bi
door biker-1 Dec 6, 2010 om 21:12
Computers & telefonie

Spyware/virusbeveiliging

Ik had Spyware Doctor met Antivirus, van PCTools op mijn computer met Vista. Dit heeft een paar jaar naar volle tevredenheid gedraaid. Maar na update van 7.0. naar 8.0 deed mijn computer het niet meer. Spyware Doctor eraf dus en nu werkt alles weer. Iemand raadde me Free Avast aan. Wie weet of dit een goed antivirus/antispyware programma is? Ik kan ook gratis McAfee krijgen van mijn provider, maar vond dat in het verleden te log. Of toch maar AVG? Wie weet wat wijsheid is in deze?

494 4 Rapporteer

sepke2008
door sepke2008 - Dec 6, 2010 om 23:39
191 Antwoorden / 47 Vragen

Dag Biker-1,

Avast is zeker een goede antivirusscanner, en ik zou deze zeker verkiezen boven AVG.
Het is dan wel verstandig om naast Avast ook MBAM de freeware versie te installeren waarmee je regelmatig een scan kunt doen voor het spyware gebeuren.

M.v.g. Sepke

id
door ido435 - Dec 8, 2010 om 17:38
20 Antwoorden / 5 Vragen

hallo

ik heb avg mbam mcafee en avast 5.0 gehad

en ik heb ze getest
over avast 5.0:
kan snel virus opsporen
en zet ze in een kluis
geen virus info aleen erge virusen
geen ondersteuning wel als je betaald

avg
heeft mail beschreing
er meer bij en is gratis

mbam
voor hogere besmetelijke virus verwijdering vooral malwere
heeft geen auto opspoorder

mcafee
oplichters
niks is waar wat ze weggen en is niet gratis
ik zal wel site atvisator downloaden is gratis en als je het koopt in een paken moet je er voor betalen
________________________

ik zal avast nemen

bi
door biker-1 - Dec 13, 2010 om 12:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor jullie tips, ik zal ze ter harte nemen.

Groet, biker-1

aurora1
door aurora1 - Dec 13, 2010 om 13:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag biker-1,
Ik zou de gratis Avira of de gratis Avast nemen. Zie op de site: gratissoftwaresite.nl
Als je daarop bij een programma op downloaden klikt wordt nog niets gedownload maar kun je informatie over het programma lezen en veelal ook over hoe het te installeren. Via die site lees je ook info over MBAM.
Als je bovenaan in het zoekvakje anti-virus o.i.d. intikt vind je pagina's met dezelfde vraag.

vr.gr.