Sta op stoel Prominent
Enige tijd geleden ben ik samen met mijn ouders bij de bekende firma Prominent geweest voor een sta op stoel. Mijn ouders wilden graag naar deze firma, ze zijn (logischerwijs) van de oudere generatie en door de vele foldertjes in de bus, wilden ze naar deze winkel omdat ze afgingen op betrouwbaarheid, degelijkheid etc.
Nu is het mij enorm tegenvallen hoe deze firma werkt. Door de 'vanafprijzen' gaan (oudere) mensen naar de winkel en hebben na vele mooie beloften als 'leeftijdskorting' het idee dat ze spekkoper zijn. Niet uiteraard...als je uiteindelijk nog een kleine 4000 euro moet betalen voor een stoel.
Natuurlijk zijn er goedkopere stoelen, maar met een beetje pech zit er dan niet 1 motor in, heb je de goedkoopste bekleding en of de stoel pootjes heeft, valt ook nog af te wachten. (dit klinkt sarcastisch, maar deze ervaring heb ik echt).
Ik vraag mij af of meer mensen hier problemen mee hebben?
Ik ben voor mijn ouders op internet gaan kijken en we hebben uiteindelijk voor minder dan de helft van de prijs (!!) een sta op stoel gekocht bij Vitaalzorg Nederland. En niet van een heel ander merk ofzo, maar precies eenzelfde (Prominent Romeo).
De stoel was maar kort gebruikt en dus in nieuwe staat, we zagen absoluut geen gebruikssporen en beschadigingen ook niet. Ze kwamen hem de volgende dag al brengen (vanuit Leiden naar Losser) en mijn ouders hebben nu dus exact dezelfde stoel die ze bijna voor meer dan het dubbele bedrag hadden aangeschaft bij Prominent.
Ze geven garantie op de stoel en werken niet met vanafprijzen. Voor mij geen grote firma meer die mooie glanzende folders door de bus gooit en tientallen grote gebouwen neerplant.
Oudere mensen kiezen er vaak al niet voor om een sta op stoel te kopen en daarnaast hebben ze niet zoveel geld te spenderen.
Kortom; ik ben natuurlijk helemaal voor Vitaalzorg Nederland, omdat mijn ouders zo blij zijn en ze hebben hun zuurverdiende spaargeld in de zak kunnen houden...maar ben ik de enige die zo teleurgesteld is in een grote firma als Prominent of zijn er meer mensen? Vraag me dit echt af...
tanja1980, je steekt dus de vlag uit voor Vitaalzorg Nederland en Prominent krijgt de rode kaart. Prima toch dat je ouders er voor de helft van de prijs in geslaagd zijn eenzelfde stoel te hebben kunnen kopen. Ik begrijp dan ook je "vraag" niet helemaal. Als je Prominent aan de schandpaal wilt nagelen moet je daar toch Prominent op aanspreken. Oh ja, toch nog je vraag gezien: ben ik de enige die teleurgesteld is....... Nee, dat denk ik niet; alleen, ik ben wel tevreden over Prominent maar dit soort dingen zijn persoonlijk. Hoe men tegen je is, de service, het afleveren, het meenemen van je oude bankstel (ik heb 2 twee en een half zitters gekocht) prima op mijn maat gemaakt, korte beentjes hé, het naar je toe komen als je niet in staat bent zelf te komen, je komen ophalen als je naar die zaak wilt. Kon deze vrij unieke service wel waarderen (ja, daar hangt dan ee prijskaartje aan). Maar ja, zoveel mensen, zoveel zinnen.
Nee, je bent niet de enige. Er zijn veel meer klachten over de firma. Recentelijk heeft de ombudsman van het Noordhollands Dagblad/Alkmaar Courant nog bemiddeld in een kwestie tussen nabestaanden en deze firma.
Vladja
Tanja 1980,
Wij, ouder echtpaar, hebben ook vervelende ervaring met deze firma. Gelokt door de vele folders, met leuke aanbiedingen, bezochten wij een zaak in Rotterdam.
Het duurde en tijdje eer we geholpen konden worden, zodat wij onze tijd konden doden met diverse stoelen te bekijken, waarbij het ons opviel, dat we geen stoelen met een aanvaardbare prijs zagen, zoals vermeld in hun folders.
De verkoper toonde ons enige modellen, die ons wel bevielen, maar de prijs was in de orde van groote van € 4000,--, llet wel per stoel. Dit ging ons budget te boven, waarna de verkoper zich afzonderde om te telefoneren met zijn baas over de te verlenen korting, dit gebeurde zelfs enige malen en zo kon hij ons steeds wat voordeliger prijzen aanbieden, zoals leeftijdskorting, inruil met oude stoelen, maar lager dan zo'n € 3500 kwamen wij niet, wij voelden ons zeer onbehagelijk maar uiteindelijk kwamen wij onder de druk van de verkoper uit. Een dag later werden wij opgebeld door deze firma of er nog ver te praten viel. Wij uitten ons ongenoegen aan deze heer over de wijze waar de cliënt onder druk komt te staan. Het kwam er meer of min op neer, dat dit hun taktiek is.Uiteindelijk zijn wij geslaagd bij Beenakker, waar wij 2 door ons gewenste stoelen hebben aangeschaft, Voldoen uitstekend, deze stoelen kwamen ons op een prijs van € 2600 voor de 2, voor die prijs mag je overigens een goede kwaliteit stoel verwachten. Prominent hebben wij uit ons bestand verwijderd. U had dus groot gelijk.
tenormin: Mijn vraag was niet bedoeld om Prominent 'aan de schandpaal te nagelen'. Ik uit juist een persoonlijke mening op basis van mijn eigen ervaringen en vraag mij derhalve eenvoudigweg af of ik de enige ben met bovenstaand beschreven ervaring.
Uiteraard heb ik mijn ongenoegen ook naar Prominent zelf geuit, maar van hen zal ik niet vernemen of andere cliënten ook dezelfde ervaring hebben..dus vandaar mijn vraag op deze website.
Ik ben blij te lezen dat u wel goede ervaring heeft. Iedereen heeft andere wensen en een ander budget.
Ik persoonlijk vind echter, dat er een bepaalde verwachting wordt geschept door Prominent, waarbij het uiteindelijke kostenplaatje pas duidelijk wordt op het einde van de rit. Hoewel ik persoonlijk de prijzen buitensporig vind, is dat nog niet eens waar het mij nu om gaat, maar het totaalplaatje van werkwijze.
De door u beschreven service wordt zover ik weet overigens ook bij Vitaalzorg Nederland verleend, zonder onverwachte kosten.
Vladja; dank voor je tip, ik ga dit eens nalezen!
tanja1980, en dit is juist wat ik bedoel met consumentenzaken in het algemeen. De één heeft wel en de ander géén goede ervaring met zo'n bedrijf, in dit geval Prominent.Uiteraard is Prominent op dit forum al eerder aan de orde geweest en er waren, net als jijzelf, heel veel mensen niet tevreden. Misschien heb ik geboft, kreeg een aardige verkoper thuis, die met van alles sjouwde, modellen toonde; enfin er was totaal geen pressie of iets dergelijks. Ik heb, zoals uit bovenstaande blijkt, dus totaal geen idee hoe het er in de zaak zelf aan toe gaat. Maar ik kan toch moeilijk, met wel een goede ervaring, gaan jokken dat het een "rot zaak" is? En voor jouw informatie, het ging niet over dure sta-op stoelen, hoor, daar heb ik geen geld voor. De prijs die ik voor mijn 2 banken betaalde is net zo veel als de sta-op stoel die jullie nu aangeschaft hebben.
Wat meidam dus is overkomen in de winkel, ja, dan kan ik me voorstellen dat dit buitengewoon onprettig overkomt en zou ik ook niet gekocht hebben, maar ik was thuis, op mijn gemak, dus andere situatie.
google maar eens even op practicomfort/prominent. De verkooppraktijken van sommige vertegenwoordigers van deze firma's zijn niet om over naar huis te schrijven. Dit uit eigen ervaring toen mijn ouders nog leefden.
m.vr.gr.
Daarnaast ben je een beetje appels en peren aan het vergelijken. Een nieuwe stoel of een tweedehands stoel
De stoel was maar kort gebruikt en dus in nieuwe staat, we zagen absoluut geen gebruikssporen en beschadigingen ook niet.
Het is niet gek dat deze tegen de helft van de prijs weggaan.
Dat de service niet om naar huis te schrijven is, doet je inderdaad beslissen om er niet heen te gaan.
Maar op het gebied van de prijs kan je geen verwijten maken.
pino123:
Appels en peren vergelijken..tja, daar heb ik een andere mening over. Als de prijs vanaf het begin af aan duidelijk is, is het verschil in prijs inderdaad niet aanwijsbaar verwijtbaar en maak je zelf de keuze tussen nieuw of tweedehands. Waar het in mijn probleemstelling om gaat, is juist het feit dat de prijs totaal niet duidelijk is bij aanvang, sterker nog; misleidend is. En dat zou, naar mijn persoonlijke mening niet mogen.
Wat is er misleidend aan? Je krijgt een bedrag te horen, daar kan je ja of nee tegen zeggen. En inderdaad handig om ook even op internet te kijken.
Deze discussie gaat vooral over de vorm. Wat mij in de casus vooral opvalt is de inhoud. Leverancier twee verkoopt belanghebbende dezelfde stoel als leverancier één.... De vraag is of het hier überhaupt om een adequaat hulpmiddel gaat dat ergonomisch verantwoord zitcomfort biedt en de betrokkene veilig helpt opstaan?
Hilarisch in dat licht is het grote aantal valincidenten/gebroken heupen en het feit dat de bedoelde stoelen worden geleverd met wieltjes ! Levensgevaarlijk....
Je zou bij dergelijke aanschaf een ergotherapeut moeten vragen om zijn of haar professionele advies. De zorgverzekering vergoedt de consulten en het geeft veel meer zekerheid bij de aanschaf. Als je je realiseert dat de meeste Veelzitters de dag doorkomen op volstrekt verkeerd meubilair, weet je gewoon dat de kans dat je als leek de foute stoel koopt, groot is. Ook al kostte ie 4000,- !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik een F1 jaarabonnement opzeggen
Hoe kan ik mijn F1 jaarabonnement opzeggen? Ik was in de veronderstelling dat ik na een hoop zoeken door de knop afmelden in te drukken een einde zou maken aan mijn abonnement, totdat ik op dinsdag 5 maart een bericht kreeg waarin ik werd bedankt voor het verlengen van mijn abonnement en dat de betaling van 94,99 euro was ontvangen.
Als ik naar de site van F1 ga en mijn abonnement wil stoppen
...
Lees meer
Onterechte parkeerboetes
In een betaald parkeerzone staat onze auto met minder valide parkeerplaats op een daarvoor bedoelde parkeerplek.
Nu heb ben we reeds drie onterechte parkeerboetes ontvangen ( daar het parkeerbeleid van de gemeente stelt, parkeren voor minder validen op de aangeduide plekken is gratis ).
In de aanzegging wordt vermeld dat de boete ondanks bezwaar direct betaald moet worden en wordt er al
...
Lees meer
Verantwoordelijkheid kinderdagopvang
Hallo allen,
Onze kinderdagopvang heeft zoals, volgens mij, elke andere kinderdagopvang dezelfde regels. Lang verhaal kort hierin is: Je moet sowieso betalen, ook als je je kind afmeld. Meld je je kind op tijd af, dan krijg je een tegoed wat je kan gebruiken om een andere dag opvang aan te vragen. Doe je dit niet dan verdwijnt dat tegoed op 31-12 van dat kalenderjaar.
Ik begr
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer