eclipse
door eclipse Apr 23, 2014 om 12:26
Computers & telefonie

Ssd defrag?

hallolo
sinds kort heb ik een SSD kaart,
Ik weet dat je deze niet mag defragmenteren, iobitt en tune up utilities waarschuwen daarook voor uw schijf bla bla zal niet worden gedefragmenteerd.
MAAR >>>>>>>>>>>>>>>>>>
als ik iobitt draai, wil deze wel het register defraggen, na schoonmaak en controle.tune up wil dat ook wel ff doen .... mag dat ???ik ken dan antwoorde met ja / nee .... ENKEL HET REGISTER

zonee, is er ergens op de aardkloot een proggie die dat tegengaat, blokt zeg maart of de computer natuurlijk,

KLIK HIER ...................................................geintje :-)

3564 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2014 om 13:16
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste kunt resp.mag u een SSD kaart wel degelijk defragmenteren! Ik doe dat regelmatig. Het is een kwestie van aanvinken van de schijf. Bij defrag van IOBIT ziet u een verticaal rijtje waar alle aangesloten geheugenapparaten staan. Standaard is C: aangevinkt. U kunt echter ook andere aanvinken.

Let echter op: een zeer recente ervaring met meerdere IOBIT producten bleek dat zij NIET per definitie veilig zijn en er een mogelijkheid is dat malware binnenkomt. Het is dus een kwestie van goed te kijken wat er wel en niet meegeinstallerd wordt (bij defrag, ASC, driverupdate.

Veiliger is te defragmenteren met de windows utility die te vinden is via bureau-assescoires.

eclipse
door eclipse - Apr 23, 2014 om 13:26
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op woensdag 23 apr 2014, 13:16]Ten eerste kunt resp.mag u een SSD kaart wel degelijk defragmenteren! Ik doe dat regelmatig. Het is een kwestie van aanvinken van de schijf. Bij defrag van IOBIT ziet u een verticaal rijtje waar alle aangesloten geheugenapparaten staan. Standaard is C: aangevinkt. U kunt echter ook andere aanvinken.

Let echter op: een zeer recente ervaring met meerdere IOBIT producten bleek dat zij NIET per definitie veilig zijn en er een mogelijkheid is dat malware binnenkomt. Het is dus een kwestie van goed te kijken wat er wel en niet meegeinstallerd wordt (bij defrag, ASC, driverupdate.

Veiliger is te defragmenteren met de windows utility die te vinden is via bureau-assescoires.

@@gerritaltena, overal staat te lezen NIET defragmenteren dat verkort de levensduur...mja als het reg het nodig heeft ??, ik heb overigens nog nooit last gehad van rotzooi van iobitt, maar heb alleen maar betaal versies van ze misschien dat het daardoor komt. zou het onacceptabel vinden als er bijv ask of yahoo meekomt ga ik gillen.....dwangbuis e.d hakbijlen....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2014 om 13:38
16838 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=eclipse schreef op woensdag 23 apr 2014, 13:26][quote=gerritaltena schreef op woensdag 23 apr 2014, 13:16]Ten eerste kunt resp.mag u een SSD kaart wel degelijk defragmenteren! Ik doe dat regelmatig. Het is een kwestie van aanvinken van de schijf. Bij defrag van IOBIT ziet u een verticaal rijtje waar alle aangesloten geheugenapparaten staan. Standaard is C: aangevinkt. U kunt echter ook andere aanvinken.

Let echter op: een zeer recente ervaring met meerdere IOBIT producten bleek dat zij NIET per definitie veilig zijn en er een mogelijkheid is dat malware binnenkomt. Het is dus een kwestie van goed te kijken wat er wel en niet meegeinstallerd wordt (bij defrag, ASC, driverupdate.

Veiliger is te defragmenteren met de windows utility die te vinden is via bureau-assescoires.

@@gerritaltena, overal staat te lezen NIET defragmenteren dat verkort de levensduur...mja als het reg het nodig heeft ??, ik heb overigens nog nooit last gehad van rotzooi van iobitt, maar heb alleen maar betaal versies van ze misschien dat het daardoor komt. zou het onacceptabel vinden als er bijv ask of yahoo meekomt ga ik gillen.....dwangbuis e.d hakbijlen....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2014 om 13:39
16838 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=eclipse schreef op woensdag 23 apr 2014, 13:26][quote=gerritaltena schreef op woensdag 23 apr 2014, 13:16]Ten eerste kunt resp.mag u een SSD kaart wel degelijk defragmenteren! Ik doe dat regelmatig. Het is een kwestie van aanvinken van de schijf. Bij defrag van IOBIT ziet u een verticaal rijtje waar alle aangesloten geheugenapparaten staan. Standaard is C: aangevinkt. U kunt echter ook andere aanvinken.

Let echter op: een zeer recente ervaring met meerdere IOBIT producten bleek dat zij NIET per definitie veilig zijn en er een mogelijkheid is dat malware binnenkomt. Het is dus een kwestie van goed te kijken wat er wel en niet meegeinstallerd wordt (bij defrag, ASC, driverupdate.

Veiliger is te defragmenteren met de windows utility die te vinden is via bureau-assescoires.

@@gerritaltena, overal staat te lezen NIET defragmenteren dat verkort de levensduur...mja als het reg het nodig heeft ??, ik heb overigens nog nooit last gehad van rotzooi van iobitt, maar heb alleen maar betaal versies van ze misschien dat het daardoor komt. zou het onacceptabel vinden als er bijv ask of yahoo meekomt ga ik gillen.....dwangbuis e.d hakbijlen....

O.a. Ask en Yahoo komen mee als je niet oplet en ook blijkt dat niet alles verwijderbaar is. Zelfs nier via reg.edit

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2014 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Overigens: defragmenteren van het register is m.i. nergens voor nodig.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2014 om 13:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Een SSD-schijf hoef/moet je NIET defragmenteren! Dat verkort de levensduur.

Schijf defragmentatie uitschakelen
Als men Windows 7 heeft geïnstalleerd op een SSD, zal defragmentatie al uitgeschakeld zijn. (Advies is om dit toch te checken) Als men Windows 7 over heeft gezet van een normale harde schijf naar een SSD, staat deze optie nog aan. Een SSD en een harde schijf zijn heel erg verschillend van elkaar. Bij een SSD zijn er geen bewegende delen, en dat maakt defragmenteren onnodig, bij het wel defragmenteren van een SSD verkort men de levensduur van de SSD schijf.
Ga naar Start - All Programs - Accessoires - System Tools - Disk Defragmenteren. Klik op "Configure schedule" - "Select disks.." - deselecteer de SSD en klik op Ok.
(Bron:)

Klik

Met vr.gr.hier.

eclipse
door eclipse - Apr 23, 2014 om 13:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 23 apr 2014, 13:39]Hallo eclipse,

Een SSD-schijf hoef/moet je NIET defragmenteren! Dat verkort de levensduur.

Schijf defragmentatie uitschakelen
Als men Windows 7 heeft geïnstalleerd op een SSD, zal defragmentatie al uitgeschakeld zijn. (Advies is om dit toch te checken) Als men Windows 7 over heeft gezet van een normale harde schijf naar een SSD, staat deze optie nog aan. Een SSD en een harde schijf zijn heel erg verschillend van elkaar. Bij een SSD zijn er geen bewegende delen, en dat maakt defragmenteren onnodig, bij het wel defragmenteren van een SSD verkort men de levensduur van de SSD schijf.
Ga naar Start - All Programs - Accessoires - System Tools - Disk Defragmenteren. Klik op "Configure schedule" - "Select disks.." - deselecteer de SSD en klik op Ok.
(Bron:)

@@ Edrick, het staat er idd zoals je omschrijft, heb je rijtje afgelopen, en dan staan er de stations waarvan bij C: vermeldt NOOIT DEFRAGMENTEREN toppie... dank en onee die 70 maagden had je al he ? :-) klik

eclipse
door eclipse - Apr 23, 2014 om 13:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 23 apr 2014, 13:39]Hallo eclipse,

Een SSD-schijf hoef/moet je NIET defragmenteren! Dat verkort de levensduur.

Schijf defragmentatie uitschakelen
Als men Windows 7 heeft geïnstalleerd op een SSD, zal defragmentatie al uitgeschakeld zijn. (Advies is om dit toch te checken) Als men Windows 7 over heeft gezet van een normale harde schijf naar een SSD, staat deze optie nog aan. Een SSD en een harde schijf zijn heel erg verschillend van elkaar. Bij een SSD zijn er geen bewegende delen, en dat maakt defragmenteren onnodig, bij het wel defragmenteren van een SSD verkort men de levensduur van de SSD schijf.
Ga naar Start - All Programs - Accessoires - System Tools - Disk Defragmenteren. Klik op "Configure schedule" - "Select disks.." - deselecteer de SSD en klik op Ok.
(Bron:)

Klik

Met vr.gr.hier.

GAVE KLIK :-)

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2014 om 14:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=eclipse schreef op woensdag 23 apr 2014, 13:52]

GAVE KLIK :-)

Speciaal voor jou (met dank aan dirck). ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 23, 2014 om 15:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Welk programma draai je precies, die deze melding geeft?

crewmember
door crewmember - Apr 23, 2014 om 16:56
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al eerder gemeld is het volkomen nutteloos en zelfs destructief om een SSD te defragmenteren. Als je de reden wil weten dan staat dat onder uitgelegd.

Verder kan je beter wegblijven van tune up programma's, register cleaners end at soort rotzooi. Als het echt zo makkelijk was om je pc sneller te maken dan had Microsoft dit zelf al lang gedaan.

Defragmenteren:
Het doel van defragmenteren op een HDD is dat lege plekken opgevuld worden en clusters met dezelfde data achter elkaar op de schijf worden gezet. Dit heeft als doel dat de zoek kop minder hoeft te bewegen en daardoor sneller leest.

Bij een SSD is er geen bewegende zoek-kop en de SSD kan dan ook alle data op zijn NAND geheugen even snel aanspreken (waar het ook staat). Hierdoor is defragmenteren (op een rijtje zetten) van je data dus volkomen nutteloos.

Een NAND schakelaars die in de SSD chip zitten kunenn ook maar een bepaald aantal keer omgezet worden voordat ze onbruikbaar zijn. Defragmenteren verplaatst een grote hoeveelheid data en zet daarbij dus veel schakelaartjes om, wat dus de levensduur verkort.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 23, 2014 om 17:02
937 Antwoorden / 2 Vragen

Die tune up software is rotzooi! wat helpt is schijfopruiming én defragmenteren op een klassieke hdd.

Het register opschonen zou nut kunnen hebben, zij het dat zelfs 100.000 extra onnodige register items de pc niet eens echt zouden vertragen. Wat je computer wel traag maakt zijn al die tools die je pc sneller zouden moeten maken, want een inactief proces gebruikt niets, maar dit soort programma wel constant!

Daarbij zitten er veel te veel oplichters tussen.
Dus:
Windows installeren, AV scanner erop, software erop die je wilt en eens in de maand misschien een defragje of schijfopruiming. Klaar. Meer onderhoud heb je niet nodig! Hoe minder rotzooi, hoe beter!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2014 om 18:08
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Eventuele problemen die zouden kunnen ontstaan bij een SSD schij - defrag waren mij onbekend maar de aangegeven reden is overduidelijk. Ik zal dus niet meer defragmenteren en dat zal ook gelden voor BSX en andere geheugensticks. Dank, al stelde ik de vraag niet.

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2014 om 18:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

..... Ik zal dus niet meer defragmenteren .....
En dat is met een SSD-schijf dus heel verstandig!

Met vr.gr.