Sparta ION fiets
Het gaat om de Sparta ION RX van mijn vrouw. Tijdens een dagje fietsen (met 14 fietsvrienden) op 9 juni jl. op de Veluwe stopt de ondersteuning en is niet meer op gang te brengen ondanks een volle accu.
10 juni fiets bij Sparta dealer afgegeven.Fiets 10 dagen gestaan komen er niet achter wat er nu defect is. Vlak voor de vakantie moet er een nieuwe motor in, wordt opgestuurd door Sparta.
Fiets donderdag 15:00 uur klaar. Vertrek is vrijdag 20 juni. We reizen met een vrienden groep van 9 pers. en fietsen van Hotel naar Hotel. Op de 4e dag van de vakantie geen ondersteuning meer. Dus extra zwaar trappen. Bij rijwielzaak in het volgende dorp, liet de rijwielhandelaar ons zie dat deze accu 3 fase heeft en een ervan maar 9,5 en de andere 24,4 en 24,2. Even later met de fiets gevallen en per ambulance naar het ziekenhuis in Kelheim (DE) gebracht.
Weg vakantie en fiets! Mijn vrouw is vertrouwen in deze fiets kwijt n.a.v. alle mankementen die zij met deze fiets heeft gehad:
Nieuwe accu (na 1 jaar), nieuw frame n.a.v. transport fietsvakantie Buitenland en na een dag weer terug omdat achterwiel aanliep en onderdelen los zitten
Nieuwe zadel (zadelbevestiging afgebroken)
Sinds kort een nieuwe motor.
Reactie Sparta:
Wij betreuren de wijze waarop defecten aan uw fiets uw vakantie hebben beïnvloed. Helaas kunnen wij in deze enkel de benodigde reparaties onder garantie laten uitvoeren bij een Sparta-dealer. Omdat er uit de betreffende gegevens niet blijkt dat er door eventuele storingen gevaarlijke situaties zijn voorgekomen, kunnen wij u hier verder niet in van dienst zijn. Bij een eventueel nieuw defect, kunnen wij u enkel adviseren contact op te nemen met uw Sparta Dealer.
Mijn vraag is nu hebben meerdere mensen het probleem dat ze door Sparta terug verwezen worden naar de fietsendealer?
Uw verhaal gaat wel erg snel. Dus ik hoop dat ik het goed heb begrepen.
In principe is de dealer het aanspreekpunt voor u, daar heeft u de overeenkomst mee, ook al heeft u ook een garantieovereenkomst met Sparta.
Misschien zijn er nog wel mogelijkheden voor letselschade in deze, omdat het een onveilig product kan zijn geweest. Als die hoger is dan €500 euro moet u daarvoor bij Sparta zelf zijn. klik HIER
Het is alleen niet helemaal duidelijk waarom uw vrouw is gevallen, omdat ze nu zelf moest trappen, of omdat er weer een uitval was. Heeft de monteur in dat dorp er verder nog aan zitten knutselen?
Zet uw verhaal klik HIER nog eens neer, eens zien hoe letselschade juristen hierover oordelen.
Voor de volledigheid.
Garantieclaims moet u doen bij de leverancier van de fiets en niet de fabrikant.
Heeft u de fiets gekocht bij een Sparta dealer dan moet u zich dus wenden tot die dealer. U heeft dus niets met Sparta zelf te maken.
De reactie van Sparta is dus, wettelijk gezien, correct.
Ik heb ook zo'n reactie van Sparta gehad. Daar zakt toch je broek van af :-(
Dat was voor mij de aanleiding om een e-fiets van een andere merk te kopen. Ik heb voor het Sparta lijk noch 200 euro gekregen (motor EN accu kapot) De fiets die ik nu heb, heeft de accu op de bagagedrager en niet zoals bij de Sparta in het frame. Voor mij nooit meer Sparta!!!
@costnix, wij hebben hier toch echt een Sparta met de accu onder de bagagedrager en dat hebben de meeste Sparta's volgens mij hoor.
breedbeeld schreef op vrijdag 25 jul 2014, 19:09: @costnix, wij hebben hier toch echt een Sparta met de accu onder de bagagedrager en dat hebben de meeste Sparta's volgens mij hoor.Er zijn ook Sparta e-bikes die de accu in het frame hebben en nu ook in de kettingkast. Vooral de eerste is moeilijker te vervangen dan een onder de bagagedrager. En het klopt, voor reparatie moet u bij de dealer (verkoper) zijn. Die dient eventuele garantie met Sparta te regelen. En dat geld voor elk merk e-bike. U gaat met een defect aan uw auto toch ook niet naar de fabrikant.
Dealer verwees ons zelf naar Sparta om het e.e.a. voor te leggen, veel problemen met deze fiets en nu weer defect. In afwachting van de reactie van Sparta, doet dealer niks. Nu blijkt uit de technische analyse van Sparta dat het ongeluk niet aan de defecte fiets is te verwijten. Nee natuurlijk niet direct maar natuurlijk wel indirect! Maar nu doet Sparta dus niks en moeten wij weer contact opnemen met de dealer. Afgelopen week bij de dealer geweest, fiets staat daar nu 5 weken. Volgens de dealer heeft hij meerdere malen contact gehad met Sparta, hij (de Dealer) moet het opknappen. En nu blijkt ook dat de fiets nu storing aangeeft in de motor, display, accu en bedrading? Vreemd!
Al met al heeft mij vrouw nog steeds haar eigen fiets niet terug! Twee weken niet beschikbaar voor de vakantie en na de vakantie nu ook al 5 weken niet en hoelang gaat dit nog duren en wat voor fiets krijg je er voor terug? SPARTA BEDANKT….dus NIET.
gerbera schreef op vrijdag 25 jul 2014, 21:54:breedbeeld schreef op vrijdag 25 jul 2014, 19:09: @costnix, wij hebben hier toch echt een Sparta met de accu onder de bagagedrager en dat hebben de meeste Sparta's volgens mij hoor.Er zijn ook Sparta e-bikes die de accu in het frame hebben en nu ook in de kettingkast. Vooral de eerste is moeilijker te vervangen dan een onder de bagagedrager. En het klopt, voor reparatie moet u bij de dealer (verkoper) zijn. Die dient eventuele garantie met Sparta te regelen. En dat geld voor elk merk e-bike. U gaat met een defect aan uw auto toch ook niet naar de fabrikant.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer