Onlangs heb ik 1 van mijn rek.nummers stopgezet bij de ING. Tot mijn verbazing zag ik de volgende dag via internet dat ik geen toegang meer heb tot mijn overzichten van deze rekening, als ik een kopie wilde hebben van mijn bij-en afschrijvingen moest ik daarvoor schriftelijk een verzoek indienen. Ik kan zelfs niet bekijken of de restdaldi wel correct zijn overgeboekt naar mijn andere rekening bij de ING. Dit is toch vreemd?! Waarom niet de mogelijkheid geboden via internet tot alleen inzien??
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Zo gek is dat toch niet? Waarom zou ING "resources" beschikbaar moeten houden in hun systemen voor niet-klanten? En hoe lang zouden ze dat dan beschikbaar moeten houden? Een week, een maand een jaar? Welke termijn ze ook hanteren, het is waarschijnlijk nooit goed.
Aan het in stand houden van een betaalrekening zijn kosten verbonden. Door het opzeggen van deze rekening worden de kosten niet meer betaald. Dat is voor ING voldoende reden om de rekening voor u onzichtbaar te maken. Dit wordt overigens wel medegedeeld tijdens het opzeggen. Dus eerst even een overzicht downloaden en dan pas opzeggen.
Waarom de bankrekeningnummer niet per 30 september 2015 beëindigd? U betaalt sowieso dan voor deze 3de kwartaal uw bijdrage voor deze bankrekeningnummer. Dan hoefde u niet meer voor het 4de kwartaal 2015 bijdrage te betalen.
U had natuurlijk ook vooraf uw gegevens zelf kunnen uitprinten of op een andere wijze doen opslaan.
u zult toch wel weten welk bedrag er nog op de rekening stond bij het opzeggen van de rekening ? Verdere bankafschriften, jaaropgaven zult u van ING met de post ontvangen.
Bij het opzeggen van de laatste rekening bij ING worden ook alle bijbehorende producten beëindigd, dus ook uw internetbankieren. Meer informatie kunt u hier lezen.
Het zou wellicht handig zijn als u dit nu allemaal nog in kon zien via internetbankieren. Maar als de optie er niet is dan is die er niet. Met de laatste uitdraai die u zelf heeft gemaakt (of had kunnen maken) en de post van ING die u zult ontvangen beschikt u wel over alle gegevens en kunt u het ook controleren.
Had dezelfde ervaring bij de Rabobank. In de kleine lettertjes staat inderdaad dat dat zo gebeuren zal. Na jaren van betalen voor het gebruik van MIJN geld tegen een schandalige rente vragen ook zij extra geld voor een download van je gegevens. Natuurlijk eindigt het ergens, maar een mailtje een week van te voren of zo, zou wel attent zijn.
Merkwaardig dat je de vraag hier stelt niet de moeite neemt om de klantenservice te bellen. Ook op ING.nl was er wel antwoord op je vraag geweest . Je krijgt nog een eindafrekening van de ING.
Ik vind het gewoon logisch dat er na opzeggen geen inzage meer is in gegevens online. De dienst is dan gewoon gestopt. Het is sowieso altijd het beste om het zekere voor het onzekere te nemen en te zorgen dat je altijd de meest up-to-date gegevens hebt van zulke belangrijke zaken.
Wanneer je de auto wegdoet, kun je er niet meer mee rijden.......toch?
Voor toekomstige bank-overstappers dus een TIP: zet alles over, maar beëindig de oude bankverbinding/rekening nog niet tot er geen onduidelijkheden meer zijn.
De overstapservice is in ieder geval een aanrader voor binnenlandse boekingen.
Om kosten te besparen doen banken er alles aan om hun rekeninghouders van papieren afschriften af te krijgen o.m. met de belofte dat alles te allen tijde online "in the cloud" beschikbaar is. Bovendien moet je als particulier tot vijf jaar alle financiële gegevens bewaren.
Het lijkt me dus alleszins redelijk dat de banken jouw financiële gegevens tot minimaal vijf jaar online beschikbaar houden zonder verdere kosten.
NB. Als je bij de ING opzegt, verspeel je ook nog ineens al je zgn. rentepunten. Die vertegenwoordigen toch ook een zeker bedrag dat je als korting kunt inzetten bijv. bij het huren van een vakantiewoning.
[quote=jorisw schreef op zaterdag 18 jul 2015, 21:24]Zo gek is dat toch niet? Waarom zou ING "resources" beschikbaar moeten houden in hun systemen voor niet-klanten? En hoe lang zouden ze dat dan beschikbaar moeten houden? Een week, een maand een jaar? Welke termijn ze ook hanteren, het is waarschijnlijk nooit goed.
Het is ook niet goed. Iedereen met een ING rekening weet dat er van de afschriften geen printversie wordt geleverd. Dus is het bijna onmogelijk om je afschriften te downloaden en of op te slaan. De bank is verplicht de afschriften een zeer lange termijn te bewaren, ( ik dacht 2 jaar, maar kan ook 1 wezen) dus waarom zou ik er in die tijd niet over kunnen beschikken? Ik weet uit ervaring dat de ING zeer klantonvriendelijk is met klanten die meerdere rekeningen hebben. Ik heb er 3 door de overname van postgiro. Ik heb de afgelopen weken mijn rekeningoverzichten willen downloaden en uitprinten. Dat gaat gewoon niet. En de zogenaamde klantenservice bestaat uit studenten van een belcentrale die van niks weten. Zij lezen alleen vanaf hun scherm de informatie voor.
[quote=efdee schreef op maandag 20 jul 2015, 13:26]
NB. Als je bij de ING opzegt, verspeel je ook nog ineens al je zgn. rentepunten. Die vertegenwoordigen toch ook een zeker bedrag dat je als korting kunt inzetten bijv. bij het huren van een vakantiewoning.
Ik ben ook weg bij de ING-bank en heb gevraagd of ik een geschatte tegenwaarde van 1.000.000 rentepunten aan een goed doel kan schenken en.....wat denk je?
Retsok, wat bedoel je dat er van de afschriften geen printversie wordt geleverd? Ik download elke drie maanden alle afschriften van mijn gewone rekening en mijn spaarrekening. Zien er exact zo uit als vroeger mijn papieren afschriften.
Wat ern gekkigheid allemaal. Men kan nog steeds één maal per maand een gratis papieren afschrift krijgen. Downloaden en zelf opslaan of uitprinten is een fluitje van een cent.
Natuurlijk zijn die rentepunten helemaal niets waard. Dan kan men toch zien aan de spullen die men kan aanschaffen? Veel duurder dan in de winkel
[quote=tijger1 schreef op maandag 20 jul 2015, 13:46]@retsok @efdee @hanschen
Wat ern gekkigheid allemaal. Men kan nog steeds één maal per maand een gratis papieren afschrift krijgen. Downloaden en zelf opslaan of uitprinten is een fluitje van een cent.
Natuurlijk zijn die rentepunten helemaal niets waard. Dan kan men toch zien aan de spullen die men kan aanschaffen? Veel duurder dan in de winkel
Tijger1 vergeet, dat TS al opgezegd had en juist dáárom geen inzicht meer in de rekening(en) heeft en natuurlijk ook de rentenpunten kwijt is! D Consumentenbond had ooit een actie, waarbij afgelopen en waardeloze kado-bonnen alsnog konden worden teruggeven voor goede doelen. Dat zou herhaald moeten worden met de rentepunten.......helaas pindakaas!
Het lijkt mij volkomen logisch dat je geen inzicht meer hebt in een rekening die je eerder hebt opgezegd. Wat had u eigenlijk verwacht, dat u gewoon nog een paar dagen of langer de beschikking had over de gegevens van die rekening? Dat zou toch raar zijn, het is uw rekening immers niet meer.
Voordat ik pas geleden mijn ING rekening heb opgezegd heb ik alle afschriften uitgeprint. In de voorwaarden kun je lezen dat je er nooit meer bij kunt. Alles uitprinten dus ook de berichten die nog krijgt van ING.
Ik heb 2 of 3 jaar geleden 1 van mijn betaalrekeningen bij Triodos bank opgezegd. Een heel jaar heb ik deze rekening daarna nog kunnen inzien via internet. Ook dagafschriften en jaaroverzicht waren gewoon te printen. Uiteraard konden er geen betalingen meer worden gedaan (saldo was nul).
[quote=jsb15 schreef op maandag 20 jul 2015, 15:11]Worden niet overgeschreven naar jouw 2e rekening....Ik heb de ING beschuldigd van diefstal van mijn rentepunten.
Ook by ABN Amro is het nog maandenlang mogelijk de gegevens in te zien, nadat de rekening (alle rekeningen) is (zijn) opgezegd. Er is niets "logisch" aan onmiddellijke afsluiting — al moet worden toegegeven dat een bank daarvoor kán kiezen.
Ten overvloede: TS zegt in de oorspronkelijke bijdrage niet dat hij/zij geen klant meer is: er is slechts één van de rekeningen opgezegd!
Bij het doorlezen van de antwoorden valt me op dat sommigen nogal "lullig" op de vraag van Gijsje49 reageren. Zoiets van "waarom kijk je zelf niet even in de kleine lettertjes, waarom dit niet, waarom dat niet of botweg dat moet je toch weten". Gijsje vindt iets raar en stelt spontaan in dit forum een vraag. Zoals met de meeste vragen, als je alle wetboeken en jurisprudenties en algemene voorwaarden kent heeft deze vragenrubriek geen bestaansrecht meer. Dus Gijsjes kunnen gewoon doorgaan met vragen en als lezers de vragen onzin vinden dan kan men gewoon geen reactie geven.
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten. Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer) Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)
Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet.
Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen.
Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer