paarsje
door paarsje Mar 14, 2015 om 11:45
Auto & vervoer

Storing tanken onbemande pomp

Hoi,

Ik heb laatst getankt bij een Avia Xpress in Rotterdam (walenburgerweg). Pomp 1 had blijkbaar een storing. Ik deed mijn pinpas in de machine. Alles leek ok. Maar het tanken lukte niet. Er kwam geen benzine uit. De slang maakte zo'n soort klik geluid als wanneer je tank vol zit (mijn tank was niet vol) De teller was ook niet op 0 gesproken. Het bedrag van de vorige tanker is van mijn rekening afgeschreven (dat zag ik pas later op internetbankieren). Toen ben ik naar een andere pomp gegaan en heb ik daar getankt.

Nu wil ik het onterecht afgeschreven bedrag terug, maar Avia kan geen afwijking ontdekken en weigeren mij mijn geld terug te geven.
Wat kan ik nu doen om alsnog mijn geld terug te krijgen?

Alvast bedankt!

4681 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 11:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas ..... weinig.
Gevalletje welles - nietes.
Ook geen bon met stand 0 dus?

paarsje
door paarsje - Mar 14, 2015 om 11:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het moet toch ergens te zien zijn dat er geen benzine is getankt op dat moment? Lijkt mij dat ze dat ook moeten bijhouden?

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 12:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@paarsje,

Maar er is wél benzine getankt .... door je voorganger.
Daar is blijkbaar iets fout gegaan.

sw
door swat1500 - Mar 14, 2015 om 12:30
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Uw verhaal lijkt niet te kloppen. Normaliter doe je eerst de pas in de automaat, maak de keuze wat je wil tanken, voer de pincode in en verwijder na het ok dan de pas.
Pas daarna wordt de pomp vrijgegeven. Zodra na het tanken her vulpistool wordt teruggehangen wordt de transactie voltooid. Het door u beschrevene kan dus eigenlijk niet plaats vinden.
Nu Avia stelt niets bijzonders te hebben kunnen vast stellen zult u moeten bewijzen dat het geld onrechtmatig is afgeschreven.
Als u geen getuige heeft die uw verhaal kan ondersteunen wordt het lastig.
Als er cameratoezicht is en de beelden worden bewaard, kunt u vragen of ze daarnaar willen kijken of u een kopie willen. Wellicht kunnen de beelden uw verweer steunen.

ho
door hopetobehelping - Mar 14, 2015 om 13:21
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste paarsje,

wat een bijzonder verhaal.
Passen de 'liters' die u bij pomp in rekening zijn gebracht en de 'liters' die bij de andere pomp getankt heeft bij elkaar opgeteld überhaupt wel in de tank van uw auto ?
Stel het is allebei 40 liter, een gewone personenauto heeft geen tank van 80 liter (tenzij men jerry-cans of zo gaat vullen uiteraard).
Hoe lang is het geleden ? Al die onbemande pompen zullen toch wel (om fraude tegen te gaan) camera's hebben waarmee wordt opgenomen wie er tankt en wat er gebeurd.

Vraag Avia Xpress of ze video beelden hebben. De datum/tijd welke u nodig heeft vind u in uw internet bankieren (datum/tijd afschrijving).
Met video beelden moet toch duidelijk te zien hoe het gegaan is.
Het is natuurlijk onzinnig als iemand 2 keer tankt binnen een paar minuten bij hetzelfde benzine station, dat moet Avia Xpress toch ook begrijpen. Lijkt me een goed argument om de beelden die gemaakt zijn te gaan bekijken.
Dat moet Avia Xpress zelf toch ook willen, als dit vaker gebeurt dan gaat het ze veel klanten kosten.