ro
door rost3 Jul 14, 2014 om 13:11
Voeding & gezondheid

Swimbee

Voordat ik tot verdere actie overga, zou ik graag jullie mening hierover willen weten. Van Oktober 2012 tot mei 2014 heeft mijn dochter zwemles gehad bij Swimbee. Ik had een pakket afgenomen, met een garantie voor haar a diploma. Dit heeft zij behaald. Hierna moest ik haar uitschrijven. Ik had al meerdere malen gevraagd hoe dat in zijn werk ging, aangezien we wilden stoppen. Dit zou zich vanzelf wijzen, ik moest eerst maar eens zien dat ze af zou zwemmen. Meteen na het behalen van haar a diploma heb ik haar uitgeschreven aan de balie, door middel van een uitschrijf formulier. Op dit formulier stonden data per wanneer ze uitgeschreven zou zijn. De eerste datum was in juni. Ik zei het meisje achter de balie dat ik dit niet begreep: ik wilde graag per direct stoppen. "Tja, u krijgt er nog een maand bij!" zei ze vrolijk. Ze vinkte het eerste hokje aan. Vervolgens ben ik gaan bellen, maar kreeg geen normaal contact. Men kon mij niet verder helpen. Na anderhalve week kreeg ik twee rekeningen van Billink B.V. In totaal voor 100 euro (de eerste was voor een week, de tweede voor een maand; een periode is bij Swimbee 5 weken). Toen ik begon bij Swimbee waren de kosten voor een maand zwemles nog 60 euro, inmiddels is het 72 euro. Omdat ik een garantiepakket had gekocht, ben ik nooit op de hoogte gebracht hiervan. Ik ben ook nooit op de hoogte gebracht van een opzegtermijn. Na herhaaldelijk mailen verwees men mij keer op keer door naar de algemene voorwaarden, zonder deze uit te leggen. In deze algemene voorwaarden staan echter geen specificaties met betrekking tot het garantie pakket. Ik heb mijn dochter niet naar zwemles laten gaan en toen mij duidelijk was dat ik van hun moest betalen (gezien hun fantastische communicatie die pas na weken reageert) en het geen foutje was, waren de zwemlessen praktisch afgelopen.
Uiteindelijk heb ik een lange mail geschreven waarin ik de algemene voorwaarden puntsgewijs en mijn probleem met hun bespreek. Hierop kreeg ik een tegenvoorstel: mijn dochter mocht instromen in het B&C programma en dan zou ik nu alvast gaan betalen en dat zou van de pakket kosten afgehaald worden. Daarbij mocht ze een zwempak uitkiezen. Ik had nog een andere optie: wel betalen, maar dan werd de eerste factuur(a 20 euro) kwijtgescholden, de tweede moest ik wel betalen (72 euro). Ik wil helemaal niets betalen en voel me zwaar geschoffeerd. Daarbij vind ik de service tijdens de zwemlessen en de communicatie in geen verhouding tot de prijs staan, sterker nog, overal is het beter (en goedkoper!). Omdat ik niet in de problemen wil komen, financieel, hier nu mijn vraag. Wat moet ik doen: betalen of verder gaan? Is er een kans dat ik win en andere ouders hiervoor behoedt? Ik vind het namelijk onrechtvaardig dat je niet zelf de keuze hebt te stoppen met het afnemen van zwemlessen, maar dat je automatisch vijf weken doorgaat. Nu begrijp ik dat een maand opzegtermijn in de regel logisch is, maar het behalen van een diploma lijkt mij een afronding van een periode. Daarna is het aan de ouders en het kind om door te gaan. Daarbij: dit vindt plaats na ieder diploma. Daarnaast vind ik het bedrag exhorbitant hoog (de vioollessen van mijn dochter zijn goedkoper en die zijn prive!)

Ik hoop iets te horen! En NIET van de medewerkers van Swimbee zelf, want naspeuren op het internet leert dat zij telkenmale zelf reageren (en dan niet uit hoofde van de organisatie, maar als geinteresseerde), wat natuurlijk voor een vertroebeld beeld zorgt!

5510 16 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - Jul 14, 2014 om 14:03
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Heel vervelend, die miscommunicatie over de juiste manier van uitschrijven. Ik heb de algemene voorwaarden opgezocht en daar staat het volgende in:

art. 11 Opzegging
Opzegging is mogelijk na het verstrijken van de minimale abonnementsduur van 6 maanden.
In afwijking van het voorgaande is opzegging tevens mogelijk met ingang van de prijswijziging zoals genoemd in artikel 10, voor zover deze meer bedraagt dan een verhoging op grond van het Consumenten Prijs Index cijfer.
Met inachtneming van het voorgaande kan de overeenkomst worden opgezegd tegen het einde van een betaalperiode en met inachtneming van een betaalperiode.
Opzegging dient steeds schriftelijk plaats te vinden middels het bij Swimbee te verkrijgen uitschrijfformulier. Dit formulier dient te worden ingeleverd op de leslocatie of aangetekend te worden verzonden.

Bij art. 1 staat dat de algemene voorwaarden gelden voor alle aanbiedingen, dus ook voor het garantiepakket.

U schrijft dat u niet op de hoogte bent gesteld van de algemene voorwaarden. Lees even dit. Klik.

ro
door rost3 - Jul 16, 2014 om 00:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Boppe,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben hier allemaal van op de hoogte, maar ik zou graag advies willen over mijn positie als consument. Wat moet ik nu doen? Betalen? Of verdere stappen ondernemen?

door 1953 - Jul 16, 2014 om 02:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Een warrig verhaal zonder alinea's!

Begreep eruit dat er een garantiepakket van slagen was afgenomen. Dochter is voor haar A-diploma geslaagd.

U moest zelf alsnog na het slagen de zwemlessen bij Swimbee opzeggen. Vreemde gedachtegang van Swimbee. Of u heeft de voorwaarden niet gelezen bij het aangaan van het garantiepakket?

Mogelijk dat Swimbee vanuit zou kunnen gaan dat na het slagen uw dochter voor haar B-diploma zou gaan.

Al met al betaalt u waarschijnlijk nog door en moet schriftelijk, liefst aangetekend, Swimbee opzeggen als het conform de voorwaarden kunt opzeggen.

diumenge
door diumenge - Jul 16, 2014 om 06:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Verhaal is prima te lezen hoor.

Dat de prijs te hoog is naar uw mening is feitelijk niet relevant, maar ik begrijp wel dat u dat er bij haalt.

In het algemeen kan je bijna nooit ergens direct stoppen, dus het is ook niet vreemd dat bij het uitschrijven er nog een betaalperiode bij kwam conform de voorwaarden, hoewel een periode van 5 weken wel wat vreemd is.

Door het garantiepakket wordt het allemaal wat ingewikkeld, want ik begrijp daaruit dat als uw dochter niet geslaagd was de lessen door zouden gaan? Dus u had nooit per een vast periode kunnen opzeggen, hooguit m.i.v. het behalen van het diploma.

U hebt meerdere malen geïnformeerd hoe uit te schrijven en toen werd steeds verwezen naar het wachten tot het behalen van het diploma. Dat maakt u zaak iets sterker, maar het is natuurlijk moeilijk aan te tonen.

Hoewel er van alles aan te merken is op hun wijze van communiceren zit u volgens mij aan één betaalperiode vast.

cl
door claudie222 - Oct 24, 2014 om 20:18
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb meerdere mails gestuurd en krijg geen reactie. Mijn zoon wordt ook niet uitgeschreven en die hebben ze zelfs het water in gedwongen, waarna we zeker niet meer bij ze zwemmen. Maar er is zoveel gebeurd en ze liegen zoveel. Nooit van me leven laat ik nog een kind daar zwemmen. Ze blijven factureren en deurwaarders sturen. Hangen de telefoon zo op en reageren op mails pas na bijna 4 maanden.
Ze vertellen ons dat wij slechte ouders zijn en onze kinderen anders op moeten voeden. We moeten onze kinderen in het zwembad achterlaten zonder dat er een leraar ook maar ons heeft opgevangen aan het begin van een les.
Zie je het al voor je je kind die niet kan zwemmen even het zwembad insturen.
Nee nooit meer
3 zwemlessen in totaal denk ik 15 minuten het water in geweest en dan er 60 euro voor betaald. En de leraren laten je gewoon staan. Of de grote dikke leidinggevend komt naar je kind toe en sleept hem hysterisch gillend het water in waar hij huilend om zijn moeder schreeuwt.
Echt heel goed voor een kind dat al heel erg gevoelig is
Een woord neigt naar mishandeling

cl
door claudie222 - Nov 1, 2014 om 13:34
12 Antwoorden / 1 Vragen

Kan ook vermelden dat ik een aangetekende brief heb verstuurd (een overeenkomst vernietigen wegens dwaling) en dat Swimbee die heeft geopend, dichtgeplakt met plakband en daarna toch nog heeft teruggestuurd als zijnde onvolledig/foutief adres....

Swimbee
Zuidkade 110
2741 JG Waddinxveen

Kan iemand mij vertellen hoe dat mogelijk is.

Maar ja dat is Swimbee

cl
door claudie222 - Feb 9, 2015 om 15:16
12 Antwoorden / 1 Vragen

We zijn op zoek naar medestanders tegen Swimbee. Als u zich bij ons wil voegen. We zijn nu al met meerdere mensen en hoe meer hoe beter. Neem dan contact op met ons. Mijn naam is Claudia Buurman uit Amsterdam ik zit op facebook/

ve
door vera coljee - Feb 9, 2015 om 21:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Claudia,

Ik heb je al een bericht gestuurd op facebook. Wij hebben net zoals vele anderen problemen met Swimbee. Wij zijn nu al ruim twee jaar bezig met het A diploma en de technieken zijn nog steeds niet goed. We hebben zelfs bij een andere zwemschool eind vorig jaar een proefles gedaan voor turbo zwemmen. En die gaven aan dat onze kinderen daar niet voor in aanmerking kwamen, omdat de slagingskans nihil was. Dit omdat ze niet eens goed de schoolslag konden, en dat na bijna twee jaar zwemles bij Swimbee. Dit ondanks het zogenaamde garantie pakket dat ze binnen één jaar hun diploma zouden hebben. Er is zoveel mis met deze organisatie dat het een wonder is dat ze nog bestaan.

Als hobby hebben ze kantontevredenheid ipv zorgen voor goede zwemlessen en juiste communicatie naar ouders. Want ze denken door te intimideren veel te bereiken, dit blijkt uit de agressieve en asociale houding tijdens de zwemlessen en de mails die ze sturen.

Ons advies ga NOOIT ZWEMLESSEN NEMEN BIJ SWIMBEE!

Groet Vera

d1
door d1975 - Mar 26, 2015 om 15:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben bijzonder ontstemd over deze organisatie. Op alle manieren verloopt het contact altijd stroef en lijkt meedenken een onmogelijke opgave.
Ze annuleren lessen op voorhand, die zij wel in rekening brengen. Je mag inhalen maar de inhaalles mogelijkheden zijn zeer beperkt. (lessen zijn vrijdag of zaterdag tussen 16u en 18u).
De tarieven zijn bijzonder hoog.
Aan 'restitutie' doen ze niet (het vooraf afzeggen van lessen die later in rekening worden gebracht vinden ze daar ook onder vallen. Behalve met kerst, dan brengen die die les dan niet in rekening)
De minimale contract periode is een half jaar. (dat is erg lang als de lessen/organisatie toch niet bevallen)
De betaalperiode wordt gerekend over 4 weken, de opzegtermijn is 5 weken en moet op de laatste dag van de betaalperiode (of iets dergelijks)
De rij is eindeloos en ik ben moedeloos.
Ik sluit me aan bij het advies: NEEM NOOIT ZWEMLESSEN BIJ SWIMBEE!

ma
door matc - Oct 7, 2015 om 09:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaringen met swimbee zijn ook zeer negatief. Mijn zoontje heeft nu al meer dan 2 jaar zwemles. Hij heeft het eerste jaar in het brons badje gezeten. Hij zit nu al meer dan 1 jaar in het zilver badje. Swimbee is hiermee dus 2x zo duur EN zwemles duurt 2x zo lang als bij andere zwemscholen. Alle communicatie hierover verloopt enorm moeizaam en ronduit slecht. Er is feitelijk geen sprake van een leerlingvolg systeem. Als ouder krijg je geen enkele feedback en zelf lijkt swimbee de voortgang ook nauwelijks in de gaten te houden. Als je de andere ouders spreekt in rotterdam hebben deze ook allemaal in meer of mindere mate dezelfde ervaring. Het enige unique selling point van swimbee is dat ze geen wachtlijsten hebben. Inmiddels weet ik wel hoe dat komt. De allerhoogste prijs voor de eindeloze en vrijwel nutteloze zwemlessen zonder enige terugkoppeling over voortgang en slechte communicatie. Ik sluit me graag aan bij gezamenlijke acties tegen swimbee.

swimbeefloor
door swimbeefloor - Nov 3, 2015 om 16:28
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rost3 schreef op maandag 14 jul 2014, 13:11]Voordat ik tot verdere actie overga, zou ik graag jullie mening hierover willen weten. Van Oktober 2012 tot mei 2014 heeft mijn dochter zwemles gehad bij Swimbee. Ik had een pakket afgenomen, met een garantie voor haar a diploma. Dit heeft zij behaald. Hierna moest ik haar uitschrijven. Ik had al meerdere malen gevraagd hoe dat in zijn werk ging, aangezien we wilden stoppen. Dit zou zich vanzelf wijzen, ik moest eerst maar eens zien dat ze af zou zwemmen. Meteen na het behalen van haar a diploma heb ik haar uitgeschreven aan de balie, door middel van een uitschrijf formulier. Op dit formulier stonden data per wanneer ze uitgeschreven zou zijn. De eerste datum was in juni. Ik zei het meisje achter de balie dat ik dit niet begreep: ik wilde graag per direct stoppen. "Tja, u krijgt er nog een maand bij!" zei ze vrolijk. Ze vinkte het eerste hokje aan. Vervolgens ben ik gaan bellen, maar kreeg geen normaal contact. Men kon mij niet verder helpen. Na anderhalve week kreeg ik twee rekeningen van Billink B.V. In totaal voor 100 euro (de eerste was voor een week, de tweede voor een maand; een periode is bij Swimbee 5 weken). Toen ik begon bij Swimbee waren de kosten voor een maand zwemles nog 60 euro, inmiddels is het 72 euro. Omdat ik een garantiepakket had gekocht, ben ik nooit op de hoogte gebracht hiervan. Ik ben ook nooit op de hoogte gebracht van een opzegtermijn. Na herhaaldelijk mailen verwees men mij keer op keer door naar de algemene voorwaarden, zonder deze uit te leggen. In deze algemene voorwaarden staan echter geen specificaties met betrekking tot het garantie pakket. Ik heb mijn dochter niet naar zwemles laten gaan en toen mij duidelijk was dat ik van hun moest betalen (gezien hun fantastische communicatie die pas na weken reageert) en het geen foutje was, waren de zwemlessen praktisch afgelopen.
Uiteindelijk heb ik een lange mail geschreven waarin ik de algemene voorwaarden puntsgewijs en mijn probleem met hun bespreek. Hierop kreeg ik een tegenvoorstel: mijn dochter mocht instromen in het B&C programma en dan zou ik nu alvast gaan betalen en dat zou van de pakket kosten afgehaald worden. Daarbij mocht ze een zwempak uitkiezen. Ik had nog een andere optie: wel betalen, maar dan werd de eerste factuur(a 20 euro) kwijtgescholden, de tweede moest ik wel betalen (72 euro). Ik wil helemaal niets betalen en voel me zwaar geschoffeerd. Daarbij vind ik de service tijdens de zwemlessen en de communicatie in geen verhouding tot de prijs staan, sterker nog, overal is het beter (en goedkoper!). Omdat ik niet in de problemen wil komen, financieel, hier nu mijn vraag. Wat moet ik doen: betalen of verder gaan? Is er een kans dat ik win en andere ouders hiervoor behoedt? Ik vind het namelijk onrechtvaardig dat je niet zelf de keuze hebt te stoppen met het afnemen van zwemlessen, maar dat je automatisch vijf weken doorgaat. Nu begrijp ik dat een maand opzegtermijn in de regel logisch is, maar het behalen van een diploma lijkt mij een afronding van een periode. Daarna is het aan de ouders en het kind om door te gaan. Daarbij: dit vindt plaats na ieder diploma. Daarnaast vind ik het bedrag exhorbitant hoog (de vioollessen van mijn dochter zijn goedkoper en die zijn prive!)

Ik hoop iets te horen! En NIET van de medewerkers van Swimbee zelf, want naspeuren op het internet leert dat zij telkenmale zelf reageren (en dan niet uit hoofde van de organisatie, maar als geinteresseerde), wat natuurlijk voor een vertroebeld beeld zorgt!

Beste Rost3,

Ondanks dat u heeft aangegeven geen reactie vanuit onze organisatie wenst te ontvangen, wil ik toch graag reageren op uw bericht om samen te kijken naar oplossingen. Wat vervelend om te lezen dat de gang van zaken niet volgens wenst verlopen. Wellicht kunt u mij een e-mail sturen met uw gegevens? Dan kan ik het voor u uitzoeken. U kunt mij bereiken via support@swimbee.com

Via dit bericht zal ik alvast zoveel mogelijk vragen/onduidelijkheden proberen te beantwoorden:

U geeft aan dat u uw dochter na het behalen van het A-diploma moest uitschrijven. Kunt u aangeven waarom u haar moest uitschrijven? In principe is het namelijk de intentie van SwimBee om alle kinderen veilig tot aan het C-diploma lessen te geven. Ik kan mij daarom moeilijk indenken dat u haar moest uitschrijven.

In uw bericht lees ik dat u gebruik heeft gemaakt van een prijsgarantiepakket tot aan het A-diploma. Bij het prijsgarantiepakket schrijft u zich in voor zwemlessen bij zwemschool SwimBee en kiest u er voor om de zwemlessen voor het eerste traject (het A-diploma) tot aan het diploma af te kopen. Na het behalen van het A-diploma, worden de lessen op normale betaling voortgezet mits u kiest voor een nieuwe prijsgarantie pakket voor het B en C diploma. Het is immers zo dat kinderen pas veilig zijn bij het C diploma, en gaan er derhalve van uit dat kinderen tot aan het C-diploma bij ons zwemmen. Mocht u tussentijds willen uitschrijven is dit mogelijk middels een uitschrijfformulier welke u kunt opvragen op zowel de locatie als via de e-mail en onze website. De overeenkomst kan worden opgezegd tegen het einde van een betaalperiode en met inachtneming van een betaalperiode.

Verder in uw bericht geeft u aan dat de kosten per maand eerst €60,00 waren, en later €72,00. Het is inderdaad voorgekomen dat er een prijswijziging is geweest, echter geschieden de betalingen voor de zwemlessen per 4 weken, en zijn nimmer €60,00 per 4 weken geweest. De prijswijziging is ook conform de algemene voorwaarden, geschiedt na afloop van de zomervakantie en is geldig in de regio waarin de zwemlessen gegeven worden. Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar de algemene voorwaarden welke u kunt vinden op zowel onze website als op uw inschrijfformulier.

Ik begrijp dat u niet op de hoogte bent geweest van een opzegtermijn. U geeft aan zich in oktober 2012 te hebben ingeschreven voor de zwemlessen van uw dochter en in mei 2014 heeft uw dochter kunnen afzwemmen voor het A-diploma. Doordat dit traject aanzienlijk langer heeft geduurd dan wij hebben ingeschat, kan ik mij voorstellen dat u het inschrijfformulier niet meer helder op uw netvlies heeft staan. Echter is dit wel degelijk vermeld op ieder inschrijfformulier van SwimBee; " Na het behalen van het diploma, behorende bij het pakket, wordt uw prijsgarantie-pakket omgezet naar een vier wekelijkse betaling voor de vervolglessen, tenzij u kiest voor een vervolgpakket". Tevens wordt dit in zowel de uitnodigings e-mail voor het proefzwemmen als uitnodigings e-mail voor het afzwemmen vermeldt. Ook wordt u in diezelfde e-mail gewezen op mogelijkheden tot eventuele opzegging.

Uit uw bericht begrijp ik dat u niet tevreden bent geweest over ons voorstel om het B-C diploma verder voort te zetten en de reest openstaande facturen daarop in mindering te brengen + het uitzoeken van een gratis badpak. Dat is jammer om te lezen. Helaas kan ik niet uit uw bericht opmaken tot welke oplossing u wel wenst te komen, waarbij beide partijen zich houden aan de gemaakte afspraken.

Ik hoop dat met bovenstaande het een en ander al iets duidelijker is geworden, en zie uw reactie dan ook graag tegemoet komen! Wanneer u mij een e-mail kunt sturen naar support@swimbee.com, zou ik dit erg op prijs stellen. Dan weet ik namelijk ook om welk kind het gaat en de reeds lopende communicatie teruglezen! Wellicht dat we dit verhaal dan alsnog met een positief gevoel voor beide partijen kunnen afronden.

Met sportieve groet,
Floor
Zwemschool SwimBee

swimbeefloor
door swimbeefloor - Nov 3, 2015 om 16:42
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=matc schreef op woensdag 7 okt 2015, 09:45]Mijn ervaringen met swimbee zijn ook zeer negatief. Mijn zoontje heeft nu al meer dan 2 jaar zwemles. Hij heeft het eerste jaar in het brons badje gezeten. Hij zit nu al meer dan 1 jaar in het zilver badje. Swimbee is hiermee dus 2x zo duur EN zwemles duurt 2x zo lang als bij andere zwemscholen. Alle communicatie hierover verloopt enorm moeizaam en ronduit slecht. Er is feitelijk geen sprake van een leerlingvolg systeem. Als ouder krijg je geen enkele feedback en zelf lijkt swimbee de voortgang ook nauwelijks in de gaten te houden. Als je de andere ouders spreekt in rotterdam hebben deze ook allemaal in meer of mindere mate dezelfde ervaring. Het enige unique selling point van swimbee is dat ze geen wachtlijsten hebben. Inmiddels weet ik wel hoe dat komt. De allerhoogste prijs voor de eindeloze en vrijwel nutteloze zwemlessen zonder enige terugkoppeling over voortgang en slechte communicatie. Ik sluit me graag aan bij gezamenlijke acties tegen swimbee.

Beste matc,

Bedankt voor uw berichtje! Zou u ons een e-mail met uw gegevens kunnen sturen? Dan kunnen wij u vanuit daar verder helpen! U kunt uw e-mail sturen naar support@swimbee.com

Met sportieve groet,
Floor
Zwemschool SwimBee

swimbeefloor
door swimbeefloor - Nov 3, 2015 om 16:43
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=d1975 schreef op donderdag 26 mrt 2015, 15:04]Ook ik ben bijzonder ontstemd over deze organisatie. Op alle manieren verloopt het contact altijd stroef en lijkt meedenken een onmogelijke opgave.
Ze annuleren lessen op voorhand, die zij wel in rekening brengen. Je mag inhalen maar de inhaalles mogelijkheden zijn zeer beperkt. (lessen zijn vrijdag of zaterdag tussen 16u en 18u).
De tarieven zijn bijzonder hoog.
Aan 'restitutie' doen ze niet (het vooraf afzeggen van lessen die later in rekening worden gebracht vinden ze daar ook onder vallen. Behalve met kerst, dan brengen die die les dan niet in rekening)
De minimale contract periode is een half jaar. (dat is erg lang als de lessen/organisatie toch niet bevallen)
De betaalperiode wordt gerekend over 4 weken, de opzegtermijn is 5 weken en moet op de laatste dag van de betaalperiode (of iets dergelijks)
De rij is eindeloos en ik ben moedeloos.
Ik sluit me aan bij het advies: NEEM NOOIT ZWEMLESSEN BIJ SWIMBEE!

Beste d1975,

Wat vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent. Zou u ons een e-mail met uw gegevens kunnen sturen? Dan kan ik kijken wat ik voor u kan betekenen! U kunt uw e-mail sturen naar support@swimbee.com. Ik zie het graag tegemoet komen.

Alvast bedankt!

Met sportieve groet,
Floor
Zwemschool SwimBee

ma
door matc - Nov 4, 2015 om 14:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=swimbee^floor schreef op dinsdag 3 nov 2015, 16:42][quote=matc schreef op woensdag 7 okt 2015, 09:45]Mijn ervaringen met swimbee zijn ook zeer negatief. Mijn zoontje heeft nu al meer dan 2 jaar zwemles. Hij heeft het eerste jaar in het brons badje gezeten. Hij zit nu al meer dan 1 jaar in het zilver badje. Swimbee is hiermee dus 2x zo duur EN zwemles duurt 2x zo lang als bij andere zwemscholen. Alle communicatie hierover verloopt enorm moeizaam en ronduit slecht. Er is feitelijk geen sprake van een leerlingvolg systeem. Als ouder krijg je geen enkele feedback en zelf lijkt swimbee de voortgang ook nauwelijks in de gaten te houden. Als je de andere ouders spreekt in rotterdam hebben deze ook allemaal in meer of mindere mate dezelfde ervaring. Het enige unique selling point van swimbee is dat ze geen wachtlijsten hebben. Inmiddels weet ik wel hoe dat komt. De allerhoogste prijs voor de eindeloze en vrijwel nutteloze zwemlessen zonder enige terugkoppeling over voortgang en slechte communicatie. Ik sluit me graag aan bij gezamenlijke acties tegen swimbee.

Beste matc,

Bedankt voor uw berichtje! Zou u ons een e-mail met uw gegevens kunnen sturen? Dan kunnen wij u vanuit daar verder helpen! U kunt uw e-mail sturen naar support@swimbee.com

Met sportieve groet,
Floor
Zwemschool SwimBee

Sorry Floor, we hebben hier al heel veel contact over gehad maar ik heb er echt geen vertrouwen meer in.

ma
door matc - Nov 4, 2015 om 14:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rost3 schreef op maandag 14 jul 2014, 13:11]Voordat ik tot verdere actie overga, zou ik graag jullie mening hierover willen weten. Van Oktober 2012 tot mei 2014 heeft mijn dochter zwemles gehad bij Swimbee. Ik had een pakket afgenomen, met een garantie voor haar a diploma. Dit heeft zij behaald. Hierna moest ik haar uitschrijven. Ik had al meerdere malen gevraagd hoe dat in zijn werk ging, aangezien we wilden stoppen. Dit zou zich vanzelf wijzen, ik moest eerst maar eens zien dat ze af zou zwemmen. Meteen na het behalen van haar a diploma heb ik haar uitgeschreven aan de balie, door middel van een uitschrijf formulier. Op dit formulier stonden data per wanneer ze uitgeschreven zou zijn. De eerste datum was in juni. Ik zei het meisje achter de balie dat ik dit niet begreep: ik wilde graag per direct stoppen. "Tja, u krijgt er nog een maand bij!" zei ze vrolijk. Ze vinkte het eerste hokje aan. Vervolgens ben ik gaan bellen, maar kreeg geen normaal contact. Men kon mij niet verder helpen. Na anderhalve week kreeg ik twee rekeningen van Billink B.V. In totaal voor 100 euro (de eerste was voor een week, de tweede voor een maand; een periode is bij Swimbee 5 weken). Toen ik begon bij Swimbee waren de kosten voor een maand zwemles nog 60 euro, inmiddels is het 72 euro. Omdat ik een garantiepakket had gekocht, ben ik nooit op de hoogte gebracht hiervan. Ik ben ook nooit op de hoogte gebracht van een opzegtermijn. Na herhaaldelijk mailen verwees men mij keer op keer door naar de algemene voorwaarden, zonder deze uit te leggen. In deze algemene voorwaarden staan echter geen specificaties met betrekking tot het garantie pakket. Ik heb mijn dochter niet naar zwemles laten gaan en toen mij duidelijk was dat ik van hun moest betalen (gezien hun fantastische communicatie die pas na weken reageert) en het geen foutje was, waren de zwemlessen praktisch afgelopen.
Uiteindelijk heb ik een lange mail geschreven waarin ik de algemene voorwaarden puntsgewijs en mijn probleem met hun bespreek. Hierop kreeg ik een tegenvoorstel: mijn dochter mocht instromen in het B&C programma en dan zou ik nu alvast gaan betalen en dat zou van de pakket kosten afgehaald worden. Daarbij mocht ze een zwempak uitkiezen. Ik had nog een andere optie: wel betalen, maar dan werd de eerste factuur(a 20 euro) kwijtgescholden, de tweede moest ik wel betalen (72 euro). Ik wil helemaal niets betalen en voel me zwaar geschoffeerd. Daarbij vind ik de service tijdens de zwemlessen en de communicatie in geen verhouding tot de prijs staan, sterker nog, overal is het beter (en goedkoper!). Omdat ik niet in de problemen wil komen, financieel, hier nu mijn vraag. Wat moet ik doen: betalen of verder gaan? Is er een kans dat ik win en andere ouders hiervoor behoedt? Ik vind het namelijk onrechtvaardig dat je niet zelf de keuze hebt te stoppen met het afnemen van zwemlessen, maar dat je automatisch vijf weken doorgaat. Nu begrijp ik dat een maand opzegtermijn in de regel logisch is, maar het behalen van een diploma lijkt mij een afronding van een periode. Daarna is het aan de ouders en het kind om door te gaan. Daarbij: dit vindt plaats na ieder diploma. Daarnaast vind ik het bedrag exhorbitant hoog (de vioollessen van mijn dochter zijn goedkoper en die zijn prive!)

Ik hoop iets te horen! En NIET van de medewerkers van Swimbee zelf, want naspeuren op het internet leert dat zij telkenmale zelf reageren (en dan niet uit hoofde van de organisatie, maar als geinteresseerde), wat natuurlijk voor een vertroebeld beeld zorgt!

De kosten in 2015 waren 80 euro per 4 weken en 1500+ voor het A diploma garantiepakket.

Ik betaal nu bij het sportfondsenbad 10 euro per les (6 of 12 lessen vooruit) zonder opzegtermijn en per 12 lessen kan ik er 4 missen. Het garantiepakket vervalt bij swimbee al na 3 gemiste lessen over de hele periode (2 jaar +). Wat ben ik toch dom geweest om voor swimbee te kiezen.

swimbeefloor
door swimbeefloor - Nov 4, 2015 om 15:39
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=matc schreef op woensdag 4 nov 2015, 14:56][quote=rost3 schreef op maandag 14 jul 2014, 13:11]Voordat ik tot verdere actie overga, zou ik graag jullie mening hierover willen weten. Van Oktober 2012 tot mei 2014 heeft mijn dochter zwemles gehad bij Swimbee. Ik had een pakket afgenomen, met een garantie voor haar a diploma. Dit heeft zij behaald. Hierna moest ik haar uitschrijven. Ik had al meerdere malen gevraagd hoe dat in zijn werk ging, aangezien we wilden stoppen. Dit zou zich vanzelf wijzen, ik moest eerst maar eens zien dat ze af zou zwemmen. Meteen na het behalen van haar a diploma heb ik haar uitgeschreven aan de balie, door middel van een uitschrijf formulier. Op dit formulier stonden data per wanneer ze uitgeschreven zou zijn. De eerste datum was in juni. Ik zei het meisje achter de balie dat ik dit niet begreep: ik wilde graag per direct stoppen. "Tja, u krijgt er nog een maand bij!" zei ze vrolijk. Ze vinkte het eerste hokje aan. Vervolgens ben ik gaan bellen, maar kreeg geen normaal contact. Men kon mij niet verder helpen. Na anderhalve week kreeg ik twee rekeningen van Billink B.V. In totaal voor 100 euro (de eerste was voor een week, de tweede voor een maand; een periode is bij Swimbee 5 weken). Toen ik begon bij Swimbee waren de kosten voor een maand zwemles nog 60 euro, inmiddels is het 72 euro. Omdat ik een garantiepakket had gekocht, ben ik nooit op de hoogte gebracht hiervan. Ik ben ook nooit op de hoogte gebracht van een opzegtermijn. Na herhaaldelijk mailen verwees men mij keer op keer door naar de algemene voorwaarden, zonder deze uit te leggen. In deze algemene voorwaarden staan echter geen specificaties met betrekking tot het garantie pakket. Ik heb mijn dochter niet naar zwemles laten gaan en toen mij duidelijk was dat ik van hun moest betalen (gezien hun fantastische communicatie die pas na weken reageert) en het geen foutje was, waren de zwemlessen praktisch afgelopen.
Uiteindelijk heb ik een lange mail geschreven waarin ik de algemene voorwaarden puntsgewijs en mijn probleem met hun bespreek. Hierop kreeg ik een tegenvoorstel: mijn dochter mocht instromen in het B&C programma en dan zou ik nu alvast gaan betalen en dat zou van de pakket kosten afgehaald worden. Daarbij mocht ze een zwempak uitkiezen. Ik had nog een andere optie: wel betalen, maar dan werd de eerste factuur(a 20 euro) kwijtgescholden, de tweede moest ik wel betalen (72 euro). Ik wil helemaal niets betalen en voel me zwaar geschoffeerd. Daarbij vind ik de service tijdens de zwemlessen en de communicatie in geen verhouding tot de prijs staan, sterker nog, overal is het beter (en goedkoper!). Omdat ik niet in de problemen wil komen, financieel, hier nu mijn vraag. Wat moet ik doen: betalen of verder gaan? Is er een kans dat ik win en andere ouders hiervoor behoedt? Ik vind het namelijk onrechtvaardig dat je niet zelf de keuze hebt te stoppen met het afnemen van zwemlessen, maar dat je automatisch vijf weken doorgaat. Nu begrijp ik dat een maand opzegtermijn in de regel logisch is, maar het behalen van een diploma lijkt mij een afronding van een periode. Daarna is het aan de ouders en het kind om door te gaan. Daarbij: dit vindt plaats na ieder diploma. Daarnaast vind ik het bedrag exhorbitant hoog (de vioollessen van mijn dochter zijn goedkoper en die zijn prive!)

Ik hoop iets te horen! En NIET van de medewerkers van Swimbee zelf, want naspeuren op het internet leert dat zij telkenmale zelf reageren (en dan niet uit hoofde van de organisatie, maar als geinteresseerde), wat natuurlijk voor een vertroebeld beeld zorgt!

De kosten in 2015 waren 80 euro per 4 weken en 1500+ voor het A diploma garantiepakket.

Ik betaal nu bij het sportfondsenbad 10 euro per les (6 of 12 lessen vooruit) zonder opzegtermijn en per 12 lessen kan ik er 4 missen. Het garantiepakket vervalt bij swimbee al na 3 gemiste lessen over de hele periode (2 jaar +). Wat ben ik toch dom geweest om voor swimbee te kiezen.

Beste matc,

Bedankt voor uw reactie. U heeft halverwege het traject gekozen om de rest van de zwemlessen tot aan het A-diploma af te kopen voor een x-bedrag. Dit is dus in plaats van uw doorlopend lespakket, en niet naast uw doorlopend lespakket. Voor zover ik kan zien heeft u zelfs een actie tarief gekregen, en kloppen de bedragen niet zoals u deze nu heeft geschetst.

Daarnaast zijn de voorwaarden iets anders dan nu worden geschetst; kinderen mogen op jaarbasis 4 zwemlessen missen. Wanneer kinderen meer dan een maand (4 lessen dus, of meer) afwezig zijn bij de zwemlessen, wordt het lastiger om het traject op gestaag niveau voort te zetten. Bij ieder seizoen dat een kind zwemt, wordt de teller weer op 0 gezet en mag een kind weer 4 maal afwezig zijn gedurende het jaar. Wanneer een kind meer dan 4 lessen afwezig is, wordt het pakket omgezet naar een doorlopend lespakket. Hier is onze zwemschool overigens niet uniek in.

Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar onze algemene voorwaarden. Tevens is SwimBee redelijk flexibel betreffende inhalen van lessen / dan wel dubbele lessen te draaien, maar dit moeten de andere zwemgroepjes qua aantal dan wel toelaten. Wanneer een groep namelijk meer dan 6 kinderen heeft, is het niet mogelijk om er een 7e kindje in te plannen daar wij garanderen dat er maximaal 6 kinderen per instructeur les krijgen.

Mochten er nog meer onduidelijkheden zijn betreffende de algemene voorwaarden, verwijs ik u graag door naar onze website waarop u alle algemene voorwaarden kan teruglezen: https://www.swimbee.nl/algemene-voorwaarden/

Wij staan altijd open om met u naar een oplossing te kijken die voor beide partijen fijn voelt! U kunt een telefonische afspraak inplannen via de volgende link: https://goo.gl/7OQHgK

Met sportieve groet,
Floor
Zwemschool SwimBee