ri
door rinbos Sep 18, 2014 om 12:39
Auto & vervoer

Syntus geeft na 3 keer vergeten uit te checken geen geld meer terug

Ik vind het absurd dat Vervoerder Syntus naar 3 keer vergeten uit te checken geen geld meer terug geeft, gewoon je eigen geld.
Dit is de regel die Syntus heeft, ik vind het gewoon oplichting.
Zij bereken al een klein bedrag als je ben vergeten uit te checken. en ouderen zijn de dupe weer, die vergeten wel vaker uit te checken.
Geef mij het oude systeem maar weer een kaartje kopen voor de trein, en geen gedoe met in checken etc.

615 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2014 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk ook gewoon uit checken.

mahadma
door mahadma - Sep 18, 2014 om 13:24
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Geef mij het oude systeem maar weer een kaartje kopen voor de trein, en geen gedoe met in checken etc.

Dit zou 3/4 van NL wel weer willen, denk ik. De ov shitkaart is de miskleun van deze eeuw.

Maar zoals ik recentelijk op tv zag, zijn de ververvoerders zo flexibel als een stevig gebouwde U bint.
Mensen met een ov jaarkaart twv van € 3.500,00 die vergeten uit te checken worden gezien als zwartrijders. Tja .............

Waar staat dat ze u niet meer hoeven terug te betalen in hun voorwaarden? Vraag ze dat eens.

ekiem
door ekiem - Sep 18, 2014 om 15:01
676 Antwoorden / 100 Vragen

Ik zou inderdaad die algemene voorwaarden eens door nemen . Het lijkt me stug dat u na 3 keer vergeten uit te checken geen geld meer kan terug vragen.

Maar ja, toen het "oude systeem " werd af geschaft ben ik gestopt het het reizen per openbaar vervoer ( niet dat ik er toen vaak gebruik van maakte ).
Heeft niets met "de leeftijd " of ouderwets te maken, maar gewoon met het feit dat ik geen zin heb in het gedoe van die ov chip.

Had toen destijds de "ouderwetse voordeeluren kaart " en was er best blij mee. Door al die veranderingen ben ik gewoon weer gebruik gaan maken van de auto, lekker instappen voor de deur en geen toestanden meer.
Vind de trein al met al erg duur voor wat je krijgt. Prijs staat in geen enkele verhouding met wat je krijgt.

Ekiem

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2014 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van de site:

Restitutie aanvragen

Wanneer u bent vergeten uit te checken kunt u via Mijn Syntus restitutie aanvragen.

Als alle kaartlezers in de bus defect zijn, ontvangt u van de chauffeur een uitstapbewijs. Met behulp van de unieke (7 cijferige) code linksboven op dit bewijs kunt u een bedrag van € 3,13 terugvragen via https://mijn.syntus.nl

Aanvullende informatie

Een kaart waarmee niet correct is ingecheckt is geen geldig vervoersbewijs. De controleur mag u hiervoor een boete geven.

Zie nergens iets over niet terugbetalen na 3x.