ma
door maraina Sep 20, 2011 om 21:57
Voeding & gezondheid

Stichting in Den Haag

ik stel een soortgelijk vraag als Maraina over he verhuren van woningen die door kennis van mij bij een bepaalde stichting.
zij heeft een kind en is onder gebracht door de stichting bij een andere jongen in huis. toilet deur zit geen slot op en een toren hoge huur die zij van een uitkering moet betalen, wat gelijk staat bij een normale woning, daarnaast moest zij ook een verzekering aansluiten in verband met woning verzekering. 1x per week komen ze bij de buurman op bezoek en vragen ze haar hoe het gaat. Zij krijgt geen huursubsidie ook geen kinder bijslag. Hier laat de bepaalde stiching de wensen over waar ze voor staan. Ik vind dat de stichting zij bestempeld heeft als een kansloze meid. Het enige is dat zij niet aan een woning kon komen. Je mag maar een jaar blijven maar mag niet eerder weg omdat je een jaar contract heb. Dat vind ik inderdaad raar, noodhulp bieden en gedwongen aan een jaar terwijl de bedoeling is dat je dit als tussenoplossing gebruikt en zodra je een huis heb dat je mag vertekken. ik vind het op zijn zacht gezegd misbruik maken van kwetsbare mensen in nood!!!!

311 2 Rapporteer

stacey
door stacey - Sep 20, 2011 om 23:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=maraina schreef op dinsdag 20 sep 2011, 21:57]ik Je mag maar een jaar blijven maar mag niet eerder weg omdat je een jaar contract heb. Dat vind ik inderdaad raar, noodhulp bieden en gedwongen aan een jaar terwijl de bedoeling is dat je dit als tussenoplossing gebruikt en zodra je een huis heb dat je mag vertekken. ik vind het op zijn zacht gezegd misbruik maken van kwetsbare mensen in nood!!!!

Dat zal wel een reden hebben, ken deze stichting niet maar veelal zijn het begeleid wonen projecten en dat is een termijn/traject.......
En misbruik van mensen in nood ?
Je mag blij zijn dat ze op die manier onder de pannen is want anders loopt en slaapt ze met kind op straat...........
Als je een kamer bij een particulier huurt zit je er veelal ook een jaar aan vast, dus ook niets vreemds aan, maar dat is ook tegen continue verloop want dat schiet ook niet op bij jongelui die hun leven op de rails proberen te zetten..........

Weet niet wat je probleem is met deze stichting maar ga er eens praten over het hoe en waarom en wat je niet bevalt, met hier kritiek plaatsen kom je niet veel verder..........

robtien
door robtien - Sep 21, 2011 om 08:53
269 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe jij het omschrijft zeg ik dat je het over beglied wonen op afsand hebt. en ja die betalen veel voor een huisje maar ze hebben ook een contract ondertekend en bij begeliedwonen is dat meestal een proeftijd van 6 weken zeg je niet dat het je niet bevalt loopt het contract doro tot 1 jaar. dat is hoe het hier in de regio is.

en dat er wat dingen inhuis niet op orde zijn zoals geen slot op de toiletdeur dat kun je toch even aankaarten dan zullen ze dat vast wel even verhelpen dat probleem door er een slot op te laten zetten.

Ga gewoon met ze praten of praat eerst met die persoon en vraag hoe die er tegenover staat en naar kijkt voordat u met die stichting in gesprek gaat.