ja
door janssenbert Sep 16, 2014 om 09:58
Huishouden & energie

Stinkende stofzuiger

Hallo!
Stofzuiger stinkt ivm hondenharen. Wat is een goede oplossing ?

24623 43 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2014 om 10:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stofzuigerzak vaker vervangen? Of een stofzuiger met allerlei filters om die geur te bestrijden, bijv. de Miele Cat & Dog stofzuiger.

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2014 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe eerst een beetje waspoeder in de zak. Er bestaan ook een soort sticks die je in de zak kunt doe, die een frisse geur afgeven.

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2014 om 11:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo janssenbert,

Lees de reacties op dit forum eens en doe er je voordeel mee.

Met vr.gr.

komsja
door komsja - Sep 16, 2014 om 17:21
1064 Antwoorden / 218 Vragen

wat tijger1 zegt is een heel goed idee en je hoeft niet te gaan zitten hannesen om waspoeder in je stofzuigerzak te krijgen hoor je strooit wat van je favoriete wasmiddel op de vloer en zuigt dat op met de stofzuiger zodat het poeder goed in de stofzuigerzak komt.
Werkt perfect en wellicht een idee om je hond zo af entoe te wassen met speciale honden shampoo (of dat nou voor de hond zo goed is weet ik niet)

gompy2
door gompy2 - Sep 16, 2014 om 19:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janssenbert schreef op dinsdag 16 sep 2014, 09:58]Hallo!
Stofzuiger stinkt ivm hondenharen. Wat is een goede oplossing ?
De enige afdoende remedie is de stofzak vaker verwisselen.
Op haren leven bacteriën, en die gaan na verloop van tijd in die stofzak een behoorlijke levende kolonie opbouwen.
Op het moment dat je weer gaat stofzuigen wordt de geur van dat rottingsproces de open lucht ingeblazen.

Mijn vrouw knipt mijn haren, althans de overblijfselen ( de tondeuse op de race-stand) en daarna zuigt ze die op met de stofzuiger.
Na verloop van tijd gebeurd dan precies hetzelfde wat bij jouw gebeurd na het opzuigen van de hondenharen.
Waspoeder opzuigen helpt, echter maar even, evenals andere toegevoegde luchtjes.
Als de opgezogen haren te lang in de stofzak blijven zitten wordt de lucht zo sterk dat die toegevoegde luchtjes het ook niet meer redden.
(Eigen ervaring, niet van Google ;-) )

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 16, 2014 om 19:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Of een zakloze stofzuiger en die regelmatig reinigen...
Eventueel dagelijks zodat het vuil er makkelijk eraf gaat.

De meeste kun je afspoelen onder de kraan.

be
door bettyg - Sep 17, 2014 om 12:41
14 Antwoorden / 0 Vragen

ik doe vaak een papieren zakdoekje met wat parfum op zuigen dat blijft lang hangen
was poeder opzuigen verstopt de kanten in de zak heb ik gemerkt

be
door bettyg - Sep 17, 2014 om 12:43
14 Antwoorden / 0 Vragen

ik doe af en toe een zakdoekje met parfum erop
opzuigen blijf lang goed na ruiken

be
door bettyg - Sep 17, 2014 om 12:44
14 Antwoorden / 0 Vragen

parfum op een zakdoekje op zuigen

frederikjp
door frederikjp - Sep 17, 2014 om 12:45
47 Antwoorden / 6 Vragen

Vreemde stofzuiger. Ik heb al meer dan tien jaar een hond en ik heb nog nooit een stinkende stofzuiger gehad. Misschien vaker de stofzuiger zak omwisselen.

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2014 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of de hond in bad.

jansje
door jansje - Sep 17, 2014 om 13:05
131 Antwoorden / 14 Vragen

Wij hebben ook honden, en ze gaan ook naar de trimsalon, maar als het b.v. nat weer is, en de honden worden nat, ruik je het toch. Ik gooi een beetje biotex op de grond en zuig het gewoon op. Nergens last meer van :-)

ge
door gerjos - Sep 17, 2014 om 15:57
14 Antwoorden / 0 Vragen

En zelf ook op tijd in bad.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 17, 2014 om 16:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Geurvreter filters heeft de Miele cat&dog niet.
En het enige wat er aan de c&d stofzuiger zit is een roterende borstel in de zuigmond.
Zo'n borstel kun je los kopen voor 15 euro, dan is je stofzuiger van 45 euro net zo goed als die Miele.
Kijk bovendien maar eens bij reviews over deze Miele, hij komt er slecht vanaf.
En een stofzakloze zuiger rraad ik af, de eerste 2 maanden gaan wel, daarna begint het filter zo sterk te verstoppen met fijnstof dat je het niet meer schoonkrijgt.
Het legen op zich kun je ook beter niet binnenshuis doen, vanwege de stofwolk, dit uit eigen ervaring.
En een hond wassen is uit den boze, het is frustrerend voor het dier.
En je verwijderd de huidvetten, die een nuttige functie hebben.
Bovendien: als je een hond wast dan moet je dat steeds vaker doen wil je een geurtje voorkomen.
En een tippie van Wimmi: stofzuigerzakken bij Action: 1.75 per doos.
Gaat de zak stinken voordat hij vol is: voor 35 cent een schone zak.

=carola.83 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 10:30: Stofzuigerzak vaker vervangen? Of een stofzuiger met allerlei filters om die geur te bestrijden, bijv. de Miele Cat & Dog stofzuiger.

ba
door bartjemla - Sep 17, 2014 om 17:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

De vieze hond wegdoen.

komsja
door komsja - Sep 17, 2014 om 17:36
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Honden ruiken nou eenmaal naar hond en allerlei geurtjes met de stofzuiger opzuigen etc etc werkt inderdaad maar tijdelijk.
Mijn zoon heeft ook een hond (amerikaanse bulldog) enorm lief beest (zeggen we allemaal) maar als mijn zoon met de hond is geweest meurt het gewoon naar hond in huis en overal haartjes en als ze beiden weg zijn word de stofzuiger ter hand genomen met of een beetje was poeder of what ever maar nogmaals het werkt maar tijdelijk.
De enigste remedie is om de hond weg te doen maar das ook geen optie natuurlijk dus word het met allerlei hulp middelen de honden geur zo veel mogelijk te beperken

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2014 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ligt ook aan wat een hond eet of hij veel of weinig stinkt.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 17, 2014 om 17:57
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er is maar 1 advies dat Wimmi kan geven: neem een Mexicaanse naakthond.

komsja
door komsja - Sep 17, 2014 om 18:09
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Een Mexikaanse naakt hond!!
En dat ras heet zeker wimmie 20 (grapjeuhhh)

Yv
door Yvonne_909 - Sep 17, 2014 om 18:20
42 Antwoorden / 2 Vragen

@wimmi20: Wat geef je een onzin adviezen.

Een hond wassen is niet erg, er zijn honden die elke 3 - 6 maanden bij de trimmer zitten, je moet wel de juiste shampoo gebruiken. Echt niet elke hond vindt wassen een ramp

Mijn ervaring met de Miele Cat's and Dog's is prima. Vond alleen de roterende borstel een onding. (En die is echt wel duurder dan E 15,--).

Ook een stofzuiger die geen dierenharen opzuigt maar waarvan de stofzak niet vaak genoeg wordt vervangen gaat enorm stinken.

Je zou de zakken vaak genoeg moeten vervangen, event. filters op tijd vervangen en misschien niet de allergoedkoopste zakken gebruiken.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 17, 2014 om 18:31
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik adviseer komsja bij koekel even in te kloppen: mexicaanse naakthond.
Nooit last van hondenharen.
Komt u nog even terug op uw grapje ?

En een ander schrijft dat je met duurdere zakken dit probleem mogelijk niet hebt.
Kunt u dat even uitleggen ?

Ik overweeg de tip te geven om een zakdoekje met parfum op te zuigen.
Of is die tip al gegeven ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++==================

=komsja schreef op woensdag 17 sep 2014, 18:09: Een Mexikaanse naakt hond!!
En dat ras heet zeker wimmie 20 (grapjeuhhh)

komsja
door komsja - Sep 17, 2014 om 18:50
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@wimmie20
Nogmaals,het was maar een grapje joh

kriekra
door kriekra - Sep 17, 2014 om 20:05
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik zou gaan voor het waspoeder of geurstaafje in de stofzuiger. Maar mocht u dat niets vinden, zou u ook nog, indien u een harde vloer heeft, de ruimtes waar de hond komt kunnen "Swifferen". Het doekje gaat na gebruik in de vuilnisbak. En een dure echte Swiffer is niet nodig, er zijn voldoende goedkope alternatieven, onder meer bij de Action.

sl
door slobberbone - Sep 18, 2014 om 07:26
508 Antwoorden / 2 Vragen

Doe altijd beetje wasverzachter op een zakdoekje en zuig die op echt maanden een frisse geur en voortijdig zak verwisselen vindt zonde en niet nodig.

Doe zo een maand of 8 met een stofzak en imitatie kopen bij bv action is ook geen aanrader de echt zijn beste en weet dat uit ervaring.

gompy2
door gompy2 - Sep 18, 2014 om 08:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=slobberbone schreef op donderdag 18 sep 2014, 07:26]Doe altijd beetje wasverzachter op een zakdoekje en zuig die op echt maanden een frisse geur en voortijdig zak verwisselen vindt zonde en niet nodig.

Doe zo een maand of 8 met een stofzak en imitatie kopen bij bv action is ook geen aanrader de echt zijn beste en weet dat uit ervaring.Dan zitten in jouw stofzak geen of amper haren, van welk wezen dan ook.
Zodra er een redelijke hoeveelheid haren opgezogen zijn gaat het in die stofzak broeien door de bacteriën die op elke haar zitten en binnen een maand stinkt het al als wat.
Luchtjes toevoegen helpt maar even en daarom is die stofzak redelijk snel verwisselen, met inderdaad een goedkopere stofzak desnoods, de enig afdoende remedie als men flink wat haren opgezogen heeft.
Wimmi noemde de Action, maar er zijn nog wel meer van dat soort zaken die die goedkope zakken verkoopt.
Voor die paar dubbeltjes per zak hoeft men geen vieze stinkende stofzak te houden, want die lucht is écht goor...

sl
door slobberbone - Sep 18, 2014 om 12:13
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 18 sep 2014, 08:41][quote=slobberbone schreef op donderdag 18 sep 2014, 07:26]Doe altijd beetje wasverzachter op een zakdoekje en zuig die op echt maanden een frisse geur en voortijdig zak verwisselen vindt zonde en niet nodig.

Doe zo een maand of 8 met een stofzak en imitatie kopen bij bv action is ook geen aanrader de echt zijn beste en weet dat uit ervaring.Dan zitten in jouw stofzak geen of amper haren, van welk wezen dan ook.
Zodra er een redelijke hoeveelheid haren opgezogen zijn gaat het in die stofzak broeien door de bacteriën die op elke haar zitten en binnen een maand stinkt het al als wat.
Luchtjes toevoegen helpt maar even en daarom is die stofzak redelijk snel verwisselen, met inderdaad een goedkopere stofzak desnoods, de enig afdoende remedie als men flink wat haren opgezogen heeft.
Wimmi noemde de Action, maar er zijn nog wel meer van dat soort zaken die die goedkope zakken verkoopt.
Voor die paar dubbeltjes per zak hoeft men geen vieze stinkende stofzak te houden, want die lucht is écht goor...

Geen haren? Heb hier vier langharige dames in huis en huisdieren.En hier stinken de originele stofzakken zelden en dan zijn we toch maanden verder en is makkelijk op te lossen na wat ik eerder melde.

En goedkope stofzakken is echt geen aanrader want die laten ook meer stof door en verzadigen nog sneller waardoor het gaat stinken.

Goede stofzuiger met dito zakken en wasverzachter is dan zelden nodig maar werkt perfect.

gompy2
door gompy2 - Sep 18, 2014 om 18:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schreef al dat ik wordt geknipt door mijn vrouw, en dat dan de haren opgezogen worden.
Als die hoeveelheid haren langer als een 7 a 8 weken in de stofzak blijven zitten dan wordt die lucht echt niet meer om te harden, zo gaat dat stinken.
In het begin wisten we niet wat de oorzaak zou kunnen zijn en we hebben toen allerlei middeltjes gebruikt zoals hier ook al is beschreven.
Dat helpt even, dat wil zeggen dat de stank even overheerst wordt door het toegevoegde middel, maar na verloop van tijd zwakt dat ook af en gaat de geur van het rottingsproces van bacteriën uit die stofzak weer overheersen.
Dus dan maar een goedkope stofzak van een paar dubbeltjes, na een knipbeurt wordt die weggegooid, en geen stank meer.
De stofzuiger wordt verder amper gebruikt, alleen voor een paar kleedjes die 1 keer in de zoveel tijd gezogen worden.
De vloer zelf wordt dagelijks met een wisser gedaan.

Overigens is er wel een middel van HG zag ik, kost wel 6+ Euro, dat zijn heel veel goedkope stofzakken.
Het verkoop-praatje:

Stofzuigers kunnen flink gaan stinken omdat het vuil, bij normaal gebruik, langdurig in de stofzuigerzak of stofopvangbak (voor zakloze stofzuigers) zit en daardoor muf en “zuur” kan gaan ruiken. Doordat de luchtstroom tijdens het stofzuigen constant langs het opgezogen vuil gaat, komt deze muffe en “zure” lucht via de luchtuitlaat van de stofzuiger naar buiten. Vooral haren van huisdieren zijn, zelfs bij het regelmatig verwisselen van de stofzuigerzak of legen van de stofopvangbak, een bron van stank. HG stofzuiger -lucht- verfrisser stopt het “broeien” al in de stofzuigerzak of stofopvangbak en zorgt er zo voor dat de stofzuiger tijdens het stofzuigen een heerlijke frisse lucht zal verspreiden. Gebruik de dop van de fles als doseerdop en vul 4 dopjes tot de rand met HG stofzuiger -lucht- verfrisser. Leeg de dopjes op de vloer en zuig vervolgens de korrels op met de mond van de stofzuiger.

Klik-> HG stofzuiger -lucht- verfrisser

sl
door slobberbone - Sep 18, 2014 om 21:15
508 Antwoorden / 2 Vragen

@Gompy2,

Weet je wel hoeveel haren iemand verliest per dag, en btw worden wij ik en onze zoon ook een 6mm coupe aangemeten en die zitten nu ook al ruim 2 maanden in de stofzak.

Ik denk dat ook kwestie is van goede stofzuiger, goed onderhoud en dan kun je een stofzak gewoon goed volzuigen (komt hier als een vacuumzak koffie eruit en is vele kilo,s zwaar :)

En na die 8 maanden als de stofzak wissel plaatst vindt dan wordt filter gereinigd en net je uitgewassen in de wasverzachter en ook binnenbak wordt fris gereinigd met bv citronella.

Die Hg producten vaak onnodig er is veelal en goedkoper alternatief voor handen voor een veel vriendelijke prijs.

gompy2
door gompy2 - Sep 18, 2014 om 21:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Slobberbone.
Oké.
Jij en ik hebben onze ervaringen beschreven, en die verschillen.

ti
door tijgerl - Sep 20, 2014 om 19:25
32 Antwoorden / 0 Vragen

Enige juiste antwoord: honden de deur uit doen!

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tijgerl schreef op zaterdag 20 sep 2014, 19:25]Enige juiste antwoord: honden de deur uit doen!

Ik ben dit d,us niet, dit id bijna identiteitsfraude.

gompy2
door gompy2 - Sep 20, 2014 om 20:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond die andere kat al zo lelijk, dat kon nooit de echte tijger1 zijn..
tijger1, jij bent tijger1, en die andere is tijgerl , een kleine L

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 20:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy2

U gaat dus voor het origineel. Dank ;-))

gompy2
door gompy2 - Sep 20, 2014 om 20:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 20:30]@gompy2

U gaat dus voor het origineel. Dank ;-))Tjaaa, soms heeft men geen andere keuze, en aan boze dromen kan men ook wennen, toch? ;-)
Pom..pi..pom...?..?.¶..?..?..

ti
door tijgerl - Sep 20, 2014 om 21:43
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 20:02]Ik ben dit d,us niet, dit id bijna identiteitsfraude.
Je gaat er bijna van stotteren ...

wimmi20
door wimmi20 - Sep 20, 2014 om 22:45
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb het advies gelezen de hond de deur uit te doen
Dat gaat me te ver, ik heb de stofzuiger de deur uit gedaan.

ti
door tijgerl - Sep 20, 2014 om 22:59
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 22:45]Ik heb het advies gelezen de hond de deur uit te doen
Dat gaat me te ver, ik heb de stofzuiger de deur uit gedaan.
Briljant!
Verhuizen zou ook nog een optie zijn :-)

Hoe ging die conference ook alweer? Ik heb een prachtig leven, een mooie vrouw, de kinderen doen het goed op school, maar mijn hond stinkt uit z'n bek. Theo Maassen. HIERO

wimmi20
door wimmi20 - Sep 21, 2014 om 00:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik snap al die ophef niet over stinkende dieren.
Mijn bejaarde buurvrouw heeft al jaren een stinkdier als huisdier.
En het enige wat je ruikt is mijn buurvrouw.

ti
door tijgerl - Sep 21, 2014 om 01:32
32 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 21 sep 2014, 00:38]Ik snap al die ophef niet over stinkende dieren.
Mijn bejaarde buurvrouw heeft al jaren een stinkdier als huisdier.
En het enige wat je ruikt is mijn buurvrouw.

+ 2 sterren.
Verder niks, beter kan ik het niet verzinnen.

komsja
door komsja - Sep 21, 2014 om 19:24
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Hoe het zij zij het een hond heeft nou eenmaal een sterke geur en die gaat gewoon in je huis zitten en die lucht is heel lastig je huis uit te krijgen.
Er zullen ongetwijfeld hondenbezitters zijn die zeggen dat het bij hun niet naar hond ruikt maar das onzin natuurlijk elk huis heeft zo zijn eigen huisgeur bij de ene kan je gewoon ruiken dat daar weinig gelucht word bij de ander ruik je dat er stevig gerookt word ondanks dat er goed gelucht word en bij weer een ander ruik je dat er zonder hond en zonder dat er gerookt word de boel niet regelmatig schoongemaakt word en bij weer een ander ruik je gewoon dat er een hond in huis is.
en om allerlei huisgeuren te verminderen zijn er vele mogelijkheden om die luchtjes te verminderen.

labren
door labren - Sep 27, 2014 om 17:58
862 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahahaha wat een goede tips allemaal maar je heb geurstiks voor de stofzuiger zak waardoor je die stank uit je stofzak minder ruikt, voor de rest is er niks aan te doen want vuil stinkt nou eenmaal

sl
door slobberbone - Sep 27, 2014 om 19:11
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=labren schreef op zaterdag 27 sep 2014, 17:58]hahahahahaha wat een goede tips allemaal maar je heb geurstiks voor de stofzuiger zak waardoor je die stank uit je stofzak minder ruikt, voor de rest is er niks aan te doen want vuil stinkt nou eenmaal

Nou vindt maar niks en helpt zeer matig, filters uitspoelen in wasverzachter en af en toe een zakdoekje met wasverzachter na maande erbij en stofzuiger blijft fris maar heb het hier wel over maanden en vele maanden stofzuigen op een stofzak wel tot 8 maanden :)

ge
door gerdakensen_1 - Oct 22, 2014 om 19:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Oplossingen : stofzak openknippen op de rand en er klittenband opnaaien en dichtdoen, hup in de stofzuiger, na het zuigen leeg je de zak makkelijk boven de vuilnisbak of kliko, je spoelt m of wast m uit, legt m op de kachel te drogen en kunt morgen weer schoon stofzuigen je hebt genoeg aan 2 zakken! Werkt hier perfect! Makkelijk en milieu vriendelijk en goedkoop !!! Verder : extra filters er bij kopen, verwisselen bij elke keer dat je de stofzak verwisselt. Filters gewoon wassen in was machine was en hergebruiken ! Er zit een koolstof filter in de miele cat en dog en die houdt vieze lucht tegen. Koolstof werkt als een filter net als norrit . Zowel de stofzuigerzak alsmede de filters sprayen met je favoriete parfum of deo of aftershave kan ook. Goedkope bij action , vanaf 1 euro! Sprayen met wasverzachter kan ook. Ook zijn er kant en klare geurstaafjes of zakjes te koop bij drogisterijen maar is veel duurder. Let op : er zit voor de motor 1 filter en er zit na de motor 1 filter. Beide zeer regelmatig uitwassen gewoon in de wasmachine op 60 graden ! Is tevens het behoud van je machine dus je stofzuiger. Ik werk al jaren met mijn miele cat en dog, niet kapot te krijgen ! Werkt al 20 jaar foutloos !