Vivenco duurdere segment coaxkabel (110 dB à € 24,50) met interferentiefilters aansluiten.

ma
door manwijf - Apr 18, 2015 om 12:09
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo komt zn afspraken prima na en ook bij de klantenservice zijn ze heel vriendelijk. Vorige week nog een afspraak gemaakt. Ik kon er zelf niet zijn, maar met een paar extra telefoonnummers o.a. voor een stand-in kwam het allemaal goed.

Sommigen hebben altijd wat te janken. Hou ook eens op met het voortdurend quoten van meters tekst. We zijn hier echt niet op ons achterhoofd. De vraag staat bovenaan, dus wat mij betreft duidelijk. Het is uiteraard wel de bedoeling dat alle reacties gelezen worden.

Laten we verder maar blij zijn, dat wij niet zo'n claimcultuur kennen als in USA. Voor dit soort kosten draait altijd de rest van de klanten op.

br
door brontosaurus - Apr 18, 2015 om 12:30
15 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb goede ervaringen met Ziggo monteurs en de tijden. Zal ook aan de regio liggen.
Toevallig op de dag dat onze wijk overging op de nieuwe frequenties kreeg ik een HD recorder en waren er problemen met mijn modem. In de verpakking van de HD recorder zat ook een ander aansluitblok voor in de muur. Dat is dus het blok waar de Ziggokabel op wordt aangesloten die het huis binnenkomt. In dit blokje steek je jouw eigen kabel. Het oude blok ziet er uit als op elkaar geschroefde blikjes en draadjes. Het nieuwe is een gegoten blok en daarom minder storingsgevoelig.
Dit aansluitblok kan je zelf aansluiten c.q. vervangen, want als de monteur niet toevallig bij mij moest zijn had ik de HD recorder gewoon met de post thuis gekregen incl. het blok en gebruiksaanwijzing.
Dus, als je Ziggo vraagt om zo'n nieuw aansluitblok op te sturen, kan je dat zelf vervangen of een handige kennis laten doen.

alfatrion
door alfatrion - Apr 18, 2015 om 14:40
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag is waar dit door wordt veroorzaakt. Als het signaal goed is bij de meterkast, dan hoeft Ziggo niets te doen. Dat ligt het namelijk aan de interne bekabeling en daar ben je zelf voor verantwoordelijk. Als het signaal niet goed is bij de meterkast dan is Ziggo aansprakelijk en moeten ook gederfde inkomsten vergoeden.

pi
door pieterwolters - Apr 18, 2015 om 17:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zaterdag 18 apr 2015, 14:40]Als het signaal niet goed is bij de meterkast dan is Ziggo aansprakelijk en moeten ook gederfde inkomsten vergoeden.

Op basis waarvan moeten ze dat doen? En hoe bepaal je gederfde inkomsten? Salarisstroken overleggen aan Ziggo? Een werkgeversverklaring waarin aangegeven wordt dat je normaal op die dag werkt?

blok
door blok - Apr 19, 2015 om 14:01
79 Antwoorden / 8 Vragen

hoi respondent,

sinds 1 april (Ziggo-UPCfusie) had ik problemen met mijn dvdrecorder, kon niet meer de Guide Plus op mn dvd-recorder ontvangen.
met Ziggo gebeld: het lag aan mijn apparaat.
bleek dat veel meer mensen het zelfde probleem hadden.
en ws ook bij Ziggo dit gemeld hadden.
want een week later was t opgelost ............

dus wie weet, lost Ziggo dit zelf op, in geval u niet de enige bent.
maar bent u de enige ? of heeft u meer mensen gehoord hierover ?