ta
door tanja1980 Jan 10, 2012 om 20:32
Huishouden & energie

Sta op stoel Prominent

Enige tijd geleden ben ik samen met mijn ouders bij de bekende firma Prominent geweest voor een sta op stoel. Mijn ouders wilden graag naar deze firma, ze zijn (logischerwijs) van de oudere generatie en door de vele foldertjes in de bus, wilden ze naar deze winkel omdat ze afgingen op betrouwbaarheid, degelijkheid etc.

Nu is het mij enorm tegenvallen hoe deze firma werkt. Door de 'vanafprijzen' gaan (oudere) mensen naar de winkel en hebben na vele mooie beloften als 'leeftijdskorting' het idee dat ze spekkoper zijn. Niet uiteraard...als je uiteindelijk nog een kleine 4000 euro moet betalen voor een stoel.

Natuurlijk zijn er goedkopere stoelen, maar met een beetje pech zit er dan niet 1 motor in, heb je de goedkoopste bekleding en of de stoel pootjes heeft, valt ook nog af te wachten. (dit klinkt sarcastisch, maar deze ervaring heb ik echt).

Ik vraag mij af of meer mensen hier problemen mee hebben?

Ik ben voor mijn ouders op internet gaan kijken en we hebben uiteindelijk voor minder dan de helft van de prijs (!!) een sta op stoel gekocht bij Vitaalzorg Nederland. En niet van een heel ander merk ofzo, maar precies eenzelfde (Prominent Romeo).

De stoel was maar kort gebruikt en dus in nieuwe staat, we zagen absoluut geen gebruikssporen en beschadigingen ook niet. Ze kwamen hem de volgende dag al brengen (vanuit Leiden naar Losser) en mijn ouders hebben nu dus exact dezelfde stoel die ze bijna voor meer dan het dubbele bedrag hadden aangeschaft bij Prominent.
Ze geven garantie op de stoel en werken niet met vanafprijzen. Voor mij geen grote firma meer die mooie glanzende folders door de bus gooit en tientallen grote gebouwen neerplant.

Oudere mensen kiezen er vaak al niet voor om een sta op stoel te kopen en daarnaast hebben ze niet zoveel geld te spenderen.
Kortom; ik ben natuurlijk helemaal voor Vitaalzorg Nederland, omdat mijn ouders zo blij zijn en ze hebben hun zuurverdiende spaargeld in de zak kunnen houden...maar ben ik de enige die zo teleurgesteld is in een grote firma als Prominent of zijn er meer mensen? Vraag me dit echt af...

44896 18 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2012 om 21:28
16811 Antwoorden / 108 Vragen

tanja1980, je steekt dus de vlag uit voor Vitaalzorg Nederland en Prominent krijgt de rode kaart. Prima toch dat je ouders er voor de helft van de prijs in geslaagd zijn eenzelfde stoel te hebben kunnen kopen. Ik begrijp dan ook je "vraag" niet helemaal. Als je Prominent aan de schandpaal wilt nagelen moet je daar toch Prominent op aanspreken. Oh ja, toch nog je vraag gezien: ben ik de enige die teleurgesteld is....... Nee, dat denk ik niet; alleen, ik ben wel tevreden over Prominent maar dit soort dingen zijn persoonlijk. Hoe men tegen je is, de service, het afleveren, het meenemen van je oude bankstel (ik heb 2 twee en een half zitters gekocht) prima op mijn maat gemaakt, korte beentjes hé, het naar je toe komen als je niet in staat bent zelf te komen, je komen ophalen als je naar die zaak wilt. Kon deze vrij unieke service wel waarderen (ja, daar hangt dan ee prijskaartje aan). Maar ja, zoveel mensen, zoveel zinnen.

vladja
door vladja - Jan 10, 2012 om 22:46
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nee, je bent niet de enige. Er zijn veel meer klachten over de firma. Recentelijk heeft de ombudsman van het Noordhollands Dagblad/Alkmaar Courant nog bemiddeld in een kwestie tussen nabestaanden en deze firma.

Vladja

me
door meidam - Jan 10, 2012 om 22:57
150 Antwoorden / 120 Vragen

Tanja 1980,
Wij, ouder echtpaar, hebben ook vervelende ervaring met deze firma. Gelokt door de vele folders, met leuke aanbiedingen, bezochten wij een zaak in Rotterdam.
Het duurde en tijdje eer we geholpen konden worden, zodat wij onze tijd konden doden met diverse stoelen te bekijken, waarbij het ons opviel, dat we geen stoelen met een aanvaardbare prijs zagen, zoals vermeld in hun folders.
De verkoper toonde ons enige modellen, die ons wel bevielen, maar de prijs was in de orde van groote van € 4000,--, llet wel per stoel. Dit ging ons budget te boven, waarna de verkoper zich afzonderde om te telefoneren met zijn baas over de te verlenen korting, dit gebeurde zelfs enige malen en zo kon hij ons steeds wat voordeliger prijzen aanbieden, zoals leeftijdskorting, inruil met oude stoelen, maar lager dan zo'n € 3500 kwamen wij niet, wij voelden ons zeer onbehagelijk maar uiteindelijk kwamen wij onder de druk van de verkoper uit. Een dag later werden wij opgebeld door deze firma of er nog ver te praten viel. Wij uitten ons ongenoegen aan deze heer over de wijze waar de cliënt onder druk komt te staan. Het kwam er meer of min op neer, dat dit hun taktiek is.Uiteindelijk zijn wij geslaagd bij Beenakker, waar wij 2 door ons gewenste stoelen hebben aangeschaft, Voldoen uitstekend, deze stoelen kwamen ons op een prijs van € 2600 voor de 2, voor die prijs mag je overigens een goede kwaliteit stoel verwachten. Prominent hebben wij uit ons bestand verwijderd. U had dus groot gelijk.

ta
door tanja1980 - Jan 10, 2012 om 23:12
7 Antwoorden / 1 Vragen

tenormin: Mijn vraag was niet bedoeld om Prominent 'aan de schandpaal te nagelen'. Ik uit juist een persoonlijke mening op basis van mijn eigen ervaringen en vraag mij derhalve eenvoudigweg af of ik de enige ben met bovenstaand beschreven ervaring.
Uiteraard heb ik mijn ongenoegen ook naar Prominent zelf geuit, maar van hen zal ik niet vernemen of andere cliënten ook dezelfde ervaring hebben..dus vandaar mijn vraag op deze website.
Ik ben blij te lezen dat u wel goede ervaring heeft. Iedereen heeft andere wensen en een ander budget.
Ik persoonlijk vind echter, dat er een bepaalde verwachting wordt geschept door Prominent, waarbij het uiteindelijke kostenplaatje pas duidelijk wordt op het einde van de rit. Hoewel ik persoonlijk de prijzen buitensporig vind, is dat nog niet eens waar het mij nu om gaat, maar het totaalplaatje van werkwijze.
De door u beschreven service wordt zover ik weet overigens ook bij Vitaalzorg Nederland verleend, zonder onverwachte kosten.

Vladja; dank voor je tip, ik ga dit eens nalezen!

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2012 om 23:50
16811 Antwoorden / 108 Vragen

tanja1980, en dit is juist wat ik bedoel met consumentenzaken in het algemeen. De één heeft wel en de ander géén goede ervaring met zo'n bedrijf, in dit geval Prominent.Uiteraard is Prominent op dit forum al eerder aan de orde geweest en er waren, net als jijzelf, heel veel mensen niet tevreden. Misschien heb ik geboft, kreeg een aardige verkoper thuis, die met van alles sjouwde, modellen toonde; enfin er was totaal geen pressie of iets dergelijks. Ik heb, zoals uit bovenstaande blijkt, dus totaal geen idee hoe het er in de zaak zelf aan toe gaat. Maar ik kan toch moeilijk, met wel een goede ervaring, gaan jokken dat het een "rot zaak" is? En voor jouw informatie, het ging niet over dure sta-op stoelen, hoor, daar heb ik geen geld voor. De prijs die ik voor mijn 2 banken betaalde is net zo veel als de sta-op stoel die jullie nu aangeschaft hebben.
Wat meidam dus is overkomen in de winkel, ja, dan kan ik me voorstellen dat dit buitengewoon onprettig overkomt en zou ik ook niet gekocht hebben, maar ik was thuis, op mijn gemak, dus andere situatie.

f.weele
door f.weele - Jan 11, 2012 om 10:38
1085 Antwoorden / 27 Vragen

google maar eens even op practicomfort/prominent. De verkooppraktijken van sommige vertegenwoordigers van deze firma's zijn niet om over naar huis te schrijven. Dit uit eigen ervaring toen mijn ouders nog leefden.
m.vr.gr.

pino123
door pino123 - Jan 11, 2012 om 10:46
2760 Antwoorden / 14 Vragen

Daarnaast ben je een beetje appels en peren aan het vergelijken. Een nieuwe stoel of een tweedehands stoel

De stoel was maar kort gebruikt en dus in nieuwe staat, we zagen absoluut geen gebruikssporen en beschadigingen ook niet.

Het is niet gek dat deze tegen de helft van de prijs weggaan.
Dat de service niet om naar huis te schrijven is, doet je inderdaad beslissen om er niet heen te gaan.

Maar op het gebied van de prijs kan je geen verwijten maken.

ta
door tanja1980 - Jan 11, 2012 om 19:52
7 Antwoorden / 1 Vragen

pino123:
Appels en peren vergelijken..tja, daar heb ik een andere mening over. Als de prijs vanaf het begin af aan duidelijk is, is het verschil in prijs inderdaad niet aanwijsbaar verwijtbaar en maak je zelf de keuze tussen nieuw of tweedehands. Waar het in mijn probleemstelling om gaat, is juist het feit dat de prijs totaal niet duidelijk is bij aanvang, sterker nog; misleidend is. En dat zou, naar mijn persoonlijke mening niet mogen.

pino123
door pino123 - Jan 11, 2012 om 20:00
2760 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is er misleidend aan? Je krijgt een bedrag te horen, daar kan je ja of nee tegen zeggen. En inderdaad handig om ook even op internet te kijken.

steefvander
door steefvander - Mar 24, 2012 om 10:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Deze discussie gaat vooral over de vorm. Wat mij in de casus vooral opvalt is de inhoud. Leverancier twee verkoopt belanghebbende dezelfde stoel als leverancier één.... De vraag is of het hier überhaupt om een adequaat hulpmiddel gaat dat ergonomisch verantwoord zitcomfort biedt en de betrokkene veilig helpt opstaan?
Hilarisch in dat licht is het grote aantal valincidenten/gebroken heupen en het feit dat de bedoelde stoelen worden geleverd met wieltjes ! Levensgevaarlijk....
Je zou bij dergelijke aanschaf een ergotherapeut moeten vragen om zijn of haar professionele advies. De zorgverzekering vergoedt de consulten en het geeft veel meer zekerheid bij de aanschaf. Als je je realiseert dat de meeste Veelzitters de dag doorkomen op volstrekt verkeerd meubilair, weet je gewoon dat de kans dat je als leek de foute stoel koopt, groot is. Ook al kostte ie 4000,- !

pe
door peterdnooijer - May 9, 2012 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil hier toch even op inspringen met mijn ervaring over de Prominent stoelen. Mijn vrouw heeft al ruim 2 jaar een Prominent Romeo stoel en wij zijn zeer tevreden.
Wat betreft het ergonomisch comfort, biedt de stoel aan mijn vrouw alles wat zij nodig heeft en wij willen ook graag een sfeervol huis hebben dus een mooie moderne stoel zoals deze is een uitkomst. Het is heel persoonlijk welke stoel het beste zit en haar ergonoom staat daarom volledig achter haar keuze. Deze stoel is erg ontlastend voor haar! Volgens hem kan een professional adviezen geven, maar een goede zit blijft persoonlijk.

Haar stoel heeft ook wieltjes en daar wil ik graag even mijn ervaringen over kwijt; wij konden in de winkel kiezen voor wieltjes of pootjes. Het is dus niet zo je vast zit aan wieltjes onder de stoel.
Wij hebben gekozen voor wieltjes en dit bevalt ons erg goed. De wieltjes zijn niet zo glad dat je direct weg zou schieten over het laminaat.
We konden ook kiezen voor wieltjes met remmen, zodat we de stoel op de rem konden zetten als we dit wilden. Wij vonden dit zelf niet nodig, maar die mogelijkheid is er dus wel.

Als er ongelukken gebeuren met stoelen waaronder wieltjes zitten, dan vraag ik mij wel af hoe. Zodra de stoel in de opstastand wordt gezet, raken de wieltjes de grond niet meer. Hoe kan een stoel dan uberhaupt wegschieten op de wielen?
Als dit dus wel gebeurd, is mijn enige conclusie dat mensen opstaan uit de stoel zonder de opstastand te gebruiken.
Ten eerste heeft zo iemand dan geen sta op stoel nodig dunkt mij en ten tweede moet die persoon veel kracht hebben waarbij hij zelf de stoel met een flinke duw wegduwt bij het opstaan.

Ik wil hiermee enkel zeggen dat met elk product ongevallen kunnen voorvallen, maar helaas meestal wel te wijten aan foutief gebruik van het product. En dat wordt dan meestal niet vermeld. De bekende "kat in de magnetron".

Wij zijn uiterst tevreden over onze mooie stoel met wielen. En als ik moet stofzuigen of als we de kamer eens herinrichten is het fijn dat we de stoel even opzij kunnen zetten.

Dhr. P. de Nooijer

no
door nolus - Aug 24, 2012 om 18:11
2 Antwoorden / 2 Vragen

Vanmorgen ook bij Prominent geweest, omdat de reclame aantrekkelijk is voor oudere mensen. Wij zijn op zoek naar een sta-op stoel voor mijn moeder, die nauwelijks tot niet meer mobiel is. Prominent is al bij mijn ouders thuis geweest. Er is geen stoel uit de wagen gehaald, maar de 2 verkopers konden al wel precies aangeven welke stoel geschikt zou zijn voor beide ouders met een prijskaartje ver boven hun budget en advertentieprijzen. Toen mijn vader ongeloofwaardig keek, moesten zij ook even bellen met 'de baas' en kon er direct 1000 euro korting per stoel gegeven worden. Er was nog geen stoel uitgeprobeerd. Mijn vader voelde zich toen behoorIijk genomen, het voelde niet goed en hij zag er vanaf. Hij was wel bang dat hij nog een keer door hen gebeld zou worden, want hij wilde er echt niets mee van doen hebben. Had er een beetje angst voor. 2 mensen van bijna 80, die zich dan angstig voelen, is niet goed. Vooral niet omdat prominent voornamelijk oudere mensen die niet meer zo mobiel zijn thuis bezoeken, dat moet vertrouwen geven. Om ook zelf een beeld te krijgen van hoe het werkt bij Prominent en met de gedachte als het goed zit er dan toch voor mijn moeder een stoel te kopen, omdat ze die echt nodig heeft, hebben we een bezoek gebracht aan een van de filialen. We zijn vriendelijk voorgelicht over de mogelijkheden, was niet altijd helemaal duidelijk, wat ook door de verkoper werd beaamd. Toen de prijs aan de orde kwam, werd het anders. Hij kwam met het gegeven dat een beetje stoel toch wel 5 tot 6000 euro zou kosten. Toen hij naar ons budget vroeg, gaven wij aan dat mijn moeder er ongeveer 1500 euro voor uit wil geven. Oh, dan kwamen we uit op een standaardstoel.
Dat bevreemde ons, want een kennis heeft, samen met haar man die zich niet laat beduvelen, kort geleden een lugano met 1 motor gekocht voor 1300.
Een oudere vrouw uit het verzorgingshuis van mijn ouders heeft kortgeleden ook een stoel gekocht, tijdens een huisbezoek, voor 3500 euro, waarbij zij leeftijdskorting kreeg. Leek haar ook een aanbieding.
We hebben de verkoper gevraagd waarom de kaartjes achter de stoelen niet overeen komen met de werkelijkheid. Achter een Vancouver stoel staat een prijskaartje met een afbeelding van de vancouverstoel als sta-op stoel, met verschillende maten mogelijk voor de prijs vanaf 1295. Als je vraagt wat je dan kunt krijgen voor die prijs, dan is het een gewone stoel, zonder motor of niets. Dan vind ik het kaartje niet thuishoren in de rij met sta-op stoelen. De verkoper voelde zich door die opmerking aangevallen (?) en deed een stap terug, waarbij hij aangaf dat zijn baas het zo wilde. Ik vroeg of hij achter de verkooppraktijken van zijn baas stond en of hij mijn reactie ook kon begrijoen, maar hij kon alleen uitbrengen, dit is wat mijn baas wil.
Het is toch vreemd dat een senior verkoper niet meer kan uitbrengen en de verkooppraktijk niet kan verklaren, lijkt me een vraag die wel vaker gesteld wordt. Ik ben wel benieuwd naar de persoon achter 'de baas'.

Is het niet veel prettiger, vooral gezien de leeftijdscategorie van de klantenkring, om eerlijk te zijn en duidelijk de prijzen op de stoelen te prikken. Ik krijg nu echt het gevoel dat Prominent probeert de oudere mensen zoveel mogelijk onterecht geld uit de zak te kloppen. Zij doen zich voor als lieve behulpzame leveranciers, voor wie geen probleem onoplosbaar is, zij komen zelfs bij u thuis, maar hebben een vervelende dubbele agenda. Ik kan me het gevoel van mijn vader nu goed voorstellen, wij hebben ook geen prettig gevoel bij Prominent.

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2012 om 18:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik krijg nu echt het gevoel dat Prominent probeert de oudere mensen zoveel mogelijk onterecht geld uit de zak te kloppen.......

Dat gevoel (wat ik ook heb bij dergelijke - bekende - praktijken van Prominent), zou wel eens helemaal kunnen kloppen!

me
door meidam - Aug 25, 2012 om 11:30
150 Antwoorden / 120 Vragen

Geachte Nolus, wij zijn het helemaal met U eens, hadden een soortgelijke ervaring,met Prominent, die U kunt lezen op onze reactie in deze rubriek op 12 januari 2012.

Uiteindelijk zijn wij dus geslaagd bij de firma Beenakker voor 2 stoelen voor een totaalprijs van ongeveer € 2650,--, welke stoelen aan onze eisen voldeden en ons zeer bevallen.

Werden eerst uitvoerig voorgelicht door deskundig personeel, bij Beenakker dus, en helemaal niet onder druk gezet.

Regelmatig ontvangen wij nog die flauweful flyers in onze brievenbus van Prominent, welke wij terstond in de prullenbak gooien. Ik zal maar niet zeggen welke woorden wij denken, als we aan die firma worden herrinnerd.

el
door ellyvloon - May 1, 2014 om 13:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde met mijn moeder meegemaakt ook zij heeft een stoel aangesmeerd gekregen van 4000 euro terwijl we er in eerste instantie vanuit vinden z,on stoel voor 900 euro al te hebben.
Jet geval wil nu dat haar ergo therapeut zegt dat de stoel vanaf net begin af aan niet goed op maat is aangemeten.
Ze heeft gebeld maar prominent maar hier niets mee gedaan.
Nu mijn moeder lichamelijk zwakker wordt kan ze zichzelf niet meer goed rechtop in stoel maneuvreerden en dus hangt ze omdat de zitdiepte nog te diep is .Ook valt ze scheef in haar stoel waardoor we dit met kussentjes op moeten vangen.
De zitting nebben we een antislip op moeten leggen omdat als de stoel omhoog staat en ze niet op tijd haar knieën kan strekken dan glijd ze op de grond ,dat is in begin al vaker voor gekomen.
Dit zou voor een stoel van 4000 euro toch niet mogen.
Heb de firma gebeld deze week maar ze willen alleen een onafhankelijk bedrijf inschakelen waar bij dan de 65 euro voorrij kosten moeten betalen??
Dan komen er als we niet in gelijk gesteld worden de kosten van eventueel verstellen ook nog eens bij!!??
Het is te erg voor woorden wat een service !??
Enkel geld los troggelen van kwetsbare ouderen die het met hun AOW tje niet breed hebben.
Mijn moeder heeft al haar spaargeld in die stoel gestoken met de bedoeling hier nog jaren van gebruik te maken.
Ze zit hele dagen in die stoel!! Dus dit had ze er wel voor over dan maar toch het blijft wrang dat hij al zo snel niet voldoet.

me
door meidam - May 1, 2014 om 14:47
150 Antwoorden / 120 Vragen

Zeer triest dat U een stoel aangesmeerd krijgt, die gezien het bedrag van € 4000,00 niet aan de eisen voldoet. Ik vrees dat heel wat mensen de boot ingaan bij deze firma. Ik herinner me nog, bij ons bezoek, dat je heel veel moeite moet doen om van hun verkoopmethode af te komen. Wij zijn elders geslaagd voor 2 stoelen voor ongeveer 3000 euro in totaal, dus voor 2 stoelen.

no
door nolus - May 1, 2014 om 15:58
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tanja, wij hebben dezelfde ervaring met stoelen voor onze ouders. Toen wij ook tijdens ons bezoek aangaven dat het een beetje op een lokkertje leek, werd de verkoper achterdochtig en wilde opeens geen zaken meer met ons doen, maar daar waren wij zelf ook al van af gestapt. Dit was het filiaal in Doetinchem. Ik vind het zeer triest dat zo'n firma nog mag bestaan en maar kan doorgaan met het oplichten van oudjes, jaar in jaar uit.

ta
door tanja1980 - May 6, 2014 om 15:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou bijna zeggen:"wat grappig dat op mijn vraag van meer dan 2 jaar terug nog steeds reacties komen", maar eerlijkheidshalve: zo grappig vind ik dat niet. In die zin, dat het triest is te bemerken dat Prominent blijkbaar nog steeds niet veel in hun handelswijze heeft veranderd.
Hoe wil je sluipenderwijs de naam van je eigen bedrijf te grabbel gooien, het is mij een raadsel.

Mijn ouders hebben na 2 jaar nog steeds dagelijks plezier van hun stoelen. Het enige wat zij ooit hebben gedaan aan de stoelen is een keer smeren met WD40 en ik heb de stoelen een keer ingesmeerd met ledervet. Even oppoetsen en ze zagen er weer uit als nieuw. En dan te bedenken dat ze bij aanvang niet eens nieuw waren…

Een vriendin van mijn ouders heeft inmiddels ook bij de firma Vitaalzorg Nederland gekocht. In principe wilde ze dezelfde stoel hebben die mijn ouders hebben, maar dat had ze bij het bellen naar het bedrijf niet gezegd, omdat ze wilde kijken wat de firma zelf zou adviseren. Zij heeft hele ernstige reumatische klachten en moet veel met de benen omhoog liggen zodat haar spieren en gewrichten ontspannen. Vitaalzorg stelde allerlei vragen zodat ze een goed beeld kregen en raadde de vriendin een stoel aan van het merk Fitform. Uiteindelijk zit ze nu al drie kwart jaar met veel plezier in haar stoel en het maakt alles een stuk dragelijker voor haar. (ze is er niet uit te slaan zegt mijn moeder weleens)...

Ondanks dat ik toch al blij was met dit bedrijf vond ik het heel goed te horen dat zij echt kijken naar de klachten van een persoon. Ze verkopen niet zomaar maar willen blijkbaar eerst een beeld krijgen van de persoon om op die manier een goed advies te geven.Ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaal, maar helaas gaat het tegenwoordig niet altijd zo.

@Ellyvloon: Triest te lezen dat uw moeder deze nare ervaring heeft. Ik heb na mijn berichtje in 2012 heel veel gegoogled naar Prominent en kwam op allerlei fora terecht. Op een gegeven moment ben ik gewoon gestopt met lezen, want het maakte me erg boos, al de oudere mensen die de dupe worden en hun spaarcentjes opmaken aan producten waar ze geen baat bij hebben. Ik heb het echt van me af moeten glijden, want ik werd er iedere keer weer bijna naar van en vooral erg boos.
Ik raad u aan eens te informeren naar zo'n Fitform stoel. Want naar ik weet zijn die Prominent stoelen helemaal niet op maat afstelbaar, dus in die zin heeft de ergotherapeut van uw moeder gelijk denk ik.

Heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat er een oplossing voor uw moeder komt!