w.
door w. van dijk Dec 13, 2014 om 16:08
Huishouden & energie

Stookkosten

Mijn stookkosten voor 2013 zijn dermate hoog dat ik bezwaar heb gemaakt :


Rotterdam 2 december 2014
Onderwerp : bezwaar afrekening stookkosten
Kenmerk: contract

Geachte woonconsulente
Havensteder

In antwoord op uw schrijven

Volgens den Bilt:
Ook in de winter van 2013 lag de gemiddelde temperatuur onder normaal in De Bilt een halve graad lager dan het langjarig gemiddelde over 1981-2010). Dit klopt dus niet met wat U schrijft, n.l. dat 2013 de koudste winter van de afgelopen jaren was.
Het is dus in feite onmogelijk dat het significante verschil in de meterstand klopt, nogmaals doe ik alle
bijlagen van de afgelopen jaren erbij ter ondersteuning van dit opmerkelijke verschil, ik wijs er mede op dat zelfs de meter van de hal verbruik weergeeft, terwijl deze radiator nooit heeft aangestaan.

Het ongegrond verklaren van mijn bezwaar zonder wezenlijk onderzoek lijkt mij kort door de bocht en ik persisteer dus
mijn bezwaar.

Mijn verzoek is dus om hier terdege naar te kijken, want hoe je het ook bekijkt het klopt gewoon niet en het afdoen op afstand lijkt mij geen juiste manier om hiermee om te gaan.


Met vriendelijk groeten,

w. van dijk




Aanvulling :

Verbruik afgelopen jaren:

2008
404 eenheden
2009
438 eenheden
2010
697 eenheden
2011
951 eenheden
2012
779 eenheden
dat bezwaar is ongegrond verklaard op grond van dat de winter van 2013 de koudste was van de afgelopen jaren en dat ik daarom meer hebt verbruikt.
Echter in 2012 zij de meters veranderd en had ik hetzelfde probleem daar is een correctie op toegepast, die nu afgedaan wordt met de woorden: U heeft geluk gehad, de medewerker had dat niet magen doen, zie het maar als coulance.
Ik wordt gedreigd met aanmaningen: incasso
Ik weet niet hoe ik hier uit kan komen, men wil dit opmerkelijke verschil niet uitzoeken en mijn idee is dat er iets niet klopt in de toelevering van de blokverwarming.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en welke weg moet ik bewandelen om dit te laten onderzoeken.
Na het wisselen van de meters kwam mijn verbruik op 1736 eenheden te staan, bezwaar gemaakt en er werden 957 eenheden gecompenseerd, dus het verbruik kwam op 779 eenheden.
Wie schets mijn verbazing dat ik voor 2013 op 2217 eenheden wordt afgerekend, weer bezwaar gemaakt en deze is afgewezen. m.i. vreemde zaak maar door de stugge houding van Havensteder kom ik geen stap verder en gaat er als ik niet betaal met incasso en deurwaarder gedreigd worden.
Wat kan ik doen, HELP!!!!!


505 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Dec 13, 2014 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

.....DUBBELPOST.....

Klik hier.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer