snah
door snah Sep 9, 2014 om 18:18
Vrije tijd & tuin

Spaanse peper plant

Hallo ,

Ik heb een paar maanden geleden 10 zaadjes ( pitjes ) van een rode spaanse peper in 2 grote potten gedaan en deze op de vensterbank gezet .

Nu zijn deze planten zo'n 1.60 meter hoog en er hangen veel pepers aan , de grootste zijn ongeveer 15 cm .
Echter ze zijn allemaal ( nog steeds ) groen .

Wanneer worden ze rood en wanneer zijn ze te oogsten ?

Mvg.
Hans

6738 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 18:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat was een makkelijk googeltje.

klik HIER

snah
door snah - Sep 9, 2014 om 20:25
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dank voor de antwoorden .

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2014 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo snah,

Lees ook eens hier ter info.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Sep 9, 2014 om 20:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het werkt min of meer net zoals met tomatenplanten.
Pluk eens 1 of 2 grote en leg die in de vensterbank in de zon. Mogelijk worden die dan rood. Eventueel met een rijpe appel of banaan erbij want dat kan misschien het rijpen bevorderen. Als dat goed blijkt te werken dan dat herhalen, daarmee krijgen de planten weer energie vrij voor het verder laten rijpen van de andere vruchten.
Ook mest geven. Met veel vruchten moet de plant zijn energie verdelen dus gaat het roder worden minder snel, zij het dat het altijd lang duurt voordat de vruchten rood worden, vooral met niet al te veel en permanente zon.
Lees ook eens klik hier en klik hier.

endemion
door endemion - Sep 10, 2014 om 15:56
237 Antwoorden / 3 Vragen

aurora1, goed gedaan jij geeft tenminste antwoord.

@edrick3 en zoekster als je linkjes geeft doe dat dan als onderbouwing van je antwoord niet als antwoord zelf. Enkel linkjes geven is een hoogst irritante vorm van antwoord geven. En als je geen zin hebt zelf iets te schrijven citeer dan het relevante deel en link vervolgens naar de bron.

gerbera
door gerbera - Sep 11, 2014 om 22:51
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Pepers zaait men normaal einde februari begin maart. Om goede rijpe pepers te krijgen hebben deze planten naast warmte veel daglichturen nodig. Nu de dagen korter worden zal het rijpingsproces langer duren waarbij de kans bestaat dat een deel van de pepers niet meer rijpen (lees rood worden). Het los van de plant laten rijpen van de pepers heeft invloed op de smaak die minder sterk zal zijn.

zoekster
door zoekster - Sep 11, 2014 om 23:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=endemion schreef op woensdag 10 sep 2014, 15:56]
@edrick3 en zoekster als je linkjes geeft doe dat dan als onderbouwing van je antwoord niet als antwoord zelf. Enkel linkjes geven is een hoogst irritante vorm van antwoord geven. En als je geen zin hebt zelf iets te schrijven citeer dan het relevante deel en link vervolgens naar de bron.
Heb je ook nog wat over die pepers te melden?

Maar goed, jij je zin. Citaat uit mijn link:

"Als je een beetje geduld hebt dan worden de groene pepers na verloop van enkele weken echt wel rood."

st
door steenbok1 - Sep 23, 2014 om 19:36
28 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Snah,

Nog een paar weken wachten en niet vergeten water te geven.
Groeten,Steenbok1