ro
door ronnysan Jan 5, 2015 om 16:08
Huishouden & energie

Stambomen achter gehouden door verkoopster.

Ik heb in 2011 een grote wens vervuld voor mijn vrouw en als cadeau twee Spynx raskatten (broer en zus) gekocht voor 1800 euro. De stambomen moesten nog overgeschreven worden en zouden we twee weken later bezorgd krijgen wat nooit gebeurt is. In eerste instantie boeide ons die stambomen toch niet omdat we er wel vertrouwen in hadden dat de verkoopster eerlijk was en de katten ook echte gezonde Sphynx katten waren en wij ze nooit van plan waren om ze ooit weg te gaan doen of er mee te gaan fokken. Wegens zeer ernstige ziekte van mijn vrouw en aankomend lang verblijf in het ziekenhuis kunnen we niet langer meer voor de katten zorgen en financieel trekken we het ook niet meer door de kosten van de medicijnen en moeten ze helaas weg gaan doen en hebben herhaaldelijk telefonisch en via sms contact opgenomen met de verkoopster voor de stambomen maar tot heden weigert de verkoopster de stambomen af te geven.
Ze zegt dat ze de paspoorten pas wil geven als we de poes hebben laten steriliseren. Het vreemde is dat de kater gecastreerd was toen we ze kochten We hebben de katten cash betaald zonder verkoop contract en alleen de paspoorten mee gekregen die ook nog eens Belgisch zijn terwijl ik ze in Nederland heb gekocht.Reden was omdat paspoort en chippen in België goedkoper was. Ook viel ons op dat het paspoort van de kater blanco is gelaten en het paspoort van de poes is ingevuld met de eigenaar gegevens van de verkoopster! Wellicht doelbewust gedaan! Nu kan ik dus geen kant meer op omdat ik de katten niet zonder stamboom kan door verkopen. De chips en paspoorten zijn wettelijk schijnbaar geen eigendomsbewijs Kan en mag iemand zomaar stamboom achterhouden zonder verkoop overeenkomst! En wat kan ik in mijn geval het beste doen?

4981 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2015 om 16:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat er een gegronde reden is dat de katten helemaal geen stamboom hebben! Om welke cattery gaat het?

getty
door getty - Jan 5, 2015 om 16:44
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is natuurlijk nu wel erg laat om nog actie te gaan ondernemen. Zeker als u niets op papier heeft staan.

U kunt natuurlijk wel de katten verkopen/weggeven, maar inderdaad zoveel geld wat u er zelf voor hebt betaald gaat u er niet voor krijgen.

mi
door miepje58 - Jan 5, 2015 om 16:56
208 Antwoorden / 6 Vragen

Dit riekt... maar niet prettig. Ga eens te rade op www.kattenplaza.nl/kattenforum. Daar zitten veel specialisten.
En vooral sterkte voor jullie beiden met de ziekte van je vrouw!

ro
door ronnysan - Jan 5, 2015 om 17:41
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=miepje58 schreef op maandag 5 jan 2015, 16:56]Dit riekt... maar niet prettig. Ga eens te rade op www.kattenplaza.nl/kattenforum. Daar zitten veel specialisten.
En vooral sterkte voor jullie beiden met de ziekte van je vrouw!

Dankjewel

ro
door ronnysan - Jan 5, 2015 om 17:42
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 5 jan 2015, 16:29]Ik vermoed dat er een gegronde reden is dat de katten helemaal geen stamboom hebben! Om welke cattery gaat het?

Cattery Sketchy

ro
door ronnysan - Jan 5, 2015 om 18:06
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=getty schreef op maandag 5 jan 2015, 16:44]Het is natuurlijk nu wel erg laat om nog actie te gaan ondernemen. Zeker als u niets op papier heeft staan.

U kunt natuurlijk wel de katten verkopen/weggeven, maar inderdaad zoveel geld wat u er zelf voor hebt betaald gaat u er niet voor krijgen.

Ik snap dat ik zeker niet zoveel ga terug krijgen als wat ik ervoor betaald heb. Het draait niet om het geld maar om het principe! Als ik een auto koop zitten daar ook kentekenpapieren bij zodat ik kan aantonen dat de auto mijn eigendom is! Zou mooi zijn als je een auto hebt gekocht en hem daarna niet kan verkopen omdat die nog op naam van vorige verkoper staat. En dat die gaat zeggen na een paar jaar dat als ik de motor niet laat vervangen ik kan fluiten naar mijn kentekenbewijs! Als ik een auto huur is het logisch dat ik het kentekenbewijs niet krijg want anders zou ik hem kunnen verkopen. Nu gaat het hier wel om huisdieren, maar die heb ik gekocht en niet gehuurd en zonder stamboom staat hij nog steeds op de verkoper zijn naam en niet de mijne.. Kan ik gaan aantonen en bewijzen dat ik de katten met cash gekocht heb en al jaren voor ze zorg. Zelfs als ze zouden zeggen dat ik ze van hun gestolen zou hebben heb ik toch geen poot om op te staan? De paspoorten en chips zijn wettelijk geen eigendomsbewijs net zoals je rijbewijs geen bewijs is dat de auto waarin u rijd van u is!

getty
door getty - Jan 5, 2015 om 18:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=ronnysan schreef op maandag 5 jan 2015, 18:06][quote=getty schreef op maandag 5 jan 2015, 16:44]Het is natuurlijk nu wel erg laat om nog actie te gaan ondernemen. Zeker als u niets op papier heeft staan.

U kunt natuurlijk wel de katten verkopen/weggeven, maar inderdaad zoveel geld wat u er zelf voor hebt betaald gaat u er niet voor krijgen.

Ik snap dat ik zeker niet zoveel ga terug krijgen als wat ik ervoor betaald heb. Het draait niet om het geld maar om het principe! Als ik een auto koop zitten daar ook kentekenpapieren bij zodat ik kan aantonen dat de auto mijn eigendom is! Zou mooi zijn als je een auto hebt gekocht en hem daarna niet kan verkopen omdat die nog op naam van vorige verkoper staat. En dat die gaat zeggen na een paar jaar dat als ik de motor niet laat vervangen ik kan fluiten naar mijn kentekenbewijs! Als ik een auto huur is het logisch dat ik het kentekenbewijs niet krijg want anders zou ik hem kunnen verkopen. Nu gaat het hier wel om huisdieren, maar die heb ik gekocht en niet gehuurd en zonder stamboom staat hij nog steeds op de verkoper zijn naam en niet de mijne.. Kan ik gaan aantonen en bewijzen dat ik de katten met cash gekocht heb en al jaren voor ze zorg. Zelfs als ze zouden zeggen dat ik ze van hun gestolen zou hebben heb ik toch geen poot om op te staan? De paspoorten en chips zijn wettelijk geen eigendomsbewijs net zoals je rijbewijs geen bewijs is dat de auto waarin u rijd van u is!

Als het om het principe gaat, dan had u destijds in 2011 natuurlijk direct actie moeten ondernemen. Door zo lang het op zijn beloop te laten, wordt het lastiger om voor u uw recht te behalen.

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2015 om 18:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even op hun site gekeken, maar behalve foto's van pa, ma en kittens wordt verder totaal geen informatie verstrekt.

Zou Nicole even een link naar dit topic sturen. Misschien dat dit dan helpt. Schandalig dat je nooit een stamboom hebt ontvangen. Geen goede reclame.

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2015 om 18:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

P.S. Ik heb Nicole zelf maar even de link door gemaild en gevraagd om reactie.

ro
door ronnysan - Jan 5, 2015 om 19:38
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 5 jan 2015, 18:38]P.S. Ik heb Nicole zelf maar even de link door gemaild en gevraagd om reactie.

Dank je voor de moeite, het balletje is al gaan rollen dankzij das en mijn advocaat! Aangetekende brief ingebrekestelling niet nagekomen afspraken is nu onderweg en ik heb een hele dure advocaat in handen genomen want mij kost het niets omdat ik rechtsbijstand verzekerd ben :-) Koekje van eigen deeg heet dat!
gr Ron

ro
door ronnysan - Jan 5, 2015 om 22:09
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ronnysan schreef op maandag 5 jan 2015, 16:08]Ik heb in 2011 een grote wens vervuld voor mijn vrouw en als cadeau twee Spynx raskatten (broer en zus) gekocht voor 1800 euro. De stambomen moesten nog overgeschreven worden en zouden we twee weken later bezorgd krijgen wat nooit gebeurt is. In eerste instantie boeide ons die stambomen toch niet omdat we er wel vertrouwen in hadden dat de verkoopster eerlijk was en de katten ook echte gezonde Sphynx katten waren en wij ze nooit van plan waren om ze ooit weg te gaan doen of er mee te gaan fokken. Wegens zeer ernstige ziekte van mijn vrouw en aankomend lang verblijf in het ziekenhuis kunnen we niet langer meer voor de katten zorgen en financieel trekken we het ook niet meer door de kosten van de medicijnen en moeten ze helaas weg gaan doen en hebben herhaaldelijk telefonisch en via sms contact opgenomen met de verkoopster voor de stambomen maar tot heden weigert de verkoopster de stambomen af te geven.
Ze zegt dat ze de paspoorten pas wil geven als we de poes hebben laten steriliseren. Het vreemde is dat de kater gecastreerd was toen we ze kochten We hebben de katten cash betaald zonder verkoop contract en alleen de paspoorten mee gekregen die ook nog eens Belgisch zijn terwijl ik ze in Nederland heb gekocht.Reden was omdat paspoort en chippen in België goedkoper was. Ook viel ons op dat het paspoort van de kater blanco is gelaten en het paspoort van de poes is ingevuld met de eigenaar gegevens van de verkoopster! Wellicht doelbewust gedaan! Nu kan ik dus geen kant meer op omdat ik de katten niet zonder stamboom kan door verkopen. De chips en paspoorten zijn wettelijk schijnbaar geen eigendomsbewijs Kan en mag iemand zomaar stamboom achterhouden zonder verkoop overeenkomst! En wat kan ik in mijn geval het beste doen?

En dan krijg je ook nog zo'n reacties zoals van Nevermore uit Bennekom

"Kassa kassa, hopelijk staat een goede thuis voorop. Blijkbaar was de fokker niet zo verkeerd met geen stambomen mee te geven en jou niet te vertrouwen, kijk waar ze nu staan!!!
Hopelijk is de fokker op de hoogte dat u ze aan zo belachelijke hoge bedragen weg doet. Schande gewoon, en die arme dieren zijn WEER de dupe!!

Als mijn vrouw niet ernstig ziek zou zijn geworden zou ik ze nooit van mijn leven gaan wegdoen!
Mijn antwoord 'Kijk waar ze nu staan? Precies daar waar ik ze ook gekocht heb via
marktplaats dus!
Belachelijk hoge prijs? Ja inderdaad! 1800 euro betaald voor alle twee de
katten waar ik ook nog eens geen stamboom van heb gekregen! Wie is er hier
niet lekker bij zijn hoofd? Waar denk je dat de katten eerder het dupe
worden? Bij diegene die ze koopt voor een kut bedrag met eurotekens in zijn
ogen waarvan je niet weet of ze de katten goed verzorgen en het ook kunnen
permitteren? Of bij iemand die het geld niet interesseert en het ervoor over
heeft en waarvan je zeker weet dat ze het ook goed zullen hebben en goed
verzorgt worden zoals het mij ook geen zak interesseerde om 1800 cash neer
te leggen zonder verkoopbon of contract te krijgen en ze een paar dagen
later thuisgebracht kreeg? Het lijkt erop dat u een sphynx liefhebber bent
of er graag een wilt en jaloers bent dat u ze zelf niet kan veroorloven! Zo
kortzichtig..... Bah

di
door digioma - Jan 5, 2015 om 22:43
646 Antwoorden / 29 Vragen

Nou Ronnysan, je slaat opeens een heel andere toon aan. Eerder schreef je niet dat je de katten via Marktplaats hebt gekocht... misschien had je je beter bij de rasvereniging kunnen oriënteren om daar betrouwbare adressen van erkende fokkers kunnen krijgen. Bizar om wel 1800 euro uit te geven en dan via slinkse wegen te bezuinigen omdat paspoort en chippen in België goedkoper zou zijn. Beetje fokker geeft de stambomen gratis als onderdeel van de verkoop en bovendien moeten de chipnummers van de katten ook nog ergens op papier staan.
Ooit een hond overgenomen uit België (van een internationaal fokker). Deze hond stond ingeschreven op een stamboom van de Hubertus Vereniging (Kynologen vereniging België).
Over laten schrijven naar de Nederlandse Kynologen Vereniging (toevoeging op originele stamboom) en voordat die overschrijving daadwerkelijk plaatsvond kwam er iemand officieel de hond bij mij thuis bekijken.
Wat je opmerking over geld betreft... mensen met heel veel geld kopen dikwijls een dier als statussymbool, terwijl mensen met wat minder geld juist lang sparen en bloedjezuinig en stapekgek zijn op hun dier. Vraag maar eens bij de rasverenigingen van "populaire" honden.
Dus of die persoon werkelijk zo jaloers is betwijfel ik. Oh ja... we hebben heel vaak exclusieve honden gehad... maar via de rasvereniging en altijd uit de opvang - meestal als ze twee nesten hadden gehad. En altijd gratis, onder voorbehoud dat wanneer wij ze weg zouden moeten doen door welke oorzaak dan ook, wij ze allereerst weer aan de geven/geefster zouden aanbieden.

ro
door ronnysan - Jan 5, 2015 om 23:33
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=digioma schreef op maandag 5 jan 2015, 22:43]Nou Ronnysan, je slaat opeens een heel andere toon aan. Eerder schreef je niet dat je de katten via Marktplaats hebt gekocht... misschien had je je beter bij de rasvereniging kunnen oriënteren om daar betrouwbare adressen van erkende fokkers kunnen krijgen. Bizar om wel 1800 euro uit te geven en dan via slinkse wegen te bezuinigen omdat paspoort en chippen in België goedkoper zou zijn. Beetje fokker geeft de stambomen gratis als onderdeel van de verkoop en bovendien moeten de chipnummers van de katten ook nog ergens op papier staan.
Ooit een hond overgenomen uit België (van een internationaal fokker). Deze hond stond ingeschreven op een stamboom van de Hubertus Vereniging (Kynologen vereniging België).
Over laten schrijven naar de Nederlandse Kynologen Vereniging (toevoeging op originele stamboom) en voordat die overschrijving daadwerkelijk plaatsvond kwam er iemand officieel de hond bij mij thuis bekijken.
Wat je opmerking over geld betreft... mensen met heel veel geld kopen dikwijls een dier als statussymbool, terwijl mensen met wat minder geld juist lang sparen en bloedjezuinig en stapekgek zijn op hun dier. Vraag maar eens bij de rasverenigingen van "populaire" honden.
Dus of die persoon werkelijk zo jaloers is betwijfel ik. Oh ja... we hebben heel vaak exclusieve honden gehad... maar via de rasvereniging en altijd uit de opvang - meestal als ze twee nesten hadden gehad. En altijd gratis, onder voorbehoud dat wanneer wij ze weg zouden moeten doen door welke oorzaak dan ook, wij ze allereerst weer aan de geven/geefster zouden aanbieden.

De katten heb ik via marktplaats advertentie gevonden die te koop werden aangeboden door catery Sketchy! De paspoorten en chippen is ook door hun verzorgd. Dus ze vraagde 1800 en lieten dan in belgie de paspoorten en chippen gebeuren! En hoe rijke en arme mensen zijn is individueel! Wat ik weet is wat ik maandelijks kwijt ben aan kattenzand en de royal canin spynx brokken en dat is niet mis! Dus ik heb liever iemand die ook royal aan de katten voert ipv supermarktbrokjes. En ik heb finacieel nooit te klagen gehad dus kon de katten geven wat ze nodig hebben! Hoe lief en goed ook iemand kan zijn voor de katten die minder bedeelt is! Er hoeft maar iets onverwachts en ongezien te gebeuren n het leven zoals ik nu aan de hand heb! Ik kan er niks aan doen, mijn vrouw noch de katten kunnen er iets aan doen dat mijn vrouw een hersentumor heeft gekregen..Dit heeft zeer grote impact op ons hele leven en dat kan ik mijn sphynxen niet aandoen. Ze hebben nu eenmaal veel aandacht en warmte nodig en dat gaat niet meer lukken nu ik weet wat mijn vrouw allemaal te wachten staat en of het goed gaat aflopen Ik leef bijna als vegitarier tegenwoordig omdat ik de keuze moest maken tussen ik elke dag vlees op mijn bord of de kat op droge supermarktbrokken! Die keuze was voor mij snel gemaakt want mijn katten gaan voor en voor mij is het gezonder omdat ik toch wel wat kilo's kwijt kan! En dan heb ik geen kinderen te onderhouden en zo dus ik heb nooit te klagen gehad.
Nu heb ik van diezelfde persoon die ik gequoted heb nog meer recaties gekregen wat ik niet ga neerzetten hier om me niet te verlagen tot zijn niveau maar het is echt voor de gekken!

ro
door ronnysan - Jan 5, 2015 om 23:39
8 Antwoorden / 2 Vragen

Kan het niet laten, toch net weer een reactie van Nevermore dus verlaag ik me toch maar naar het niveau van dat achterlijk stuk vreten!
REACTIE
Met zo'n achterlijke figuren heb ik dus te maken! quote '
Wat je vrouw heeft geeft geen reet te maken met je ziekelijk hoge vraagprijs en je gelduitzuiging!!