es
door esmeetje Oct 21, 2012 om 18:33
Computers & telefonie

Spotnet werkt niet met mijn ziggo

Ik heb spotnet geïnstalleerd en wil dat ism ziggo, mijn provider, gaan gebruiken. Ik heb nog een @home adres. Dus keurig news.home.nl ingevuld. Mijn hoofdemailadres en het bijbehorende wachtwoord. Maar doet het niet!
Email en ww zijn goed, heb ik gecheckt.
Wie kan me helpen?!

22343 18 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Oct 21, 2012 om 20:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je je vraag beter elders kunt stellen, hier bijvoorbeeld:

Klik hier -> Spotnet

En meer specifiek v.w.b Ziggo:

Klik hier -> Ziggo

Maar daar zien we ook dat je op dat forum ook al het een en ander gevraagd hebt, en ook antwoord gekregen
Ook over de foutmelding 931 is je een doorverwijzing gegeven
Klik

Daar zul je verder moeten zoeken vrees ik
Suc6

sepke2008
door sepke2008 - Oct 21, 2012 om 22:07
191 Antwoorden / 47 Vragen

Voor spotnet heb je een payserver nodig. Met Ziggo, UPC enz. wekt spotnet niet. Je gaat namelijk m.b.v. spotnet downloaden in nieuwsgroepen. Je hebt dus naast het abonnement van Ziggo, UPC of een andere provider ook nog een abonnement op een payserver nodig.

Ik gebruik als voorbeeld Sunny usenet als payserver.

M.v.g.
Sepke

dc
door dcz - Oct 21, 2012 om 22:45
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sepke schreef op zondag 21 okt 2012, 22:07]Voor spotnet heb je een payserver nodig. Met Ziggo, UPC enz. wekt spotnet niet. Je gaat namelijk m.b.v. spotnet downloaden in nieuwsgroepen. Je hebt dus naast het abonnement van Ziggo, UPC of een andere provider ook nog een abonnement op een payserver nodig.

Ik gebruik als voorbeeld Sunny usenet als payserver.

M.v.g.
Sepke

Kul, ik heb UPC en gebruik Spotnet....en gebruik in het geheel geen nieuwsgroepen...
Weet je egenlijk wel hoe spotnet werkt?

Zelden een simpeler programma gevonden.

sepke2008
door sepke2008 - Oct 21, 2012 om 23:15
191 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=dcz schreef op zondag 21 okt 2012, 22:45][quote=sepke schreef op zondag 21 okt 2012, 22:07]Voor spotnet heb je een payserver nodig. Met Ziggo, UPC enz. wekt spotnet niet. Je gaat namelijk m.b.v. spotnet downloaden in nieuwsgroepen. Je hebt dus naast het abonnement van Ziggo, UPC of een andere provider ook nog een abonnement op een payserver nodig.

Ik gebruik als voorbeeld Sunny usenet als payserver.

M.v.g.
Sepke

Kul, ik heb UPC en gebruik Spotnet....en gebruik in het geheel geen nieuwsgroepen...
Weet je egenlijk wel hoe spotnet werkt?

Zelden een simpeler programma gevonden.

Zeker wel en je download wel degelijk uit nieuwsgroepen, alleen is spotnet een hulpmiddel om de bestanden in de nieuwsgroepen te vinden. Niet meer dan dat.

dc
door dcz - Oct 21, 2012 om 23:17
439 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas, je kunt me niet overtuigen want je hebt simpelweg geen gelijk.

En het werkt dus ook gewoon met upc......

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2012 om 23:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=dcz schreef op zondag 21 okt 2012, 23:17]Helaas, je kunt me niet overtuigen want je hebt simpelweg geen gelijk.

En het werkt dus ook gewoon met upc......Dat is pertinent onmogelijk aangezien UPC hun klanten geen toegang tot usenet geeft, je hebt hier altijd een payserver voor nodig.

Wat sepke ook al zegt; de spot informatie wordt van usenet gehaald en tegenwoordig zit er in het programma zelf een newsreader ingebouwd

dc
door dcz - Oct 22, 2012 om 00:02
439 Antwoorden / 1 Vragen

Voor mij werkt het en da's het belangrijkste, ik beweer ook dat het via upc wel werkt, in tegenstelling tot wat wordt beweerd. Hoe ik mijn films, muziek enz binnenkrijg.....es ist mir Wurst...

sepke2008
door sepke2008 - Oct 22, 2012 om 08:41
191 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=dcz schreef op zondag 21 okt 2012, 22:45
Kul, ik heb UPC en gebruik Spotnet....en gebruik in het geheel geen nieuwsgroepen...
Weet je egenlijk wel hoe spotnet werkt?

Zelden een simpeler programma gevonden.

]

Wie beweerd dat hij spotnet gebruikt en niet uit nieuwsgroepen download kan toch niet serieus genomen worden.

M.v.g. Sepke

dc
door dcz - Oct 22, 2012 om 11:32
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sepke schreef op maandag 22 okt 2012, 08:41][quote=dcz schreef op zondag 21 okt 2012, 22:45
Kul, ik heb UPC en gebruik Spotnet....en gebruik in het geheel geen nieuwsgroepen...
Weet je egenlijk wel hoe spotnet werkt?

Zelden een simpeler programma gevonden.

]

Wie beweerd dat hij spotnet gebruikt en niet uit nieuwsgroepen download kan toch niet serieus genomen worden.

M.v.g. Sepke
Jouw tekst van zondag 21-10;

Met Ziggo, UPC enz. wekt spotnet niet

Ik beweer dat spotnet wél met upc werkt.....

wie is hier nu in de war?

sepke2008
door sepke2008 - Oct 22, 2012 om 11:59
191 Antwoorden / 47 Vragen

Dit staat op de site van UPC:

De nieuwsserver van UPC, news.upc.nl, is sinds 26 januari 2012 niet meer beschikbaar

sepke2008
door sepke2008 - Oct 22, 2012 om 12:02
191 Antwoorden / 47 Vragen

En dit staat op de site van Spotnet:

De nieuwsserver van UPC, news.upc.nl, is sinds 26 januari 2012 niet meer beschikbaar. *

Om gebruik te kunnen maken van usenet kan een andere server gebruikt worden of overstappen naar een isp die wel een usenet server zonder extra kosten heeft.

dc
door dcz - Oct 22, 2012 om 13:04
439 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, leg mij dan maar uit waarom ik via mijn upc account gewoon via spotnet kan downloaden...zonder beperkingen, omwegen enz...
Of zou het toch niet via een newsserver gaan...?

ik log in op spotnet, voer een zoekaktie uit, krijg een overzicht van het aanbod, dubbelklik daarop en hopla....binnen.
Rara politiepet....

sepke2008
door sepke2008 - Oct 22, 2012 om 13:19
191 Antwoorden / 47 Vragen

Wat heb je bij newsserver in gevuld?

es
door esmeetje - Oct 22, 2012 om 14:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt gompy 2.
Lag aan instellingen virusscanner.
Spotnet doet het nu prima met mijn ziggo

gompy2
door gompy2 - Oct 22, 2012 om 14:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=esmeetje schreef op maandag 22 okt 2012, 14:46]Bedankt gompy 2.
Lag aan instellingen virusscanner.
Spotnet doet het nu prima met mijn ziggo
ZWUCHT..... (= ZWare zUCHT)

Gelukkig, ben der blij van...

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 22, 2012 om 16:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=dcz schreef op maandag 22 okt 2012, 13:04]Nou, leg mij dan maar uit waarom ik via mijn upc account gewoon via spotnet kan downloaden...zonder beperkingen, omwegen enz..Wil je een voorzichtig, tactisch, eerlijk en/of recht door zee antwoord?

@esmeetje fijn dat het nu werkt, op zich is de newsserver van ziggo best aardig, met een retentie (hoelang bestanden beschikbaar zijn) van 40 tot wel 50 dagen kun je prima uit de voeten. Er zijn wel beperkingen zoals snelheid en het aantal data dat je download (afhankelijk van het pakket) maar voor 'normaal' gebruik is dat voldoende.

En een echte aanrader, om meer te weten te komen over het downloaden van usenet is binaries4all.nl lezen, als je weet hoe het allemaal precies werkt en het zit 'n keer tegen snap je beter waarom iets niet lukt..

Oja en downloaden kun je nooit genoeg doen :-)

gompy2
door gompy2 - Oct 22, 2012 om 17:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dcz schreef op maandag 22 okt 2012, 00:02]Voor mij werkt het en da's het belangrijkste, ik beweer ook dat het via upc wel werkt, in tegenstelling tot wat wordt beweerd. Hoe ik mijn films, muziek enz binnenkrijg.....es ist mir Wurst...
Túúúúrlijk joh, je hebt helemaal gelijk hoor...
(zucht...)
Van het UPC-Forum:

Quote:

Nieuwsserver UPC niet meer beschikbaar
« Gepost op: 29-jan-12, 14:59:12 »
Omdat ik, sinds een week, geen berichten meer ontving van news.upc.nl heb ik hierover een vraag gesteld, het antwoord is verrassend. Zie onderstaande tekst:

Beste meneer/mevrouwr,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de klantenservice van UPC. Mijn naam is Myrthe en ik neem uw vraag persoonlijk in behandeling. Ik begrijp dat deze gaat over het niet meer kunnen ontvangen van berichten van news.upc.nl.

Sinds 26 januari 2012 is de nieuwsserver van UPC niet langer beschikbaar. U kunt dus geen gebruik meer maken van news.upc.nl. U zult vanaf nu gebruik moeten maken van een (betaalde of gratis) openbare nieuwsserver. Onze excuses voor het ongemak.

Ik heb geprobeerd om uw vraag zo goed en volledig mogelijk te beantwoorden. Heeft u behoefte aan meer (of andere) informatie, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Myrthe
Klantenservice UPC

End of Quote;

Klik voor de link-> UPC-Forum

Je betichtte iemand dat die van KUL schreef, bedoelde je vast jezelf mee of niet?

Ziggo voert nog wel een nieuwsserver met binaries..

dc
door dcz - Oct 22, 2012 om 17:12
439 Antwoorden / 1 Vragen

de vraag was onder meer waarom TS Spotnet niet via upc kon gebruiken. Ik geef aan dat ik dat wél kan. Dat zal dan wel via een omweg gaan, daar ben ik fout geweest, sorry...duizendmaal sorry....

TS geeft inmiddels ook aan dat het probleem is opgelost. Hij/zij blij, ik ook.

Tabee.