pe
door petrav2014 Apr 10, 2015 om 11:51
Huishouden & energie

Stoel waarvan rugleuning kraakt

Januari zijn door Piet Klerkx 2 draaistoelen en een bank van het merk Montél bij mij geleverd.
Eén van de stoelen draaide niet en had plooivorming. Gebeld en na aantal weken stoel eindelijk retour. Toen bleek de rugleuning te kraken als je er tegenaan leunt.
Monteur langs geweest en iets aan gedaan, en volgens hem is het acceptabel.

Vervolgens weer gebeld met Montél maar omdat de monteur het acceptabel vind word mijn klacht verder van tafel geveegd.
Plooivorming hebben ze overigens niets aan gedaan eerste keer ben ik nu nog mee bezig.

Wat het kraken betreft willen ze mij dus niet tegemoet komen, mijn mening is ik koop een nieuwe stoel die hoort goed te zijn en geen geluiden te maken.
Ik heb ze nu nog de gelegenheid gegeven de koop te ontbinden, want ben de stoel ondertussen spuugzat.
Willen ze mij hier ook niet in tegemoet komen wil ik de geschillen commissie inschakelen.

Is er iemand die hier verder ervaring mee heeft, met zowel geschillen commissie als Montél.

7033 21 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 11:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo petrav2014,

Je hebt te maken met de verkoper en moet dus niet bij Montél zijn.

Lees wat info hier.

Suc6

pe
door petrav2014 - Apr 10, 2015 om 12:08
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 11:57]Hallo petrav2014,

Je hebt te maken met de verkoper en moet dus niet bij Montél zijn.

Lees wat info hier.

Suc6

Als er iets is moet je de klantenservice bellen en dat is één en het zelfde nummer van zowel Piet Klerkx als Montél. Geen idee hoe dat verder in elkaar verweven zit.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 12:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@petrav2014,

.....Als er iets is moet je de klantenservice bellen en dat is één en het zelfde nummer van zowel Piet Klerkx als Montél.....
Maakt dan ook niet zoveel uit. Je belt dus met de klantenservice van de verkoper = Piet Klerkx.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@petrav2014,

Ik heb een klacht over mijn aankoop. Wat nu?

Bel of stuur een e-mail of een brief naar de verkoper en omschrijf uw klacht. Voeg waar mogelijk foto’s toe aan uw klacht. Geef aan binnen welke (redelijke) termijn* u verwacht dat de problemen opgelost dienen te zijn en welke stappen u zult overwegen als de winkelier niet aan deze wens kan voldoen. Let op: de winkelier mag u niet zonder meer doorverwijzen naar de fabrikant: u hebt namelijk een overeenkomst met de verkoper die u een goed product moet leveren. Wel zal vaak de fabrikant worden ingeschakeld voor een beoordeling van de klacht en een mogelijke oplossing daarvan (denk aan keukenapparatuur).

Wanneer de winkelier de klacht erkent dient deze middels de volgende volgorde opgelost te worden:

Herstellen (reparatie), wanneer dit niet mogelijk is dan
Vervangen (nieuw product), wanneer dit niet mogelijk is dan
Ontbinden (de koop ongedaan maken), dit laatste is alleen mogelijk als de winkelier geen mogelijkheid ziet het product te herstellen/vervangen of als dit al meerdere keren tevergeefs is geprobeerd. De ontbinding moet wel in verhouding staan met de ernst van de klacht.

* Is uw klacht gegrond? Dan dient de klacht binnen een redelijke termijn te worden opgelost. U kunt hierbij meestal uitgaan van de oorspronkelijke levertijd van het product.??Wanneer de klacht niet wordt opgelost kunt u contact opnemen met De Geschillencommissie, omdat u heeft gekocht bij een CBW-erkende winkel. Zij hebben deskundigen in huis die u klacht kunnen beoordelen en een rapport uitbrengen. Hierna wordt een bindend advies uitgebracht waar zowel u als de winkel zich aan moeten houden. Voor meer informatie kunt u kijken op www.degeschillencommissie.nl
(Bron:CBW-erkend)

Met vr.gr.

hansje klein
door hansje klein - Apr 10, 2015 om 14:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

PIET reageert op Klachtenkompas helemaal NIET!

Wanneer je vier italiaanse top-designerstoelen uit kunststofmateriaal koopt en je zakt door de eerste heen, terwijl de tweede en derde al beginnen te scheuren resp. te barsten.......laat PIET je ook barsten! omdat de garantietijd met twee maanden is overschreden. Tegoedbon van € 100,- of helemaal niets! Lijkt afweersysteem achter te zitten!

pe
door petrav2014 - Apr 10, 2015 om 14:40
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 12:39]@petrav2014,

Ik heb een klacht over mijn aankoop. Wat nu?

Bel of stuur een e-mail of een brief naar de verkoper en omschrijf uw klacht. Voeg waar mogelijk foto’s toe aan uw klacht. Geef aan binnen welke (redelijke) termijn* enz.


Al deze handelingen heb ik al gedaan. Stoel is al weggeweest, is al een monteur geweest. Ze hebben een ingebrekestelling van mij gehad, over 1 1/2 week verloopt de tijd die ze hadden gekregen.
Kreeg vanmorgen een mailtje dat ze bij hun standpunt blijven Heb ze nu gemeld dat ik de koop wil ontbinden en mijn geld terug wil.

Anders rest er denk ik niets anders dan toch maar de geschillen commissie.

pe
door petrav2014 - Apr 10, 2015 om 14:44
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=hänschen klein schreef op vrijdag 10 apr 2015, 14:17]PIET reageert op Klachtenkompas helemaal NIET!

Wanneer je vier italiaanse top-designerstoelen uit kunststofmateriaal koopt en je zakt door de eerste heen, terwijl de tweede en derde al beginnen te scheuren resp. te barsten.......laat PIET je ook barsten! omdat de garantietijd met twee maanden is overschreden. Tegoedbon van € 100,- of helemaal niets! Lijkt afweersysteem achter te zitten!



Dat is balen, heb je ook al verder actie ondernomen?

En klopt klachtenkompas reageren ze niet, heb ik ook al mijn klacht gedeponeerd.
Ik ben nu ook maar via fb begonnen en daar hebben ze in ieder geval al contact met mij opgenomen, of we er daar uitkomen weet ik niet, maar is het proberen in ieder geval waard. En tja openbare klachten zijn ze in ieder geval niet blij mee.

hansje klein
door hansje klein - Apr 10, 2015 om 15:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Foto's met detailopnames van scheur en barsten gestuurd. Over "gevaarlijk product' gemaild. Met één stoel langs geweest.......de hele procedure. Pietje-stoer: schikken of einde verhaal! Kon weliswaar geen bonnetje meer tonen, maar het product is was dus duidelijk ondeugdelijk. Advocaat gevraagd en die zei: neem die € 100,- en ik stuur je geen rekening. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen! That's it! Vier kapotte stoelen voor € 400,- min € 100,- was het domme eindresultaat. Had natuurlijk nog via een klacht en de klachtencommissie......enz.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 15:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@petrav2014,

.....Al deze handelingen heb ik al gedaan. Stoel is al weggeweest, is al een monteur geweest. Ze hebben een ingebrekestelling van mij gehad, over 1 1/2 week verloopt de tijd die ze hadden gekregen.
Kreeg vanmorgen een mailtje dat ze bij hun standpunt blijven Heb ze nu gemeld dat ik de koop wil ontbinden en mijn geld terug wil.

Anders rest er denk ik niets anders dan toch maar de geschillen commissie......

Als ze niet reageren (naar wens) dan zou ik inderdaad de geschillencommissie inschakelen. Klik hier.

Suc6

pe
door petrav2014 - Apr 10, 2015 om 16:15
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=hänschen klein schreef op vrijdag 10 apr 2015, 15:06]Foto's met detailopnames van scheur en barsten gestuurd. Over "gevaarlijk product' gemaild. Met één stoel langs geweest.......de hele procedure. Pietje-stoer: schikken of einde verhaal! Kon weliswaar geen bonnetje meer tonen, maar het product is was dus duidelijk ondeugdelijk. Advocaat gevraagd en die zei: neem die € 100,- en ik stuur je geen rekening. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen! That's it! Vier kapotte stoelen voor € 400,- min € 100,- was het domme eindresultaat. Had natuurlijk nog via een klacht en de klachtencommissie......enz.


Dat is de ellende soms sta je machteloos tegen zo'n bedrijf.

pe
door petrav2014 - Apr 10, 2015 om 16:16
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 15:25]Let op: het inschakelen van de commissie is in beginsel niet gratis:

H et k l a c h t e n g e l d b e d ra a gt : € 77,50: v o o r f ac t u u r b ed ra g e n t o t € 5 0 0, - € 10 2 , 50: v o o r f a c t uu r be dr a g e n va n € 5 0 0, - t o t € 1.50 0 , - € 12 7 , 50: v o o r f a c t uu r be dr a g e n va n a f € 1.5 0 0 , - . A n d er e k o s t e n h o e f t u n i e t t e m a k e n , m e t u it z o n d e r i n g v a n d e k o s t e n di e dir e ct ve r- b a n d h o u d e n m e t de pr o ced u re , z o al s p o rtik o s t e n e n r ei s k o s te n v o o r h e t b i jw o- n e n v a n d e z i t ti n g . De o n d er n e m e r m o e t u h e t k l a c h te n g e l d ( de e l s ) ver g o e de n i n- di e n u ( d eel s ) i n h e t g e lij k w o r d t g e s t e ld . S c h a k e lt u r ec h t s hu lp i n , d a n k o m e n d e k o s t e n d a a r v a n v oo r eig e n r eke n i n g
(Bron)

Heb de kosten er voor over.
Hoop alleen dat het niet zo ver hoeft te komen en dat we er op de een of andere manier uit gaan komen, maar ze zijn erg star.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@hänschen klein,

Speciaal voor jou:

Het klachtengeld bedaagt : € 77,50: voor factuurbedragen tot € 500, - € 102,50: voor factuurbedragen van € 500, - tot € 1.500 , - € 127,50: voor factuurbedragen vanaf € 1.500 , - . Andere kosten hoeft u niet te maken , met uitzondering van de kosten die direct verband houden met de procedure , zoals portikosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting . De ondernemer moet u het klachtengeld ( deels ) vergoeden indien u ( deels ) in het gelijk wordt gest ld . Schakelt u rechtshulp in , dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.

Je had ook even op Bron kunnen klikken. ;-)

hansje klein
door hansje klein - Apr 10, 2015 om 16:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

@edrick3
Heb ik vorig jaar al gedaan ;-).......inmiddels zit ik op nieuw gekochte stoelen, maar niet meer van PIET, want die gunde ik het NIET! Nooit meer niet!

hansje klein
door hansje klein - Apr 10, 2015 om 16:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

@petrav2014
Mijn ervaring was bij PIET in Amersfoort ......

pe
door petrav2014 - Apr 10, 2015 om 17:06
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=hänschen klein schreef op vrijdag 10 apr 2015, 16:44]@petrav2014
Mijn ervaring was bij PIET in Amersfoort ......

Het was Piet in Purmerend, maar winkel zelf verwijst naar de klantenservice, alhoewel ze zelf ook actie hebben ondernomen maar ook weinig kunnen uitrichten. Overigens via fb een klacht ingediend en ze gaan maandag contact opnemen, dus ben benieuwd.

user123
door user123 - Apr 10, 2015 om 20:31
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=petrav2014 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 16:15][quote=hänschen klein schreef op vrijdag 10 apr 2015, 15:06]Foto's met detailopnames van scheur en barsten gestuurd. Over "gevaarlijk product' gemaild. Met één stoel langs geweest.......de hele procedure. Pietje-stoer: schikken of einde verhaal! Kon weliswaar geen bonnetje meer tonen, maar het product is was dus duidelijk ondeugdelijk. Advocaat gevraagd en die zei: neem die € 100,- en ik stuur je geen rekening. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen! That's it! Vier kapotte stoelen voor € 400,- min € 100,- was het domme eindresultaat. Had natuurlijk nog via een klacht en de klachtencommissie......enz.


Dat is de ellende soms sta je machteloos tegen zo'n bedrijf.

Of je hebt gewoon totaal geen zaak.

Wanneer Piet zo'n zaak verliest kost ze dat veel geld, dus als ze het er op aan laten komen kun je er op rekenen dat zij sterk staan.

user123
door user123 - Apr 10, 2015 om 20:34
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=petrav2014 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 11:51]Januari zijn door Piet Klerkx 2 draaistoelen en een bank van het merk Montél bij mij geleverd.
Eén van de stoelen draaide niet en had plooivorming. Gebeld en na aantal weken stoel eindelijk retour. Toen bleek de rugleuning te kraken als je er tegenaan leunt.
Monteur langs geweest en iets aan gedaan, en volgens hem is het acceptabel.

Vervolgens weer gebeld met Montél maar omdat de monteur het acceptabel vind word mijn klacht verder van tafel geveegd.
Plooivorming hebben ze overigens niets aan gedaan eerste keer ben ik nu nog mee bezig.

Wat het kraken betreft willen ze mij dus niet tegemoet komen, mijn mening is ik koop een nieuwe stoel die hoort goed te zijn en geen geluiden te maken.
Ik heb ze nu nog de gelegenheid gegeven de koop te ontbinden, want ben de stoel ondertussen spuugzat.
Willen ze mij hier ook niet in tegemoet komen wil ik de geschillen commissie inschakelen.

Is er iemand die hier verder ervaring mee heeft, met zowel geschillen commissie als Montél.


Er is geen stoel welke geheel geruisloos is wanneer je hem gebruikt. Uw eis is daarom niet realistisch. Materiaal wat beweegt, veerkrachtig is en belast wordt maakt geluid.

Iemand die sterk staat heeft het niet nodig om overal steun te zoeken: die sleept de leverancier gewoon naar de geschillencommissie.

pe
door petrav2014 - Apr 10, 2015 om 21:18
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=user123 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 20:34][quote=petrav2014 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 11:51]Januari zijn door Piet Klerkx 2 draaistoelen en een bank van het merk Montél bij mij geleverd.
Eén van de stoelen draaide niet en had plooivorming. Gebeld en na aantal weken stoel eindelijk retour. Toen bleek de rugleuning te kraken als je er tegenaan leunt.
Monteur langs geweest en iets aan gedaan, en volgens hem is het acceptabel.

Vervolgens weer gebeld met Montél maar omdat de monteur het acceptabel vind word mijn klacht verder van tafel geveegd.
Plooivorming hebben ze overigens niets aan gedaan eerste keer ben ik nu nog mee bezig.

Wat het kraken betreft willen ze mij dus niet tegemoet komen, mijn mening is ik koop een nieuwe stoel die hoort goed te zijn en geen geluiden te maken.
Ik heb ze nu nog de gelegenheid gegeven de koop te ontbinden, want ben de stoel ondertussen spuugzat.
Willen ze mij hier ook niet in tegemoet komen wil ik de geschillen commissie inschakelen.

Is er iemand die hier verder ervaring mee heeft, met zowel geschillen commissie als Montél.


Er is geen stoel welke geheel geruisloos is wanneer je hem gebruikt. Uw eis is daarom niet realistisch. Materiaal wat beweegt, veerkrachtig is en belast wordt maakt geluid.

Iemand die sterk staat heeft het niet nodig om overal steun te zoeken: die sleept de leverancier gewoon naar de geschillencommissie.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat een stoel kraakt op het moment dat ik beweeg.
En ze weten dat ik naar de geschillencommissie ga indien zij mij niet tegemoet komen.
Plus het feit dat de plooien erbij hangen. Deze stoel is van af het begin niet goed geweest, en ik denk eerlijk gezegd dat zij denken dat het niet zo ver zal komen, dan vergissen ze zich behoorlijk.

user123
door user123 - Apr 10, 2015 om 21:41
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=petrav2014 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 21:18]Deze stoel is van af het begin niet goed geweest, en ik denk eerlijk gezegd dat zij denken dat het niet zo ver zal komen, dan vergissen ze zich behoorlijk.



Waarom dan de klacht nog niet ingediend ?

pe
door petrav2014 - Apr 10, 2015 om 21:46
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=user123 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 21:41][quote=petrav2014 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 21:18]Deze stoel is van af het begin niet goed geweest, en ik denk eerlijk gezegd dat zij denken dat het niet zo ver zal komen, dan vergissen ze zich behoorlijk.



Waarom dan de klacht nog niet ingediend ?

Omdat ik ze helaas eerst een redelijke termijn moet geven om met een oplossing te komen.
Heb ze anderhalve week geleden ingebreke gesteld met een termijn van 3 weken om de stoel te repareren of de toezegging dat ik een nieuwe krijg. Zo niet ontbind ik de koop, en als ze daar niet in mee gaan dan kan ik de klacht in gaan dienen, maar ik moet ze eerst de kans geven.
Die termijn loopt dus over anderhalve week af. Nu is het wel zo dat nu ook op fb een klacht heb ingediend, dus openbaar, dat er opeens actie ondernomen word en dat ze contact gaan opnemen.

hansje klein
door hansje klein - Apr 11, 2015 om 08:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Negatieve commentaren kùnnen TS in een betere positie helpen, maar PIET hecht misschien nog steeds helemaal geen waarde aan een toe- of afnemend miserabel imago.....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer