wizard2
door wizard2 Mar 30, 2015 om 12:21
Computers & telefonie

Spotnet

Hallo,

Waar kan ik het beste (veilig) Spotnet downloaden,
of zijn er betere muziek programma's om te downloaden? ( e-mule krijg ik niet meer aan de praat )

groetjes, wizard2

13708 15 Rapporteer

agent327
door agent327 - Mar 30, 2015 om 12:32
24 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.spot-net.nl/

edrick3
door edrick3 - Mar 30, 2015 om 12:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wizard2,

eMule kun je hier downloaden.
Hoezo krijg je dat niet meer aan de praat?

Handleiding Spotnet + download: klik hier

Lees ook eens hier

Suc6

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2015 om 13:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Edrick3.

Spotnet is een programmaatje, maar je kunt er verder niets mee als je geen account hebt bij een (betaalde) nieuwsserver met een behoorlijke retentietijd en opslagcapaciteit.
Spotnet maakt gebruik van 3 nieuwsgroepen binnen de vele tien-duizenden nieuwsgroepen die "usenet" voert.
Die 3 nieuwsgroepen worden alleen maar door Nederlandse gebruikers "bevoorraad" , de echte usenetwereld is onmetelijk veel groter. (Lees de inhoud van alle binaire nieuwsgroepen)
Emule is zo goed als voltooid verleden tijd.

Ik denk dat je die dame daar maar verder in moet verwijzen.
Je komt er wel uit en anders doe ik wel mee voor/met jou.
Suc6! ;-)

edrick3
door edrick3 - Mar 30, 2015 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wizard2, gompy2,

Bovenstaande klopt: je moet/kunt aangeven van welke aanbieder je een nieuwsserver gebruikt.
Wat nadere info staat nog hier.

Nog wat info: klik hier.

Met vr.gr.

gompy2
door gompy2 - Mar 30, 2015 om 16:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Edrick3.

Die TS heeft geen uitgebreid programma meer nodig.
Alleen een programma wat overweg kan met NZB's, Grabit of de gratis versie van Alt.Binz of zo.
Daarin moeten de gegevens van de payserver opgegeven worden en daarin moet aangegeven worden dat het bestand NZB afgehandeld wordt door Alt.Binz of Grabit.
De NZB's zijn hier op te halen.

Klik hier-> Downloaden van muziek is heden te dage verboden

wizard2
door wizard2 - Mar 30, 2015 om 19:23
125 Antwoorden / 58 Vragen

Hoi Edrick3,

Als je emule gedownload hebt en je wilt het gebruiken dan moet je verbinding
maken met een van de Servers die daar op staan. (mee geleverd worden)
Ik ben al een paar dagen hiermee bezig, maar alle getoonde Servers blijken
,,dood,, te zijn. Dat betekent dat je moet wachten tot je met een operationele Server contact krijgt. Zolang dit niet lukt, kan je niks met emule.
Ik noem dit: niet aan de praat krijgen!

groetjes, wizard2

wizard2
door wizard2 - Mar 30, 2015 om 19:25
125 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 30 mrt 2015, 12:47]Hallo wizard2,

eMule kun je hier downloaden.
Hoezo krijg je dat niet meer aan de praat?

Handleiding Spotnet + download: klik hier

Lees ook eens hier

Suc6

macwouter
door macwouter - Mar 30, 2015 om 20:37
825 Antwoorden / 9 Vragen

Spotnet en vele andere download programma,s staan op 95 % van de PC gebruikers op de computer en die andere 5 % zijn mensen die zichzelf de wereldverbeteraars noemen. Wel heel hypocriet maar goed die mensen zijn er nu eenmaal. Laat je trouwens ook niet verlekkeren met Spotnet want het is een heel irritant programma. Bij iedere opstart gaat het programma bestanden en reactie,s van gebruikers uploaden en kun je een kwartier tot een half uur wachten totdat ie daar klaar mee is en kun je er ondertussen niets mee doen. En inderdaad heb je bij Spotnet ook een payserver nodig die alles binnenhaalt. Voor een lage downloadsnelheid ± 5 euro en voor een snelle download ± 10 tot 12 euro p/m. Dit is mijn uitspraak en hier zult u er mee moeten doen.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 30, 2015 om 23:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt het natuurlijk ook doen zonder Spotnet, gewoon zelf op usenet zoeken. Vaak geven de NFO bestandjes (of headers/bestandsnamen) de nodige informatie om te weten of het is wat je zoekt.

En met de huidige snelheden maakt het niet zoveel meer als wanneer je 'n keer iets moet verwijderen indien het niet naar wens is.

Vroeger had je FTD, dat was nog eens echt een geweldig stukje software.

ja
door jas7812 - Mar 31, 2015 om 21:04
24 Antwoorden / 0 Vragen

Muziek downloaden is in Nederland inderdaad illegaal maar in een recent artikel op tweakers stond dat je als particulier je geen zorgen hoefde te maken. Vooral mensen die geld verdienen met het aanbieden van illegale downloads zouden worden aangepakt.

ja
door jas7812 - Mar 31, 2015 om 21:05
24 Antwoorden / 0 Vragen

Oja, hier meer informatie over muziek downloaden met Spotnet. Erg handig programma en uit het artikel op tweakers stond ook dat Usenet downloads lastiger gecontroleerd kunnen worden door Brein en consorten.

kooikers
door kooikers - Apr 1, 2015 om 13:48
43 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft je eigen provider geen newsserver waar je binairies kan downloaden?
De meesten hebben er een voor zover ik weet, alleen de retentie is niet echt groot.

macwouter
door macwouter - Apr 1, 2015 om 22:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=kooikers schreef op woensdag 1 apr 2015, 13:48]Heeft je eigen provider geen newsserver waar je binairies kan downloaden?
De meesten hebben er een voor zover ik weet, alleen de retentie is niet echt groot..

Dat klopt. Ik als Ziggo klant kan via nieuwsbrieven gratis downloaden. De bestanden mogen dan niet ouder dan 30 dagen zijn. Momenteel heb ik het zusje van Spotnet in gebruik in combinatie met NNTPgrab. News.ziggo.nl en gebruik je ziggomail met bijbehorende wachtwoord.

ja
door jas7812 - Apr 5, 2015 om 16:23
24 Antwoorden / 0 Vragen

Het zusje van Spotnet = Spotlite. Wel iets ingewikkelder in het gebruik dan Spotnet vind ik persoonlijk.

pi
door pieterwolters - Apr 6, 2015 om 10:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[off topic] Is het niet veel makkelijker om gewoon een streamingdienst als Spotify/Qobuz/Tidal/etc te gaan gebruiken? Bijna oneindig veel muziek en ontzettend veel meer gebruiksgemak dan als je zelf gaat downloaden.