ka
door karinl76 Dec 29, 2013 om 10:49
Voeding & gezondheid

Stoomkoker

hallo

Heeft iemand ervaring met een stoomkoker? Ik zit er over te denken om een stoomkoker te kopen, omdat dat gezonder is zeggen ze. Maar nu vraag ik me af hoe lang je de producten moet koken? bv aardappels en groente en rijst. Is de kooktijd hetzelfde als bij koken in een gewone pan?

11977 16 Rapporteer

costnix
door costnix - Dec 29, 2013 om 10:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens op de webstek van Kieskeurig:

costnix
door costnix - Dec 29, 2013 om 10:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hierbij nog de directe link:
http://www.kieskeurig.nl/rijstkoker_stoomkoker

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2013 om 11:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo karinl76,

Info hier.
En hier.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 29, 2013 om 11:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De link van costnix: klik hier.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 29, 2013 om 11:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is geweldig (gebruiken ze veel in de horeca) en razend snel (groot voordeel voor de kreeft), enkel nog niet helemaal betaalbaar.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2013 om 14:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier de ervaringen van gebruikers. Er staat een goede tip tussen nl eerst eens proberen met een goedkoop stoommandje om te zien of het bevalt. Ik heb al vele jaren een rvs set, maar na enkele keren gebruiken heb ik het voor gezien gehouden, vroeger thuis idem. Te veel gedoe en ze nemen veel plaats in beslag. Als je vaak rijst eet is een rijststomer wel handig.

aurora1
door aurora1 - Dec 29, 2013 om 14:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling. Je hebt in de regel extra afwas omdat je de inhoud als die gaar is doorgaans in een andere pan moet doen om producten op smaak te maken, en/of de aardappels droog/droger te koken, om een saus te maken etc., en het kan lastig zijn om de gaatjes schoon te maken.

zwemmer
door zwemmer - Dec 29, 2013 om 23:09
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Tip: Er bestaat een boek met de titel "stoomkoken voor iedereen" . ISBN 9789044323054.

ka
door karinl76 - Dec 30, 2013 om 12:56
11 Antwoorden / 10 Vragen

hallo

bedankt voor de tips. maar ook in de links zie ik niet hoeveel tijd je gebruikt voor het koken van de producten. Ik kook nu in pan mijn aardappels bv iets meer dan 20 min. Kan je zeggen dat het in een stoomkoker ook zo lang duurt?

En ik heb bv een eierkoker. ben er zooooooo blij mee. En de eieren zijn klaar als het water op is. Gaat dat ook zo bij het stoomkoken van aardappels en groente in stoomkoker? Of gewoon bakje tot max vullen met water en de tijd instellen?
Krijg je bij het product een boekje waarin staat hoelang je bepaalde producten moeten koken?

Zwemmer. Als ik een stoomkoker ga kopen koop ik miss wel je aangeraden boekje. dank voor de tip.

aurora1
door aurora1 - Dec 30, 2013 om 13:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor de kookduur zullen schema's in de gebruiksaanwijzing staan en dat zal ook samenhangen met de hoeveelheden. Klik hier voor een voorbeeld (pdf).
En klik hier kwam ik ook nog tegen. Zomaar te vinden via Google.

hejoput
door hejoput - Dec 30, 2013 om 15:45
3 Antwoorden / 8 Vragen

ja ik kook mijn aardappelen en groente ook in de stoomkoker 20 tot 25 min.water erin en tijd instellen.

labren
door labren - Dec 30, 2013 om 18:58
862 Antwoorden / 0 Vragen

je bedoelt een snelkookpan , voor dat die op stoom zijn duurt net zolang als dat je het gewoon kookt of zelfs nog iets langer, ik heb zelf zon pan gekocht maar het is zonde van je geld

silverwing
door silverwing - Dec 30, 2013 om 20:18
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Karin , zowel op het apparaat als in de gebruikershandleiding wordt aangegeven hoe lang een bepaald artikel moet stomen .
Met vr. groet , Carel

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2013 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@labren

Een snelkookpan is niet hetzelfde als een stoomkoker.

aurora1
door aurora1 - Dec 30, 2013 om 21:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@labren, met een snelkookpan gaan zaken die normaal gesproken veel kooktijd vergen veel sneller dan met gewoon koken, anders gebruik je hem misschien niet goed. En zoals al gezegd het is geen stoompan (maar een hogedrukpan).

ja
door jaapvanderhout - Apr 25, 2014 om 12:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een kunststof stoom opzet stuk van Lékué bevalt erg goed gebruiken het bijna voor alle groenten en aardappelen. De smaak blijft veel beter bewaard.