he
door helm72 Jan 21, 2015 om 11:55
Winkels & webshops

Supermarktslager

Heeft degene die in de supermarkt staat op de vleesafdeling een slagersvakdiploma.
Ik zie namelijk steeds meer dat dames/jongens het vlees snijden en er is geen echte slager meer aanwezig?
Mag dit wel?
slager was of is toch een beschermd beroep?
Viel me op bij de Jumbo

1408 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2015 om 11:58
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Bij een drogist werken verkoopmedewerkers onder de verantwoording van de gediplomeerde drogist of assistent drogist. Zal bij de slager wel net zo zijn.

pino123
door pino123 - Jan 21, 2015 om 12:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het vlees wordt kant en klaar ingepakt aangeleverd in de supermarkt. Daar hebben ze geen slager voor nodig.

Vleeswaren worden meestal ook niet gesneden door de slager in een slagerij....

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2015 om 12:30
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pino123 schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:10]Het vlees wordt kant en klaar ingepakt aangeleverd in de supermarkt. Daar hebben ze geen slager voor nodig.

Vleeswaren worden meestal ook niet gesneden door de slager in een slagerij....

't Is dat ik de goede man niet naar zijn papieren vraag, maar hier in de AH XL is een "echte" slager (in de slagerij) die het vlees gewoon afsnijd naar gelang men nodig heeft. En ja, er liggen ook voorverpakte vleeswaren vandaag vers van het mes gesneden staat er op.

he
door helm72 - Jan 21, 2015 om 13:00
1 Antwoorden / 2 Vragen

In sommige suppermarkten word alles aangeleverd dat klopt maar in de grotere niet daar is was vroeger altijd een slager aanwezig.
Nu weet ik dat in zo'n grote supermarkt de slager weg is en er geen voor terug gekomen is.
Daar word het vlees namelijk gewoon gesneden door iemand zonder papieren en de vraag was daarom ook mag dit zomaar i.v.m. de kwaliteit of de manier waarop iets gesneden moet worden

valerius-2
door valerius-2 - Jan 21, 2015 om 13:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er moet wel altijd een vakkundig gediplmeerde slager aanwezig zijn. Precies het zelfde als bij de normale slagers winkel.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2015 om 14:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@helm72, zojuist even contact opgenomen met "mijn" AH. Hier is "toevallig" een echte slager, maar gepensioneerd, dus in wezen hebt u gelijk. Er werd me ook verteld dat ze niet, zoals in echte slagerijen, gediplomeerde slagers in dienst hebben en dat deze slager dus gewoon een soort toevalstreffer is die daar werkt. Ze draaien dus inderdaad niet hun gehakt zelf, ook al ligt het, net zoals bij een echte slager, in grote bakken. Wordt dus inderdaad aangeleverd. En de goede man kon me niet vertellen of dit alles zo maar mocht. Misschien is het mogelijk dat bij uw eigen supermarkt eens aan te kaarten?

gompy2
door gompy2 - Jan 21, 2015 om 14:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het per locatie of filiaal van een supermarkt verschillend is.
Veel grote (XL) filialen hebben wel één of meer slagers rond lopen.
In Zwolle is een (Boni) supermarkt die heeft er wel 5 rondlopen.
"Ons slagersbedrijf is gevestigd in de Bonisupermarkt te Zwolle. Al vanaf 1986 jaar bedienen wij hier een breed publiek, vooral afkomstig uit de wijken Assendorp, Pierik, Centrum en Zwolle Zuid."

"Dit blijkt ook uit het feit dat er maar liefs 5 volledig gediplomeerde slagers, van de in totaal 12 werknemers, bij ons in vaste dienst zijn, sommige al meer dan 20 jaar."

Klik-> Hier

Verder heb je wel supermarkten die slager "inlenen".
"Inleners.
Slagers Partners is een gevestigd bedrijf met ervaren krachten. We verstaan het slagersvak in al zijn facetten, zowel uitvoerend als organisatorisch. Wij leveren slagers aan de ambachtelijke slagerij op de hoek, slagerijketens en supermarktslagerijen.".
Klik-> Hier

En voorbewerkte vleeswaren kunnen wel in een grote fabriek voorbewerkt worden onder toezicht van een gediplomeerde slager.

Hoe meer jongeren in een slagerij van een supermarkt, des te lager de loonkosten, en dat is wat telt

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 21, 2015 om 16:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:30]En ja, er liggen ook voorverpakte vleeswaren vandaag vers van het mes gesneden staat er op.
Dat kennen we van AH, het gehakt zou ook vers zijn. Lag/ligt? meestal tot 5 jaar in de diepvries (in Botswana), voordat het verkocht werd/wordt?.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2015 om 16:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@lekkerisdat; ik proef niet of het uit Botswana komt; koop überhaupt geen gehakt in supermarkt, schreef alleen dat ik het in gewone schalen zoals bij de slager, zag.

di
door digioma - Jan 21, 2015 om 22:55
646 Antwoorden / 29 Vragen

Kleindochter werkt bij een zeer grote firma in vleeswaren. Op haar afdeling worden elders in het bedrijf gesneden vleeswaren verpakt voor de verkoop. Grappig... soms zegt ze "we hebben vandaag voor die, en die, en die supermarkt" gewerkt. Kwestie van verschillende stickers en prijskaartjes plakken op de pakjes. Er zijn heel strenge regels voor wat betreft hygiëne in het bedrijf, maar zijzelf heeft echt geen slagersopleiding...

pi
door pieterwolters - Jan 22, 2015 om 00:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pino123 schreef op woensdag 21 jan 2015, 12:10]Het vlees wordt kant en klaar ingepakt aangeleverd in de supermarkt. Daar hebben ze geen slager voor nodig.

Dat is niet bij alle supermarkten het geval. Er zijn nog genoeg supermarkten met een "echte" slagerij, oftewel een afdeling waar vlees wordt gesneden, gehakt wordt gemalen en waar je speciale producten kunt krijgen.