n3
door n33nina Aug 9, 2014 om 11:52
Geldzaken & recht

Svb sociale verzekeringsbank

krijg mijn pensioen per kwartaal uitbetaald.
De SVB berekent mijn partnertoeslag op grond van het maandinkomen. Dat betekend dat ik 4 maanden per jaar een hoger gezamelijk inkomen heb en daardoor een lagere toeslag ontvang omdat ik in die maanden mijn inkomen boven Euro 2612 ligt. Gemiddeld over 12 maanden ligt ik echter onder die grens.DE SVB heeft blijkbaar nooit over middelen gehoord.Weet iemand of deze zienswijze van de SVB terecht is

867 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 9, 2014 om 12:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klink onlogisch inderdaad. Wat geeft de SVB als reden om geen rekening te houden met de kwartaalbetalingen?

n3
door n33nina - Aug 9, 2014 om 12:03
3 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 9 aug 2014, 12:01]Klink onlogisch inderdaad. Wat geeft de SVB als reden om geen rekening te houden met de kwartaalbetalingen?

gerbera
door gerbera - Aug 9, 2014 om 12:09
7348 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=n33nina schreef op zaterdag 9 aug 2014, 12:03][quote=diumenge schreef op zaterdag 9 aug 2014, 12:01]Klink onlogisch inderdaad. Wat geeft de SVB als reden om geen rekening te houden met de kwartaalbetalingen? Om te antwoorden vult u de tekst in op reageren hieronder.

n3
door n33nina - Aug 9, 2014 om 12:17
3 Antwoorden / 5 Vragen

De SVB geeft geen reden op. Brengt het, volgens hus te veel betaald bedrag, in mindering op de uitkering van augustus

diumenge
door diumenge - Aug 9, 2014 om 12:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als u er naar informeert zullen ze dat wel moeten doen. Dus hebt u de SVB gevraagd waarom ze het op deze manier doen en geen rekening houden met de kwartaalbetaling?

diumenge
door diumenge - Aug 9, 2014 om 12:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U ontvangt dan trouwens toch een beschikking? U kunt daar altijd tegen in bezwaar gaan, kost niets en dwingt ze om de zaak nogmaals goed te bekijken en indien ze vinden in hun recht te staan uitgebreid te motiveren.

Anders maar een kijken of er wat over te vinden is op deze site: Stichting Adviesgroep Bestuursrecht.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2014 om 13:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u zelf ook wel doorgegeven dat het een driemaandelijks pensioen is?

Dus gewoon bezwaar maken.

fi
door fisbel - Aug 9, 2014 om 22:55
851 Antwoorden / 3 Vragen

De SVB rekent de driemaandelijkse uitbetaling van het pensioen toe aan het tijdstip waarop deze is genoten. Omrekenen naar een maandbedrag zou ingaan tegen de beleidsregel hierboven. Door de uitbetaling van het pensioen per 3 maanden komt uw gezamenlijk inkomen in deze maanden hoger uit dan € 2616,01 bruto per maand. Hierdoor wordt u met (maximaal) 10% op uw partnertoeslag gekort.

U zult naar de pensioenverzekeraar moeten om te verzoeken de driemaandelijkse uitbetaling om te zetten in een maandelijkse uitbetaling. Maar de pensioenverzekeraar heeft ook zo z'n uitvoeringsregels en zal aan zo'n verzoek waarschijnlijk niet tegemoetkomen. Een verzoek richten aan uw pensioenverzekeraar lijkt me echter kansrijker dan een bezwaarschrift indienen bij het SVB.

n3
door n33nina - Aug 29, 2014 om 12:15
3 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=n33nina schreef op zaterdag 9 aug 2014, 11:52]krijg mijn pensioen per kwartaal uitbetaald.
De SVB berekent mijn partnertoeslag op grond van het maandinkomen. Dat betekend dat ik 4 maanden per jaar een hoger gezamelijk inkomen heb en daardoor een lagere toeslag ontvang omdat ik in die maanden mijn inkomen boven Euro 2612 ligt. Gemiddeld over 12 maanden ligt ik echter onder die grens.DE SVB heeft blijkbaar nooit over middelen gehoord.Weet iemand of deze zienswijze van de SVB terecht is