w.
door w. van dijk Dec 13, 2014 om 16:08
Huishouden & energie

Stookkosten

Mijn stookkosten voor 2013 zijn dermate hoog dat ik bezwaar heb gemaakt :

Rotterdam 2 december 2014
Onderwerp : bezwaar afrekening stookkosten
Kenmerk: contract

Geachte woonconsulente
Havensteder

In antwoord op uw schrijven

Volgens den Bilt:
Ook in de winter van 2013 lag de gemiddelde temperatuur onder normaal in De Bilt een halve graad lager dan het langjarig gemiddelde over 1981-2010). Dit klopt dus niet met wat U schrijft, n.l. dat 2013 de koudste winter van de afgelopen jaren was.
Het is dus in feite onmogelijk dat het significante verschil in de meterstand klopt, nogmaals doe ik alle
bijlagen van de afgelopen jaren erbij ter ondersteuning van dit opmerkelijke verschil, ik wijs er mede op dat zelfs de meter van de hal verbruik weergeeft, terwijl deze radiator nooit heeft aangestaan.

Het ongegrond verklaren van mijn bezwaar zonder wezenlijk onderzoek lijkt mij kort door de bocht en ik persisteer dus
mijn bezwaar.

Mijn verzoek is dus om hier terdege naar te kijken, want hoe je het ook bekijkt het klopt gewoon niet en het afdoen op afstand lijkt mij geen juiste manier om hiermee om te gaan.

Met vriendelijk groeten,

w. van dijk

Aanvulling :

Verbruik afgelopen jaren:

404 eenheden
438 eenheden
697 eenheden
951 eenheden
779 eenheden
dat bezwaar is ongegrond verklaard op grond van dat de winter van 2013 de koudste was van de afgelopen jaren en dat ik daarom meer hebt verbruikt.
Echter in 2012 zij de meters veranderd en had ik hetzelfde probleem daar is een correctie op toegepast, die nu afgedaan wordt met de woorden: U heeft geluk gehad, de medewerker had dat niet magen doen, zie het maar als coulance.
Ik wordt gedreigd met aanmaningen: incasso
Ik weet niet hoe ik hier uit kan komen, men wil dit opmerkelijke verschil niet uitzoeken en mijn idee is dat er iets niet klopt in de toelevering van de blokverwarming.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en welke weg moet ik bewandelen om dit te laten onderzoeken.
Na het wisselen van de meters kwam mijn verbruik op 1736 eenheden te staan, bezwaar gemaakt en er werden 957 eenheden gecompenseerd, dus het verbruik kwam op 779 eenheden.
Wie schets mijn verbazing dat ik voor 2013 op 2217 eenheden wordt afgerekend, weer bezwaar gemaakt en deze is afgewezen. m.i. vreemde zaak maar door de stugge houding van Havensteder kom ik geen stap verder en gaat er als ik niet betaal met incasso en deurwaarder gedreigd worden.
Wat kan ik doen, HELP!!!!!

505 1 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 13, 2014 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....DUBBELPOST.....

Klik hier.