eclipse
door eclipse Apr 18, 2014 om 08:40
Computers & telefonie

ssd geplaatst een hardeschijf wordt NIET gezien ?

Hallo , gisteren een SSD geplaatst,computer kast schoongemaakt, allemaal prima en jofel...
maarrrrrrrr...
Ik heb er nu nog 3 harde schijven in, maar er is er een pleite?
bij mijn computer staat ie niet, op apparaatbeheer staat ie wel ??
mijn speccy geeft hem ook gewoon weer zonder fouten. snoertjes zitten goed,en aangedrukt.
hoe krijg ik hem weer te zien bij mijn computer zodat ik hem weer ken gebruiken.
hopelijk weet er iemand waar ik hem weer te voorschijn ken halen .. al mijn programma `s staan erop.

dus 4 schijven, waarvan 1 ssd blijft over 3 harde schijven waarvan ik er maar twee 2 zie...in computer. , dus van de 3 oude harde schijven zie ik er maar 2 apparaat beheer ziet er toch 3 . en dat wil ik ook graag :-)

afz aksepteert zpelfauduh

1280 11 Rapporteer

sw
door swat1500 - Apr 18, 2014 om 10:02
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft correct aangegeven bij de inbouw welke schijf "master" is en welke schijf "slave"?

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 10:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Controleer de BIOS instellingen.
Als de schijf NIET word herkend door de BIOS controleer dan of de stroom en data kabels correct zijn aangesloten.

Suc6

eclipse
door eclipse - Apr 18, 2014 om 12:58
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 18 apr 2014, 12:37]Open computer beheer, daarna kunt in schijfbeheer weer een letter toewijzen aan uw andere HDD,

het kan namelijk gebeuren dat er een letter conflict is.
Aangezien u wel de HDD in apparaat beheer ziet zou dit moeten werken.

Rechts klik computer in het startmenu en kies beheren, opslag uitvouwen en dan schijfbeheer. Kies de hardeschijf zonder letter en wijs er een toe.

suc6

Hallo Kaasbroodje,
zou je het in normaal hollands kunnen schrijven aub. "Rechts klik computer in het startmenu en kies beheren, opslag uitvouwen"ik weet niet wat ik hiermee aan moet ??? hoe kom ik in schijfbeheer op een logische volgorde, win 7 ultimate gr han

eclipse
door eclipse - Apr 18, 2014 om 13:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=swat1500 schreef op vrijdag 18 apr 2014, 10:02]Heeft correct aangegeven bij de inbouw welke schijf "master" is en welke schijf "slave"?

??? sata heeft geen slave, master of secundairy , gezeur met dat pinnetje is sinds sata afgelopen

eclipse
door eclipse - Apr 18, 2014 om 13:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 18 apr 2014, 10:13]Hallo eclipse,

Controleer de BIOS instellingen.
Als de schijf NIET word herkend door de BIOS controleer dan of de stroom en data kabels correct zijn aangesloten.

Suc6

Hallo Edrick,
alles zit vast anders geeft hij de schijf niet aan in apparaat beheer,heb alles nagelopen maar vaster als nu kennie :-) en nu echt stom ik kom niet in schijfbeheer, ik weet het niet meer zolang niet gedaan ik weet wel wat ik er allemaal ken doen maar ken de pagina niet vinden, kaasbroodje even op wat duidelijkheid gevraagt...gr han

eclipse
door eclipse - Apr 18, 2014 om 13:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op vrijdag 18 apr 2014, 12:37]Open computer beheer, daarna kunt in schijfbeheer weer een letter toewijzen aan uw andere HDD,

het kan namelijk gebeuren dat er een letter conflict is.
Aangezien u wel de HDD in apparaat beheer ziet zou dit moeten werken.

Rechts klik computer in het startmenu en kies beheren, opslag uitvouwen en dan schijfbeheer. Kies de hardeschijf zonder letter en wijs er een toe.

suc6

@ dank o broodje, gelukt, ik kreeg telkens een lege pagina, maar had niet ff het geduld op hem te laten laden, schijfbeheer gaf idd GEEN LETTER WEER WEL DAT IE IN PRIMA CONDITIE WAS/IS . dus even een lettertje gegeven en whalla daar staat ie :-) zegt m n vrindin ook vaak hoor :-) bedanktttttttt gr han

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Windows schijfbeheer starten

Klik met de rechter muisknop op het icoontje "Computer" op het
bureaublad en kies "Beheren" in het contextmenu

Het onderdeel "Computerbeheer" wordt geopend. Klik nu in het linker deelvenster op Schijfbeheer.

Je krijgt nu een overzicht van de aanwezige schijven en
de daarop aanwezige partities plus de nog niet toegewezen ruimte.

Klik met de rechtermuisknop op het station waar van je de schijfletter wilt veranderen en kies voor
"Stationsletter en paden wijzigen ..."

kaasbroodje
door kaasbroodje - Apr 18, 2014 om 13:12
937 Antwoorden / 2 Vragen

Open computer beheer, daarna kunt in schijfbeheer weer een letter toewijzen aan uw andere HDD,

het kan namelijk gebeuren dat er een letter conflict is.
Aangezien u wel de HDD in apparaat beheer ziet zou dit moeten werken.

Rechts klik computer in het startmenu en kies beheren, opslag uitvouwen en dan schijfbeheer. Kies de hardeschijf zonder letter en wijs er een toe.

suc6

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

O, je had het al gevonden.
Mooi dat het weer is opgelost.

Goed Paasweekend.

eclipse
door eclipse - Apr 18, 2014 om 13:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Jongens opgelost, was idd schijfbeheer zoals vermeldt bij broodjekaas .. gooi slotje erop
wens jullie eierrijk pasen :-)

eclipse
door eclipse - Apr 18, 2014 om 13:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 18 apr 2014, 13:11]@eclipse,

Windows schijfbeheer starten

Klik met de rechter muisknop op het icoontje "Computer" op het
bureaublad en kies "Beheren" in het contextmenu

Het onderdeel "Computerbeheer" wordt geopend. Klik nu in het linker deelvenster op Schijfbeheer.

Je krijgt nu een overzicht van de aanwezige schijven en
de daarop aanwezige partities plus de nog niet toegewezen ruimte.

Klik met de rechtermuisknop op het station waar van je de schijfletter wilt veranderen en kies voor
"Stationsletter en paden wijzigen ..."

Hoi edrick, ik heb dat icoontje niet, maar ging via config... schijfbeheer had alleen maar tijd nodig om te laden........... dank voor de duidelijke uitleg gr han