billieboy
door billieboy Aug 24, 2015 om 13:43
Computers & telefonie

Spam

Hallo allemaal,

Ik krijg dagelijks spam van sites waar ik iets heb besteld. Daar baal ik van. Ik heb Avira free antivirus maar die houdt spam niet tegen. Dat doet Tele2 ook niet. Ik ben benieuwd naar jullie antwoord. Groet

1189 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2015 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo billyboy,

Bedoel je opdringerige advertenties of krijg je mail?
In het 1e geval: Installeer AdBlockPlus. Klik hier.
In het 2e geval: probeer een spamfilter of blokkeer de afzenders.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Aug 24, 2015 om 14:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het zijn dat u met die bestellingen niet heeft uitgevinkt dat u op de hoogte gehouden wilt worden... etc., of juist dat aangevinkt?
Dan staat onderaan in die mails waarschijnlijk de mogelijkheid om dit op te zeggen/daarvoor uit te schrijven.
Als u nog steeds de webmail van Tele2 (Versatel?) gebruikt lees dan eens de klik hier gegeven tip over de mails laten ophalen door Gmail als dat mogelijk is met Versatel.

billieboy
door billieboy - Aug 24, 2015 om 14:47
84 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Aurorai en Edricks,

Ik heb een Gmail account maar weet niet hoe ik mijn tele2 webmail automatisch kan ophalen in mijn Gmail account.. Weet jij dat?

Edricks het gaat om ongevraagde emails van Bol.com, booking.com etc. Kan je die ook blokkeren? En weet jij een goede spamfilter?

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2015 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@billieboy,

.....Edricks het gaat om ongevraagde emails van Bol.com, booking.com etc. Kan je die ook blokkeren?......
Zoals aurora1 al aangegeven heeft: je kunt je afmelden door onderaan op de link 'afmelden' te klikken.
Dat is dus eigenlijk geen spam, maar dat zijn nieuwsbrieven, etc.
Of: lees hier.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 25, 2015 om 14:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=billieboy schreef op maandag 24 aug 2015, 14:47]En weet jij een goede spamfilter?
Die van Gmail is erg goed, vaak éénmalig aangeven dat iets als spam gezien moet worden (al zijn dit soort 'nieuwsbrieven' geen echte spam) en komen ze voortaan altijd in dat mapje. Echter, niet zo zinvol aangezien je hier toch tussen moeten spitten opdat het sporadisch voor kan komen dat er wel belangrijke mail in staat.

Beter is om dit soort ongewenste e-mail te voorkomen. Door bijvoorbeeld nooit zomaar jouw naw-gegevens te geven, indien niet noodzakelijk. Altijd kijken naar de vinkjes, waarmee je akkoord gaat. En qua e-mail kun je prima wegwerpmailadressen gebruiken.

billieboy
door billieboy - Aug 26, 2015 om 13:03
84 Antwoorden / 29 Vragen

Bedankt allemaal. Ik heb ze afgemeld.( Ik dacht dat dit alleen kon met berichten waarom ik zelf had gevraagd). Fijne dag.

Billieboy