su
door sutileeg Jul 10, 2014 om 20:58
Computers & telefonie

Stippenpatroon uitschakelen

Hallo, op mijn Samsung tab3.10 heb ik als schermontgrendeling 'n stippenpatroon ingeschakeld met 'n wachtwoord. Bij de instellingen staat niet hoe ik deze weer kan uitschakelen, zodat ik weer gewoon over het scherm kan vegen. Weet iemand dat wel??

21469 27 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Jul 10, 2014 om 21:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen Samsung Tab, wel een Samsung.
Probeer eens:
Op instellingen tikken.
Dan naar Vergrendelscherm
En dan moet je verder zelf vogelen want ik heb alle schermvergrendelingen uitgeschakeld in het begin, ook het vegen na een heractiveren.
Ik hoef dat ding niet te beschermen of te beveiligen tegen mezelf...
Suc6

aurora1
door aurora1 - Jul 10, 2014 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kwam klik hier daarover tegen, lees de laatste regel (en zie ook gompy2) en ik kwam klik hier tegen.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2014 om 10:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sutileeg,

Lees even hier.

Suc6

su
door sutileeg - Jul 12, 2014 om 15:01
100 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo aurora1, ik heb de 2e link opgevolgd. Daarin staat dat ik telkens het verkeede patroon aan moet geven. Dan kom je via je google account in de instellingen. Die zou je opnieuw in kunnen stellen, maar bij schermontgrendeling "nee" kan ik niet op nee klikken (grijs).Dus blijf ik toch gedwongen om 'n patroon in te geven. Dat wil ik niet meer. Wat nu te doen??

Cookies
door Cookies - Jul 12, 2014 om 15:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je moet eerst je schermvergrendeling wijzigen, dan je patroon bevestigen en dan pas kun je dan kiezen voor 'geen' (schermbeveiliging).

edrick3
door edrick3 - Jul 12, 2014 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sutileeg,

De door mij aangegeven methode werkt niet?

Wilt u uw vergrendeling wijzigen, dan doet u dat via hetzelfde menu. Alleen moet u ter beveiliging dan wel eerst uw huidige code invoeren.

Met vr.gr.

su
door sutileeg - Jul 13, 2014 om 10:47
100 Antwoorden / 70 Vragen

Helaas edrick3, als ik in schermvergrendeling zit, kan ik niets wijzigen. Er staat alleen schermbeveiliging met patroon. Als ik daarop klik, kom ik weer in dat patroon en dat kan ik alleen maar veranderen, maar daar heb ik niets aan.
En carola 83, dit heb ik al enkele malen geprobeerd, maar"geen" blijft grijs!

gompy2
door gompy2 - Jul 13, 2014 om 10:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben Edrick wel niet, maar kun je wel "Vegen" activeren?
Dat is ook een handeling zonder beveiliging, maar eer je dat kunt doen zul je eerst je code in moeten geven denk ik.
Als je "Vegen" vrij hebt, kun je misschien verder naar "Geen".

aurora1
door aurora1 - Jul 13, 2014 om 12:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier eens door, mogelijk komt u daarmee verder?

su
door sutileeg - Jul 13, 2014 om 13:56
100 Antwoorden / 70 Vragen

Gompy, ik kan vegen niet activeren, alles geprobeerd, "geen" blijft grijs.
Aurora, die meneer takwan heeft het over 'n mobieltje. Maar bij mijn tablat staat geen locatie en beveiliging. Wel apart beveiliging, maar daar kan ik geen schermvergrendeling veranderen, alleen maar het patroon bevestigen.

gompy2
door gompy2 - Jul 13, 2014 om 17:45
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je hier wat aan?
Een Youtube videootje.
Het is nu en dan niet zo duidelijk maar even klikken of op de spatiebalk drukken voor pauzeren en weer verder gaan.
Misschien kun je er wat mee.
Handig hoor zo'n vergrendeling.. ;-)

Klik-> Samsung Galaxy Tab Schermvergrendeling

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2014 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sutileeg,

Neem wel aan dat je normaal je huidige vergrendeling kunt 'openen' om je tablet te gebruiken.

En daarna:
Tik op Instellingen.
Tik onder 'Persoonlijk' op Vergrendelscherm (bij Android 4.4 tikt u op Apparaat > Vergrendelscherm).
Tik op Schermvergrendeling.
U krijgt een overzicht van de verschillende vergrendelingsmogelijkheden
Kies voor:
Geen: kiest u voor deze optie, dan hebt u geen schermvergrendeling op uw tablet.

Daarna zou je weer moeten kunnen 'vegen'.

Suc6

su
door sutileeg - Jul 13, 2014 om 19:21
100 Antwoorden / 70 Vragen

Edrick, ik kan niet via instellingen in "persoonlijk" komen, (ik heb galaxy tab 3.10 android 4.1.1). Wel kan ik in schermvergrendeling komen, maar dan kan ik alleen maar het patroon veranderen of bevestigen. Ik kan wel de schermvergrendeling openen door over het patroon te vegen.
En bij het filmpje van Gompy2 zijn de instellingen ook anders dan bij mijn tablet.

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2014 om 19:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sutileeg,

bij Android 4.4 tik je op Apparaat > Vergrendelscherm.

Of heb je dat ook niet?

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2014 om 19:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sutileeg,

Als niets helpt kun je je toestel wellicht resetten naar fabrieksinstelling.

su
door sutileeg - Jul 14, 2014 om 12:19
100 Antwoorden / 70 Vragen

Ik kan wel in vergrendelscherm komen, maar dan kom ik weer in dat stippenpatroon en verder kan ik niet kiezen.

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2014 om 12:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens of ze u kunnen helpen via de chat op de site van Samsung, of in de winkel.
Als u terug naar de fabrieksinstellingen gaat zou ik wel eerst een back-up maken, dat kan eventueel via het programma Kies van Samsung.

gompy2
door gompy2 - Jul 14, 2014 om 13:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn meerdere uitvoeringen heb ik gezien, dus iets meer exact, is het de GALAXY Tab3 10.1 Wi-Fi P5210 Android, Besturingssysteem: Android 4.2 Jelly Bean?

su
door sutileeg - Jul 14, 2014 om 21:37
100 Antwoorden / 70 Vragen

Precies, die is het, alleen op het eind android 4.2.2, zonder JB

gompy2
door gompy2 - Jul 14, 2014 om 22:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek hier is bij.
En dan met name bij het onderdeel "Android tablet – Beveiliging".
Ik ken dat hele ding niet dus ik weet verder niet hoe de diverse vensters er uit zien
Klik-> Android tablet tips

gompy2
door gompy2 - Jul 14, 2014 om 22:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie net dat Aurora1 die link ook al gegeven heeft.
Ik geef het op, die tip van Aurora1 over die Samsung chat is dan de beste optie, en anders terug naar de fabrieksinstellingen, wat Aurora ook al aangaf.

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2014 om 14:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sutileeg,

Heb je soms onder Instellingen lockscreen staan?

Instellingen > lockscreen en zoek hier naar opties om de beveiliging van het lockscreen uit te zetten.

su
door sutileeg - Jul 15, 2014 om 22:53
100 Antwoorden / 70 Vragen

Nee geen lockscreen. Ik denk inderdaad dat de chat met samsung het beste is, anders wen ik wel aan het patroon.
aurora, edrick en gompy, hartelijk dank voor jullie meedenken!

blok
door blok - Jul 16, 2014 om 14:45
79 Antwoorden / 8 Vragen

ff ermee naar de winkel waar je m gekocht hebt ?

Cookies
door Cookies - Jul 21, 2014 om 11:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 21 jul 2014, 10:40]je kan hem ook in de kliko gooien ......

Dan wel tegelijk met jouw onzinnige reacties!

lv
door lvthn von ach - Jul 6, 2015 om 22:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had het ook, kon geen Vegen of Geen meer iezen voor schermbeveiliging. Overal gekeken op Internet en alles geprobeerd...uiteindelijk TOCH gelukt. Hoewel dit toppic reeds een jaar oud is toch de oplossing voor hen die, net als ik, op dit forum terecht kwamen met dit probleem.....: Instellingen/Beveilliging/ Aanmeldgegevens wissen (Alle certificaten wissen)....et voila. Hope this helps.

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2015 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lvhtn von ach,

Kijk, aan zo'n reactie hebben we iets.
Bedankt voor die oplossing.

Met vr.gr.