mu
door mulder59 Nov 30, 2015 om 12:30
Huishouden & energie

Switchen van energiecontract

Omdat mijn energiecontract afloopt heb ik mij georienteerd op de markt waarbij ik uitkwam bij easy switch .nl. Hierop vond ik een aanbieding van NUON waarbij ik t.o.v. mijn huidige contract 25,58 euro (is inclusief welkomspremie) goedkoper uit zou zijn op maandbasis . Omdat de welkomspremie pas aan het eind van het contract wordt uitbetaald zou het maandbedrag (zonder deze premie) nog altijd 7,65 euro per maand lager zijn. Omdat ik zelf goed kan inschatten wat ik op jaarbasis verbruik en hierbij het verbruik van de afgelopen jaren in ogenschouw heb genomen heb ik met een ruime berekening aangegeven te willen overstappen naar Nuon. Bij het ontvangen van het nieuwe contract bleek mijn maandbedrag omhoog te worden bijgesteld naar 228 euro. Dit is 13 euro hoger dan mijn huidige contract en 20,65 euro meer (=zonder de welomspremie) op maandbasis dan zoals voorgerekend op de overstap site .Dus meer betalen in plaats van minder!! Dus Nuon gebeld met de vraag hoe dit kan. Na ongeveer 20min. in de wacht te zijn gezet kreeg ik te horen dat Nuon door de overheid wordt verplicht naar mijn hystorisch verbruik te kijken en op basis hiervan mijn maandbedrag vast te stellen. (Als dit al was gedaan ,was men op mijn berekend bedrag uitgekomen, dus wat is hiervan waar)Hiermee kom ik tot mijn vraag: Is het normaal dat ik op basis van een berekend maandbedrag op een overstappagina toch een hoger maandbedrag bij een nieuw contract voorgeschoteld kan krijgen waarbij de Nuon steld dat zij hiertoe worden gedwongen door de overheid? Het lijkt mij een beetje vreemd dat ik blijkbaar zo onbedoeld spaar bij een energiebedrijf. Waarom zou ik op deze manier nog kunnen uitgaan van de overstap sites op internet??
Mijn nieuwe contract bij Nuon heb ik inmiddels geannuleerd. Voor de berekening ben ik uitgegaan van een dubbele meter met als verbruik 4300 kwh normaal en 3400kwh dal
en een gasverbruik van 1600

572 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2015 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U moet kunnen nazien met welk verbruik Nuon het maandbedrag schat.als zij van veel hogere gebruiken uitgaan, dan de werkelijke kunt u om bijstelling van het maandbedrag vragen.

Maar ik begrijp dat het er allemaal niet meer toe doet, want u bent daar al weer weg.

Zou daar verder maar geen energie in steken.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 30, 2015 om 13:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Het is maar een voorschot er kan nog veel gebeuren eer de totale afrekening komt dan houd u weer wat geld tegoed is toch prettiger dan bij te betalen.

me
door mein33 - Nov 30, 2015 om 13:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Het maandelijkse voorschotbedrag is maar een bedrag dat wordt geschat n.a.v. uw gemiddelde verbruik over de afgelopen drie verbruiksjaren.
Pas aan het einde van het (contract)jaar zal bij de eindafrekening blijken of het voorschot al dan niet voldoende is gebleken.
U had, na het afsluiten van het contract, het maandelijks voorschotbedrag zelf kunnen verhogen of verlagen.
Hopelijk richt u zich niet alleen maar op het maandelijkse voorschotbedrag, maar wel op de werkelijke tarieven van gas, stroom en vastrecht.

mu
door mulder59 - Nov 30, 2015 om 13:31
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Waar het omgaat is dat je niet van het rekenmodel op een overstapsite kunt uitgaan en dat Nuon stelt dat men is uitgegaan van mijn hystorisch verbruik van de afgelopen 5 jaar. Hier klopt niets van en nee ; je hebt geen inzicht hoe men tot het vastgestelde bedrag is gekomen.

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2015 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Kijk dan eens op Gaslicht.com.

Pas iemand helpen overstappen en niet de problemen die u hebt gehad ervaren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer