ladys
door ladys Feb 20, 2010 om 11:27
Voeding & gezondheid

Stem kwijt

Ik ben erg verkouden en grieperig,maar wat erg is is ben mijn stem kwijt dit is al de 3 de dag ,wat kan ik er voor innemen,voor mijn werk is het erg vervelend.
Groetjes Lady

18399 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Weinig aan te doen behalve niet praten, `fluisteren` schijnt nog slechter te zijn en rust houden, vroeg naar bed dus ;-)
Keelpastilles verzachten maar daarmee komt je stem niet (eerder) terug.

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit artikel staan adviezen.
link knippen en plakken in uw browser.

http://www.mmc.nl/var/storage/original/application/a5e36501745ee3c944fc22c606999c57.pdf

M.i. is zo min mogelijk praten de manier om zo snel mogelijk van uw probleem verlost te zijn.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon uitzieken. Tegenwoordig moet het blijkbaar allemaal in een dagje weer hersteld zijn. Zo werkt het niet.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Probeer eens het innemen van het volgende "medicijn".........IJS!
Neem wel medicijn van een gerenommeerde fabrikant (Ben & Jerry's, Häagendasz etc). en bij voorkeur je favoriete smaak, mag ook in de vorm van een sorbet o.i.d.
Lekker sabbelen op waterijsjes is ook ok.
Dagelijkse voorgeschreven dosis: veel.

Bijsluiter:
Bij langdurig gebruik van dit medicijn kan gewichtstoename optreden!

LET OP: Dit medicijn staat niet de lijst van de zorgverzekeraars en wordt dus niet vergoed!

Beterschap en groet,

Henson :-)

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ladys

Consulteer voor de zekerheid in elk geval even de huisarts.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zaterdag 20 feb 2010, 11:44: Tegenwoordig moet het blijkbaar allemaal in een dagje weer hersteld zijn.

Klopt, moet je tegenwoordig voor tekenen bij je arbeidscontract :-)

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, moet je tegenwoordig voor tekenen bij je arbeidscontract :-)............

Ha, ha, dat scheelt inderdaad niet veel meer tegenwoordig.

Maar je begrijpt: ik had het over de zieke zelf, niet over de werkgever.:)

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even in mijn kastje kijken...... potje wonderpillen.....

Oftewel: toe nou toch! Je bent gewoon snipverkouden! Ja, dan kun je ook je stem even kwijtraken. En nee, er zijn geen wonderpillen die je à la minute van allerlei klachten kunnen afhelpen. Gewoon je lichaam zelf even het probleem laten oplossen.

Dat het vervelend is, staat buiten kijf, maar je kunt er verhipte weinig aan doen, behalve dan inderdaad zo weinig mogelijk praten. Als het langer dan een week duurt voor je stem terug begint te komen, zou ik wel even de huisarts raadplegen.

Overigens vind ik de remedie van Henson wel een zeer aantrekkelijke, al zou het ook voor geen meter helpen.... ;-)

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je lichaam zegt even stop.Negeer dit niet neem rust en als verzachting honing voor je keel,met thee.Als het langer dan een week duurt en je stem nog niet terug is.Waarschijnlijk een virus die op je stem slaat niets aan tedoen.Niet praten en rust.Ga voor de zekerheid naar de huisarts en laat het nakijken maar als het een virus is niets aan tedoen.Beterschap mhofman.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke ik heb het door bedankt voor jullie goede adviesen.ik hou me mond ,morgen is het toch zondag.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2010 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Behalve de al genoemde honing wil laurierdrop soms ook wel wat helpen....

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 02:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Okey, lijkt misschien vies maar helpt wel..
Je hebt nodig:
- 1 Ui.
- Bruine suiker.

Snij de ui op ongeveer 3/4 deel door. Hol het grootste gedeelte een beetje uit. Doe in het uitgeholde deel bruine suiker, laat het even staan. Na een tijdje wordt het een stroperige massa en dan kun je zo nu en dan een lepeltje nemen. Helpt heel goed.
Of een rauwe ui doorsnijden en die naast je bed zetten, het zuivert de lucht en je hebt ook geen last meer van een verstopte neus.

Dan kun je bij de supermarkt zoethoutthee kopen en dit verzacht ook je keel:

Bij keelpijn helpt gorgelen met zoethoutthee, eventueel vermengd met kamillethee.

Of drink 5 koppen per dag. Met één zakje kun je meerdere koppen zetten.

Wil je keelpijn voorkomen dat doen wij altijd met propolis, helpt perfect.
Lees hier zelf maar, ik slik het zelf ook:
eigenschappen van propolis.

Je hebt dus een flinke weerstandsvermindering en propolis verhoogt deze.
Het wordt ook vaak gebruikt door zangers.

Succes ermee!

Vr.gr.Elena

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja weerstandvermindering,ik heb alle griepprikken gehad en slik ook altijd echinafors,eet veel fruit dus ik zal idd wel wat anders hebben.
Bedankt ik ga het proberen Elenay

ve
door verwijderd - Feb 21, 2010 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht je propolis gaan gebruiken, kun je echinaforce laten staan.

Zelf gebruik ik al 20 jaar honingpollen en propolis in plaats van multivitamine.

Mocht er al een griep of dergelijke komen, waarvoor ik eigenlijk ook een griepprik zou moeten halen, maar dat nooit doe, omdat ik daar eens een half jaar ziek van was, dan slik ik twee tot drie maal daags propolis in combinatie met catsclaw en astragalus capsules. Dit verbeterd de weerstand van je slijmvliezen en aangezien die door je hele lichaam zitten, verbeterd het snel je weerstand en ga je je fitter voelen. Even een warme sjaal om je hals en rustig houden en er wel om denken dat fruit goed is, maar dat het door de suikers ook bijdraagt aan grote schommelingen van je bloedsuikers. Dat wordt vaak vergeten, dus eet je fruit na ander eten, zodat het wat wordt gemengd.

Zie die bloedsuikers maar als een elastiek. Als je het iedere keer rekt, dan gaat de elasticiteit eruit en zo is dat ook met je bloedsuikerspiegel, wat dan kan leiden tot diabetes.

Om het verhaal niet te lang te maken, heb ik even informatie voor je gezocht en ik zag hier wel een goede uitleg staan, dat scheelt mij weer wat tyewerk:

scrol maar even op deze link naar beneden:
fruitsuikers en bloedsuikerschommelingen.

Vr.gr.Elena

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ladys,ik weet niet of je je stem alweer terug hebt.
Zo niet,raad ik je aan je huisarts te consulteren.
Ben zelf een jaar geleden door een fikse verkoudheid mijn stem verloren.
Ben gaan fluisteren,naar ik later vernam heel stom om te doen,
heb zelfs onderzoeken in ziekenhuis gehad en ben bij een logopediste
terechtgekomen.
Ben al met al ruim 5 maanden zonder stem geweest.
De oorzaak is nooit boven water gekomen alleen dat ik telang heb gewacht
er iets aan te gaan doen.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2010 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel Marianne,heel lief van je,maar me stem is al meer als de helft terug
dus het gaat weer wat beter,heb een paar dagen niet gepraat dat is toch het beste.
Groetjes Lady