ni
door nicky772 Jun 22, 2015 om 22:18
Voeding & gezondheid

Stoppen met een contract

Beste mensen,

Ik heb in maart een jaar contract afgesloten bij een fitness. Daarbij heb ik een extra optie erbij om onder mijn contract uit te komen. Ik kan mijn contract stop zetten als ik;
een blessure heb, een echtscheiding heb, ik ga verhuizen of als ik geen werk meer heb.

Nu is het geval dat ik juist meer ben gaan werken en er de tijd niet meer voor heb om te gaan sporten. Ik sta om 04:15 op en ik ben rond 17:45 pas thuis. Dan nog eten enzovoort en nog sporten... dat is niet te doen !

Iemand die ik ken zei dat er een nieuwe regel was dat je ten alle tijden je contract kon opzeggen en dat ze dat dan verplicht waren.

Mijn vraag is dus.

Is dat waar en waar kan ik dat vinden ?

539 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 22, 2015 om 22:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee hoor, contract is contract. Stilzwijgend verlengen ná de contractperiode is al een tijdje aan banden gelegd. Dat wil zeggen dat ze na de contractperiode overgaan naar een contract voor onbepaalde tijd, wat je dus maandelijks kan opzeggen.

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2015 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, u mag uw contract rustig opzeggen, maar u moet dan wel de resterende maanden betalen.

Oftewel, u bent niet verplicht om te gaan sporten, maar betalen zult u. Heel simpel.

mahadma
door mahadma - Jun 22, 2015 om 23:48
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Zeg op tijd op de juiste manier MET bewijzen op, bewaar die goed, en probeer een deal te maken voor de rest periode van het contract als je in één keer betaald. Je zal je contract moeten uitdienen of afkopen.

pi
door pieterwolters - Jun 23, 2015 om 08:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nicky772 schreef op maandag 22 jun 2015, 22:18]
Iemand die ik ken zei dat er een nieuwe regel was dat je ten alle tijden je contract kon opzeggen en dat ze dat dan verplicht waren.

Zonder de regelgeving te kennen moet je ook concluderen dat mocht zoiets ooit worden ingevoerd dat drijfzand is voor een gezonde bedrijfsvoering. Bedrijven moeten investeren naar rato van het aantal klanten, maar als die klanten ten alle tijden hun contract kunnen stoppen kan je dus weinig. Het gevolg zal zijn dat de abonnementsprijzen omhoog vliegen om het risico af te dekken. Verder is niemand z'n baan meer zeker als bedrijven dit moeten gaan doen.