fr
door fred_78 Feb 26, 2015 om 08:41
Geldzaken & recht

SwimBee Dwaling in Contract

Beste lezers.
Ik heb sinds deze week een geschil met zwemschool SwimBee. Mijn dochter is op de zondag naar een proefles geweest en daar leek alles leuk en gezellig. Zij vond het leuk en ik heb daar gesproken met een van de SwimBee medewerkers over hoe nu verder. Ik kon mij daar terplekke inschrijven. Ik vroeg aan deze dame wat er gedaan kon worden aan het lesrooster aangezien mijn dochter maar 2 weekenden in de maand bij mij is en dus maar van de helft van de lessen gebruik kan maken. Dit snapte zij en dat zou dan ook maar de helft van de kosten met zich meebrengen. Logisch, zou je denken. Ik heb het formulier ingevuld en zij zou dit doorgeven aan de administratie. Misschien iets te goedertrouw van mij maar je verwacht dat alles correct gebeurt.
Nu krijg ik op dinsdag een email waar niets in is vermeld van deze afspraak en ik besluit te bellen met SwimBee. Ik krijg de financiële administratie aan de lijn en spreek een bijzonder onhebbelijke dame die zegt dat dit helemaal niet kan en ik gewoon pech heb en moet betalen. Dit loopt uit op een vervelend gesprek. De dag erna krijg ik de factuur per email toegestuurd voor 80 euro (4 lessen per maand) wat wederom niet conform de afspraak is die ik gemaakt heb met de dame in het zwembad. Ik bel wederom op om dit voor te leggen en krijg dezelfde dame van de administratie aan de lijn. Zij zou dit bespreken met haar leidinggevende maar daar heb ik een hard hoofd in. Ik besluit dit ook per email te bevestigen om een ‘paper trail’ te creëren. SwimBee houdt voet bij stuk en zegt dat ik het maandelijkse bedrag moet betalen of het direct kan afkomen voor 75% van de som voor 6 maanden les. 360 euro. Schandalig. Ik heb nog geen les genoten en er is een duidelijke vorm van dwaling, genoeg reden voor ontbinden van dit contract.
Had ik geweten dat 2 lessen per maand niet mogelijk was had ik natuurlijk nooit een verbintenis aangegaan. 40 euro per les is belachtelijk.
SwimBee licht mensen op en is een stugge, niet servicegerichte, organisatie. Zeer teleurstellend.
Maar wat moet ik nu verder doen om onder dit contract uit te komen. Ik heb er allang geen zin meer in bij deze club. Hebben jullie ervaring hiermee of met SwimBe?
Dank,
Alfredo

480 2 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Feb 26, 2015 om 09:24
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Het is vervelend voor u, maar u had deze afwijkende afspraak direct op het inschrijfformulier moeten (laten) vermelden. Nu zit u met een bewijsprobleem. Probeer de bewuste medewerker nogmaals te spreken en neem dat gesprek op waarin zij hopelijk e.e.a. bevestigt. Als dat niet lukt, raad ik u aan het voorstel te accepteren.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2015 om 10:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fred_78,

.....Hebben jullie ervaring hiermee of met SwimBe?......
Lees maar eens hier

Met vr.gr.