mi
door mijoeleke Feb 10, 2014 om 12:12
Voeding & gezondheid

Spelregels artsen

Is een huisarts of specialist verplicht om gezondheidsklachten van een patient (uiteraard met goedkeuring van de patient) door te geven aan een woningstichting indien de patient door jarenlange overlast/pesterijen van buren behoorlijke gezondheidsproblemen heeft gekregen waarvan de specialist zelfs zegt dat deze stressgerelateert zijn?
De patient is eigenlijk verplicht om te moeten verhuizen en deze kosten ook nogeens op te moeten hoesten, terwijl niemand niks doet om de asoos in deze wereld op de mat te roepen?

706 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2014 om 12:29
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als je zeker wilt dat je dossier ergens gewenst aankomt waar je het wilt hebben, vraag een kopie medisch dossier, maak van hetgeen van belang is een kopietje en bezorg dat bij de instantie die je wilt.

mi
door mijoeleke - Feb 10, 2014 om 12:35
46 Antwoorden / 19 Vragen

Ja, dat is een goede tip alleen; is de huisarts of specialist bereid dit te geven?

tenormin
door tenormin - Feb 10, 2014 om 12:41
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Dat weet je dan als je het de huisarts of specialist vraagt. Meestal is er wel medewerking van die kant.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2014 om 12:42
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Je mag "voor eigen gebruik" ALTIJD zelf voor jezelf een kopie medisch dossier opvragen. Dit kan enige kopieer kosten vergen, maar geen kapitalen kosten.

sw
door swat1500 - Feb 10, 2014 om 12:42
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Ook na verkregen toestemming van zijn patiënt mag de arts geheel zelfstandig bepalen of hij gevraagde medische informatie verstrekt of niet. De arts zal echter nooit, ook niet met toestemming, ongevraagd medische informatie verstrekken aan derden.

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2014 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die specialist en huisarts is dat verplicht. Hij kan voor de kosten wel geld vragen.

Maar wat wilt u met uw medische geschiedenis bij de woningbouwvereniging bereiken? Dat u een ander huis krijgt, of dat de overlastgevers aangepakt worden?

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2014 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 10 feb 2014, 12:45]
Maar wat wilt u met uw medische geschiedenis bij de woningbouwvereniging bereiken? Dat u een ander huis krijgt, of dat de overlastgevers aangepakt worden?

Urgentieverklaring?

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2014 om 13:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Dat haal ik niet echt uit de laatste zin van Ts.

mi
door mijoeleke - Feb 10, 2014 om 13:15
46 Antwoorden / 19 Vragen

Ja dat de overlastveroorzakenden rekening houden met aangrenzende buren.
Maar ook technische middelen van zacht schoeisel dragen etc etc; heel veel zaken die lopen; treitereien dus.
Die treitereien zijn dus van start gegaan na hun op overlast gewezen te hebben.
Woningstichting ondersteunt overlastveroorzakenden en neemt de serieuze gezondheidsklachten niet aan.
In tegendeel willen daar niet meer voor openstaan.
Een urgentiewoning geen zin in; wil zelf bepalen welke woning te nemen en zeker geen onkosten maken voor asocialen!
Echter; voor 99% in hoofd verhuizen want het is gewoon niet vol te houden op den duur wanneer je geen rust in je woning vindt en daarbij je gezondheid ziet afbrokkelen.

mi
door mijoeleke - Feb 10, 2014 om 13:31
46 Antwoorden / 19 Vragen

Ja even afgedwaald in de emoties.
Wat ik duidelijk wilde stellen is dat de uitleg van de specialist de overtuiging kan brengen want de woningstichting wimpelt alles af, niet alleen bij ons het geval, meerdere mensen hebben deze ervaring.
Wat mij zo kwaad kan maken is dat zo'n stichting de asoos ondersteunem en de fatsoenlijke mens voor gek neerzet.