he
door healb Mar 9, 2015 om 14:25
Huishouden & energie

Spoeiende kater

Ik heb een kater, deze sproeit in huis op verschillende plaatsen, de stank is niet te harden. Weet iemand raad.

1129 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens hier.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op maandag 9 mrt 2015, 14:40: Niet geholpen zeker,

Je bedoelt die kater naar ik aanneem?

"Sproeien wordt meestal gedaan door ongecastreerde katers, maar poezen sproeien soms ook. Castreren is de meest effectieve manier om het sproeien bij katers te beteugelen."

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees ook eens bij een zelfde - eerder gestelde - vraag: klik hier.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

klik HIER staan ook nog de nodige tips.

Kan uw kat wel naar buiten? Sommige katten raken gestrest van het niet naar buiten kunnen.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

De remedie is toch al jaren bekend: ontmannen.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

lees hier nog wat . Het kan dus ook door iets anders kunnen komen.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Weet iemand raad........

Ja, naar de dierenarts gaan! Katten gaan ook sproeien als zij een blaasontsteking en/of blaasgruis hebben! Als je daar niet op tijd bij bent, is dat levensgevaarlijk! Niet alleen voor de kat, maar ook voor je portemonnee.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

healb schreef op maandag 9 mrt 2015, 14:25: Ik heb een kater, deze sproeit in huis op verschillende plaatsen, de stank is niet te harden. Weet iemand raad.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

healb schreef op maandag 9 mrt 2015, 14:25: Ik heb een kater, deze sproeit in huis op verschillende plaatsen, de stank is niet te harden. Weet iemand raad.
Kat is jaren geleden gecastreerd en is veel buiten

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

healb schreef op maandag 9 mrt 2015, 18:53:
healb schreef op maandag 9 mrt 2015, 14:25: Ik heb een kater, deze sproeit in huis op verschillende plaatsen, de stank is niet te harden. Weet iemand raad.
Kat is jaren geleden gecastreerd en is veel buiten

Wel, enig advies is: zo snel mogelijk naar de dierenarts, moet dus iets lichamelijks aan de hand zijn. Wat @Carola.83 al schreef is voor de hand liggend. Een altijd zindelijke kat gaat niet "voor de lol" sproeien. Zie ook mijn link dat er best iets anders aan de hand zou kunnen zijn.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2015 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of er is iets aan de hand met de kater dus naar de dierenarts of er is misschien thuis mogelijk (stiekem) bezoek geweest van een andere kater of poes dan wil een kater ook wel aan het sproeien gaan.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2015 om 01:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag het uw dierenarts, meestal is castratie voldoende om sproeiende kater te stoppen met het sproeien.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2015 om 01:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Castratie behoeft dus niet meer, las het te laat dat uw kater al was gecastreerd.

Territoriumafbakening!

ve
door verwijderd - Mar 13, 2015 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kater is zeker niet gecastreerd? Of voelt hij zich sowieso niet op z'n gemak, doordat er regelmatig een andere kater bij je aan komt lopen?
Boos worden en slaan helpt nooit. Hij wordt daar alleen maar schuw van.
Kan hij goed bij de bak? Even een paar keer goed opletten en als hij aanstalten maakt om te plassen meteen "NEEEE"roepen. Is het steeds op dezelfde plek
dan met azijn schoonmaken en iets neerzetten waarvan hij de geur niet verdraagt.
Als het erg stinkt, ondanks castratie is er w.s. iets aan de hand.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2015 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

betgemeline5 schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 20:49: De kater is zeker niet gecastreerd?

Ja!

ve
door verwijderd - May 31, 2015 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Komen er buurkatten in u voor of achtertuin? Als dat zo is moet je vragen naar iets wat de katten buiten weg houd bij u woning.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2015 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Ik heb een kater gehad die jarenlang, na castratie, heeft gesproeid. Op een gegeven moment waren al mijn meubels rijp voor de sloop. De stank was niet tegen aan te poetsen. Ik heb hem herplaatst bij een man alleen die het niet erg vond. Waarschijnlijk is hij te laat gecastreerd en dat heb ik er nooit uit gekregen. Ik heb er zelfs een kattenfluisteraar bij gehad maar niets hielp. Ik hoop dat u wat aan mijn antwoord heeft gehad. MVG Jenie