Stoel waarvan rugleuning kraakt
Januari zijn door Piet Klerkx 2 draaistoelen en een bank van het merk Montél bij mij geleverd.
Eén van de stoelen draaide niet en had plooivorming. Gebeld en na aantal weken stoel eindelijk retour. Toen bleek de rugleuning te kraken als je er tegenaan leunt.
Monteur langs geweest en iets aan gedaan, en volgens hem is het acceptabel.
Vervolgens weer gebeld met Montél maar omdat de monteur het acceptabel vind word mijn klacht verder van tafel geveegd.
Plooivorming hebben ze overigens niets aan gedaan eerste keer ben ik nu nog mee bezig.
Wat het kraken betreft willen ze mij dus niet tegemoet komen, mijn mening is ik koop een nieuwe stoel die hoort goed te zijn en geen geluiden te maken.
Ik heb ze nu nog de gelegenheid gegeven de koop te ontbinden, want ben de stoel ondertussen spuugzat.
Willen ze mij hier ook niet in tegemoet komen wil ik de geschillen commissie inschakelen.
Is er iemand die hier verder ervaring mee heeft, met zowel geschillen commissie als Montél.
[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 11:57]Hallo petrav2014,
Je hebt te maken met de verkoper en moet dus niet bij Montél zijn.
Lees wat info hier.
Suc6
Als er iets is moet je de klantenservice bellen en dat is één en het zelfde nummer van zowel Piet Klerkx als Montél. Geen idee hoe dat verder in elkaar verweven zit.
@petrav2014,
.....Als er iets is moet je de klantenservice bellen en dat is één en het zelfde nummer van zowel Piet Klerkx als Montél.....
Maakt dan ook niet zoveel uit. Je belt dus met de klantenservice van de verkoper = Piet Klerkx.
@petrav2014,
Ik heb een klacht over mijn aankoop. Wat nu?
Bel of stuur een e-mail of een brief naar de verkoper en omschrijf uw klacht. Voeg waar mogelijk foto’s toe aan uw klacht. Geef aan binnen welke (redelijke) termijn* u verwacht dat de problemen opgelost dienen te zijn en welke stappen u zult overwegen als de winkelier niet aan deze wens kan voldoen. Let op: de winkelier mag u niet zonder meer doorverwijzen naar de fabrikant: u hebt namelijk een overeenkomst met de verkoper die u een goed product moet leveren. Wel zal vaak de fabrikant worden ingeschakeld voor een beoordeling van de klacht en een mogelijke oplossing daarvan (denk aan keukenapparatuur).
Wanneer de winkelier de klacht erkent dient deze middels de volgende volgorde opgelost te worden:
Herstellen (reparatie), wanneer dit niet mogelijk is dan
Vervangen (nieuw product), wanneer dit niet mogelijk is dan
Ontbinden (de koop ongedaan maken), dit laatste is alleen mogelijk als de winkelier geen mogelijkheid ziet het product te herstellen/vervangen of als dit al meerdere keren tevergeefs is geprobeerd. De ontbinding moet wel in verhouding staan met de ernst van de klacht.
* Is uw klacht gegrond? Dan dient de klacht binnen een redelijke termijn te worden opgelost. U kunt hierbij meestal uitgaan van de oorspronkelijke levertijd van het product.??Wanneer de klacht niet wordt opgelost kunt u contact opnemen met De Geschillencommissie, omdat u heeft gekocht bij een CBW-erkende winkel. Zij hebben deskundigen in huis die u klacht kunnen beoordelen en een rapport uitbrengen. Hierna wordt een bindend advies uitgebracht waar zowel u als de winkel zich aan moeten houden. Voor meer informatie kunt u kijken op www.degeschillencommissie.nl
(Bron:CBW-erkend)
Met vr.gr.
PIET reageert op Klachtenkompas helemaal NIET!
Wanneer je vier italiaanse top-designerstoelen uit kunststofmateriaal koopt en je zakt door de eerste heen, terwijl de tweede en derde al beginnen te scheuren resp. te barsten.......laat PIET je ook barsten! omdat de garantietijd met twee maanden is overschreden. Tegoedbon van € 100,- of helemaal niets! Lijkt afweersysteem achter te zitten!
[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 12:39]@petrav2014,
Ik heb een klacht over mijn aankoop. Wat nu?
Bel of stuur een e-mail of een brief naar de verkoper en omschrijf uw klacht. Voeg waar mogelijk foto’s toe aan uw klacht. Geef aan binnen welke (redelijke) termijn* enz.
Al deze handelingen heb ik al gedaan. Stoel is al weggeweest, is al een monteur geweest. Ze hebben een ingebrekestelling van mij gehad, over 1 1/2 week verloopt de tijd die ze hadden gekregen.
Kreeg vanmorgen een mailtje dat ze bij hun standpunt blijven Heb ze nu gemeld dat ik de koop wil ontbinden en mijn geld terug wil.
Anders rest er denk ik niets anders dan toch maar de geschillen commissie.
[quote=hänschen klein schreef op vrijdag 10 apr 2015, 14:17]PIET reageert op Klachtenkompas helemaal NIET!
Wanneer je vier italiaanse top-designerstoelen uit kunststofmateriaal koopt en je zakt door de eerste heen, terwijl de tweede en derde al beginnen te scheuren resp. te barsten.......laat PIET je ook barsten! omdat de garantietijd met twee maanden is overschreden. Tegoedbon van € 100,- of helemaal niets! Lijkt afweersysteem achter te zitten!
Dat is balen, heb je ook al verder actie ondernomen?
En klopt klachtenkompas reageren ze niet, heb ik ook al mijn klacht gedeponeerd.
Ik ben nu ook maar via fb begonnen en daar hebben ze in ieder geval al contact met mij opgenomen, of we er daar uitkomen weet ik niet, maar is het proberen in ieder geval waard. En tja openbare klachten zijn ze in ieder geval niet blij mee.
Foto's met detailopnames van scheur en barsten gestuurd. Over "gevaarlijk product' gemaild. Met één stoel langs geweest.......de hele procedure. Pietje-stoer: schikken of einde verhaal! Kon weliswaar geen bonnetje meer tonen, maar het product is was dus duidelijk ondeugdelijk. Advocaat gevraagd en die zei: neem die € 100,- en ik stuur je geen rekening. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen! That's it! Vier kapotte stoelen voor € 400,- min € 100,- was het domme eindresultaat. Had natuurlijk nog via een klacht en de klachtencommissie......enz.
@petrav2014,
.....Al deze handelingen heb ik al gedaan. Stoel is al weggeweest, is al een monteur geweest. Ze hebben een ingebrekestelling van mij gehad, over 1 1/2 week verloopt de tijd die ze hadden gekregen.
Kreeg vanmorgen een mailtje dat ze bij hun standpunt blijven Heb ze nu gemeld dat ik de koop wil ontbinden en mijn geld terug wil.
Anders rest er denk ik niets anders dan toch maar de geschillen commissie......
Als ze niet reageren (naar wens) dan zou ik inderdaad de geschillencommissie inschakelen. Klik hier.
Suc6
[quote=hänschen klein schreef op vrijdag 10 apr 2015, 15:06]Foto's met detailopnames van scheur en barsten gestuurd. Over "gevaarlijk product' gemaild. Met één stoel langs geweest.......de hele procedure. Pietje-stoer: schikken of einde verhaal! Kon weliswaar geen bonnetje meer tonen, maar het product is was dus duidelijk ondeugdelijk. Advocaat gevraagd en die zei: neem die € 100,- en ik stuur je geen rekening. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen! That's it! Vier kapotte stoelen voor € 400,- min € 100,- was het domme eindresultaat. Had natuurlijk nog via een klacht en de klachtencommissie......enz.
Dat is de ellende soms sta je machteloos tegen zo'n bedrijf.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer