br
door bruinsma Aug 11, 2012 om 22:44
Huishouden & energie

Sphinx toiletbrillen

Nu al jaren problemen met de Sphinx toiletbrillen.
Wij hebben soft closing. Nu is het probleem, dat deze zo goed afsluiten, dat er totaal geen ventilatie bij kan met als gevolg, dat de toiletpotten binnenin enorm aanslaan.
Ook de toiletbrillen verkleuren enorm en zien er na 3 jaar niet meer uit. Met staalwol wat schoon te krijgen en alle tips uit een vorige vraag al geprobeerd. Nu blijkt, dat bij 1 toilet de wc pot nagenoeg schoonblijft, omdat de toiletzitting afgebroken is en dus nu even helemaal verwijderd is. Tja, dat kan nooit de bedoeling zijn natuurlijk. Geen deksel en de wc pot is schoon...
Sphinx geeft niet thuis en geeft slechts 1 jaar garantie op de schroeven en 2 op het deksel. Een ander deksel van een andere fabrikant past er niet op, dus als je dezelfde erop doet, dan is het probleem er weer binnen een paar maanden.
Altijd dan de toiletbril maar open te laten staan ook, zodat de wac pot niet aanslaat..... hoezo soft closing dan??
Ik denk, dat hier sprake is van fouten in het productieproces.
Het deksel sluit compleet af, wat voor problemen gaat zorgen.
In het ergste geval, dan maar nieuwe WC potten....
dit lost niets op en het kan toch niet zo zijn, dat je elke 3 jaar nieuw potten moet?? Dit kan voor een merk als Sphinx toch nooit de bedoeling zijn. De eenvoudige potten van de Gamma zijn nog stukken beter helaas en de wc brillen. Nooit een probleem volgens mijn collegaatje, die haar wc bril al 25 jaar heeft en nog steeds even schoon...
Kan iemand mij vertellen of dit dus zomaar kan of dat je je kunt beroepen ergens op?

8692 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 11, 2012 om 23:03
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, soft closing: ik noemde het vacuum verpakking. Na eindeloos gezeur kwamen we geen bal verder en hebben van arremoede andere, minder luxueus toilet aangeschaft. Ik heb het hier over een bril die met een licht tikje vanzelf sluit, te goed. Nooit meer.

trend spray
door trend spray - Aug 12, 2012 om 10:03
217 Antwoorden / 5 Vragen

Bruinsma,
Ik heb weleens gelezen dat als je een wc.bril en wc.deksel schoonmaakt, je deze omhoog moet laten staan.
Pas als deze droog zijn, weer naar beneden doen. Misschien is dat de oorzaak,

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2012 om 10:31
16828 Antwoorden / 108 Vragen

trend spray, niet als het de soft closing is die de TS heeft (ik had). Die moet schoongemaakt en gedroogd worden met doek, dus niet laten opdrogen. Als we het over hetzelfde produkt hebben dan.

trend spray
door trend spray - Aug 12, 2012 om 10:51
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 12 aug 2012, 10:31]trend spray, niet als het de soft closing is die de TS heeft (ik had). Die moet schoongemaakt en gedroogd worden met doek, dus niet laten opdrogen. Als we het over hetzelfde
produkt hebben dan.
Bruinsma:[ i]Geen deksel en de wc pot is schoon...

Ik ken "soft closing" niet.
Maar als het waar is wat U zegt: schoonmaken en drogen, dan kan het wel kloppen wat ik gelezen heb: de deksel en bril moeten droog zijn, voordat je hem omlaag doet. Als zo'n bril en deksel ook nogeens volledig afsluit, zoals U zegt, is dat misschien de oorzaak van de aanslag van de closetpot.

ramonnetje
door ramonnetje - Aug 12, 2012 om 11:08
72 Antwoorden / 7 Vragen

Ik dacht er zelf ook over om soft-close te kopen maar ik heb zelf vierkante hangpotten dus lastig vinden..

Als ik zo'n probleem zou vinden zou ik in ieder geval zeker de fabrikant er op aanschrijven, eventueel zelfs de consumentenbond vragen.

In de tussentijd zou ik dan iets van een plastic dopje (zoals die dopjes die je onder stoelpoten ed kan plakken) aan de voorkant onder de rand plakken om ervoor te zorgen dat de deksel iets omhoog blijft staan. Dat is natuurlijk niet zo hygiënisch en moet ook met enige regelmaat vernieuwd worden, maar beter dan die aanslag (en goedkoper dan een nieuwe pot/bril)..

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Aug 12, 2012 om 12:15
57 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.pieterman-glastechniek.nl/producten.php?catalogus=1&categorie=7&subcategorie=1&lang=NL