di
door dico13 Jun 2, 2012 om 11:34
Auto & vervoer

Stella fietsen met trapondersteuning

Heeft iemand ervaring met fietsen van het merk Stella met trapondersteuning?

169987 36 Rapporteer

hereistom
door hereistom - Jun 2, 2012 om 12:44
730 Antwoorden / 1 Vragen

Op zich zijn de Stella fietsen prima fietsen voor die prijs, maar nadeel is dat de accu's bij lange na niet de afstanden halen die worden belooft.
Onze buren hadden Stella fietsen maar klaagden dat de accu's meestal al bij 40km ermee ophouden en dus bij lange na de 110km niet halen!
Verder heeft Stella geen service punten en komt er dus een monteur bij je thuis, de buren hebben 2x weken moet wachten voordat de monteur kwam :-(

Wij hebben nu zelf de Gazelle Orange Excellent Innergy gekocht met de Platina accu's bij de fietsenmaker om de hoek.
Met deze accu's halen wij makkelijk de 100km en kunnen we dus een hele dag ermee fietsen en langer!
Voor service kunnen we direct terecht bij onze fietsenmaker om de hoek.
Ok de Gazelle fietsen zijn wel duur, maar dan heb je ook wel kwalitiet en een accu die lang mee gaat! ;-)

pepie 46
door pepie 46 - Jul 19, 2012 om 11:12
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik en vele andere kopers van de Stella fiets hebben er heel wat mee te Stellen.
Of het een KM vreter is weet ik nog niet, maar weet wel dat het motortje ontzettend veel kabaal maakt. Ik ben er al 4 maande mee bezig om dat pokke lawaai te laten verhelpen. 2 x een monteur geweest en 2 x zonder resultaat ondanks de belofte van Stella Daan Renselaar.
Heb 3 maanden geleden de rechtsbijstand ingeschakeld, maar ik ga er eerst nog vanuit dat het opgelost gaat worden.
Vanaf de eerste reviews op 17-06-2011 tot 2-11-2011 zijn er geen klachten over de motor. Niemand klaagt over het lawaai.
OP 2-11-20011 beginnen de mensen te klagen over het lawaai. Ze moesten eerst maar 300km fietsen en dan zou het over zijn, en wat er nog meer aan fantasieverhalen bij Stella vandaan kwam
Niets hielp.
Vele mensen, ook ik en mijn vrouw, hebben bij de proefritten geen lawaai gehad van de motor, want anders hadden wij ze absoluut niet aangeschaft. Want daar wil je beslist niet op rijden met die herrie.
Wij hebben al regelmatig commentaar onder het fietsen gehad van mensen die wij wat verderop spraken en over het lawaai van onze fietsen begonnen . Ben je ff lekker mee omdat uit te leggen.
Wij hebben er dikke spijt van dat wij 2 Stella`s hebben gekocht.

to
door tollebollie - Sep 11, 2012 om 13:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

tollebol1
Getrokken door de lage prijs zijn wij naar Nunspeed gegaan voor een proefrit.
Mijn voorkeur ging uit naar een fiets met deralleur ze hadden er een maar die was defect, dan maar een met gesloten kettingkast we mochten wel enkele uren proefrijden ikzelf had een volle accu en mij vrouw nog 2 blokjes mijn vrouw reed volgen de km teller 19 km/h en ik 17,2 km/h het geluid van de motor irriteerde mij al mateloos maar naar gelang we verder reden werd dat iets minder na 4 km waren we beiden al een blokje van de stroom kwijt De fiets van mijn vrouw begon al wat zwaarder te trappen en de km teller blokkeerde op 16 km/h (stroom tekort?)
na 10 km was ik ook mijn 2e blokje kwijt,wij zijn maar weer gauw terug gegaan want zonder trapondersteuning was er bijna niet op te rijden dit hadden we al uit geprobeerd. Want in dit tempo voorzag ik dat we na 25 km beiden zonder stroom zouden staan.
Het zadel zat ook niet lekker maar voor 70 euro zette hij er een beter zadel op.
Het geluid van de motor zou hij ondervangen door hem extra in te vetten.
het ecxuus van de accu,s was dat dit al vervangen accu,s waren die door klanten terug gebracht waren (ze waren dus verrot) zei hij.
Toen gevraagd wat het zou kosten bij aanschaf van 2 fietsen en dat kwam met 2 wel goede zadels op bijna 3100,== euro MAAR als we direkt besloten kregen we 300 euro korting dus 1400,== perstuk maar wij hadden 1000,== per stuk in ons hoofd dus zeiden dat we er over na gingen denken en het zouden laten weten.
Dat kon wel maar dan betaalde we wel bijna 3100,== deze dael geld alleen als we direkt besloten.
We zijn nu in onderhandling met de plaatselijke daeler van RIH omega fietsen, lijkt met veel verstandiger en het prijsverschil valt best mee als je bedenkt dat deze fietsen 15 a 20 jaar mee gaan

pepie 46
door pepie 46 - Sep 12, 2012 om 03:58
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Tollebolie,

Dat invetten heeft geen enkel nut. Hebben ze bij mij ook gedaan en bleef lawaai maken.Ik ben ruim 4 maanden bezig geweest en er was geen oplossing voor dat lawaai motortje.
Lawaai behoorde bij dat motortje. Maar de fiets van mijn vrouw maakt nagenoeg geen geluid. Rara?!
Ik heb nu de fiets ingeruilt bij Stella en een gekocht met een ander type motor.
Nou die hoor je niet. Prima fiets. Moest wel € 200.- bij betalen, maar dat was het mij wel waard.
Succes met je RIH Omega fiets. Daar zal je geen spijt van krijgen.Ietsje duurder maar wel stil en lekker naast de deur.

pl
door platvis - Oct 23, 2012 om 18:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de Stella fiets nu een half jaar, niks als ergernis ondanks 5 reparaties.
Motor hapert en maakt kabaal, accu vervangen functioneert nog niet goed.
Heb spijt dat ik hem aangeschaft heb ik raad hem niemand aan en zeer slechte service.

dearagain
door dearagain - Oct 23, 2012 om 19:13
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*mijn buren hebben er slechte ervaringen mee

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 23, 2012 om 19:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Gezien de vele jonge fietsen van dit vrij onbekende en weinig verkochte merk zegt mij voldoende.

Ik bied en kijk daarom niet eens meer....
Dus of je er ooit goed vanaf kunt komen, er worden teveel nog met garantie aangeboden......

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 23, 2012 om 19:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn reactie is Marktplaats weggevallen.
Als er daar al zoveel aangeboden worden....

Sorry.

lu
door lucas en elise - Oct 23, 2012 om 20:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben samen met onze buren 4 fietsen gekocht. Ruim 11 maanden hebben wij de fietsen nu en ze bevallen uitstekend. de meningen van mensen die geen Stella-eigenaar zijn vindt ik echt heel zielig. Koop eerst een fiets voordat je je mond open trekt.

Ik heb inmiddels 3500 km gefietst en eind september hebben we de servicebeurt gehad. Fietsen bevallen onze zeer goed en wij hallen tussen de 75 en in het begin ruim 90 kilometer uit de accu.
Een goede actieradius want wij wonen overal ver vandaan. Mijn vrouw fietst 2x in de week naar Gouda toe en dat is bij ons vandaan ruim 18 km fietsen.

Wij kunnen iedereen de STELLA fietsen aanraden!! goede en vlotte service! We hebben 2x gebeld en binnen 2 dagen stonden ze op de stoep. Ook de monteur die aan huis kwam is een nette jongen. Voldoende kennis en niet kinderachtig om nog een paar extra klusjes te doen.
Nadat hij laatst bij ons is geweest om de ketting te stellen en versnelling af te stellen had hij gelijk de fietsen ingespoten met een bepaald schoonmaakmiddel (geen idee wat het is, ik heb daar niet voldoende kennis van) daarnaast spaken nog aangedraaid etc.. Aan het einde vroeg ik naar de kosten en wat zei hij: € 0,- Want het was service van de zaak.

Kijk dat vindt ik nou klasse!!

Onze buren hebben de fietsen meegenomen op vakantie naar de Moezel. In de heuvels won hun fiets het van de Gazelle innergy die hun vrienden hadden meegenomen. Wat bleek nou: de innergy was lang niet zo krachtig als de Stella motor. En onze Stella's waren ook nog eens 700 euro per stuk goedkoper. Dit was wel heel leuk om mee te maken.

Kortom zeer tevreden klanten!!

hereistom
door hereistom - Oct 23, 2012 om 22:02
730 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lucas en elise schreef op dinsdag 23 okt 2012, 20:55]
Onze buren hebben de fietsen meegenomen op vakantie naar de Moezel. In de heuvels won hun fiets het van de Gazelle innergy die hun vrienden hadden meegenomen. Wat bleek nou: de innergy was lang niet zo krachtig als de Stella motor. En onze Stella's waren ook nog eens 700 euro per stuk goedkoper. Dit was wel heel leuk om mee te maken.

Kortom zeer tevreden klanten!!
Haha, u werkt zeker voor Stella! Uw verhaal is grote onzin!
Onze buren haalden met hun Stella fietsen nog geen 40km en wij zijn een paar keer met hun wezen fietsen en ze konden ons amper bijhouden.
Zijn hebben van ellende hun Stella fietsen verkocht en hebben nu ook de Gazelle Excellent Innergy.
We hebben deze zomer de accu's goed kunnen testen en in de normaal stand haalden we steeds makkelijk de 250km op één accu lading.
Dat de Stella dus veel goedkoper is klopt dus omdat het vergeleken de Gazelle dus troep is!!!

pl
door platvis - Oct 23, 2012 om 22:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Lucas en elise,

Grote onzin wat jullie schrijven ik heb er al 2200 km mee gefietst in binnen en buitenland, mijn vrouw heeft een giant net zo duur als de Stella maar 10 keer beter , het is gewoon rotzooi ik waarschuw iedereen hier niet aan te beginnen.

lu
door lucas en elise - Oct 24, 2012 om 18:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Platvis,

Wij zijn zeer tevreden met deze fietsen. Hiervoor hadden wij samen 2 sparta ion fietsen maar deze bevallen ons veel beter.
Maar als u een motor hebt die hapert dan gaat u toch terug naar de fabriek. Het valt toch onder garantie dus ik snap niet waarom u zoveel gal spuwt.
Ik zou desnoods mijn fiets meenemen en zelf naar Nunspeet gaan. Dan weet ik zeker dat mijn fiets goed gerepareerd wordt en dan kan ik tenminste lekker fietsen ipv mijn gal spuwen over internet.
Zonde van mijn tijd, ik ga liever lekker de buitenlucht in.

pl
door platvis - Oct 24, 2012 om 22:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij snappen jullie mij niet de fiets heeft volgens hun een nieuwe motor gekregen en is 5keer terug geweest ik zit heus niet te zeuren om niks.
Ik heb eerst een sparta gehad . Die zijn stukken beter.

be
door bernardgr - Oct 25, 2012 om 13:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben via familie in contact gekomen met de fietsen van stella, omdat deze juist zo tevreden waren. vorig jaar wel last gehad van vocht in mijn display maar heel netjes en korte termijn door de hun monteur vervangen. die zei dat dit om een bekend probleem ging bij een bepaalde oplage. fout van hun leverancier en uiteraard netjes vervangen. in maart netjes opgebeld door hun servicedienst of ik de servicebeurt al wou, die ik al helemaal was vergeten dat ik daar recht op had. dat vind ik nou netjes!

betreft de kilometers, die 100 haal ik inderdaad niet, maar mijn schoonzus die is wat lichter en gebruikt ook niet zoveel ondersteuning. die gebruikt hem meer om toertochten te maken, waar ik hem gebruik voor het woon werkverkeer. ik eindig zo ongeveer rond de 68 of 72-73. en zij rond de 80 of 85ook afhankelijk of je veel moet optrekken bij de stoplichten. en met het wegrijden zul je de motertje een klein beetje horen, maar verdwijnt gelijk na het optrekken. daar is het ook een motor voor. wat hierboven staat heb ik echt bij lange na niet en heb goede oren. ook mijn schoonzus en haar partner hebik er nooit over gehoord. ik zal het ze nog eens vragen

conclusie is dat ik echt heel tevreden ben, net als mn familie. eigenlijk al het negatieve wat ik hier lees, herken ik totaal niet. integendeel. beejte flauw om van alles een groot probleem te maken. ik moet zeggen dat ik bij mijn plaatselijke fietsenmaker hier in leidschendam bij lange na niet zo netjes zou zijn geholpen als door de mensen van stella. ik kan hem zeker aanraden. dik tevreden

lu
door lucas en elise - Nov 14, 2012 om 19:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels hebben wij de 1ste gratis servicebeurt ontvangen en de fietsen zijn weer om door een ringetje te halen. De fiets van mijn man had 3 spaken los zitten en die zijn netjes vervangen voor nieuwe.

Goed service STELLA!!!!!! jullie verdienen namens ons wederom een warme douche!!!!!!

sa
door santendehoog - Nov 14, 2012 om 20:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dico13 schreef op zaterdag 2 jun 2012, 11:34]Heeft iemand ervaring met fietsen van het merk Stella met trapondersteuning?

Ja wij hebben ook 1 fiets. Gekocht via reclame in AD. Wij kregen een demonstratie aan huis en mochten verschillende fietsen proberen. mijn vrouw heeft de sardena gekocht omdat ze moeilijk kan opstappen. we zijn er tevreden mee.

het is een goede fiets

pepie 46
door pepie 46 - Nov 14, 2012 om 23:17
11 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Dico13,

Ik zou maar een wat verder kijken op Kassa, want daar is al een onderwerp van de Stella fietsen met veel meer reacties.

Ikzelf heb daar ook al mijn mening gegeven.

En op de site elektrische fietsen 123 moet je maar eens kijken je weet niet wat je ziet en leest ove de Stella fietsen, en ook alle andere merken.
Ik kan je een ding verklappen, nl. het lawaai van het motortje is irritant. De ene fiets maakt lawaai en de andere hoor je bijna niet. Voor de rest prima fiets. Maar accepteer geen Lawaaifiets.
En ook geen vooruit betaling doen. Eerst de fiets die krijgt goed uitproberen.
Wij hebben er 2 en ik heb mijn Lawaaifiets ingeruild voor een wat duurdere Stella,en ben nu pas tevreden. Wat een genot

co
door cordejager43 - Nov 17, 2012 om 21:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

al bijna 3 jaar hebben wij onze Stella fietsen, en vorige week is de 3de servicebeurt uitgevoerd. ieder jaar doen wij 1x een beurt om alles na te kijken.
Afgelopen 3 jaar mogen we terugkijken op een zeer goede en fijne dagen. Ik kan sinds lange tijd weer grote stukken fietsen en mijn vrouw heeft het licht weer gezien met de trapondersteunende fiets. Wij waren totaal verrast dat Stella service aan huis geeft. In het begin dachten wij dat het alleen voor de 1ste weken is en vervolgens kun je daarna extra veel geld betalen voor het voorrijden. Maar in de 3 jaar dat wij de fiets hebben, hebben wij nog geen kwartje betaald voor enigerlei service. Alleen als je een extra servicebeurt voor je fiets wil hebben moet je dit apart bijbetalen maar dat lijkt mij vrij logisch.
Verder vindt ik de monteurs die thuis komen voorrijden kundig en zeer bekwaam. Ik heb met de wasmachine wel ander soort monteurs ontvangen. Wij hopen nog lang te kunnen genieten van onze Stella fietsen en inmiddels zijn we de 4500 kilometer actieradius al voorbij.

Lieve groeten Fam de Jager uit Oosterhesselen

en
door enno10 - Apr 15, 2013 om 14:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo stella fietsers,

Dat van die motor klopt wel, ik heb er ook last van, al 3x een monteur geweest, heb laatst een
mail verstuurd en werd gebeld dat ze de fiets komen ophalen (9 april 2013), ben benieuwd hoe de fiets terug komt.
Ik heb wel een test gezien op internet, en het blijkt dat de wattage de eerste 20 km/h te hoog is,
dit zijn erg krachtige motors en daarom misschien zo veel lawaai, ik hoop wel dat het straks over is, want ik fiets niet prettig zo, voor de mensen die geen herrie motor hebben: wees er zuinig op en geniet ervan.

wi
door wimrenders - May 2, 2013 om 11:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vrouw heeft sinds zomer 2012 een Stella Milano.
Elektrische ondersteuning: heel erg goed!
Meeloopfunctie: een handige en waardevolle accessoire.
Service aan huis: prima. Soms moet je een paar dagen wachten, - moet je bij de fietsenmaker ook.
Bediening: handig, bij het handvat via een drietal druktoetsjes.
Goed zadel, goede zit, veel instellingen mogelijk.
Kortom: helemaal tevreden.
We kunnen de Stella gewoon eerlijk iedereen aanraden.

W. Renders, Nuenen.

ce
door ceeslm - May 3, 2013 om 19:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn broer heeft hem nu een jaar ,en ook dezelfde problemen zoals hierboven (herrie,accu ca 50 km,niet mee te rijden zonder trapondersteuning,roest bij de trapas.

Het mooiste verhaal is dat de monteur zei dat ik de fiets moest laten stuiteren ,omdat de motor vaak weigerde.

Dit is toch slecht van zo'n monteur ,want stel je eens voor dat je om 2 km moet laten stuiteren.

wi
door wimmuurling - Sep 27, 2013 om 16:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw en ik rijden ruim twee jaar op Stella fietsen en tot volle tevredenheid.
Vorige week moest de crank worden bijgesteld op de fiets van mijn vrouw i.v.m. een slecht functionerende knie, de monteur kwam voorrijden en heeft dit geweldig opgelost. En we werden nog meer verrast: de kosten: 12,50 arbeidsloon en 7,50 kosten. Dus voor 20 € rijdt mijn vrouw weer lekker in het dorp en de wijde omgeving.
Chapeau voor Stella fietsen.

ma
door mary lucassen - Jan 16, 2014 om 12:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds kort, 6 jan.jl hebben wij de stella fietsen. Voor de aankoop zowel de negatieve als positieve reviews gelezen. Vanaf de 1e dag hebben wij dagelijks een flinke toer gemaakt. Tot nu niets dan tevredenheid. Goede ondersteuning en vooral het "lichte"fietsen valt op. We hebben 5 jaar andere fietsen gehad met ondersteuning. Na 25000 km.waren deze aan vervanging toe. Meerder reacties van diverse merken bekeken en bij ieder merk voor en tegenstanders. Natuurlijk is er verschil in de acceleratie. Mijn man weegt 40 kilo zwaarder dan ik en we wonen in noord groningen dus altijd flinke wind langs de dijk van de waddenzee.
Het enige dat jammer is dat de 14 ah accu's die wij extra besteld hadden nog niet leverbaar zijn. Gelukkig hebben wij de toezegging dat deze in maart a.s geleverd zullen worden. Van belang i.v.m.een fietsvakantie in de Dordogne. Ondanks een zeer korte periode dat wij deze fietsen, type Vicenzo zijn we tot nu toe tevereden. Mary Lucassen Warffum

wa
door wasbeer_4875697 - Jun 15, 2014 om 21:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

wasbeer!

zondag 15-06-2014

Nou, ik heb eerlijk gezegd een Stella fiets met trapondersteuning 28-05-14 aangeschaft, zonder mij er in verdiept te hebben en misschien gelukkig maar. kijk, ik had het al snel bekeken, ik opende mijn beurs en kwam al gauw op het merk Stella terecht, na dat ik een proefrit had gemaakt en mij door de verkoper 200 euro korting liet aansmeren, was ik al snel verkocht en de fiets ook, een prachtige Verona, hoog model, 8 versnellingen, 9 trapondersteuningen enz. Weet u, ik heb dan wel een smalle beurs, maar ik heb wel de luxe en onbeperkt toegang tot een logeerboerderij in Brabant, gemeente moerdijk, nou hoor ik u denken, was daar laatst niet iets met de Shell, en drie jaar geleden een uit de hand gelopen bedrijfsvuurtje, ja, ja, maar ik zit op de grens en aan de goede kant, als je van een goede kant mag spreken. Zelf woon ik op een eiland, Dordrecht, totaal vol gebouwd met zware industrie, Van een Gebroeders Broere ( olie, benzine enz. ) tot en met onze chemicalien lieverds, Dupont en Chemproa, begrijpt u? Waar ging het ook al weer over, o ja, over mijn Stella fiets en dat ik het zat was om, heen en weer, 35 km te moeten fietsen, met een aanhanger van 18 kg, + vol gepakt aanhangertje + hond van 15 kg er in en 2 volgeladen fietstassen van 16 liter per tas en natuurlijk fiets ik altijd tegen de wind in, zowel heen als weer, net zoals u, en zeker op de Moerdijk brug, en heen, richting Brabant, is die pukkel te nemen, maar terug, richting Dordrecht, is de oploop van de Moerdijk brug haast niet om te doen vol beladen! Ik fiets met mij Stella ros in zijn 4 met trapondersteuning 4, volgeladen met aanhanger, hond en fietstassen, fiets ik ruim 16 km per uur en omdat ik best wel wat klimmetjes te doen heb staat de trapondersteuning regelmatig op 6, hoger mag ik nog niet de eerste 200 km, maar eigenlijk heb ik hoger nog niet nodig gehad. Al met al, het is maar goed dat ik niet eerder deze site gelezen heb, want dan had ik nooit een Stella fiets gekocht, maar helaas, dat ding is fluister stil, reageert vlot op zijn opdrachten en heb ruim 70 km weg voordat de accu terug liep, en dat alleen maar zeer zwaar belast. De accu hangt nu aan de oplader en voorlopig ben ik meer dan tevreden met mijn Stella. Omdat er ook geroezemoes was over tractor gedrag als de accu er niet aanhing, heb ik vanavond een rondje Dordt gefietst, ik begrijp al die ophef ( nog niet ) over mijn Stella, dat ding fietst prima zonder ondersteuning, niets mis mee, het is gewoon een fiets, en weet u, ik 90 kilo, mijn bagage 20 kilo, mijn hond 15 kilo, mij aanhanger van 18 kilo + fietstassen tot de nok toe gevuld ( wat een mens allemaal meesleept ) ik zou al blij geweest zijn met 35 km op een accu, in deze omstandigheden, maar pindakaas, het waren er 70 + een beetje. Ik ben tot nu toe, voorlopig echt tevreden, maar ik moet wel toegeven dat het model Verona ( nieuw ) de opvolger is van een model waar van ik de naam vergeten ben en dat misschien al jullie klachten zijn meegenomen als aandachtspuntje om een verbeterde versie op de markt te zetten en ja ik ben er nog niet, de Stella fiets inclusief accu zijn nu nog nieuw, en of maar straks niet meer! Wat dan? Dat moet ik nog ervaren en nee ik ben nog geen eens een achter, achter, achter neef van iemand die daar werkt en of gewerkt heeft, ik ben gewoon een wasbeer!

ca
door caroline.evers - Jul 22, 2014 om 17:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het ook een SUPER fiets. Heb hem nu 3 weken en al over de 400 km mee gefietst.
Hij fietst heel ligt en fijn, wij fietsen nooit héél hard maar 18-19 km p.u. en dan gebruik je bijna helemaal geen accu maar trap je wel ligt. Ik deed de eerste keer 185 km zonder hem op te laden en de tweede keer 175 km. Wat wil je nog meer.
Herrie maakt hij ook helemaal niet.
Het grappige is dat ik dacht dat mijn accu kapot was omdat de blokjes niet weg gingen :D
De monteur kwam en legde me uit dat ik het meeste werk zelf deed omdat we niet harder dan 19 km per uur rijden.En dat de ondersteuningen werken naar het aantal km dat je p.u.rijdt.
Een super systeem. Mijn man heeft een E-Bike waar je net aan 50 km kan rijden en hij gebruikt ALTIJD stroom.
Even sparen en dan koopt hij ook een STELLA fiets.
Een echte aanrader.

banjer2002_1
door banjer2002_1 - Jul 26, 2014 om 10:34
3 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=caroline.evers schreef op dinsdag 22 jul 2014, 17:32]Ik vind het ook een SUPER fiets. Heb hem nu 3 weken en al over de 400 km mee gefietst.
Hij fietst heel ligt en fijn, wij fietsen nooit héél hard maar 18-19 km p.u. en dan gebruik je bijna helemaal geen accu maar trap je wel ligt. Ik deed de eerste keer 185 km zonder hem op te laden en de tweede keer 175 km. Wat wil je nog meer.
Herrie maakt hij ook helemaal niet.
Het grappige is dat ik dacht dat mijn accu kapot was omdat de blokjes niet weg gingen :D
De monteur kwam en legde me uit dat ik het meeste werk zelf deed omdat we niet harder dan 19 km per uur rijden.En dat de ondersteuningen werken naar het aantal km dat je p.u.rijdt.
Een super systeem. Mijn man heeft een E-Bike waar je net aan 50 km kan rijden en hij gebruikt ALTIJD stroom.
Even sparen en dan koopt hij ook een STELLA fiets.
Een echte aanrader.

Wat veel verschillende ervaringen, ik ben ook op zoek naar een nieuwe fiets met ondersteuning, ik rijd al 8 jaar op een Sparta Ion, nooit problemen gehad, maar hij heeft geen versnellingen en die wil ik nu toch wel graag hebben.
Nu dacht ik aan een Stella maar durf het bijna niet meer na al die reacties.
Ik mis echter vaak het type Stella dat is aangekocht, zou u dat nog even willen schrijven a.u.b?

ca
door caroline.evers - Jul 26, 2014 om 19:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is de Stella Albatros met open kettingkast, 7 versnellingen en 9 trapondersteuningen.
Als je om een backorderkorting van 100 euro vraagt kost hij 999,00 euro. :D

kl
door kleussien - Oct 3, 2014 om 14:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben twee fietsen van Stella, en ik moet zeggen ze doen het super. Ik hoor de motor niet, en ze fietsen heerlijk. Gebruik een elektrische fiets, zoals het hoort. Rij in de goede stand weg, en niet gelijk op 7 of 9. Ik ben overal geweest, om vergelijk te hebben. Deze fietsen kwamen in mijn onderzoekje als beste naar voren. Wij zijn er heel tevreden over. (mag ook wel eens gezegd worden)

be
door berson - Oct 21, 2014 om 15:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.klachtenkompas.nl/stella-fietsen
geeft nogal wat recente ervaringen

pa
door parelmoer54 - Nov 8, 2014 om 16:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

neem mijn advies aan : Koop geen Stella fiets !
Zeer slechte service en zeer onhandige fietsen; de verkopers hebben een leuke babbel maar laten alleen de goede zaken zien; ze wijzen de klanten niet op de nadelen van de fiets

wij waren er ook ingetrapt maar later de koop geannuleerd; moet nu vechten om mijn aanbetaling terug te krijgen;

n.b. In Amsterdam e.o. is een extra hangslot voor je dure fiets geen overbodige luxe; samen met je gewone bos huissleutels heb je dan bij de Stella fietsen 4 afzonderlijke bossen sleutels nodig; lekker handig; 1 huissleutels, 2 slot fiets, 3 accu, 4 hangslot. De sleutels kan je niet tot 1 bos combineren. Hier is duidelijk niet over nagedacht en de verkoper zal daar nooit (voordat de koop is gedaan) melding van maken.

Veel plezier met de fiets !!; ik gun mijn geld liever aan de plaatselijke rijwielhandel, kan ik tegelijkertijd van een betere en persoonlijke service gebruik maken.

lo
door lodya - Jan 16, 2015 om 13:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil jullie graag behoeden voor stella, begin er NIET AAN!!!

Achteraf allemaal problemen, en ze doen maar weinig om je te helpen, zeer onprofessioneel bedrijf, geld staat boven klant. Doen allemaal valse beloftes, 110km is onmogelijk om te halen tenzij je in orkaankracht wind mee hebt. Adverteren met 5 dagen levertijd en 5 jaar garantie, in werkelijkheid 5 maanden levertijd en 2 jaar garantie.

Doe het niet!

De fiets wordt altijd duurder dan waarmee ze adverteren, en de verkopers melden maar de helft van de voorwaarden, achteraf heel triest wijzen dat ik het koopcontract getekend heb, terwijl ik niet eens wist dat er nog een pagina voorwaardes op de achterkant van het papier stond, hier nooit op gewezen.

he
door henkiedevries - Jan 19, 2015 om 11:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hooi Dico13!

ik heb stella gekocht in zomer 2013 maar winter 2013 gestolen, dat bliojkt wel weer dat ze ook voor de fietsendieven interesant zijn...... had eerst een firenza maar later gekozen voor een verona dames en dichte kettingkast. helaas wel wat duurder maar heb geen auto dus hoef het dan ook niet meer schoon te maken dus wel ideaal. ik ben er tevreden mee en bevalt dus ook goed. surfes ius ook prima! maar het is maar net wat je er van verwacht. tuurlijk staan ze niet als je nu belt met een uur op de stoep. maar met een dag of 2 vind ok prima! snap alleen niet dat somioge mensen 2/3 weken wachten, denk dat ze dan zelf ook een beetje moeilijk zijn. zaterdag bij nieuwe pand weze kijken! ziet er leuk uit! aanrader om daar ff koffie4 te drinken en de nieuwe fietsen te bekijken en proberen!

Groetjes van henk!

en tot een snel weer zien!

pa
door parelmoer54 - Jan 19, 2015 om 13:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

In eerste instantie was ik niet tevreden omdat de verkoper mij onvoldoende had geïnformeerd over de uitvoering van de fiets ; ik heb toen de aankoop geannuleerd; na enige tijd en 2 telefoongesprekken heb ik uiteindelijk mijn aanbetaling terug gestort gekregen.

Dus, over de kwaliteit van het product kan weinig zeggen; de service echter was zeer acceptabel

m.a.w. eind goed al goed.

er
door erikvanliempd - Jan 26, 2015 om 14:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks de verschillende meningen Stella Fietsen laten langs komen voor een demonstratie aan huis.
De afspraak verliep soepel!

Afgelopen december 2 fietsen aangeschaft omdat bij ons het Fiestplan er af ging van het werk.

Mijn vrouw en ik mochten een fiets uitzoeken om te proberen.
De ondersteuning was meer dan dat wij er van verwacht hadden omdat wij ook diverse andere fietsen geprobeerd hadden.

Minimaal net zo goed als de Sparta of de Gazelle!

Nu hebben we de fietsen een maand en ze bevallen uitstekend. Actieradius ongeveer 85 km. in stand 6 van de 9.

Dus tot zo ver zijn wij positief en ook service en levering!

ge
door gertjanssen1959 - Jan 26, 2015 om 15:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw en ik zijn sinds de zomer in het bezit van 2 stella fietsen.
Deze hebben wij aangeschaft omdat we veel goede verhalen hebben gehoord van bekende en ook mensen onderweg aangesproken. (Daar vanuit gaande denk ik dat je daar het meeste aan hebt als je een onafhankelijk idee wilt krijgen).

Wij fietsten hiervoor al een kleine 20 jaar op lichtere sportfietsen. Mijn vrouw kreeg hier meer moeite mee daarom hebben hebben wij deze keuze gemaakt. Op aanraden van de verkoper hebben wij de platina accu aangeschaft, gezien wij in het verleden al grotere afstanden reden en jaarlijks de 7 heuvelen tocht rijden. Gemiddeld halen wij een dikke 100 km uit een accu ( één keer opladen ) met een gemiddelde ondersteuning.

Het geluid van de MPF motor is stil te noemen , met name als je hem vergelijkt met de Bosch, die wij hiervoor al geprobeerd hadden. De Nuvinci Schakelnaaf is een groot pluspunt aan de fiets, Vergelijkbare fietsen hebben wij op internet nagekeken met een prijskaartje van om en nabij de 3000 euro, wat dus een hoop scheelt (ook omdat wij 2 fietsen kochten). Inmiddels hebben wij de eerste servicebeurt gepland staan in februari (kostenloos) zodat onze fietsen weer gereed zijn voor aankomend seizoen.

Al met al zeker aan te raden, daarom zeggen wij dit voort!
Wij snappen daarom de negativiteit op internet niet zo goed .

Stella biedt in onze optiek echt een goede service en uitstekende kwaliteit

li
door liannw - Oct 10, 2015 om 19:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

De Stella fiets (model Modena) heeft mij niet gebracht waar ik ‘m voor gekocht heb. ’t Kost me heel veel tijd én heel veel negatieve energie om steeds maar weer een melding van mankementen te moeten maken, eerst via de receptie, dan weer achter de technische dienst aan te moeten zitten om vervolgens weer te moeten wachten op een afspraak via de planning (kost me steeds 5 werkdagen!!!). Die afspraak kan dan ook weer pas na 7-10 werkdagen. Ben dus steeds ± 3 weken onderweg voordat ik monteur aan huis heb. En steeds krijg ik de belofte teruggebeld te worden, en steeds moet ik de telefoon pakken. Accu functioneert niet, verzamelt water. Of ik de fiets maar even altijd droog wil gebruiken en wegzetten! In Nederland? Met een pluutje achterop de accu gaan fietsen zeker! Bovendien is deze fiets mijn vervoersmiddel naar mijn werk. Iedere dag geen fiets kost mij E5,- openbaar vervoer. Dus ik heb er een kostenpost bij gekregen i.p.v. dat ik met afschrijving van dure fiets bezig ben! Ik heb de fiets nu 18 weken.
Ik heb er pas 5 weken mét ondersteuning op kunnen fietsen. De rest van de tijd ben ik aan 't wachten op monteurs, aflevering fiets, weer melding van mankement maken etc.
Een echte kat in de zak!