who cares
door who cares Nov 24, 2014 om 14:14
Computers & telefonie

Standby killer gebruiken

Ik heb een Samsung Led tv en een Samsung soundbar met subwoofer, die staan allemaal standby 3x ,is het slim om er een standby killer tussen te zetten zodat alles echt uit is ,of is dat schadelijk voor de apparatuur het gaat dan elke dag aan/uit, graag hoor ik het van iemand.

12192 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2014 om 14:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zet er gewoon schakel tussen zetten in het stopcontact daar na een stekker doos die de aansluitingen hebben voor die apparaten die u op geen standbij stand wil laten staan.

who cares
door who cares - Nov 24, 2014 om 14:35
146 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Valerius, hoe ik het moet doen weet ik wel, maar de vraag was of het slecht of nadelig voor de apparatuur, dit is voor mij belangrijk .

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee dat is niet slecht voor uw apparatuur. Zou wat moois zijn als iets niet uit kan.

gompy2
door gompy2 - Nov 24, 2014 om 14:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom het schadelijk zou kunnen zijn.
Wat wel kan gebeuren is dat er spanning op een apparaat moet blijven staan als het een tijd of een soort instelling vast moet houden, maar dat is in dit geval ook niet zo.
De tijd en datum krijgt een TV van de aangeleverde (antenne/kabel) signalen en instellingen van apparaten worden sowieso wel opgeslagen ook al staat er geen spanning op een apparaat.
Zie het als dat je gewoon de stekker uit het stopcontact zou trekken en heb nog nooit iets gelezen dat dat bij deze apparaten enige invloed heeft.

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2014 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo who cares,

Nee hoor, dat kan uiteraard geen kwaad.
Het was altijd gebruikelijk om alles uit te zetten vóórdat ze sommige apparatuur op standby lieten staan.

Lees ook even info hier en hier.

Met vr.gr

pi
door pieterwolters - Nov 24, 2014 om 15:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Theoretisch is het het beste voor elektronische apparatuur als deze aan blijft staan. Problemen ontstaan vooral door temperatuurveranderingen. Door het aan te laten staan blijft de temperatuur mooi constant en gaat de elektronice langer mee. Maar dat is theoretisch en wordt er geen rekening gehouden met de elektriciteitsrekening....

gompy2
door gompy2 - Nov 24, 2014 om 16:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 24 nov 2014, 15:43]Theoretisch is het het beste voor elektronische apparatuur als deze aan blijft staan. Problemen ontstaan vooral door temperatuurveranderingen. Door het aan te laten staan blijft de temperatuur mooi constant en gaat de elektronice langer mee. Maar dat is theoretisch en wordt er geen rekening gehouden met de elektriciteitsrekening....
De vraag ging over een LED-tv en over een moderne Soundbar met Subwoofer.
Het gaat niet over een oude CRT tv waarvan het vaak beter was dat de hoogspanningstrafo en diverse componenten op een beetje temperatuur werden gehouden, schreef men toen, in verband met het mogelijk aantrekken van stof of aanslag op componenten en hoogspanningstrafo.
Een moderne LED-TV verbruikt in vol bedrijf nog amper een 40 à 50 watt. Stroomverbruik in stand-by: < 0,3 W
Wat kan of moet er met dat weinige vermogen in stand-by stand warm gehouden worden dan?

Klok-klepel.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2014 om 19:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=who cares schreef op maandag 24 nov 2014, 14:35]Beste Valerius, hoe ik het moet doen weet ik wel, maar de vraag was of het slecht of nadelig voor de apparatuur, dit is voor mij belangrijk .
IK doe dit al zolang er geen schakelaar aanwezig is waar mee ik dus stroomloos kan zetten, en nooit problemen er mee gehad.. Ik kan mij nog herinneren dat bij onweer altijd werd geraden om de stroom afte zetten bij dit soort zaken.

who cares
door who cares - Nov 28, 2014 om 15:26
146 Antwoorden / 9 Vragen

Oke allemaal , dank voor de reacties ,ik kan er wel wat mee.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 28, 2014 om 15:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=who cares schreef op vrijdag 28 nov 2014, 15:26]Oke allemaal , dank voor de reacties ,ik kan er wel wat mee.

Bedankt voor de terug melding.