julesvermeire81
door julesvermeire81 May 19, 2015 om 12:08
Voeding & gezondheid

Super Food

Tegenwoordig is "Super Food" zo'n trend. Kan iemand mij uitleggen waarom opeens zo veel mensen hier zo'n fan van zijn? Ik begrijp het niet helemaal...

1342 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 19, 2015 om 12:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik ook niet. ;-)

Maar veel (?) mensen zijn blijkbaar 'trendgevoelig' en denken dat dat je-van-het is.
Moeten ze zelf weten, toch?
Ik zou zeggen: laat ze maar.

valerius-2
door valerius-2 - May 19, 2015 om 12:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Misschien een soort van doping om zich sterker te voelen.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 19, 2015 om 12:53
39 Antwoorden / 4 Vragen

Ja het is inderdaad echt duur! Maar is het ook gezonder dan normale producten?

edrick3
door edrick3 - May 19, 2015 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Maar is het ook gezonder dan normale producten?.....
Alleen voor de portemonnee van de verkopers!

Superfoods zouden door een hoog gehalte aan goede voedingsstoffen en antioxidanten allerlei positieve effecten hebben op de gezondheid. Maar geclaimde gezondheidseffecten van superfoods zijn over het algemeen niet voldoende wetenschappelijk onderbouwd.

Voorbeelden van superfoods zijn gojibessen, cacaobonen, hennepzaad, tarwegras. Maar ook bessen, rode druiven, knoflook, vette vis (omega-3-vetzuren), olijfolie, bepaalde noten en donkere chocolade worden wel als superfood gezien.

Het Voedingscentrum is van mening dat er geen superfoods bestaan. Niet één voedingsmiddel kan alle essentiële voedingstoffen leveren die het lichaam nodig heeft. Gevarieerd eten volgens de Schijf van Vijf is de beste manier om alle belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen.
(bron)

sjjoppy
door sjjoppy - May 19, 2015 om 13:44
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Julesvermeire81,
het belangrijkste is goed kauwen.
Vr, gr

me
door mein33 - May 19, 2015 om 14:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Naar mijn idee, niets meer en niets minder, als een HYPE.
Vandaag dit en morgen weer iets anders.
Als er één intrapt volgt de rest van zelf (als makke schaapjes).
Het is je reinste geldklopperij en de koper(s) zijn waarschijnlijk van mening dat het wel goed moet zijn omdat het duur is.
Vaak kost de grondstof maar enkele tientallen eurocenten per Kg, maar door er een mooie naam aan te geven, het in een aanlokkelijke verpakking te doen en er een uitgekookte reclame campagne aan toe te voegen, is de potentiële koper snel in verleiding gebracht om een veelvoud hiervan te betalen.

gerbera
door gerbera - May 21, 2015 om 17:36
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Als u bedenkt dat een aantal van die zgn superfoods al héél lang gebruikt worden in vogelvoer en diervoeders kunt u op uw klompen aanvoelen dat dit een hype is van bedrijven die hier geld in zien. En zingen als een kanariepiet zal u, ook hiermee, niet lukken. Hooguit janken als een kat als u de prijzen ziet.

tenormin
door tenormin - May 26, 2015 om 10:34
16828 Antwoorden / 108 Vragen

klik hier . Denk ook niet dat dit een lang leven beschoren is, los van dat het gezond is, is het ook duur en het geldt voor de meeste mensen dat het een te grote aanslag op de portemonnee is. En, als iets "trendy" slaat men vaak door. Maar niet voor lang hoor. (Ik vergelijk het maar, voor het gemak, met het sonjabakkeren).

gompy2
door gompy2 - May 26, 2015 om 10:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=julesvermeire81 schreef op dinsdag 19 mei 2015, 12:08]Tegenwoordig is "Super Food" zo'n trend. Kan iemand mij uitleggen waarom opeens zo veel mensen hier zo'n fan van zijn? Ik begrijp het niet helemaal...
Wie wel?
Quote:
Vroeger was er eten. Nu is er eten dat food heet. Anders dan anders. Beter. Super. Want gewoon gezond is niet gezond genoeg. Superfood is tegen kanker maar voor een stralende huid. Het helpt tegen ouderdom en maakt dat je tegen de wind in kunt fietsen. Super voor alles, een supergoede handel bovendien. De Keuringsdienst wil een graantje meepikken en gaat op zoek naar een goudmijn in de polder. Want waarom moet iets dat super is altijd van heel ver komen?

Klik hier-> Superfoods-1

Quote:
Zaad knagen, dat verveelt kennelijk niet. Het gaat nog super met superfoods. Vorig seizoen ontdekte de Keuringsdienst dat het vaak vogelvoer is, opgediend in een andere verpakking. In een speciaalzaak troffen we naast chiazaad een nieuwe goudmijn in superfoods. Tijd voor een vingeroefening in marketing. Wen er maar aan.

Klik hier-> Superfoods-2

audb
door audb - Jun 22, 2015 om 13:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is gewoon een excuses om in het weekend goed te kunnen doorzakken :)
net als extra vitamines (*) is het gewoon onzin om het te gebruiken maar toch zijn er mensen die er soms heel veel geld aan uitgeven tot wel €50,- per potje voor een maand terwijl alleen vitamine C en mits voor geschreven is door een arts vitamine D echt belangrijk is de rest krijgt je gewoon binnen door goed te eten.
Alleen alcoholisten zouden vitamine B moeten gebruiken maar die geven toch liever geld uit aan biergist :)

Gr
door Grunn1 - Jun 23, 2015 om 15:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Koop een zakje vogelzaad lekker goedkoop en de inhoud bevat zo'n 75 % superfood.