Stoomstrijkgenerator kapot 1 maand buiten garantie
Mijn stoomstrijkgenerator (180,- euro nieuwprijs) is 1 maand buiten de garantie en kapot. Gebeld met Philips en die gaven aan dat ze dan normaal gesproken coulance zijn in de reparatie kosten. Stoomstrijkgenerator opgestuurd en krijg nu een prijsopgaven van 100,45 euro omdat er een printplaat kapot is. Dit is ruim de helft van de nieuwprijs voor een 2 jaar oud produkt, moet ik dit accepteren of kan ik nog iets anders doen?
Het enige wat u kan doen is via een rechtelijke procedure, maar dat kost geld en ik denk meer dan een nieuwe strijkijzer. Dat dan wel geen philips word.
Nee, dat zou ik niet accepteren, dan betaalt u in feite de inkoopsprijs van het stoomstrijkijzer, dat is lekker verdienen voor Philips. U heeft helaas wel de verkeerde weg bewandeld, u had het via de verkoper moeten doen, dan heeft u meer rechten.
Wat u nu het beste kunt doen is dit neerzetten bij kieskeurig, daar gaat u eens flink jammeren over dat stroomstrijkijzer, dat het veel te snel stuk is gegaan en zeg dat het u tegenvalt van Philips dat ze het strijkijzer niet kosteloos repareren.
Juist een printplaat moet langer meegaan.
Het is het proberen waard. Weet niet of het lukt.
Anders kunt naar mijn mening beter een nieuw kopen. Googel eens op 'stoomstrijkijzer aanbieding'. Genoeg keus. U hoeft niet perse een Philips want zoals u gemerkt heeft geeft dat merk geen garantie op een goed product.
Alweer: volgens de consumentenwetgeving als gemeld in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek dient u als het idee bestaat dat een aankoop defect is terwijl dat niet verwacht had mogen worden zich primair te wenden tot de verkoper.!! Naar mijn mening mag je verwachten dat een printplaat niet stukgaat, ook al is dat buiten de termijn van de fabrieksgarantie. Nog anders gezegd: als consument heeft u feitelijk NIETS te maken met fabrieksgarantie. Dat is meer een probleem voor de verkoper. Dit geldt niet als u het strijkijzer heeft gekocht mij de groothandel (bijv. MAKRO). BW art 7:17. Let op, de winkelier mag wegens het gebruik wel het gebruik deels aanrekenen bij herstel.
Mijn advies dus: op naar uw winkel.
[quote=gerritaltena schreef op woensdag 30 sep 2015, 13:13] art 7:17. Let op, de winkelier mag wegens het gebruik wel het gebruik deels aanrekenen bij herstel.
Mijn advies dus: op naar uw winkel.
Nee, dit klopt niet bij een non-conform product moet vervanging of herstel kosteloos zijn.
klik HIER
Waaruit
Herstel of vervanging moet “kosteloos” zijn, zo staat in de Europese richtlijn (1999/44/EG) waar dit allemaal op gebaseerd is. En kosteloos betekent ook echt kosteloos. De winkelier mag dus op geen enkele manier geld vragen wanneer de consument zijn recht op herstel of vervanging komt uitoefenen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer