gi
door gijsje49 Jul 18, 2015 om 20:51
Geldzaken & recht

Stopzetten rekeningnummer

Onlangs heb ik 1 van mijn rek.nummers stopgezet bij de ING. Tot mijn verbazing zag ik de volgende dag via internet dat ik geen toegang meer heb tot mijn overzichten van deze rekening, als ik een kopie wilde hebben van mijn bij-en afschrijvingen moest ik daarvoor schriftelijk een verzoek indienen. Ik kan zelfs niet bekijken of de restdaldi wel correct zijn overgeboekt naar mijn andere rekening bij de ING. Dit is toch vreemd?! Waarom niet de mogelijkheid geboden via internet tot alleen inzien??

12123 27 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 18, 2015 om 21:09
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Gijsje49,
U kunt het beste contact opnemen met ING, zij zullen u het nodige antwoord geven.
Vr, gr.

jo
door jorisw - Jul 18, 2015 om 21:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zo gek is dat toch niet? Waarom zou ING "resources" beschikbaar moeten houden in hun systemen voor niet-klanten? En hoe lang zouden ze dat dan beschikbaar moeten houden? Een week, een maand een jaar? Welke termijn ze ook hanteren, het is waarschijnlijk nooit goed.

jantje7
door jantje7 - Jul 18, 2015 om 21:24
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Aan het in stand houden van een betaalrekening zijn kosten verbonden. Door het opzeggen van deze rekening worden de kosten niet meer betaald. Dat is voor ING voldoende reden om de rekening voor u onzichtbaar te maken. Dit wordt overigens wel medegedeeld tijdens het opzeggen.
Dus eerst even een overzicht downloaden en dan pas opzeggen.

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2015 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar downloadde u die afrekeningen dan niet regelmatig ? U had natuurlijk ook gewoon maandelijks een papieren afrekening kunnen laten komen.

En u ziet toch op uw andere rekening of daar het juiste saldo binnenkomt?

door 1953 - Jul 19, 2015 om 00:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom de bankrekeningnummer niet per 30 september 2015 beëindigd? U betaalt sowieso dan voor deze 3de kwartaal uw bijdrage voor deze bankrekeningnummer. Dan hoefde u niet meer voor het 4de kwartaal 2015 bijdrage te betalen.

U had natuurlijk ook vooraf uw gegevens zelf kunnen uitprinten of op een andere wijze doen opslaan.

ho
door hopetobehelping - Jul 19, 2015 om 09:43
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gijs49,

u zult toch wel weten welk bedrag er nog op de rekening stond bij het opzeggen van de rekening ?
Verdere bankafschriften, jaaropgaven zult u van ING met de post ontvangen.

Bij het opzeggen van de laatste rekening bij ING worden ook alle bijbehorende producten beëindigd, dus ook uw internetbankieren. Meer informatie kunt u hier lezen.

Het zou wellicht handig zijn als u dit nu allemaal nog in kon zien via internetbankieren. Maar als de optie er niet is dan is die er niet. Met de laatste uitdraai die u zelf heeft gemaakt (of had kunnen maken) en de post van ING die u zult ontvangen beschikt u wel over alle gegevens en kunt u het ook controleren.

ph
door phpieterse - Jul 20, 2015 om 11:34
24 Antwoorden / 8 Vragen

Had dezelfde ervaring bij de Rabobank.
In de kleine lettertjes staat inderdaad dat dat zo gebeuren zal.
Na jaren van betalen voor het gebruik van MIJN geld tegen een schandalige rente vragen ook zij extra geld voor een download van je gegevens.
Natuurlijk eindigt het ergens, maar een mailtje een week van te voren of zo, zou wel attent zijn.

vr1944
door vr1944 - Jul 20, 2015 om 11:36
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Merkwaardig dat je de vraag hier stelt niet de moeite neemt om de klantenservice te bellen. Ook op ING.nl was er wel antwoord op je vraag geweest . Je krijgt nog een eindafrekening van de ING.

cantate
door cantate - Jul 20, 2015 om 12:01
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het gewoon logisch dat er na opzeggen geen inzage meer is in gegevens online. De dienst is dan gewoon gestopt. Het is sowieso altijd het beste om het zekere voor het onzekere te nemen en te zorgen dat je altijd de meest up-to-date gegevens hebt van zulke belangrijke zaken.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 20, 2015 om 12:07
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@Gijsje49,
Op de overgebleven rekening zult u kunnen zien of de restsaldi van de gestopte rekening is bij geschreven.

hansje klein
door hansje klein - Jul 20, 2015 om 12:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer je de auto wegdoet, kun je er niet meer mee rijden.......toch?

Voor toekomstige bank-overstappers dus een TIP: zet alles over, maar beëindig de oude bankverbinding/rekening nog niet tot er geen onduidelijkheden meer zijn.

De overstapservice is in ieder geval een aanrader voor binnenlandse boekingen.

ef
door efdee - Jul 20, 2015 om 13:26
3 Antwoorden / 2 Vragen

Om kosten te besparen doen banken er alles aan om hun rekeninghouders van papieren afschriften af te krijgen o.m. met de belofte dat alles te allen tijde online "in the cloud" beschikbaar is. Bovendien moet je als particulier tot vijf jaar alle financiële gegevens bewaren.

Het lijkt me dus alleszins redelijk dat de banken jouw financiële gegevens tot minimaal vijf jaar online beschikbaar houden zonder verdere kosten.

NB. Als je bij de ING opzegt, verspeel je ook nog ineens al je zgn. rentepunten. Die vertegenwoordigen toch ook een zeker bedrag dat je als korting kunt inzetten bijv. bij het huren van een vakantiewoning.

re
door retsok - Jul 20, 2015 om 13:28
31 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jorisw schreef op zaterdag 18 jul 2015, 21:24]Zo gek is dat toch niet? Waarom zou ING "resources" beschikbaar moeten houden in hun systemen voor niet-klanten? En hoe lang zouden ze dat dan beschikbaar moeten houden? Een week, een maand een jaar? Welke termijn ze ook hanteren, het is waarschijnlijk nooit goed.

Het is ook niet goed. Iedereen met een ING rekening weet dat er van de afschriften geen printversie wordt geleverd. Dus is het bijna onmogelijk om je afschriften te downloaden en of op te slaan. De bank is verplicht de afschriften een zeer lange termijn te bewaren, ( ik dacht 2 jaar, maar kan ook 1 wezen) dus waarom zou ik er in die tijd niet over kunnen beschikken? Ik weet uit ervaring dat de ING zeer klantonvriendelijk is met klanten die meerdere rekeningen hebben. Ik heb er 3 door de overname van postgiro. Ik heb de afgelopen weken mijn rekeningoverzichten willen downloaden en uitprinten. Dat gaat gewoon niet. En de zogenaamde klantenservice bestaat uit studenten van een belcentrale die van niks weten. Zij lezen alleen vanaf hun scherm de informatie voor.

hansje klein
door hansje klein - Jul 20, 2015 om 13:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=efdee schreef op maandag 20 jul 2015, 13:26]

NB. Als je bij de ING opzegt, verspeel je ook nog ineens al je zgn. rentepunten. Die vertegenwoordigen toch ook een zeker bedrag dat je als korting kunt inzetten bijv. bij het huren van een vakantiewoning.

Ik ben ook weg bij de ING-bank en heb gevraagd of ik een geschatte tegenwaarde van 1.000.000 rentepunten aan een goed doel kan schenken en.....wat denk je?

Die punten zijn uiteindelijk NIETS waard!

redfloor
door redfloor - Jul 20, 2015 om 13:40
166 Antwoorden / 21 Vragen

Retsok, wat bedoel je dat er van de afschriften geen printversie wordt geleverd? Ik download elke drie maanden alle afschriften van mijn gewone rekening en mijn spaarrekening. Zien er exact zo uit als vroeger mijn papieren afschriften.

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2015 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@retsok
@efdee
@hanschen

Wat ern gekkigheid allemaal. Men kan nog steeds één maal per maand een gratis papieren afschrift krijgen. Downloaden en zelf opslaan of uitprinten is een fluitje van een cent.

Natuurlijk zijn die rentepunten helemaal niets waard. Dan kan men toch zien aan de spullen die men kan aanschaffen? Veel duurder dan in de winkel

hansje klein
door hansje klein - Jul 20, 2015 om 13:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 20 jul 2015, 13:46]@retsok
@efdee
@hanschen

Wat ern gekkigheid allemaal. Men kan nog steeds één maal per maand een gratis papieren afschrift krijgen. Downloaden en zelf opslaan of uitprinten is een fluitje van een cent.

Natuurlijk zijn die rentepunten helemaal niets waard. Dan kan men toch zien aan de spullen die men kan aanschaffen? Veel duurder dan in de winkel

Tijger1 vergeet, dat TS al opgezegd had en juist dáárom geen inzicht meer in de rekening(en) heeft en natuurlijk ook de rentenpunten kwijt is! D Consumentenbond had ooit een actie, waarbij afgelopen en waardeloze kado-bonnen alsnog konden worden teruggeven voor goede doelen. Dat zou herhaald moeten worden met de rentepunten.......helaas pindakaas!

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2015 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die rentepunten zijn sowieso al helemaal niets waard.

ba
door bassie16 - Jul 20, 2015 om 14:02
43 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij volkomen logisch dat je geen inzicht meer hebt in een rekening die je eerder hebt opgezegd. Wat had u eigenlijk verwacht, dat u gewoon nog een paar dagen of langer de beschikking had over de gegevens van die rekening? Dat zou toch raar zijn, het is uw rekening immers niet meer.

an
door annet25 - Jul 20, 2015 om 14:12
8 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat ik pas geleden mijn ING rekening heb opgezegd heb ik alle afschriften uitgeprint. In de voorwaarden kun je lezen dat je er nooit meer bij kunt.
Alles uitprinten dus ook de berichten die nog krijgt van ING.

donkschr
door donkschr - Jul 20, 2015 om 14:16
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb 2 of 3 jaar geleden 1 van mijn betaalrekeningen bij Triodos bank opgezegd. Een heel jaar heb ik deze rekening daarna nog kunnen inzien via internet. Ook dagafschriften en jaaroverzicht waren gewoon te printen. Uiteraard konden er geen betalingen meer worden gedaan (saldo was nul).

js
door jsb15 - Jul 20, 2015 om 14:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

Jouw opgebouwde rentepunten zijn ook weg.

js
door jsb15 - Jul 20, 2015 om 15:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

Worden niet overgeschreven naar jouw 2e rekening....Ik heb de ING beschuldigd van diefstal van mijn rentepunten.

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2015 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=jsb15 schreef op maandag 20 jul 2015, 15:11]Worden niet overgeschreven naar jouw 2e rekening....Ik heb de ING beschuldigd van diefstal van mijn rentepunten.

Waar hebt u het over?

besseldekker
door besseldekker - Jul 20, 2015 om 16:39
123 Antwoorden / 0 Vragen

Ook by ABN Amro is het nog maandenlang mogelijk de gegevens in te zien, nadat de rekening (alle rekeningen) is (zijn) opgezegd. Er is niets "logisch" aan onmiddellijke afsluiting — al moet worden toegegeven dat een bank daarvoor kán kiezen.

Ten overvloede: TS zegt in de oorspronkelijke bijdrage niet dat hij/zij geen klant meer is: er is slechts één van de rekeningen opgezegd!

fr
door fransap43 - Jul 20, 2015 om 17:57
24 Antwoorden / 4 Vragen

Bij het doorlezen van de antwoorden valt me op dat sommigen nogal "lullig" op de vraag van Gijsje49 reageren. Zoiets van "waarom kijk je zelf niet even in de kleine lettertjes, waarom dit niet, waarom dat niet of botweg dat moet je toch weten". Gijsje vindt iets raar en stelt spontaan in dit forum een vraag. Zoals met de meeste vragen, als je alle wetboeken en jurisprudenties en algemene voorwaarden kent heeft deze vragenrubriek geen bestaansrecht meer. Dus Gijsjes kunnen gewoon doorgaan met vragen en als lezers de vragen onzin vinden dan kan men gewoon geen reactie geven.

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2015 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fransap43

Gijsje hoeft de wetboeken helemaal niet door te lezen.

Gidsje zegt iets op en vindt het dan raar dat het niet meer gebruikt kan worden. Maar dat is dus niet raar.